wie kent stal hermes of Jan Dolfing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

wie kent stal hermes of Jan Dolfing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 22:14

ik wil daar waarschijnlijk met een vriendin zo'n instructie kamp gaan volgen. Maar weet iemand of het was is? En wat de kosten van zo'n kamp zijn met en zonder eigen pony?
Laatst bijgewerkt door Carolien007 op 03-01-03 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:14

stal Hermes is toch die stal met die Friezen??

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 22:18

ja dat dacht ik wel
www.stalhermes.nl
maar daar staan dus geen prijzen bij, en ik ben wel beniewd of iemand het kent.

LucyB

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Sint Jacobiparochie, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-03 22:38

Hoi, ik heb er zelf nooit gereden maar ben wel op hun open dag geweest en ik ken mensen die daar hebben gereden.Ze hebben ook een klein, naar mijn mening duur, ruitersportwinkeltje en daar wilde ik toen een nepbonten zadelbontje kopen. Ik heb toen naar een tirade van een kwartier moeten luisteren van de eigenaresse !! Zij vindt die bontjes niets en daar moest en zou ze mij ook van overtuigen Lachen Maar ja, Ik ben eigenwijs en 28 jaar dus bepaal ik zelf waar ik mijn derrière op zet - een zadelbontje dus, en dan ook nog wel van nepbont, ha ha !! Ik vindt de eigenaars vreselijke kaklui, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Over de kwaliteit van het lesgeven kan ik niet veel zeggen ,behalve dan dat diegeen die ik ken, die daar heeft gereden, na een x aantal jaar nog niets kon (maar of dat aan Hermes ligt...dat weet ik natuurlijk niet zeker Lachen De friezen die ze hadden staan vond ik niet veel aan, hele jonge paarden die absoluut geen belangstelling hadden voor je, compleet niet nieuwsgierig !? Vind ik vreemd voor een (jong) paardje, de meesten zijn toch wel nieuwsgierig of kijken in elk geval op als er iets gebeurt, zij dus niet...
Het beste zou zijn om er zelf even te gaan kijken en dan je eigen beeld vormen, zoveel mensen zoveel smaken ! Succes

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-03 22:46

als het ons wat lijkt gaan we zoiezo eerst even langs. Ik wil wel graag weten waar mijn paardje in die week komt te staan. Maar ik vind het wel onhandig dat ze geen prijzen hebben vermeld, of ik kijk niet goed. Maar ik heb gister al een mailtje gestuurd.

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 13:03

Ik ben wel es op de site geweest maar ik vond et ook niet echt duidelijk verder...

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 14:31

Ik ken de manege.
Ik kwam daar een keer met een vriendin in dat winkeltje,op een gewone doordeweekse dag,en die vrouw had geen zin om ons te helpen,want ze had het ergens anders druk mee,en toen konden we weer weg gaan,terwijl we drie kwartier door de regen hadden gefietst om er te komen.Bij de manege zelf ben ik nooit geweest,want ik had er toen wel weer genoeg van,maar ik hoor hele slechte en wel goede verhalen.
Ik ken iemand die daar reed,die is er weg gegaan,omdat ze er al een half jaar reed,en nog maar een paar keer had gedraafd en verder niks.
Een meisje bij ons op stal heeft er ook les,en die vind het wel leuk,
maar diegene van wie zij les heeft,zit wel steeds instructrice af te kraken en dat die zo slecht is en zij zo goed.
Maar zoals ik al zei ben ik zelf niet op de manege geweest,
dus ik kan verder niet echt oordelen,maar dat is wat ik gehoord heb.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 17:22

jep.

Ik ben er geweest om een hengst te castreren!
Was erg leuk en groot.
Super mooie binnenbak met lucht op de muren geschildert echt prachtig, dressuur muziek op *LOL*

Echt heel lux

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 21:14

weet iemand hoe die instructie kampen er waren. Want als ik het zo hoor, dat je na een halfjaar nog niets hebt geleerd, dan heb ik er niet echt veel zin in.
Een andere keuze van ons is misschien Jan dolving. Weet iemand daar iets van?

Syrianda
Berichten: 1830
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 21:26

is dat niet in drenthe? Volgens mij is die wel goed hoor. mIJN NEEFjes hebben daar ook gereden en dat ging harstikke goed.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 21:30

ja een kennis van mij ook al eens en die was er ook erg over te spreken, hebben nog meer ervaringen met dolfing?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:16

De manege van Jan Dolfing zit in Vries en is 28 augustus helemaal afgebrand, ik weet niet hoe ver ze zijn met op nieuw opbouwen. Het is (was) een grote manege en het schijnt wel leuk te zijn. Jan springt zelf nationaal.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:19

Jan Dolfing's manege draait alweer. De binnenbak wordt sinds een tijdje gewoon weer gebruikt en voor zover ik weet wordt er ook regelmatig wat georganiseerd.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 23:43

kayla schreef:
De manege van Jan Dolfing zit in Vries en is 28 augustus helemaal afgebrand, ik weet niet hoe ver ze zijn met op nieuw opbouwen. Het is (was) een grote manege en het schijnt wel leuk te zijn. Jan springt zelf nationaal.

er is alleen een hooischuur afgebrand en er is helaas 1 pony omgekomen bij de brand maar het is niet zo dat de hele manege is afgebrand (gelukkig..)
Jan Dolfing zit idd in vries en heeft in de omgeving een goede naam. rijdt er zelf niet maar heb hele goede verhalen gehoord en wat ik ervan heb gezien is het een vrij grote manege met veel ruimte...

