Gezocht:priveles, wie kan mij leren paardrijden!!!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cementy
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-04-08
Woonplaats: provincie drenthe

Gezocht:priveles, wie kan mij leren paardrijden!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 11:28

Hallo,

Wie weet een goed adres in de regio oost groningen of noord drenthe een geschikt adres waar ik (man van 29 jaar) leren paardrijden.
Ik heb een beetje drempelvrees wil dus alleen lessen en niet met meisjes van 10 in een les op de manege.
Wie kan mij helpen.

Merris
Berichten: 360
Geregistreerd: 16-01-09

Re: Gezocht:priveles, wie kan mij leren paardrijden!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:43

Ben je echt op zoek naar een manege? Er zijn in meeden geloof ik ook lessen voor volwassenen.

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:02

Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar iemand met eigen paard en die hoog in de dressuur gereden heeft, of iemand die echt les mag geven.
Daar leer je denk ik meer van, dan op een manege achter elkaar aan rijden :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Gezocht:priveles, wie kan mij leren paardrijden!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:05

Je hebt ook zat maneges met volwassenenlessen hoor.
Bij ons een vrijgezellenles, met alleen maar mannen. :)

Als je een goede manege kan vinden, met volwassenenlessen, zou ik daar voor gaan. Mischien kan je op www.fnrs.nl iets vinden?
Want voor privélessen etc. heb je vaak een eigen paard nodig, en het lijkt me niet verstandig om er nu al een te kopen.
Je kunt natuurlijk ook privélessen op een manege doen. Op een goede manege leer je daar heel veel van.

Stara

Berichten: 121
Geregistreerd: 26-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 21:59

Hallo, misschien ben je bij ons aan het goede adres: Geen grote groepen, maar 1 op 1 les. Wel 'anders' dan de gewone 'Engelse' manier van paardrijles. Ik geef les obv Natural Horsemenship. In een 'engelse' les moet je in je 3e les al leren galopperen en in les 4 springen..... met alle gevolgen van dien. Bij ons leer je eerst communicatie met je paard d.m.v. lichaamstaal, zodat je een paard beter begrijpt, daarna goed zitten en dan gaan we pas verder.
Plezier voor het paard en voor jezelf staat voorop.
Voor meer info kun je kijken op: http://www.hoeveansalo.nl

We wonen in Ter Apel, op de grens met Drenthe, Groningen, Duitsland.
Groeten, Anet.

cementy
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-04-08
Woonplaats: provincie drenthe

Re: Gezocht:priveles, wie kan mij leren paardrijden!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 23:13

Ik wil graag gewoon priveles, met zo weinig mogelijk toeschouwers erbij, totdat ik een beetje normaal kan rijden.

Stara

Berichten: 121
Geregistreerd: 26-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 23:49

Mail of pb maar even voor een afspraak. Dan kun je komen kijken hoe ik werk en of het iets voor je is. Hier zijn geen toeschouwers en zeker geen 10 jarige pony meisjes :-)

Groeten, Anet

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:11

cementschuur schreef:
Ik wil graag gewoon priveles, met zo weinig mogelijk toeschouwers erbij, totdat ik een beetje normaal kan rijden.


Dat kan op een manege toch ook? Dan ga je bv. (weet niet hoe je met je werk zit) s'ochtends lessen, of later in de avond. Dan is er vaak geen mens. En later ga je dan op het paard wat je al kent en vertrouwd de groepsles in.

Maar wat HoeveAnsolo zegt klinkt ook heel goed. Als het mogelijk is zou ik zeker voor zoiets gaan. :j
Helaas besteden veel maneges nog niet voldoende aandacht aan hun klanten om ze ook uit te leggen wat een paard eigenlijk is. Zowiezo heeft zo'n manier van leren rijden veel meer te bieden. :j

cementy
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-04-08
Woonplaats: provincie drenthe

Re: Gezocht:priveles, wie kan mij leren paardrijden!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 00:18

Klopt helemaal, s ochtends heb ik wel tijd, want ik werk vanaf 13.00 uur,.
Heb net de site van Hoeve Anselo bekeken en dat ziet er wel goed uit
Alhoewel ik geen idee heb wat holistisch paardrijden betekend.
A

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Gezocht:priveles, wie kan mij leren paardrijden!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:37

:')

Ik ook niet hoor... :o
Maar daar kom je vast wel achter. :P

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 00:42

cementschuur schreef:
Hallo,

Wie weet een goed adres in de regio oost groningen of noord drenthe een geschikt adres waar ik (man van 29 jaar) leren paardrijden.
Ik heb een beetje drempelvrees wil dus alleen lessen en niet met meisjes van 10 in een les op de manege.
Wie kan mij helpen.


Ik heb je vandaag een pb gestuurd maar misschien heb je die nog niet gezien.

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 13:37

cementschuur schreef:
Alhoewel ik geen idee heb wat holistisch paardrijden betekend.
A
Holistisch paardrijden is paardrijden op basis van Natural Horsemanship, dus op een zo natuurlijk mogelijke manier omgaan met het paard.
Zie ook het artikel van bokt over Natural Horsemanship.

Ik zou je aanraden om via een natuurlijke manier te leren paardrijden. Zeker als je nog nooit hebt paardgereden, krijg je zo meteen een goed beeld van wat paarden zijn, hoe ze zich gedragen en hoe jij kunt reageren op het paard. Zeker met privélessen leer je zo een stuk meer dan het standaard rondje op de manege :)

Stara

Berichten: 121
Geregistreerd: 26-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 13:27

Dank je spekkie, dat is idd waar holistisch paardrijden voor staat. Je kunt een paard en paardrijden niet in aparte 'onderdelen' zien, alles hangt samen en is belangrijk om te leren: hoeven, zadel, hoofdstel, zit, bespiering, kuddegedrag, voeding en huisvesting maar ook je eigen bewustzijn/hoe zit je zelf in je vel? is belangrijk en dat samen: dus paard & mens levert weer een interactie op zodat je met respect voor elkaar een samenwerking kunt krijgen.........

Paardrijden is dus wel ff wat anders, dan een zadel op een paard leggen en opstappen....... Dat heeft nl helemaal NIETS met paardrijden te maken.

Groeten, Anet