Jansen van den Hout goede handelsstal?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hartjeDancer
Berichten: 21
Geregistreerd: 23-05-09

Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 19:32

Hallo allemaal!

ik weet niet of dit hier goed staat, maar anders hoor ik et wel :P

maar mijn vraag is of jullie handelsstal Jansen van den Hout kennen, en wat jullie ervaring hiermee is.
ik wil hier namenlijk een paard kopen, vandaar..

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:47

Ik heb er wel een goede ervaring mee.
Het enige instinkertje was dat ze me een paard wilden verkopen waarvan beide ouders onbekend waren, maar de geboortedatum wel bekend.... :? Het was een groene twee jarige, dus dat maakte me eigenlijk niet zo heel veel uit.

Ze geven je veel gelegenheid je keuze te maken, rijden, rondwandelen, tien keer terug komen allemaal goed.
Neem wel je eigen VA om te keuren, dat blijft toch een tricky ding. Hun DA keurde de mijne helemaal goed, maar hij sprak nergens zijn twijfels/bedenkingen uit die hij wel uit had moeten spreken en zei ook niets over dat het veulen jonger was dan Jansen van de Hout wilde doen geloven.
Ik kan dus niet zeggen dat die veearts fouten gemaakt heeft maar hij stond ook niet neutraal er in.

hartjeDancer
Berichten: 21
Geregistreerd: 23-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 19:49

oke, als we er een kopen dan laten we hem zoiezo ook door eigen dierenarts keuren enzo.
x


iemand anders nog meer ervaringen?

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:31


felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:08

Hier zijn al heel veel topics over.

Ik kom er al een paar jaar naar volle tevredenheid. Ook weleens een miskoop gedaan maar dat is allemaal netjes opgelost door hun. Nu 2 fijne paarden ervandaan. Als je meer informatie zou willen kun je me pben.

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:09

Ik ben ook tevreden over JVDH, heb er een super leuke pony vandaan die ik voor geen goud kwijt zou willen!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 14:29

Blijf kritisch, dan is het een goede stal!

ietjelover
Berichten: 4062
Geregistreerd: 27-04-09
Woonplaats: Leende

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:27

De een vindt van wel, maar ken er ook die er nooit naar toe ozu gaan en er een hekel aan heeft. Nou weet ik niet of die gene het heeft over handelstallen algemeen, maar ze noemde toevallig deze stal.
Toevalig zijn er laatst mensen geweest, en gereden, ging alemaal goed, maar toen liep de 'verkoper' ineens weg en liet d'r zomaar staan met het paardje :?

LiefDing
Berichten: 150
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Eindhovuh

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:39

Wij hebben er ook goede ervaringen mee. Haflinger gekocht, bleek toch niet te zijn wat we wouden, weer terug, uitgelegd en die mochten we ruilen tegen iets anders, nu een kei fijn paard!! Ook een Belg gekocht daar, na een jaar weer geruild daar tegen iets anders, hebben ook contact met de mensen die haar gekocht hebben omdat we t toch heel erg vonden. Hele fijne service. Wel zelf goed opletten met wat je koopt

Bear95

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: Zandvoort

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:52

ik heb ook een hele goede ervaring mee. ik had haflinger gekocht bij stal doorstap, bleek niet helemaal te zijn (absoluut niet) wat ik zocht het was een schatje in de omgang maar als ik erop stapte werd hij helemaal gek. toen kwam ik bij jvdh en toen 2 haflingers uitgeprobeerd eerste leek te veel qua karakter en het rijden op mijn oude en toen de 2e haflinger heel leuk. maar toen hoorde ik dat ze ook nog een tinker hadden en ik was helemaal verkocht was net geruind maar dat maakte me geen bal uit en het is echt me maatje geworden. ik had later nog gebeld dat we wel heel graag contact wilde houden met de volgende baas en nu heb ik gewoon heel goed contact met het nieuwe baasje dus ik vind het een hele goede handelstal

Cherry

Berichten: 1345
Geregistreerd: 25-10-09
Woonplaats: Forks.

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:01

als je naar die foto's kijkt zie ik die meisjes altijd zo vies kijken... goede manier om te verkopen!

_Claire

Berichten: 1360
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Naast de buren

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:59

:+

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 15:15

Ik vind het zelf een fijne handelstal omdat je zo vrij gelaten wordt. Je mag zelf het paard uit de stal halen, poetsen, rijden enzovoort dus je leert het paard meteen goed kennen. :) Je mag ook zoveel paarden uit proberen als je wilt dus dan leer je ook meteen wat voor type paard jou aanspreekt. Wij hebben zelf een 3 jarige gekocht bij Jansen van den Hout. De ouders waren onbekend, hij was heel mager en we hebben hem niet laten keuren. We namen dus een groot risico maar voor ons is het allemaal goed uitgepakt. Het paardje is nu 5 en loopt L2 dressuur en B springen :) Een paard kopen is dus eigenlijk ook gewoon een beetje geluk hebben ;)
Je moet iig wel goed onthouden dat het een handelstal is, en dat ze proberen hun paarden zo snel mogelijk te verkopen. Probeer gewoon een paar paarden uit, en als je een leuke tegenkomt kun je altijd nog een tweede keer komen kijken met nog wat andere mensen.