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 11:51

Ik ben vorige week nog bij Jan Dolfing geweest, de buurvrouw van een vriendin van mij heeft daar menles. Ik heb toen twee folders meegekregen, daar staan wat prijzen op, als je wat wilt weten pb maar.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 12:57

Ik zelf ben geen fan van Jan Dolfing.
Naar mijn mening raggen ze die paardjes daar heel snel een hoofdstel en een zadel op ,rijden een rondje en ze zijn beleerd.

Alle paarden/pony's die ik van daar heb gezien zijn heel druk en schichtig.En dat is volgens mij omdat ze zo snel ingereden zijn en 'klaar'waren(volgens hun)
Maar goed das mijn mening....

De mensen die daar helpen/werken (vooral de jongeren)zijn niet echt met de paarden bezig maar meer met zichzelf en elkaar(tis net een soapserie)

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:16

hmm ik ken jan aardig goed. en hij is wel een leuke vent maar de manier waarop ze daar met paarden omgaan vind ik wat minder.
als je 200 paarden hebt staan groeit het ook snel boven je hoofd uit.
ik weet wel dat de instructeurs of begeleiders gecertificeerd zijn dus das een plspunt. maar de manier waarop er met paarden omgegaan wordt is dus minder en daar hoort ook het snel inrijden wat sanex zegt bij. wij (mijn vorige werkplek) hebben er paarden van gehad maar het waren schroothoopjes...
maar ik zou gewoon eens een kijkje nemen.

wat betreft die pony die is omgekomen. die is niet verbrand maar heeft zichzelf in paniek met rennen naar de wei gespiest aan een lemmet van de heftruck.

enne alleen de hooischuur was afgebrand dus de rest staat er nog gewoon.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 13:59

we gaan waarschijnlijk wel eerst kijken, mochten we erheen gaan. Ik wil wel eerst weten waar mijn paardje komt te staan.

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 15:14

Ik ken Jan Dolfing persoonlijk ook en vind hem ook heel aardig.
Ik ga elk jaar op trektocht met mijn paard en dan ga ik daar ook naartoe.

Ik vind het daar opzicht wel luxe. Maar zoals jilleroo als zegt gaan ze iets minder met de paarden om, maar niet heel slecht ofzo. Maar ik vind het nog wel een zeer redelijke manege hoor.

En als je paardje er komt te staan: ze zorgen wel goed voor de eigen paarden. Toen ik er was zorgden ze ook heel erg goed voor de 'gasten' zoals ik en mijn paardje.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 18:04

Citaat:
Naar mijn mening raggen ze die paardjes daar heel snel een hoofdstel en een zadel op ,rijden een rondje en ze zijn beleerd.

Dat klopt. Paarden voor de verkoop moeten binnen veertien dagen bomproof zijn. Voor de manegelessen worden paarden zelfs vrij lomp gereden, dwz beetje bonken in het zadel zodat het paard daar ook niet meer op reageert...

Maar de manege ziet er verder prima uit...

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 18:17

Ja met de manege zelf is niks mis,maar de manier hoe ze met paarden omgaan heeft niet mijn voorkeur.

Ik hecht meer waarde aan de omgang met de paarden dan aan het materiaal of de luxe.
Zolang de paarden maar netjes behandeld worden mag het van mij een grote zooi zijn.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 20:56

siesti schreef:
Ik ken Jan Dolfing persoonlijk ook en vind hem ook heel aardig.
Ik ga elk jaar op trektocht met mijn paard en dan ga ik daar ook naartoe.

Ik vind het daar opzicht wel luxe. Maar zoals jilleroo als zegt gaan ze iets minder met de paarden om, maar niet heel slecht ofzo. Maar ik vind het nog wel een zeer redelijke manege hoor.

En als je paardje er komt te staan: ze zorgen wel goed voor de eigen paarden. Toen ik er was zorgden ze ook heel erg goed voor de 'gasten' zoals ik en mijn paardje.

hoe lang ga je dan op terktocht? een week? En weet je misschien ook wat dat koste?

noompje901
Berichten: 60
Geregistreerd: 28-07-15
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:13

Haha! Even topics terug lezen van lang geleden... Even mijn antwoord hier....

Ik ken Jan dolfing en stal hermes...
Je wil niet weten hoe Dolfing zijn ponys/paarden beleerd.... Zadel erop gooien goed strak en de bak in los laten tot het dier het zadel heeft geaccepteerd, al staat die de hele dag in de bak maakt hun niet uit.... Als het dier het zadel heeft geaccepteerd kan die mee in de lessen en is het een braaf dier nog een paar keer mee op buitenrit en klaar voor de verkoop..... Iemand van de manege heeft haar pony daar weg. Zij was overdonderd (de pony) een tijdje later begon die allren maar te rodeoen..... Ik moest die pony toen doorrijden en ben er zelf een paar keer afgevallen ze was heel achterbaks.... Dit was niet de 1e keer dat ik een pony moest doorrijden van Jan..... Er word ook heel veel achter wegen gelaten....


Stal Hermes is heel groot en ze hebbem het heel druk. De paarden worden goed opgeleid met veel beleid. En er word tijd in gestoken. Mijn New forester is er naartoe verkocht en hij doet het super. De Friezen zijn dan wel duur maar wel heel goed..

Anoniem

Re: wie kent stal hermes of Jan Dolfing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 12:20

Wij hebben daar ook een paard weg.
Wel een heel leuk dier, meer zal ik er niet over zeggen. :o

ellentje0

Berichten: 618
Geregistreerd: 01-04-06
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:21

Weet ook iemand hoe "luchtig" de stallen zijn? Wil er graag met mijn paard naar toe maar die heeft veel frisse lucht nodig