Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Nyaleti schreef:Zie ik een andere website? Ik zie geen foto's van de stallen zelf (ook op FB wordt dat 'toevallig' nooit getoond) en zie ook geen prijs.
Wel verwoorden ze het handig.
"Paarden worden binnen en buiten gezet door de eigenaar" - nergens staat hoe lang de paarden buiten staan.
"2 maal daags hooi en brok" nergens staat ook maar iets vermeld over een bepaalde hoeveelheid of dat er per paard gekeken wordt etc.
"Er heerst een gemoedelijke en rustige sfeer" - vul zelf maar in
Er worden ook knhs wedstrijden gehouden. Is het pension gedeelte dan goed afgesloten of wordt alles dan even goed opgestrooit, extra plukje hooi etc?
Popstra schreef:dat is wel erg weinig voor VP
Daar kun je niet het beste voor verwachten ook
melanie0906 schreef:Popstra schreef:dat is wel erg weinig voor VP
Wij betalen 210 per pony vol pension iedere dag in de winter van licht tot donker naar buiten zomer 24/7 buiten
Voeren moeten we zelf doen. Stallen worden in de winter 2x pw uitgemest hebben een binnenbaan en zitten op 5 min van de loonse en drunese duinen. Het kan dus wel.
Tallie1979 schreef:Popstra schreef:dat is wel erg weinig voor VP
Ik sta in dezelfde regio, VP. Paard wordt buiten en binnen gezet. Ontzettend goed hooi, dik in het stro. Iedere dag uitgemest. Paard van ‘s morgens vroeg tot de avond buiten op de wei met hooi bijgevoerd. Buitenbak en longeerkraal met verlichting.
Ik betaal 300.
Er is bij ons een wachtlijst van 5 paarden, maar er gaat niks weg omdat deze stalbaas echt een onwijs fijn en vriendelijk mens is en onwijs goed voor de paarden.
Het kan dus zeker wel!
Popstra schreef:Dan heb ik medelijden met die stalhouders die andermans hobby blijven bekostigen
Kabayo schreef:Oef. Als ik ooit 450 euro moet betalen voor stalling koop ik nooit weer een paard
Zoveel kost een paard gewoon niet. Als ik hier kijk, 4 ruwvoerbeurten, kost het je ongeveer een baal hooi (zo'n ronde verpakte) van 50 euro per paard per maand. En een hele baal stro van 50 euro per pak gaat ook niet op per maand. Zelfs niet voor 6 paarden per maand. Met een vrachtwagen vol doen we zo anderhalf jaar of langer. Daarnaast als ze op de weide staan scheelt het je sowieso een ruwvoerbeurt. Qua voer ben ik 1 zak voer per paard per maand kwijt. Ze krijgen hier alleen savonds voer.
Ik snap soms niet waar mensen die 450+ weg halen. Of moet je dan denken aan manuren? Nee dan kan het niet uit als je moet leven van een stalling...
Poekkie schreef:Het zit wel erg diep bij je he Miss_Mii21?
Heel vaak kom ik dit soort berichten van je tegen waarbij niets goed is aan een stal maar anderzijds mag een stalhouder er ook niks aan verdienen. Best gek want waar moet je dan van leven? Al eens gedacht om zelf een stal te gaan runnen? . Of uberhaupt zelf eens een begroting te maken qua kosten, inkomsten en arbeid?