[verslag + foto's] Lang verslag + foto's CHIO Aken 2006!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

[verslag + foto's] Lang verslag + foto's CHIO Aken 2006!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:31

Aangezien veel mensen graag een compleet verslag van mijn belevenis van CHIO Aken 2006 wilden heb ik dat gemaakt, hier is het!

Afbeelding Afbeelding

Zondag 14 mei:
Al flink Akenkriebels en ik heb ‘s middags maar vast wat spullen klaargelegd die mee moesten naar Aken.

Maandag 15 mei:
Had de 1e 4 uur vrij, ’s ochtends even een lijst gemaakt met wat ik allemaal mee moest nemen, toen naar school geweest. Uit school even gegeten en nog op msn geweest, wat natuurlijk niet zo slim was aangezien ik mn spullen nog niet klaar had..
Uiteindelijk rond 4 uur ofzo de rest van m’n spullen ingepakt, steeds vergat ik nog wel iets, maar rond 5 uur dacht ik dat ik toch wel zo ongeveer alles had ingepakt.. toen was het wachten op m’n moeder, tot ze thuiskwam uit haar werk. Om half 6 vertrokken we dan naar Rianne, waar ik rond 6 uur aankwam. Mam even uitgezwaaid en toen zijn Rianne en ik nog even met Bonnie (hond) naar de paardjes geweest. Eenmaal weer bij Rianne thuis hebben we gegeten (was al ongeveer 9 uur.. ) Ondertussen pakte de moeder van Rianne de auto vast zo ver mogelijk in. Vervolgens heb ik Rianne geholpen met a4tje afmaken.
(we ‘moesten’ allemaal een a4tje maken met persoonlijke info etc voor een fanboek voor de fanclubwedstrijd voor Meredith Michaels Beerbaum(en Markus Beerbaum)) Toen die eenmaal af was heeft Rianne nog even foto’s op haar spandoek gemaakt, terwijl ik aan mijn spandoek begon (het was toen rond half 1 ofzo.. )
De tekst was verzonnen, nl: Everything you can do, MEREDITH can do better! (komt uit een liedje) Na veel geruzie met stiften die het niet meer deden enzo was het spandoek dan eindelijk af om half 5. ( ) Toen zijn we toch nog maar naar bed gegaan..

Dinsdag 16 mei:
Weer redelijk op tijd eruit, we zouden rond 9 uur bij de paarden zijn. Meteen Bonnie meegenomen. Eenmaal terug van de paarden moesten we ook nog wat boodschappen gaan doen, wij dus nog naar de winkel. Iets na 10en waren we weer terug en toen heeft Rianne nog even diegene die op de poezen en de hamster zou passen nog wat laatste instructies gegeven. Rond half 11 ofzo ging die weer naar huis en was het tijd om te vertrekken! Rianne en ik hebben nog even een stukje met Bonnie gelopen en daarna met de auto de oma en tante van Rianne nog opgehaald en rond half 12 gingen we dan op weg naar Vaals!!
Onderweg in de auto was erg gezellig, de meligheid sloeg toe en er werden de meest rare liedjes gezongen Rond half 2 kwamen we dan aan bij het vakantiepark in Vaals waar we gedurende de week zouden overnachten. Eerst de tassen etc in het huisje gezet en alvast wat uitgepakt, Rianne en ik hadden een erg gezellig kamertje met een leuk klein dakkapelletje.
Vervolgens zijn we even een stuk van het park gaan verkennen en hebben we nog even wat boodschappen gedaan daar. ’s Avonds friet gegeten en niet onwijs laat naar bed gegaan.

