Gezocht (pension) stalling omgeving Groningen (stad)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Gezocht (pension) stalling omgeving Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 23:23

Heey,
Ik ga deze zomer op kamers in Groningen en wil mijn paard graag mee nemen. Ik wil nu alvast opzoek gaan naar een stal, zodat ik zeker weet dat ik tegen die tijd een stal heb. De stal moet goed bereikbaar zijn vanuit het centrum van Groningen.

Mijn eisen:
- Maximaal 30 minuten fietsen.
- Paard MOET ELKE DAG naar buiten kunnen in paddock of weide (al is het maar voor 1,5 uur)
- Zomers weidegang
- Voeren moet gedaan worden
- Mesten maakt niet uit
- Binnen + Buitenbak ( of in ieder geval de mogelijkheid om in de buurt in een binnenbak te kunnen rijden)
- Trailerstalling
- Evt. mogelijkheid om wedstrijden te rijden / goede uitrijmogelijkheden
- Mogelijkheid om les te krijgen / of om zelf instructie mee te nemen.
- Ik heb al heel veel manege's gehoord zou nu ook graag nog wat pension stallen willen horen.

Weten jullie wat voor ons? Graag reacties met prijs per maand. Mag ook via pb.
Alvast bedankt!
Groetjes Barbara

Rosa_

Re: Gezocht (pension) stalling omgeving Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:25

Ik houd dit even in de gaten, aangezien ik volgend jaar ook naar Groningen ga en mijn paard ook mee wil nemen. Lachen

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 23:35

Gezellig Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 23:40

Ik weet wel iets in Eelde Lachen Stuur maar een pb als je meer wilt weten.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 15:43

Ik weet een stal in Oostwold. Is ietsje verder fietsen, denk 35-40 min. All weather buitenbak en gewone buitenbak. paarden worden s winters elke dag enkele uren in groepsverband in de paddock gezet en hebben ruime, schone stallen. Binnenbak zijn plannen voor om aan te bouwen maar dat kan nogwel een jaartje duren..!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:17

Ik denk dat er bij mij op stal nog wel plek is. Tenminste toen ik er kwam met de vraag of hij ruimte had zei hij nu wel,. en als er tegen die tijd geen vrije stal is, dan bouwt hij er gewoon eentje bij. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Het gaat om een kleinschalige pensionstal in hoogkerk, op een boerenbedrijf.
zomers is er hele dagen weidegang, in de winter word er alles voor je gedaan behalve uitmesten.en als je paard overdag in de (dan nieuwe)bak moet, valt daar vast wel iets voor te regelen)

Er is een buitenbak op (2 minuten) loopafstand, en in het voorjaar word er op het erf een 20x40 buitenbak aangelegd.

We staan nu met zijn 8en waarvan 3 veulens en 1 jaarling, dus de bak zal niet overbezet zijn.

Verder is het er erg gezellig, en er is een hele fijne sfeer.

mensen van het bedrijf of van de andere paarden letten goed op je paard, en willen altijd wel helpen.

Ik zal zondag even navragen of hij nog ruimte heeft, dan laat ik het hier wel weten.

(En qua trailerstalling zal er waarschijnlijk ook ruimte zijn, de manege zit op 5 auto minuten, en kan ook makkelijk langs de weg te paard worden afgelegd)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 22:33

Dus als ik het goed begrijp is er nu alleen een buitenbak, en een binnenbak op loopafstand?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 22:44

er in nu een buitenbak op loopafstand ( 3 minuutjes lopen) en een binnenbak een eindje verderop. (5 autominuten ofzo, maar dit kan je ook makkelijk te paard doen ik gok 10 minuten ofzo, heb het nog nooit geprobeert. dit is bij manege helpman)

Laat me even weten of je dit iets lijkt, dan vraag ik het voor je.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 09:49

Nee sorry ik zoek toch iets waarbij de bij de stal zelf zit.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 11:24