Veel succes!

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:29

Er staan zo nu en dan wel goede paarden.
Maar wel opletten... van sommige gebreken weten ze niets... cornage ?? hu nee niet gehoord...

en alles is super braaf ... hehe.... :+ :+

En alle paarden komen daar en daar vandaan...
Ben bij een paard wezen kijken waar ik meer van wist dan hun bleek wel..... Ze maken er mooie verhalen van...

Maar er staat ook wel moois hoor!
Mijn vriendin heeft er ook een topper vandaan maar het is geluk hebben.
Ik kom er niet meer in ieder geval.

louskeh

Berichten: 1151
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:20

plokkie schreef:
als je naar die foto's kijkt zie ik die meisjes altijd zo vies kijken... goede manier om te verkopen!


Vies kijken?.. Naja Okee.. :D

of gewoon geconcentreerd,.. en dat is dan meteen vies... Aghjaa :z

GinnyBanshee

Berichten: 1795
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 15:34

ik vind het ook wel een goeie handsstal,
ze hebben wel altijd veel keuze, en vaak als je zegt waar je op zoek voor bent, kunnen ze wel een paar vinden die bij je beschrijving passen. De prijzen vallen ook harstikke mee, dus tja je kan niet een paard verwachten waar je zo maar mee weg kan rijden op wedstrijd ofzo, maar dat is opzich logisch voor dat prijs.
En de meiden zijn allemaal heel vriendelijk, en willen graag uitleggen hoe elke paard is. Ze hebben genoeg verstand van paarden en dat is ook heel fijn. Vaak kom je op een handelsstal, en het meisje die het paard moet laten zien kan niet eens rijden.
Vind hun site ook geweldig, genoeg fotos altijd en veel informatie.

steffie

Berichten: 290
Geregistreerd: 10-12-04
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 19:41

Ik heb mijn paardje ook bij hun vandaan en erg aardig moet ik zeggen! Geen verkeerd woord over voor hun!
Heb ze paar weken daarna nog gebeld met een vraag en kreeg gewoon gelijk netjes antwoord. hun verhaal klopte helemaal over waar hij vandaan komt enzo. (heb contact gehad met de eigenaar daarvoor..wat ook de fokker is)
Hij word eind van de maand 3 en ben tot nu toe ontzettend blij met hem!

kylah

Berichten: 2739
Geregistreerd: 30-03-05
Woonplaats: Loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:57

Geen goede ervaring mee!
Verkopen paarden die niet goed zijn.
Geven aan dat het paard op de foto goed is bevonden.
Voor de zekerheid herkeuren in Utrecht wat blijkt: op alles afgekeurd.
Die gene die de rontgenfoto's maakt bij de stal is niet eens eens een dierenarts.
Wat hij 1/2 tjes vond vond Utrecht 3/4 tjes

Voor de mensen die eventueel intresse hebben in een leuke bruine 3 jarige ruin onbeleerd die daar staat pb me even....

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:01

Ik kan iedereen hen aanraden!!!!!

Ik ben er regelmatig geweest om te kopen of verkopen, altijd heel goed geholpen, met heel veel garanties. Heb ze altijd terug kunnen brengen als ze niet geschikt bleven, en ook toen ik een keer uiteindelijk niks gekocht heb nadat ik er meerdere op proef heb gehad maakte dit niks uit!! Mijn paard ook naar hun verkocht, ideaal.

steffie

Berichten: 290
Geregistreerd: 10-12-04
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:21

ja ik heb ook zoiets je bent er zelf bij als je een paard koopt. de paarden wereld is en blijft een rare wereld maar ik ben erg tevrede over de gang van zaken daar en erg blij met mijn paardje die ik daar in april dit jaar heb gekocht. gaat super!

mika11

Berichten: 11103
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:49

Ik ben er gisteren geweest met een stalgenoot die er een paard ging bekijken wat ze op hun site had gezien.
We werden wel goed ontvangen, heel vriendelijke mensen allemaal.

Het paard waar mijn vriendin voor gekomen was viel helaas erg tegen.
Het paard liep niet zuiver en had totaal geen conditie. Het stond te zweten en te bibberen op de benen.