Woensdag 17 mei:
De wekker ging al redelijk op tijd, maar we hadden besloten niet heel erg te gaan haasten, aangezien het toch de openingsdag was en er ’s ochtends nog niet heel veel te doen was.
Na een behoorlijke tijd klungelen met de bussen (een bus die ineens 20 minuten stil gaat staan, verkeerd lopen richting busstation etc werken niet echt mee ) kwamen we dan aan op het terrein van het CHIO. De kaartjes hadden we al, dus dat was wel handig. We hadden al gesmst met Judith, lid van de Michaels&Beerbaum fanclub en die kwam precies aanlopen toen wij net bij de ingang waren. Toen op zoek gegaan naar Meredith en Markus, aangezien Judith ze ook nog niet voorbij had zien komen en die er al even was. Bij de grote losrij’bak’ vonden we Meredith, die aan het trainen was met Castana. Even naar de training gekeken en toen even de rest van het terrein verkend. (voor mij was het de eerste keer dat ik bij het CHIO Aken was, voor Rianne en Judith niet) Op weg naar de grote springpiste zagen we Markus&Meredith ineens lopen, even gedag gezegd enzo om vervolgens bij de ring te gaan kijken. Na een tijdje weer naar de grote losrij’bak’ gegaan en toen kwam ook fanclublid Silke, even kennisgemaakt en even gekeken bij het losrijden. Iets later begon de wedstrijd “Ladies vs Men” waarin de mannen de vrouwen nogal versloegen .
De vrouwen die meereden: Malin Baryard-Johnsson met (H&M)Necall, Meredith Michaels-Beerbaum met Le Mans, Judy-Ann Melchior met Levisto Z, Pia-Luise Aufrecht met Hofgut Liederbach’s Sandy, Helena Weinberg met Sweet Wind, Christina Liebherr met L.B. Casanova, Samantha MC Intosh met VDL Groep Calvaro Star en Jessica Kürten met Carving.

Malin reed een foutloos parcours en werd uiteindelijk 6e in deze wedstrijd, Judy-Ann had helaas 1 tijdfout, zij werd in deze wedstrijd 10e, gevolgd door Meredith, Pia, Christina, Helena, Samantha en Jessica.

De mannen die meereden in deze wedstrijd: Jos Lansink met Ta Belle van Sombeke, die uiteindelijk won, Thomas Weinberg met Ramino’s Boy die 2e werd, Rolf Göran-Bengtsson met Chianti la Silla die 3e werd, Franke Sloothaak met Legurio, die 4e werd, Hugo Simon en Caldato, die 5e werden, Marco K.utscher met Cash, Markus Fuchs met Granie en Jean Claude van Geenberghe met Osta Rugs Quintes, die de plaatsen 7, 8 en 9 in bezit namen.

Om 18 uur was dan het openings”feest”, allemaal koetsjes, voorstellingen etc, en ook werd er nog een soort aflevering van een Duitse tv-serie gespeeld. Na de opening was dag 1 dan alweer voorbij helaas. Na nog een tijdje klungelen met de bussen, jaja, alweer , kwamen we dan weer bij het vakantiepark, gedoucht, nog wat tv gekeken en daarna naar bed gegaan.