Volgens mij zitten er alleen binnenbakken op manege de oude held. Ik ken een boel particulieren met staling maar allemaal alleen buitenbakken..!

zoals dit bivoorbeeld Lachen

[EA-CO] stal vrij in Groningen

Ik weet nog wel manage onneresch, is wel een dikke 30 min fietsen vanuit groningen zuid. losgooipaddocks, weilanden, paarden (bijna) elke dag buiten. 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, mooi bos in de buurt. prijs is er daarentegen ookwel naar.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:39

Blueberry schreef:
Volgens mij zitten er alleen binnenbakken op manege de oude held. Ik ken een boel particulieren met staling maar allemaal alleen buitenbakken..!

zoals dit bivoorbeeld Lachen

[EA-CO] stal vrij in Groningen

Ik weet nog wel manage onneresch, is wel een dikke 30 min fietsen vanuit groningen zuid. losgooipaddocks, weilanden, paarden (bijna) elke dag buiten. 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, mooi bos in de buurt. prijs is er daarentegen ookwel naar.

inderdaad manege oude held bedoel ik ook Bloos

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:47

ik weet neit of je al een kamer hebt... maar zo neit dan is er een hele leuke aanbieding in groningen!! en man is bezig met studentenkamers aan het realiseren, met stalling erbij. De kamer is ongeveer 20m2 met gedeelde keuken, en er zijn 10 stallen bij met buitenbak en binnenbak zijn ze mee bezig, bedoeling is dta dit inde loop van het jaar af is. Ik wil zelf ook op mezelf in groningen en paard mee, en als er genoeg animo is dan gaat de man het allemaal regelen.... specifiek op jonge studenten/starters gericht, voor als je je paard mee wil....

hieronder is een kopie van het berichtje:
Ga jij binnenkort het huis uit en wil je je paard het liefst meenemen, kom dan naar studentenstad Groningen! Wij bieden aan, op nog geen tien minuten fietsen van het centrum, stalling voor jou en je paard. Aanwezig is een buitenbak plus weidegang en voorlopig tien paardenboxen. De binnenbak wordt binnen een jaar gebouwd. Plus meerdere boxen.

Tevens ruime studenten kamers van 20 vierkante meter plus kantine en gezamelijke keuken. Voor vragen graag mailen.

bij marktplaats, stalling en weidegang, en dna in groningen...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:28

owh ja ik had op marktplaats ook nog een weide met stalletje te huur gezien..... advertentie nummer : 147226053

Citaat:
Aangezien ik momenteel niet meer zo met paarden bezig hou , bied ik voor aankomend seizoen mijn land aan voor wat weide pony's /paarden.

Het land ligt aan de bijumerweg Groningen / Zuidwolde.

Er is eventueel ook een grote ruime stal bij. Er lopen aankomend zomer hooguit 3 andere pony s bij.

Globale tijd voor het weiden is eind maart / begin april.

Weide geld is 60,00 euro per maand. De stal kost 100,00 per maand

Voor belangstelling kunt u mij mailen,

ik heb hem ook een mailtje gestuurd, maar toen ben ik me huidige stalling tegengekomen, en die was dichterbij.

maar ik ken die weide wel! Volgens mij sta je daar prima hoor! ik heb er wel eens wat haflingers en shetjes op zien staan.

Maar er zit dus eigenlijk niks bij...... maar daar is de prijs dan ook wel weer na!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:34

Ja die haffies waren van ons, wij hebben daar gestaan afgelopen jaar Lachen
Zou het je niet aanraden om er te gaan staan; de bak is er voor jou te ver vandaan. Manege de oude held is super, en die in oostwold lijkt me ook erg leuk die wil ik ook eens bekijken! De stallen van die man die het samen met studentenkamers gaat doen komen in de buurt van leewenborg te liggen, kosten zijn 200euro voor een paard.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:57

