Centraal topic: KNHS Zomerinstructieweken 2008!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Centraal topic: KNHS Zomerinstructieweken 2008!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 14:55

Het jaar 2008 komt er aan. En dat betekent ook weer: Nieuwe Zomerinstructieweken, georganiseerd door de KNHS.

De data zijn inmiddels al bekend:
Data instructieweken 2008:
Week:
01 02 t/m 06 juni Mennen
02 09 t/m 13 juni Mennen
03 16 t/m 20 juni Allround paarden
04 23 t/m 27 juni M/Z dressuur paarden & SGW paarden
05 30 juni t/m 04 juli Allround paarden
06 07 t/m 11 juli Allround pony's, SGW pony's, SGW paarden t/m 20 jaar
07 14 t/m 18 juli Allround pony's
08 21 t/m 25 juli Allround pony's t/m 12 jaar
09 28 juli t/m 01 augustus M/Z dressuur & springen pony's, Allround pony's
10 04 t/m 08 augustus Allround pony's
11 11 t/m 15 augustus Alround pony's

Citaat:
Allround Pony's:
Vind jij springen, dressuur, crossen en buitenrijden leuk. Dan moet je je inschrijven voor de instructieweek Allround pony's. Elke dag krijg je twee lessen: een dressuurles en een springles of samengestelde les. Een bekende topruiter, zal laten zien hoe je het beste kan springen tijdens een erg leerzame springclinic. En misschien mag jij dan wel mee rijden in de clinic. Natuurlijk gaan we ook nog een ontspannen buitenrit maken over de heide.
Maar we gaan niet alleen ponyrijden. We gaan ook lekker zwemmen, spelletjes spelen, toernooien houden en film kijken.
Naast de instructeurs zijn er ook recreatieleiders die je altijd kunnen helpen en waar je terecht kan met al je problemen. Ook kunnen de recreatieleiders, als het nodig is, je helpen met het onthouden van het nemen van medicijnen.

Allround Paarden:
De instructieweken Allround paarden is er voor iedereen die van bijna alle takken van de paardensport houdt. Je krijgt deze weken elke dag twee uur les: één uur dressuurles en één uur springles of een crossles. En uiteraard gaan we met de liefhebbers ook een buitenrit maken over de prachtige Veluwse heide. Je krijgt les van goede instructeurs die allemaal een ORUN-diploma hebben. De lessen bestaan uit maximaal vier personen, waardoor je altijd individuele aandacht krijgt en je gegarandeerd met de nodig spierpijn uit het zadel komt.
Naast de leerzame lessen worden ook de hersenen getraind tijdens de leerzame avondactiviteiten. De KNHS zal weer een gevarieerd programma tijdens de avonden verzorgen.

SGW Pony's/Paarden
Goed kunnen trainen voor samengestelde wedstrijden is niet altijd even makkelijk. Niet iedereen heeft een goed trainingsterrein in de omgeving. Daarom biedt de KNHS jou de kans om een week lang te trainen op het terrein van het KNHS-centrum in Ermelo. Bovendien ga je op donderdag naar het een extern crossterrein om nog meer ervaring op te doen. Tijdens de trainingen krijg je altijd een deskundige begeleiding van bekende SGW-ruiters en amazones.
Je wordt tijdens de SGW instructieweken ingedeeld in groepen op basis van je niveau. Ook als je nog nooit een samengestelde wedstrijd hebt gereden, ben je van harte welkom. Naast de SGW-week pony's is ook altijd ruimte voor een groep Allround Pony's. De deelnemers volgen hetzelfde programma als de andere allroundweken, maar op één van de dagen wordt een lange buitenrit gemaakt met een picknick onderweg. Het avondprogramma wordt o.a. ingevuld met een clinic van een bekende eventingtopper.

Pony's Allround-kinderen tot en met 12jaar
Speciaal voor kids tot en met 12 jaar organiseert de KNHS een ontzettend leuke instructieweek, waar je praktisch alles van de ponysport een keertje gaat doen. Elke dag krijg je twee keer een uur les en ga je natuurlijk springen, dressuur rijden en crossen. Maar naast de serieuze lessen wordt ook een spelletjesuur met je pony georganiseerd, waarbij de ponyvoetbal niet zal ontbreken. Uiteraard maak je in deze week een prachtige buitenrit over de heide van de Veluwe.
Je bent deze week niet alleen met je pony bezig. Je gaat ook lekker zwemmen, spelletjes spelen, toernooien houden en film kijken. Bovendien zullen we testen hoe fit jij bent. Op maandagavond bouwen we een heuse stormbaan en kijken we hoe snel en lenig je bent en of je goed kunt samenwerken met je teamgenoten.
Tijdens deze week zijn er recreatieleiders die niet alleen helpen tijdens de spelletjes, maar je ook kunnen helpen bij het op- en afzadelen en het verzorgen van je pony.
Om te kunnen deelnemen aan deze speciale week mag je niet ouder zijn dan 12 jaar en moet je op het moment dat je je inschrijft minimaal 5 winstpunten in de klasse B dressuur of springen met je pony hebben.

