stalling omg Ede

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34845
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:48

Ik zou dat echt een groot nadeel vinden. Stal Joel hebben wij ooit nog eens gekeken toen het Stal Franke heette. Als het nog steeds dezelfde mensen zijn dan zou ik er prima een paard neer durven zetten :j. Het is een mooie plek.

Niwla

Berichten: 4123
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:24

Nee, het is overgenomen en toen werd het Stal Joël. Maar de nieuwe eigenaar doet denk ik nog wel meer dan de oude eigenaren.


Weet iemand ook plekken waar vakantiestalling aangeboden wordt? Voor als je zelf op vakantie bent bedoel ik, ze staan bij mij thuis en ik vind het altijd wel fijn om ze dan ergens onder te brengen. Eerder gingen ze naar Franke/ Joël maar daar kan ik ze de laatste jaren niet meer kwijt.

Blacky94

Berichten: 3516
Geregistreerd: 07-07-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:30

Niwla, Sunshine in Voorthuizen?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102473
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:55

Ja, andere eigenaren bij Joel maar echt top!

Cinnepin

Berichten: 8986
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:06

Maar volgens mij mag je geen eigen instructie?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102473
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:15

Euh, dat weet ik niet meer, volgens mij komen er wel instructrices van buitenaf...
Of dat moet in de tussentijd veranderd zijn. Maar de eigenaren zelf geven geen les dus iemand moet naar stal komen...

Cinnepin

Berichten: 8986
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:34

Oh heb nog eens gekeken, mag wel, had het verkeerd gelezen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102473
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:35

Ah oké. :D

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:46

Joel ligt naast de Oscarhoeve toch? Hoe is het daar?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102473
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:00

Nee, ligt er niet naast.

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:52

vlakbij dan? Ben wel benieuwd naar ervaringen. Website ziet er goed uit maar dat is wel vaker zo.

Sure_lee

Berichten: 10447
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:00

Wat wil je weten? Ik sta er al een aantal jaar niet meer maar ben er laatst nog wel even geweest.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102473
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:18

Ja, 7 min verderop ongeveer. Mijn ex bijrijdpaard staat er nog. Heb nog goed contact met de eigenaar.

Blacky94

Berichten: 3516
Geregistreerd: 07-07-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:21

Stal Joel ligt wel redelijk aan de andere kant van Ede tov de Oscarhoeve. Ze zitten vlakbij de doorgaande weg tussen Ede en Lunteren.

Ik ben er toevallig vanavond geweest. Eigen instructie is idd welkom en heb het idee dat ze het wel aardig goed voor elkaar hebben.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102473
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:26

Ik vind het een superleuke stal. :j Kom er graag.

Blacky94

Berichten: 3516
Geregistreerd: 07-07-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:54

Weet iemand eigenlijk wat de huidige situatie is bij Stal Vosseveld (voormalig Manege de Woelige Stal)? Qua voerbeleid, weidegang, hoe liggen de bakken erbij, etc.? Anders neem ik morgen even contact op. Zie trouwens dat zij ook vakantiestalling doen, voor wie dat eerder vroeg.

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:08

Ik vraag me af waar ze de weidegang van doen. De Woelige stal had geen weidegang maar huurde wei bij de buren. En binnenbak.

Heide83
Berichten: 26
Geregistreerd: 28-02-19
Woonplaats: Ede

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:19

Stal Vosseveld ligt naast handelsstal Sans Souci. Die heeft een binnenbak, stal Vosseveld niet. Die laatste heeft wel weidegang, iets verderop gelegen. Of dat van de stal is of dat ze dat huren, weet ik niet. De buitenbak is goed. Hoe lang de paarden buiten staan e.d. weet ik niet. De stal ligt mooi op stapafstand van het bos je moet wel een 80 km weg oversteken.

Blacky94

Berichten: 3516
Geregistreerd: 07-07-08

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 22:53

Ah thanks! Ja die 80 weg ken ik idd. Was alleen nooit op die locatie geweest toen het nog een manege was dus had geen idee wat ze daar wel of niet hebben aan faciliteiten :)

Annemeik

Berichten: 4247
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 14:14

Niwla schreef:
Weet iemand ook plekken waar vakantiestalling aangeboden wordt? Voor als je zelf op vakantie bent bedoel ik, ze staan bij mij thuis en ik vind het altijd wel fijn om ze dan ergens onder te brengen. Eerder gingen ze naar Franke/ Joël maar daar kan ik ze de laatste jaren niet meer kwijt.


Rianne Top doet dat ook volgens mij.

Elisa2

Berichten: 37957
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 15:05

Heide83 schreef:
Stal Vosseveld ligt naast handelsstal Sans Souci. Die heeft een binnenbak, stal Vosseveld niet. Die laatste heeft wel weidegang, iets verderop gelegen. Of dat van de stal is of dat ze dat huren, weet ik niet. De buitenbak is goed. Hoe lang de paarden buiten staan e.d. weet ik niet. De stal ligt mooi op stapafstand van het bos je moet wel een 80 km weg oversteken.


Oh zit San Souci nu daar, in de loop der jaren zitten er steeds verschillende stallen/ ruiters.

Stal Vosseveld ligt prachtig in het bos inderdaad, denk wel dat het een hele fijne plek kan zijn.

Niwla

Berichten: 4123
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 15:36

Bedankt voor de tips!

DubbelFun

Berichten: 88948
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 16:43

Heide83 schreef:
Stal Vosseveld ligt naast handelsstal Sans Souci. Die heeft een binnenbak, stal Vosseveld niet. Die laatste heeft wel weidegang, iets verderop gelegen. Of dat van de stal is of dat ze dat huren, weet ik niet. De buitenbak is goed. Hoe lang de paarden buiten staan e.d. weet ik niet. De stal ligt mooi op stapafstand van het bos je moet wel een 80 km weg oversteken.

De weides huren ze. De binnenbak ligt verdiept. Geen idee hoe hij er nu uitziet, jaren terug was het een bouwval.
De weides liggen naast Sans Souci, die ligt dus in het midden tussen de weides en Stal Vosseveld.
Sans Souci heeft geen gras van betekenis.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102473
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: stalling omg Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 17:08

Klopt, een vriendin van mij staat daar met een merrie en veulen en alleen die mogen in het 'weitje'.

babzzz

Berichten: 51
Geregistreerd: 09-06-14
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 11:33

Ik sta sinds een paar maanden bij Stal Vosseveld en ben erg tevreden.
Qua voerbeleid wordt er verpakt hooi gegeven en echt naar het paard gekeken hoeveel ze nodig hebben. Mijn paard kwam veel te mager aan en kreeg toen extra hooi, het moment dat hij mooi aankwam werd de hoeveelheid verminderd.
Als de paarden op stal zijn wordt er brok gevoerd, dit kan de stalbrok zijn (ik geloof dat dit vitalbix is maar weet het niet zeker) of eigen brok die klaar gezet wordt.
In de winter staan de paarden overdag op stal en krijgen ze 1x per dag een vol hooinet en in de ochtend en avond extra hooi (als er nog wat in de hooinetten zit zal dit een plukje zijn maar als ze leeg zijn zal dit meer zijn). In principe gaan de paarden dagelijks naar de wei, hoe lang is afhankelijk van het weer. De wei ligt inderdaad aan de andere kant van Stal Sans Souci.
In de zomer is het de bedoeling dat alle paarden 24/7 buiten staan tenzij dit niet anders kan (bijv. bij risico hoefbevangenheid), er wordt in de wei bijgevoerd als het nodig is.
Er is alleen een buitenbak aanwezig, deze is alleen bij hevige regenval niet begaanbaar.