Info over paardenhandelaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wendy7

Info over paardenhandelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 09:20

Hallo mensen,

Al bijna mijn hele leven zit ik in de paarden. Dat is mijn lust en mijn leven zoals bij jullie allemaal waarschijnlijk ;)

Kom af en toe op paardenmarkten als ik tijd heb ( staan altijd van die leuke Shetlanders ).

Maar nu ben ik al een paar keer een man tegengekomen die echt super hardhandig met zijn pony's omgaat.
Hij slaat ze en schopt ze en ik was laatst op een manege waar hij pony's wilde opkopen en hij heeft ze echt keihard de trailer ingetrapt. Een van de pony's viel op de grond voor de laadklep en deze werd aan oren en staart de trailer ingesleept.
Hij is een handelaar en dat is alles wat ik over hem weet.

Ik vroeg me af of meer mensen ervaring hebben met deze man? Hij komt ergens uit het Noorden en hij is niet zo groot heeft een bril en een snor en vaak een soort van vissershoedje op.
Hij handelt met name in Shetlanders maar heeft ook andere pony's en Friese paarden.

Wie is deze man al eens tegengekomen?

Groetjes Wendy Maarschalk

Tanja

Re: Info over paardenhandelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 10:24

OV-->EA-GZ Diensten

wendy7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 16:04

Ik heb inmiddels begrepen dat deze man uit Giethoorn komt.
Wie heeft ervaring met deze handelaar?

wendy7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 16:24

orritmic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:25

hay hay

deze man komt uit giethoorn heet de jager, ik heb een veulen bij hem gekocht,,en nu 18 mnd verder is het nog steeds een gevecht tegen de wormen,,hij is vel over been,behalve zomers op de wei dan is het een plaatje,ik heb hem vanaf zn 3e levensmaand en doe er alles aan om hem beter te krijgen,echt waar hij staat ook op marktplaats en verkoopt van alles ,,nog net zn vrouw en kinderen niet ;)
deze man moet een verbod krijgen op alles wat hij fokt en kweekt ,,deze man is zo slecht voor dieren,,het is alleen maar een broodfokker,,ik kwam daar me veulen ophalen alle paarden stonden binnen tot hun knieen in de stront,,mijn veulen had toen al hele erg wormen infectie.,,echt een zwak poppetje,,
ik zou hem voor geen goud willen missen hoor,,maar af en toe denk ik wel eens dat hij het loodje gaat legen, |(
nu is hij vel over been,,mestkweek is in behandeling,,
zit aan de antibiotica en diareeremmers,,,gek wor ik ervan,,

ik hoorde dat hij nooit zn dieren ontwormd ,,ja met een schapenmiddel...ja dat werkt niet he,,

wie helpt mee om deze man een halt toe te roepen,,, :(
hij laat je als je komt voor een fries veulen eerst de vader zien,,of het hem zeker weten is weet ik niet,,
die hengst is echt super mooi zopdat je alle slechte dingen daar op stal vergeet,,
toen ik voor de 2e keer kwam om me veulen op te halen lag er een merrie dood in de wei,,,accute aorta gescheurt ja ja,,,dat beest is gewoon doodgefokt,,pure uitputting,,niks geen merrie brok erbij,,tewijl ze een veulen heeft,,nee niks ,,,gewoon op een kaal stuk land zetten,waar een hele erge wormeninfectie heerst., |(
wie heeft nog meer ervaring met deze man en of een fries veulen van hem,,,mail me,,

groetjes patricia en sybren
Laatst bijgewerkt door Olympia op 06-04-10 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Adres verwijderd, niet toegestaan op bokt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:13

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA :) Andere reacties zijn niet toegestaan.