Donderdag 18 mei:
Donderdag 18 mei, de fanclubwedstrijd! ’s Ochtends was het slecht weer, veel regen en we zagen het somber in met de spandoeken etc.. Daarom ook niet erg vroeg vertrokken, eenmaal in Aken was er nog geen spandoek opgehangen. Wij hebben eerst ook gewoon een tijd gekeken vanaf de tribune.(voor donderdag hadden we zitplaatsen vanwege de fanclubwedstrijd) Toen Meredith moest rijden de spandoeken omhoog gehouden en even flink gejuicht. Vervolgens ging zo ongeveer iedereen het strodorp in, en toen we terugkwamen op de tribunen vonden we dat het toch wel tijd was om de spandoeken op te gaan hangen. Rianne, Minmin (ook een lid van de fanclub) en ik zijn begonnen de spandoeken op te hangen. Na 3 spandoeken ofzo kwam er, zoals verwacht, aangezien dat elk jaar zo ging, een vrouw van de organisatie dat de spandoeken niet opgehangen mochten worden. *zucht* Tegelijkertijd kwam er alleen vanaf de andere kant van de tribune meteen een man van de organisatie die even flink tegen de vrouw inging dat dat echt wel mocht met die spandoeken, want daar was telefonisch contact over geweest, blabla.. De vrouw zou het gaan navragen en we mochten niet verder gaan met de spandoeken tot ze terug was. Nouja, aangezien dat wel eeuwig kon duren zijn we gewoon doorgegaan met de spandoeken ophangen en even later hielpen ook de andere fanclubleden, die ondertussen weer teruggekomen waren op de tribune, ook mee met de rest van de spandoeken ophangen.. Niks meer gehoord van die vrouw trouwens.. Toen Meredith parcours ging verkennen heeft ze nog erg om m’n spandoek moeten lachen en ze vond de spandoeken sowieso allemaal erg leuk! Ook Markus zag de lol van de spandoeken wel in en ging gezellig mee staan lachen met Meredith. (Best leuk trouwens als je ziet dat al die ruiters de spandoeken gaan lezen en dan tot de conclusie komen dat ze niet voor hen bedoeld zijn )
Meredith startte ’s ochtends Castana in de Youngster-rubriek, ze reed keurig foutloos rond en werd daarmee 9e. ’s Middags startte ze Shutterfly, ze reed foutloos rond en werd daarmee 10e. En ook met Le Mans reed ze foutloos rond en werd ze 10e!

Afbeelding
Een aantal van de spandoeken

Voor de wedstrijd hadden we Gerco nog even succes gewenst, krijg je als antwoord; "JO!" maar hij bedoelde het gewoon vriendelijk, het klonk wel erg leuk
En ook Albert Zoer hadden we nog even succes gewenst, nouja, dat doen we hierna niett meer..
En ook Beezie Madden hadden we nog even succes gewenst, aangezien die vorig jaar nogal arrogant/chagrijnig was geweest etc, wilden we eens weten wat haar reactie dit jaar was als we haar succes zouden wensen, zo gezegd zo gedaan. Antwoord was: "Thanks!"
Afbeelding
Beezie Madden..

’s Middags de leden van de Edward Gal fanclub nog gemeet, die erg baalden, wat ook erg logisch was, wij vonden het ook erg l*llig van de organisatie en vonden het erg jammer voor de Edward Gal fans! Al was het meeten gezellig!

Om half 5 (geloof ik) was het dan tijd voor de “Autogrammstunde”, dus wij allemaal naar de stand van Reiter Revue, waar die gehouden zou worden. Daar hebben we als fanclub het fanboek overhandigt. Meredith & Markus vonden het erg leuk en daar ging het natuurlijk om!

Om half 6 zou dan de prijsuitreiking van de fanclubwedstrijd zijn, maar dat liep nogal uit..
Ondertussen heel wat keren op de foto geweest met de fanclub. Iets voor 6 werd dan eindelijk de uitslag bekend gemaakt, wij waren veruit de actiefste fanclub, maar ze hadden besloten 2 1e prijzen weg te geven, de Michaels&Beerbaum fanclub werd 1e, samen met de Ludger Beerbaum fanclub. De leden van de fanclubs kregen een aandenken en vervolgens hebben we alle spandoeken maar weer weggehaald, dat was dan dag 2 alweer..
Afbeelding
Markus & Meredith Autogrammstunde

’s Avonds niet veel meer gedaan, even tv gekeken en nog wat gezellig gezeten en gepraat met zn allen, daarna naar bed gegaan.