Sjapaz schreef:
ik weet neit of je al een kamer hebt... maar zo neit dan is er een hele leuke aanbieding in groningen!! en man is bezig met studentenkamers aan het realiseren, met stalling erbij. De kamer is ongeveer 20m2 met gedeelde keuken, en er zijn 10 stallen bij met buitenbak en binnenbak zijn ze mee bezig, bedoeling is dta dit inde loop van het jaar af is. Ik wil zelf ook op mezelf in groningen en paard mee, en als er genoeg animo is dan gaat de man het allemaal regelen.... specifiek op jonge studenten/starters gericht, voor als je je paard mee wil....

hieronder is een kopie van het berichtje:
Ga jij binnenkort het huis uit en wil je je paard het liefst meenemen, kom dan naar studentenstad Groningen! Wij bieden aan, op nog geen tien minuten fietsen van het centrum, stalling voor jou en je paard. Aanwezig is een buitenbak plus weidegang en voorlopig tien paardenboxen. De binnenbak wordt binnen een jaar gebouwd. Plus meerdere boxen.

Tevens ruime studenten kamers van 20 vierkante meter plus kantine en gezamelijke keuken. Voor vragen graag mailen.

bij marktplaats, stalling en weidegang, en dna in groningen...

600 euries de maand? Nagelbijten / Gniffelen

Kan je beter met een vriendin een huisje huren en daar nog los een stal bij op een manage, ben je goedkoper uit Knipoog

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:00

naja al die stal 200 euro voor een paard is vind ik dat niet zo veel hoor....zeker neit als mijn paard daarvoor op loopafstand staat.

@anniee: weet je ook dan hoe duur de kamers zouden worden?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 18:02

lewenborg is wel een pokke end van de stad af hoor... echt een buitenwijk, kan je beter een vrijstaan huis huren in zuidwolde bij wijze van Knipoog

die stal in oostwol is wobbesheerd
www.wobbesheerd.nl

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 23:11

wauw wat een reacties bedankt allemaal! Ik had die man op marktplaats ook al gezien en hem ook gemaild. Hij zou e op de hoogte houden wanneer het eventueel af was zou ik het horen van hem.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 17:50

Ik heb geen idee wat de kamerhuur zou worden, maar je hebt hem gemaild begrijp ik?
Wobbesheerd lijkt me een zeer fijne plek, hoe grootschalig is het daar eigenlijk en wordt er ook lesgegeven; weet iemand dat?
Houd hem in mn achterhoofd voor volgende winter in elk geval Lachen

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 18:02

anniee schreef:
Ik heb geen idee wat de kamerhuur zou worden, maar je hebt hem gemaild begrijp ik?
Wobbesheerd lijkt me een zeer fijne plek, hoe grootschalig is het daar eigenlijk en wordt er ook lesgegeven; weet iemand dat?
Houd hem in mn achterhoofd voor volgende winter in elk geval Lachen

Die kamerhuur staat bij de adv. 600 euro de maand..

Wobbesheerd is kleinschalig. 20 pensionpaarden denk ik? En ze hebben een paar opfokstallen met veulens Haha!
stapmolen is er ook.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 00:38

Ja met kamer was het 600 en alleen de stal was 200.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 14:24

@ blueberry Een stal in Oostwold? Dit ligt bij scheemda. Dus heel ver fietsen!

@barreltjuh, Ik denk dat je beter een stalling buiten Groningen kan zoeken. Ik denk dat de stalling wel 100 euro kan schelen! Tenminste ik woon buiten groningen en vergeleking met de prijzen die heir genoemd zijn scheelt het 120 euro. Ik zou gewoon adressen opzoeken of googlen en die opbellen ivb prijs en land etc.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 15:38

J heebt meerder oostwolds wouterpaard Knipoog

1 bij scheemda en 1 bij leek, ik weer heus wel waar ik mijn paard gestald heb hoor Knipoog

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 16:40

'jou' Oostwold is toch vlakbij hoogkerk bleuberry?

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:43

Ja, klopt! Ben er net nog geweest, is nog een losgooipaddock in aanbouw.