Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:38

Misschien is Nakita's Eastend Stables wat voor je? http://www.nakitaseastendstables.nl/
Of Stal Kenya, zit op de Oosteinderweg, ik weet erg zelf weinig van, maar rij er vaak langs.


Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:58

Mon schreef:
Beste Sjoos, dank voor je reactie. Beide stallen ken ik (bij stal Kenya) ben ik een keer geweest alleen zeer beperkte weidegang en dat is geen optie, bij Nakita's heb ik nog nooit een kijkje genomen en het ziet er wel keurig uit! Waar sta jij zelf, ook daar...?


Ik sta zelf (eigenlijk ook in de buurt, niet over na gedacht haha) een stuk goedkoper, (210,-) bij Lucky Stable in Mijdrecht.
http://www.luckystable.nl
Voldoet ook aan al je eisen. Zomers 24/7 weidegang in groepen, worden buitengezet (niet binnengehaald, dat moet je zelf doen). Swinters moet je zelf zorgen dat je paard naar buiten gaat in de paddock, dit wordt niet voor je gedaan. Er wordt voor je gevoerd (je hangt emmertjes 2 of 3 per dag klaar, en die worden dan in de voerbak gedaan)
In de binnenbaan (20x60) worden vaak manege lessen gegeven, maar als je het rooster kent kan je plannen, en anders zijn er nog 2 buitenbanen beschikbaar. Er zijn 3 paddocks aanwezig, 2 longeerkralen. En er wordt voor je uitgemest.
Stapmolen doet de eigenaar niet aan, onder het mom van je ken zelf wandelen ;) Die is er dus niet, en komt er ook niet, haha.
Als je paard goed verkeersmak is kun je buitenrijden, dit is echter wel over de wegen (wel prachtig langs de amstel en door de polders) vandaar dat je paard goed verkeersmak moet zijn. Ze zijn wel bezig met ruiterpaden aanleggen rondom de stallen van Mijdrecht.
De grote maar is dat ik niet weet of ze plek hebben op dit moment :)


Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:18

Van Nakita's stables weet ik niet heel veel. Wel dat het super verzorgt is (mag ook wel voor die prijs), en de eigenaresse is erg aardig (kom d'r wel eens tegen op wedstrijd).

Op Lucky Stable zijn er veel lessen, maar volgens mij is savonds na 9 uur (of half 9?) de bakken vrij. Pin me hier niet op vast want ik kom zelf eigenlijk nooit savonds (wisseldiensten) en rij nu helemaal niet meer omdat mijn merrie drachtig is.

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 19:32

Ik woon zelf aan de Oosteinderweg, en zit me te bedenken waar jou stal kan zitten, waar zit het ongeveer?

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 00:28

Waar Iris staat, sorry haha :)

Als het bericht bij postvak uit staat betekend het dat het bericht wel verzonden is, maar nog niet gelezen door de ontvanger. Als de ontvanger het bericht gelezen heeft verdwijnt het uit je postvak uit

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 10:11

Ik ben zelf opgegroeid in Mijdrecht, ben zo'n 4 jaar terug naar Aalsmeer verhuist.
Lucky Stable is echt mijn stal, de meiden waarmee ik opgegroeid ben rijden er nog steeds en zijn mijn beste vriendinnen. Ik heb daar leren rijden.
Daarbij, dat een vergelijkbare stal (zoals Nakita's Stables, al is die wel iets netter maar dezelfde faciliteiten) ruim 140 euro duurder is in Aalsmeer ;) .

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Tips goede stalling omgeving: Kudelstaart, Aalsmeer e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:22

Nakita's stables is 350 euro, de stal waar ik sta is 210, die vergelijking maakte ik :) (ivm zelfde faciliteiten)
Aalsmeer is gewoon duur qua stalling, logisch want je hebt het bos e.d dichtbij.
Ik heb nooit geweten dat er naast Loogman ook een stal zat, volgende keer beter opletten als ik ga tanken :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _TaraM, Excalibur, rhett99 en 39 bezoekers