Vrijdag 19 mei:
Tijd voor de landenwedstrijd! Redelijk op tijd in Aken, eerst gekeken bij het losrijden en daarna naar de ring gegaan. Duitsland deed het erg goed in de 1e manche, Ludger Beerbaum, Christian Ahlmann en Meredith Michaels-Beerbaum waren foutloos! Marcus Ehning had daarom in overleg met bondscoach Kurt Gravemeijer besloten dat hij de 1e manche niet zou starten en zijn paard Gitania zou sparen. Na de 1e manche was Duitsland de enige die geen strafpunten had, gevolgd door Amerika met 4 strafpunten. In de 2e manche gooie Ludger Beerbaum met l’Espoir helaas een balk af, Christian en Meredith bleven foutloos.. Duitsland stond toen dus op 4 strafpunten, evenals Amerika, maar daar moest nog iemand starten, Beezie Madden met Authentic. De spanning steeg. Rianne en ik waren ondertussen naar de kleine losrij’bak’ gegaan, Rianne keek op het scherm. Meredith ging richting tuinhuisje, waarin een scherm was, ze was het tuinhuisje nog amper binnen of ze sprong er met noodvaart weer uit van blijdschap, Beezie maakte op dat moment nl een fout, Duitsland had de landenwedstrijd dus gewonnen! Ik heb het niet eens gezien, maar aan de blije reactie van Meredith en Rianne wist ik wel dat Beezie een fout had gemaakt en Duitsland had gewonnen.
De reactie van Marcus Ehning was trouwens ook erg leuk, hij was aan het losrijden met Gitania, want als Beezie foutloos zou zijn gebleven zou hij nog starten, als hij dan foutloos was geweest had Duitsland sowieso gewonnen, maar dat was dus niet meer nodig. Marcus Ehning gooide nl meteen de teugels van Gitania los en beloonde zijn paard. Meteen vlogen allemaal fotograven en journalisten op het Duitse equipe af. Toen de ereronde, blijf het altijd mooi vinden, met het volkslied en dan die vrolijke ererondemuziek en de blijdschap van de winnaars! Vervolgens gingen we even naar het strodorp, om naar wat interviews te luisteren. Onder andere het interview met Pia-Luise Aufrecht en Rolf Göran Bengtsson, en het interview met Nadine Capellman, Ann Katrin Linsenhof, Isabelle Werth en uh, die man ben ik de naam even van kwijt
Afbeelding
Pia & Rolf onder het interview

Hierna groette Pia ons even vrolijk, waarop enkele leden van de fanclub naar ons toekwamen en heel verbaasd vroegen; hoe herkent zij jullie?!

En dat was de vrijdag alweer.. wat gingen die dagen toch snel helaas..
Eenmaal weer in park even Lisanne opgezocht, die inmiddels ook gearriveerd was met haar broertje, vader en moeder en in hetzelfde park verbleef. Haar even het fanclubshirt gegeven en vervolgens nog een stuk met de honden gewandeld, om vervolgens te douchen en in bed te gaan.

Afbeelding
Meredith op Shutterfly en daarnaast groom Nina op Le Mans

Zaterdag 20 mei:
Al om iets over 8 de bus naar Aken gepakt, en vanuit Aken weer de bus naar het CHIO, rond 9 uur waren we er dan.
Meredith zou starten met Castana in de Youngster-proef, maar ze had afgemeld, waarom weet ik niet eigenlijk..
In de rubriek daarna startte Meredith met Le Mans, maar Le Mans had geen zin.. op de 2e hindernis weigerde hij, waarop Meredith besloot het parcours te beeindigen, aangezien hij wel vaker van die buien heeft dat hij niet wil springen.. Balen, maar niks aan te doen..
Om kwart voor 4 zou de paardenwissel beginnen, maar het begon ontzettend hard te regenen en te onweren!! Iedereen mocht de tribunes op vanwege het noodweer, ookal had je een staanplaats. Wij gingen de deelnemerstribune op en zijn daar blijven zitten ook, je had er een mooi uitzicht over het parcours!
Uiteindelijk zijn ze toch begonnen met de wedstrijd, de 1e ronde waren allevier de ruiters+amazone foutloos. Er werd besloten de paardenwissel niet te doen vanwege het weer, in plaats daarvan zouden ze allevier nog een 2e omloop op fouten en dan op tijd starten.
Rodrigo Pessoa werd 1e met Canstate Z, gevolgd door Meredith met Sansierra.
Afbeelding
Meredith & Sansierra losrijden

Het regende nog steeds en na de wedstrijd zijn we weer op weg naar het busstation in Aken gegaan, daar aangekomen besloten we om daar bij de Mc Donalds te eten. Er lopen trouwens erg grappige mensen rond in Aken bij de busstations..
Weer terug in het park hebben we met zn 5en het Eurovisiesongfestival gekeken, erg gezellig! We waren het alleen niet zo eens met de uitslag !
Iets na 12 uur nog even naar huis gebeld, aangezien mn mams de 21e jarig was! Ze was verbaasd, maar vond het leuk dat ik belde! Daarna nog even gedoucht en vervolgens naar bed gegaan.