Daarna kreeg ze nog een aantal paarden te zien maar dat was niet wat ze zocht. Het waren op het oog wel mooie paarden.
Als laatste kreeg ze nog een ruin te zien die Z dressuur was geweest. Daar was ze meteen verliefd op, zelfs toen het meisje dat hem voorreed moeite had om hem voorwaarts te krijgen.
Ze heeft er daarna zelf op gereden, ondanks het feit dat hij totaal niet voorwaarts was en tegen de hand liep, voelde ze veel voor het paard en heeft hem meteen gekocht en vandaag opgehaald. Maar het is wel een paard waar alle knopjes opzitten en hij was verder heel braaf en relaxed.

Aan de ene kant vond ik het een mooi bedrijf want alles werd goed geregeld en we werden goed geholpen.
Maar toch vond ik het wel vreemd dat ze haar eerst op een merrie lieten rijden die duidelijk niet zuiver liep en waar iets mee aan de hand was. En dan zeggen dat het kwam omdat ze al 5 dagen (!) op stal had gestaan.
Dus ik had een beetje een dubbel gevoel bij die stal.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 16:04

Als je zo veel paarden op stal hebt kun je niet van elk dier weten hoe ze die dag lopen, toch? :)
En daar komt bij, dat de ruiters daar echt verschrikkelijk zijn, die hebben voor ons ook al een keer de koop verpest. :+ Als je die verkoopfoto's ook ziet, haha. Maarja.

En ze staan daar echt heel veel op stal, dus daarom onregelmatig zal idd kunnen. Verder laat hij heel veel paarden van te voren al rontgonologisch keuren, dat scheelt je dan weer kosten en ik vindt zijn DA erg betrouwbaar.

S_Evelyne

Berichten: 1028
Geregistreerd: 16-02-10

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:43

Inderdaad, wat kijken ze allemaal zuur :+

dees21
Berichten: 121
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: noord brabant

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:56

Tja als je gaat paardrijden dan kun je niet de gehele tijd lachend op het paard zitten. het vergt namelijk concentratie want anders wil ik wel eens weten met welke instelling jullie op je paard zitten? lang leve de lol en rijden maar. Ze proberen daar een paard op zijn best te laten zien en jullie zitten te zeuren over hoe dat iemand kijkt.

Volgens mij kijk je bij de zxoektocht van een paard naar een paard en niet naar de gene die er boven op zit???

En wat een uitspraken. Weet je wat je kan doen, ga zelf kijken en beoordeel dan naar wat je ziet en wat het met je doet. Een mening van een ander hoeft niet jou mening te zijn.

En als je een paard hebt meegenomen waarom ga je dan al gelijk rijden?? Misschien slim het paard even te laten wennen van wissel van stal, andere omgeving, end. Maargoed die kans wordt niet gegeven aan het paard het krijgt gelijk een stempel./ Erg flauw dat er niet verder gekeken wordt als de neus lang is!

Beetje flauw en vergezocht allemaal...

dees21
Berichten: 121
Geregistreerd: 01-11-06
Woonplaats: noord brabant

Re: Jansen van den Hout goede handelsstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:38

Maar niemand kan binnen in het paard kijken ofdat het wel of niet iets mankeerd, Dat is met elk levend wezen zo. En daarom kun je een paard laten keuren. Heel vervelend allemaal mocht het dan blijken dat het paard iets mankeert. Maar ook wanneer je een paard van een particulier koopt kunnen de mensen je beduvelen.

Het is net ofdat ze bewust iemand beduvelen terwijl elke paarden aankoop een gok is. Als je een paard koopt helemaal gezond, binnenste buiten gekeerd en wel dan kan hij ook plotsklap in de weide dood neervallen omdat zijn hart er mee uitscheidt bij wijze van. Terwijl hij nog nooit iets gemankeerd heeft en altijd braaf zijn km gemaakt heeft.

Met levende dieren weet je het nooit. Wennen end is idd een andere discussie maar niet elk paard is het zelfde en sommige paarden zijn er gevoelig voor wanneer ze veranderen van omgeving en of stal. Zo is het ook met mensen. Elk paard is anders. Die discussie ga ik niet voeren.

Maar vind het echt erg flauw dat er dan gesproken wordt over mensen die dan zogenaamd zuur kijken op een foto. Het is toch geen keuring wie het leukste lacht? Je moet toch kijken naar het paard, daar ben je dan naar op zoek.

Maar ik ga er verder niet op in want het draait zoals bij vele topics nergens op uit want als je 9 positieve verhalen hebt weegt dat 1e negatieve verhaal toch het meest. En al de mensen horen graag negatieve verhalen terwijl ze zelf misschien heel tevreden zullen zijn als ze er eens geweest zijn. Iedereen laadt zich graag voeden met negeatieve verhalen. Jammer. Want het is een vrije keus die je maakt. Waar je gaat kijken voor een paard of waardat je hem koopt.