Kosten opfok winterseizoen in Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christinaa

Kosten opfok winterseizoen in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:09

Ik zou graag willen weten wat de opfokbedrijven in Friesland gemiddeld per maand vragen in het winterseizoen, wanneer de paarden gestald worden in groepsboxen. Het zomerseizoen is niet van toepassing. Ik heb al prijzen van diverse opfokbedrijven gevonden, maar van andere provincies en het verschilt weleens per provincie. Ik heb overigens wel twee opfokbedrijven uit Friesland gevonden, maar die prijzen verschillen enorm. Misschien dat iemand weet wat er gemiddeld gevraagd wordt in Friesland?

Amalarab

Re: Kosten opfok winterseizoen in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:34

Volgens mij zitten ze ook rond de 125 euro p mnd. (?)
Beekdalhoeve Koningsdiep in Ureterp heb je, Lippenhuizen, de Burd, de Tschogglberg(=goedkoper maar meer gericht op pony's), in Marrum heb je de Gouden Hoep.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 07:48

Je hebt niets aan een gemiddelde. Als je je paard ergens wil stallen zijn dat de kosten. (hoger op lager dan het gemiddelde). Let wel op wat zit erbij? Denk daarbij dan aan vaccinaties en ontwormen en komen de paarden overdag ook buiten (arbeidsintensiever). En vooral hoe ziet het eruit en zijn de paarden goed gevoed?

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-09 20:42

JaneJansen: Dankje wel! Beekdalhoeve Koningsdiep en de Gouden Hoep had ik inmiddels al gevonden en zal even contact met hun opnemen, omdat hun de prijzen niet op de website vermelden. Ja, aan dat bedrag zat ik ook te denken.

Friesiszwart: Ja, dat snap ik uiteraard. Wat er aangeboden wordt en bij inbegrepen zit kan inderdaad per bedrijf en prijs verschillen. Aangezien wij wellicht jonge paarden gaan opfokken, 's winters en 's zomers, gaat het mij erom wat ongeveer een normale gevraagde prijs is in het winterseizoen in Friesland over het algemeen. Natuurlijk bedenken wij zelf ook wel een goede, gepaste prijs, maar het moet wel een beetje overeenkomen over het algemeen, indien ongeveer hetzelfde wordt aangeboden. Vandaar mijn vraag.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:13

Is het geen optie om ze dag en nacht buiten te laten lopen in een natuurgebied? Hier in Friesland wordt dat ook veel gedaan. Iedere dag toezicht, ruim voldoende ruwvoer en water natuurlijk. Kosten zitten dan rond de 60 euro per maand. De paarden worden regelmatig naar andere zeer grote percelen gebracht. Vooral voor jonge paarden lijkt mij dit erg gezond.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 20:30

@ Coby: Ik zoek zelf geen opfok, maar wij willen het wellicht gaan aanbieden, dus een natuurgebied is geen optie, want ze komen dan 's zomers bij ons in het land en 's winters in groepsboxen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:42

Christinaa schreef:
@ Coby: Ik zoek zelf geen opfok, maar wij willen het wellicht gaan aanbieden, dus een natuurgebied is geen optie, want ze komen dan 's zomers bij ons in het land en 's winters in groepsboxen.

Stom, verkeerd gelezen, sorry!
Gemiddelde prijs zit rond de 90 tot 120 euro. Dat is dan vaak incl. ontwormen. Ze komen dan 's winters nagenoeg niet buiten. Wanneer dat mogelijk zou zijn zou ik persoonlijk meer willen betalen. Is een groepsstal met aaneengesloten droog weiland/paddock een optie? Iets van een echt grote ruimte waar ze overdag een paar uren in kunnen spelen. Dat is er in Friesland niet veel. En dan onderscheid je je toch meer van de rest.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:56

Volgens mij komen ze er in Ureterp wel elke dag uit.
Ik vind 125 euro trouwens een fiks bedrag, zeker voor Friesland en heb dus even doorgezocht naar een goedkoper adres voor mijn veulen waar ze zeker weten elke dag buiten komt(de hele dag)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:13

Jelsum: €110,-
Blija: €125,- (incl smid en wormspuiten)
Beetgumermolen: €70,-
Zweins: €60,-
Damwoude: €50,-

Bovenstaande heb ik naar geïnformeerd voor de winter ivm mijn veulen.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 21:52

Coby schreef:
Christinaa schreef:

Stom, verkeerd gelezen, sorry!
Gemiddelde prijs zit rond de 90 tot 120 euro. Dat is dan vaak incl. ontwormen. Ze komen dan 's winters nagenoeg niet buiten. Wanneer dat mogelijk zou zijn zou ik persoonlijk meer willen betalen. Is een groepsstal met aaneengesloten droog weiland/paddock een optie? Iets van een echt grote ruimte waar ze overdag een paar uren in kunnen spelen. Dat is er in Friesland niet veel. En dan onderscheid je je toch meer van de rest.

Maakt niet uit! ;) Nee, dat is helaas geen optie met een aaneengesloten weiland/paddock, want de weilanden liggen niet aan de stal vast. Dat zou inderdaad mooi en ideaal geweest zijn, indien dat mogelijk was! De groepsboxen waar ze 's winters in komen te staan (als we dit plan voortzetten) zijn groot en met mooi weer gaan ze overdag een paar uur naar buiten. 's Zomers komen ze uiteraard 24 uur per dag buiten te staan.

@ JaneJansen: Oke! Ja precies, er zijn ook zeker wel goedkopere adressen!

@ Ans: Dankje wel voor de informatie! En al een goed adres gevonden van de vijf? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 22:37

VSW --> EA GZ DI.