Zondag 21 mei:
We zijn met de auto naar Aken gebracht. (de moeder en tante van Rianne brachten Rianne, Lisanne en mij naar het CHIO, omdat er pas laat bussen reden)
’s Ochtends een beetje over het terrein gescharreld, Pia nog even succes gewenst, even met Nancy Clark, de Amerikaanse halfeigenaresse van onder andere Shutterfly, staan praten. Vervolgens een plek gezocht om de Grote Prijs goed te kunnen volgen.
Afbeelding
Meredith Michaels-Beerbaum, Pia-Luise Aufrecht, Christian Ahlmann en een klein stukje Beezie Madden, voor het parcours verkennen

De eerste ronde, al flink zenuwachtig, maar Meredith & Shutterfly gingen keurig foutloos rond! De tweede ronde met nog wat meer zenuwen, maar wederom reden Meredith & Shutterfly keurig foutloos rond! Toen de barrage.. ik heb de barrage eigenlijk niet eens echt gekeken.. heb meer naar de gezichten van Anu (groom), Nina (groom), Nancy (halfeigenaresse Shutterfly) en Markus (man van Meredith) gelet.. De fout was balen, maar ze was zelf erg tevreden en ze had goed gereden en dat is toch het belangrijkst! Vervolgens in de barrage van Bernardo Alves nog erg gelachen om Rodrigo Pessoa.. (hij vloog oa de fotograaf die voor hem stond letterlijk in zn nek.. )
Meredith werd uiteindelijk keurig 5e! Ze won de prijs voor publiekslieveling bij het springen (mede door de nogal veel ingeleverde brief door de fanclubleden ), Meredith won de prijs voor beste ruiter/amazone in de grote prijs en Shutterfly won de prijs voor het beste paard gedurende het CHIO 2006! Super resultaten dus!

Afbeelding
Meredith & Shutterfly met daarnaast groom Anu

Iets voor de prijsuitreiking Nancy nog weer heel even gesproken, ze vond de fout ook jammer, maar ze was ontzettend trots op haar ‘Petey’ zoals de roepnaam van Shutterfly is, ook Meredith was duidelijk erg trots op Petey!

Afbeelding
Nancy

Dat was het dan alweer zo ongeveer.. alleen “Abschied der Nationen” kwam nog.. Daarbij rijden eerst allemaal mensen op paarden met de vlaggen van de deelnemende landen binnen, gevolgd door de ruiters uit de verschillende landen, met witte zakdoekjes, waarmee ze het publiek “goodbye” zwaaien. Ook iedereen in het publiek zwaait met witte zakdoekjes, het zag er echt geweldig uit, al die wuivende witte zakdoekjes! Vervolgens zijn we van de tribune afgegaan (met het afscheid mochten we weer de tribunes op) en gingen we richting uitgang. Daar zagen we dat Nina, Anu en Karsten druk bezig waren om de vrachtwagen in te pakken. Nog gekeken tot Shutterfly, Le Mans, Castana en Sansierra in de vrachtwagen stonden en de vrachtwagen dicht was. Daarna bij de uitgang voor de vrachtwagens gekeken, daar waren nog wat problemen, de vrachtwagens mochten nog niet weg door bepaalde auto’s op straat ofzo.. 1 van de Duitse parkeerwachten was ook niet erg handig bezig, waardoor Emile Tacken op een gegeven moment even tegen hem zei; De enige die hier problemen maakt ben jij!! Waarop wij moesten lachen en zeiden: Emile doet tenminste nog wat nuttigs! (hij was toen aan het helpen bij iemand anders die een vrachtwagen precies tussen 2 auto’s in moest zetten, waar de vrachtwagen maar net tussen paste) daarop moest Emile weer lachen. Na een tijdje konden de vrachtwagens dan eindelijk vertrekken, nog enkele ‘bekenden’ uitgezwaaid, ook Emile zwaaide ons vrolijk uit, en natuurlijk Karsten, Anu en Nina, die bleven zwaaien tot ze uit het zicht waren.