M/Z Dressuur Pony's
Ben jij een talentvolle en enthousiaste dressuurruiter met een net zo'n goede en leuke pony? Geef je dan snel op voor de instructieweek M/Z dressuur pony's. Het wordt een ontzettend gezellige week waar we gaan zwemmen, film kijken, spelletje spelen en nog veel meer, maar trainen staat natuurlijk voorop! Elke dag krijg je twee lessen van deskundige trainers en zelfs een keer van de bekende instructeurs Bart Bax of Ton de Kok. Samen met hun ga je kijken hoe jij en je pony straks nog beter de wedstrijdring in kunnen komen. En vind je het leuk om ook eens te kijken of jij en je pony kunnen springen en crossen? Grijp dan je kans en doe tijdens deze week een keer mee met een springles of samengestelde les! Naast al deze inspannende lessen, gaan we natuurlijk ook een keer een hele mooie buitenrit maken over de hei. Tijdens de avonduren wordt je geïnspireerd tijdens een leerzame clinic en kun je de vele tips de andere dag weer met je eigen pony uitproberen.

Je mag je inschrijven voor deze instructieweek wanneer je op het moment dat je je inschrijft tenminste uitkomt in de klasse M-dressuur met minstens één winstpunt.

M/Z Springen Pony's
Tijdens de instructieweek M/Z Springen voor pony's leer je vooral hoe je de lijnen moet rijden in het parcours en hoe je je pony het beste onder controle kan houden. Op woensdagmiddag bouwen we een parcours op het hoofdterrein en krijg je precies te horen op welke manier je het parcours het beste kunt voorbereiden en krijg je tips in het parcours zelf. In de avonduren komt oud-ponybondscoach Wim Bonhof een clinic verzorgen over het trainen van je pony.
Natuurlijk krijg je ook een keer een samengestelde les op het trainingsterrein van de KNHS om te kijken of jij en je pony ook talenten op de crossbaan zijn. We gaan niet alleen springen in de deze week. De basis van het springen is ook erg belangrijk en daarom krijg je natuurlijk een aantal dressuurlessen. De uren dat je niet in het zadel zit, gaan we spelletjes spelen, doorbrengen in het zwembad en een film kijken. Maar ook komt een bekende springtopper een avond langs om je nog veel meer te vertellen over springen en het trainen van je pony.

Je mag je inschrijven voor deze instructieweek wanneer je op het moment dat je je inschrijft tenminste uitkomt in de klasse M-springen met minstens één winstpunt.

M/Z dressuur Paarden
Ben je helemaal gek van dressuur en wil je altijd meer leren over aanleuning, souplesse en gehoorzaamheid? Dan is de M/Z Dressuur week echt iets voor jou. Je krijgt elke dag professionele trainingen in kleine groepjes van de gerenommeerde instructeurs zoals Johan Hamminga, Bart Bax en Ton de Kok. Zij zullen uitgebreid stilstaan bij de basis. Geen enkel paard kan namelijk zonder een goede basis de zwaardere oefeningen aan. Omdat ook de verschillende oefeningen uit de M- en Z-dressuurproeven worden getraind, kan je gelijk zien of de verbetering van jouw basis ook effect heeft op de moeilijke oefeningen. Maar je kan meer deze weken dan alleen dressuur rijden. Mocht je het leuk vinden om eens te kijken welke aanleg jij en je paard hebben voor de springsport of eventing? Dan kan je ook een spring- of crossles krijgen!
Naast het rijtechnische programma zullen in de avonduren een aantal leerzame clinics verzorgd worden.

Deelnemers aan de M/Z instructieweek moeten op het moment van inschrijven minimaal één winstpunt met hun paard in de M1 dressuur behaald hebben.

Mennen:
Speciaal voor alle menliefhebbers verzorgt de KNHS twee erg leerzame meninstructieweken. De weken zijn er voor alle liefhebbers van de mensport, van alle leeftijden met elke aanspanning met paarden en pony's. Iedereen is van harte welkom. Gedurende vijf dagen komen alle onderdelen van het mennen aan de orde en krijg je les van gerenommeerde instructeurs.
Je krijgt iedere dag twee uur les, waarvan één uur dressuurles. Daarnaast komen natuurlijk ook de marathon en vaardigheid aan bod. Maar ook de hersenen zullen worden getraind tijdens een clinic. Daarnaast zullen wij een stalbezoek plannen. Uiteraard wordt de week afgesloten met de altijd erg gezellige barbecue.

Deze informatie is afkomstig van de KNHS site: www.knhs.nl

Indien je je wil opgeven voor de instructieweek? Dat kan vanaf 11 januari 2008! (Via de KNHS site of via de Paard en Sport)

Nog even wat belangrijks;
Dit is een centraal topic gemaakt over al je vragen over deze Instructieweken.
En eventuele opgaven voor 1 van de instructieweken.
Er wordt verwacht dat men niet OFFTOPIC gaat reageren.
Indien men wil kletsen over een week, ga dan naar de instructieweektopics die in de "[HK]De Huiskamer" staan!
En houdt het in dit topic alleen bij het onderwerp KNHS instructieweken 2008.

