(Foto) Hengstenshow de Watermolen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Xox

(Foto) Hengstenshow de Watermolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 21:32

Vandaag ben ik naar de hengstenshow de Watermolen geweest. Hierbij een kort verslag en foto's van de show. Zet er straks nog meer in een album en plaats hier dan nog de link.

Foto's zijn helaas niet zo geweldig daar ik mijn nieuw camera binnen nog niet heb gebruikt.
Afbeelding
Creool in de stallen

Verslag:

Als eerste komt Jan Greve binnen met Creool aan de hand voor het openingswoord. Creool vindt alle aandacht geweldig en springt er vrolijk op los. Jan heeft nog een aardige conditie zo te zien . Na te hebben genoten van deze toch geweldige hengst die helaas zo weinig is gebruikt komt zijn zoon Saron binnen. Een prachtige hengst die zeer goed moet kunnen springen. Het is een Creool x Zichem x Irak. Als ik het goed heb gehoord is hij goedgekeurd voor het Groninger stamboek en zou ook een waardevole hengst voor het Gelderse paard zijn.
Afbeelding
een vrolijke Creool
Afbeelding
Saron

Dan komt er een nieuwe hengst de rijbaan binnen onder Willem Greve. Max Joe. Helaas is me de afstamming even ontgaan. Een leuk paard om te zien.

Dan volgt Karandasj aan de hand gevolgt door 2 jaarlingen uit moeders van Voltaire en Guidam, een veulen uit een Indoctro moeder en een 3 jarige hengst uit een Nimmerdor moeder.

Dan volgt zijn goedgekeurde zoon Unesco en een jaarling uit een Voltaire moeder. Unesco laat een hele goede sprong zien. Vindt het alleen geen bijzonder paard om te zien.
Afbeelding

Dan komt Wilawander xx in de baan met Annemieke van de Vorm. Het geheel ziet er netjes uit.Nakomelingen werden volgens mij niet getoond.
Afbeelding
Wilawander xx

Watermill Swatch xx vondt ik een hele leuke hengst. Goede bewegingen voor een volbloed en een mooi model. Die houdt ik zeker even in mijn achter hoofd. De eerste veulens waren nog te jong om te laten zien. Maar er komt bij Post een extra open dag voor zijn nakomelingen.
Afbeelding
Watermill Swatch xx

Du Moulin liet zich ook heel sterk zien. Schitterende hengst met mooie bewegingen. Een slecht karakter heeft hij absoluut niet getoond. Veulens van hem werden getoond uit een Ferro en een Balzflug merrie. Beide hele leuke veulens.
Afbeelding

Dan kwam de Jazz zoon Vic in de baan. Brave hengst zo te zien maar aan de hand niet echt bijzonder. Later kwam hij onder het zadel van Judith Ribbels in de baan en dat zag er goed uit.
Afbeelding

Dan de nog jonge King Kolibri. Wat een heel leuk springpaard begint te lijken. vader is de Brandenburger hengst Kolibri uit een Libero H x Pit I merrie. Paard staat ter dekking in Neustadt a.d. Dosse en is weing mee gedaan dus nog heel jeugdig.
Afbeelding

Dan wordt Favoritas xx aan de hand getoond. 1,61 m hoog. Beweging moet je niet naar kijken. maar wat springen. Hindernissen hoger als hem zelf boeien hem niet. Er werden 3 jaarlingen getoond uit moeders van Voltaire, Contender en Notaris. Alle 3 grote jaarlingen waaruit blijkt dat hij grote maten vererft.
Afbeelding

Riverdance gooide zijn amazone Annemiek van de Vorm af op het losrij terein en hij liep iemand om ver die naar het ziekenhuis moest. Liet zich desondanks zeer goed zien.
Afbeelding

Madison werdt alleen aan de hand getoond. Er werden meerdere nakomelingen getoond die lieten zien zeer braaf te zijn en over veel maat te beschikken.
Zijn gekeurde zoon Vandavid werdt gesprongen door Judith Ribbels.Vondt het geen echt aansprekende hengst.
Afbeelding
Vandavid

De Voltaire zoon Oliver werdt onder het dressuurzadel voorgestelt. Het lijkt een zeer compleet dressuurpaard. Zeer opvallend. En waardevol voor de dressuurpaarden fokkerij.
Afbeelding

Tjungske wordt eerst aan dehand voorgestelt met o.a. een jaarling uit een Karandasj merrie en een Calvados merrie.
Afbeelding

Dan komt de tuigpaard hengst Tendens in de baan. Zeer mooi tuigpaard die op wacht staat maar volgens de hengsthouder zeer mooi nakomlingen heeft.
Dan de haflinger hengst Argentino
Afbeelding

Dan wordt werderom een nieuwe hensgt voorgestelt. Een Acorado zoon. Zeer apart paard.
Dan wordt Painter's Row xx aan de hand getoond.
Afbeelding

Scandic wordt voorgesteld door Annemieke van de Vorm zij rijdt een pas de deux samen met Anneke Vellekoop op Norline. De moeder van Scandic. Noraline beschikt over zeer goede bewegingen.
Nakomelingen uit moeders van o.a. Cocktail, D-Day en Lord Sinclair worden voor gestelt.
Afbeelding

Xox

Re: (Foto) Hengstenshow de Watermolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 22:18

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:40

Ziet er goed uit, wij hebben op stal ook een indoctro en een voltaire,, en die kunnen ook springen en ook een optimist die springt zo over de bak rand heen

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 22:55

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 23:02

hee, xox, mooie foto's!!