Dat was het dan.. Aken echt alweer voorbij.. wat gingen die 5 dagen CHIO Aken snel.. Ik heb genoten! Wil als het enigszins mogelijk is volgend jaar zeker weer gaan!

Lisanne werd opgehaald door haar ouders + broertje, die gingen daarna meteen door naar huis. Rianne en ik mochten meerijden naar het vakantiepark en iets later vertrokken wij dan ook huiswaarts. Onderweg nog ergens wat gegeten en rond 12 uur was ik dan weer thuis.. erg moe, maar na een aantal geweldige dagen!

Ik ben nog wel dingen vergeten in het verslag hoor, maar kan er nou eenmaal ook niet alles in zetten..

Afbeelding
Goodbye..
Laatst bijgewerkt door _Jitske_ op 23-05-06 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:37

leuk verslag jitske! En gaaf dat die mensen je gewoon ook echt (her)kennen!!

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:38

hahah, ik moet weer lachen om Gerco... mijn god, hoe ddroog... "JO!"

Ja idd... Beezie can talk!

Gaaf verslag Jits! volgend jaar zeker weer!!!

Unfaithful

Re: [verslag + foto's] Lang verslag + foto's CHIO Aken 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:44

JO!
Super verslag! Het was echt leeeeeuk, inderdaad volgend jaar weer!

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:16

Leuk verslag Jits
Zie je wel daat Beezie best aardig kan zijn

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:26

Tja Eline...

Tivara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:16

*Kiki is zó jaloers

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 22:17

*mist sommige mensen zo verschrikkelijk

Unfaithful

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:37

Kiieek schreef:
*Kiki is zó jaloers

Kiki toch...

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:08

Dit was het CHIO in Aachen, niet de World Equestrian Games, dus dat logo staat daar voor jan met de korte achternaam... Verder zie ik alleen maar kruisjes!

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:51

Gitta1977 schreef:
Dit was het CHIO in Aachen, niet de World Equestrian Games, dus dat logo staat daar voor jan met de korte achternaam... Verder zie ik alleen maar kruisjes!

Kon dat niet een klein beetje vriendelijker?

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:56

Mooi verslag!... zie alleen de foto´s niet

_Rianne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:02

nu wel shutterfly lag eruit!

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:22

Bonnie_Fan schreef:
Gitta1977 schreef:

Kon dat niet een klein beetje vriendelijker?

Uhm... Jawel hoor, kost alleen zoveel tijd!

Je bent denk ik een beetje in de war met een ander concours dit jaar in Aken. Je verslag gaat namelijk over het jaarlijkse CHIO in Aken en later dit jaar, in augustus, zijn er de World Equestrian Games, ook in Aken. Daar hoort het logo bij dus dat past nu niet helemaal bij je verslag...

Verder zag ik geen foto's, maar inmiddels wel weer!

Zo beter?

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:24

Ik had dat plaatje gelinkt van een site van Aken, maar dacht dat ik daarbij alleen dat plaatje van het paardje gelinkt had, maar de tekst zat er dus ook bij
en ach, ik had zoiets van; ach, laat ook maar staan ook

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:07

leuk verslag jits en fotos !

Nikki_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:00

Leuk verslag en foto's Jitske

Cyntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 22:58

Gaaf nu zie ik de foto´s ook
Top man! Geloof zeker dat je het gaaf hebt gehad!

Jessol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:19

leuke foto's en verslag hoor *is ook jaloers*