Lein87

Re: Centraal topic: KNHS Zomerinstructieweken 2008!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:56

Ik ga weer Haha!
Allround Paarden iig... welke week weet ik nog niet Tong uitsteken
Heb dr nu al zin in Tong uitsteken haha

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:57

Wat is ongeveer de leeftijd tijdens de instructieweken?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 15:00

De leeftijd verschilt.
Ik heb diverse keren meegemaakt dat er enkele ouderen meededen( + 35jaar)
En ook hele jonge lui(net +14jaar) bij de paarden weken.
De ponyweken ligt de leeftijd tot max. 18. Maar dat is ook niet meer dan logisch omdat regelementair de leeftijd om te rijden bij de ponys max. 18 jaar is.
(Na een korte profielcheck zag ik dat je 27 bent. Dus oud is dat niet hoor! Lachen )

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:01

Ligt eraan naar welke je toe wilt...
Bij de allround paarden vond ik het vrij gevarieerd... erg veel onder de 20... een aardige groep tussen de 20 en 35 en dan nog een handjevol wat 'ouderen'
Bij de pony's gevarieerd van jaar of 10 (ongeveer) tot en met een jaar of 16
De overige groepen weet ik niet.. daar ben ik nog nooit geweest...

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:05

Wat kost dit? En is het allemaal in Ermelo?
Lijkt me namelijk super leuk:)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 15:11

Het is allemaal in Ermelo op het KNHS Centrum.
De prijs voor een allround week was vorig jaar geloof ik rond de 325euro.
De SGW en M/Z weken zijn volgens mij rond de 375 euro. Als ik het goed heb.

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:26

Oke bedankt! Als je mee doet met de allround paarden, wat zijn er dan voor activiteiten de rest van de dag, aangezien je 2 uur les hebt per dag?

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:19

ehm.. nouw... je kijkt veel bij de rest van je kampgenoten Tong uitsteken erg veel lol.. savonds bijna altijd clinic of lezing o.i.d. daarnaast ook altijd nog een bbq avond... en van de rest nog meer lol Tong uitsteken haha ... je hebt geen tijd om je te vervelen iig Tong uitsteken
De week is altijd veel te snel weer voorbij!!

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:39

Ik ga ook weer Haha!
Ben vorig jaar ook geweest Knipoog

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:04

Vorig jaar was de mz week 425 euro

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:55

Ik heb dr nu alweer zin in! Haha!
Ga week 5 allround paarden.. Cool

_Selma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 22:42

Kan iemand mij vertellen wat het niveau bij de allround paarden is? Of verschilt dat heel erg?
Lijkt me super leuk namelijk Haha! Dat moet ik thuis dus eens even gaan overleggen Tong uitsteken

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:09

Verschilt heel erg..
Dit jaar van 4 jarige groene paarden tot een Z2 dressuur amazone en een paar Z springers.. Knipoog
De groepen worden zoveel mogelijk naar niveau ingedeelt..

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 09:21

Ik ga dit jaar ook Allround paarden week 5!!!
Heb er nu al super zin in. Ben 2 jaar geleden allround pony`s geweest en ik vond het toen echt super gaaf. Dus dit jaar hoop ik echt dat ik erbij zit.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:06

Ik ga ook weer! Haha! Ik wilde eigenlijk naar SGW pony's maar dan zit ik nog op school dus ik ga wss naar Allroundpony's en dan 1 van de 2 weken in augustus. Lachen

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 00:34

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:16

Hoe groot is eigenlijk de groep?

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:32

Volgens mij iets van 70 mensen ofzo..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 14:55

Jemig, dat is best flink. Dat betekent dus ook 70 paarden. Het lijkt mij wel erg gaaf, weet alleen niet wat m'n paard erover denkt Knipoog Zal het eens met hem bespreken wat hij denkt van een allround weekje in Ermelo Clown

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 23:02

Er is idd plek voor 70 mensen per week. (Dus ook gemiddeld zo'n 70 paarden/pony's. Sommigen nemen nog een paard extra mee,maar dat is vaak maar een enkeling.)

_Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:46

Bij mij waren er vorig jaar 75 mensen, en er hadden er nog een paar 2 pony's mee genomen Knipoog

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:53

Dat is best veel. En dan ook met z'n alle eten. (vond 50 ponykampkids al veel Knipoog ) Wat krijg je eigenlijk voorgeschoteld in zo'n week?

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:03

Ik zit ook te twijfelen om me op te geven..
het lijkt me wel heel leerzaam, maar hoe gata het in zn werk? Hoe staan de paarden en hoe zitten we zelf Tong uitsteken

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:55

Wat ik heb kunnen vinden is dat er 9 slaapzalen zijn met 10 bedden. Dat er 75 boxen zijn en geen weide mogelijkheid (ze hebben maar liefst 2 paddocks Knipoog ) Er zijn wel 3 binnenmanege's, 5 buitenrijbanen, een crossterrein etc.