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 23:13

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 17:00

Verder niemand?

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 22:58

Zat je op de tribune Xox? Ik stond aan de lange zijde. Langs de bakrand. Du Moulin gedroeg zich voorbeeldig. Hij is wel heel groot hoor, als je ernaast staat!

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:11

mooie foto's!
je klinkt niet al te positief, maar het kan natuurlijk zijn dat dat verkeerd is overgekomen.
dat de twee amazones op de laatste foto zonder cap of hoedje rijden vind ik niks, geen goed voorbeeld maarja mijn mening

voor de rest zoals ik al zei, echt mooie foto's!

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:16

RZDLover schreef:
mooie foto's!
je klinkt niet al te positief, maar het kan natuurlijk zijn dat dat verkeerd is overgekomen.
dat de twee amazones op de laatste foto zonder cap of hoedje rijden vind ik niks, geen goed voorbeeld maarja mijn mening

Een hoedje is ook niet echt veilig hoor.

RZDLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:17

Pascha schreef:
RZDLover schreef:
mooie foto's!

Een hoedje is ook niet echt veilig hoor.

daar gaat het niet echt om, ik vind het geen net beeld geven. daarom zeg ik: mijn mening

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 23:19

Het gaat ook niet om de ruiters, het is geen wedstrijd. Het gaat om de hengsten. Hoe ze erop zitten, maakt mij dan weinig uit. Maar idd, ieder zijn mening

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:12

Xox ,heb je ook een foto van de accorado zoon en wat was zijn volledige afstamming?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:55

super mooi foto's echt waar

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:44

Libke: Ja als goed is wel. Zal even kijken. Volledige afstamming is me ontschoten helaas.

RZD Lover: Ik ben zeker wel positief. Ik ben een grote fan van Jan Greve zijn manier van fokken en hengsten. Zitten er alleen een paar tussen die me niet zo aanstaaan. daarom zijn ze niet slecht. Ieder zijn eigen mening.

Pascha: Ja ik zat op de tribune. Von Du Moulin een hele brave hengst. Vorig jaar met de hengstenshow was hij net 3 en Remy reedt hem daar rond buiten en was zo braaf. Hij is een beetje speels meschien maar dat mag op die leeftijd vindt ik.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 11:50

Afbeelding
Afbeelding
Accragot V:Acorado
Hij hadt een hele leuke afstamming en heb zo mijn best gedaan hem te onthouden maar helaas....
Misschien dat iemand anders een beter geheugen heeft?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:13

hmm spijtig ,op zijn site staat ook niets over de hengst .Was het volledig Holsteins

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 12:15

libke schreef:
hmm spijtig ,op zijn site staat ook niets over de hengst .Was het volledig Holsteins

Ik weet het niet meer. Hij hadt 2 nieuwe hengsten waarvan één een Westfaler was dat is die Max Joe. Het kan maar zo zijn dat deze Holsteins gefokt was.

We waren met een groepje Duitsers en moest alles vertalen en foto's maken en daar is me dat helaas ontschoten.

Skribbleee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:17

Wooow vet mooie paarden..
Ik wil ooknaar een hengtenshow

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:18

Xox schreef:
Libke: Ja als goed is wel. Zal even kijken. Volledige afstamming is me ontschoten helaas.

RZD Lover: Ik ben zeker wel positief. Ik ben een grote fan van Jan Greve zijn manier van fokken en hengsten. Zitten er alleen een paar tussen die me niet zo aanstaaan. daarom zijn ze niet slecht. Ieder zijn eigen mening.

Pascha: Ja ik zat op de tribune. Von Du Moulin een hele brave hengst. Vorig jaar met de hengstenshow was hij net 3 en Remy reedt hem daar rond buiten en was zo braaf. Hij is een beetje speels meschien maar dat mag op die leeftijd vindt ik.

Du Moulin staat tijdelijk bij Judith, gisteren heb ik hem nog aan de longe gezien. Was superbraaf, niks bokken enzo. Wel wat frisjes ronddraven, maar daar is het een hengst voor. Is echt een paard waar gewoon 1 iemand mee om moet gaan/rijden. Niet 5 verschillende. Hij moet wel af en toe op zijn plek gezet worden zeg maar.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 12:25

Pascha schreef:
Xox schreef:

Du Moulin staat tijdelijk bij Judith, gisteren heb ik hem nog aan de longe gezien. Was superbraaf, niks bokken enzo. Wel wat frisjes ronddraven, maar daar is het een hengst voor. Is echt een paard waar gewoon 1 iemand mee om moet gaan/rijden. Niet 5 verschillende. Hij moet wel af en toe op zijn plek gezet worden zeg maar.

Ja maar dat heb je iegenlijk met elke hengst. Ik vindt hem in elk geval erg braaf voor die leeftijd en snap niet dat het KWPN daar weer eens wat nieuw dressuurbloed heeft laten schieten. Maar ja

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 12:28

Prachtige foto's Xox, was er ook afgelopen zondag, maar helaas waren de mijne allemaal erg wazig, niet zo'n goeie camera voor dit soort opnames ben ik bang
Ben blij dat ik ze allemaal nog eens kan bekijken, wij vonden vooral Dumoulin erg mooi. Vroeg me al af, wat er nou buiten was gebeurd, werd alleen melding gemaakt van ambulance, rest is me ontgaan blijkbaar. Nogmaals, superfoto's!