Almelose Ruiterdagen!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flevolander

Berichten: 3850
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Almelose Ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:21

Ben je wel eens bij de AHD gaan kijken Jorex?

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:24

Jorex schreef:
Waarom hebben ze vandaag niet afgelast wegens de hitte? Het wordt daar 30 graden. Is toch geen doen voor de paarden..


Er staat een lekker briesje en 30 graden is in mijn ogen 'gewoon' zomer.
Maar goed, meningen verschillen.

Net zelf gereden (gewoon thuis) en het is warm maar prima te doen. Paard liep als een tierelier.

Ze hebben extra drinkwater punten en afspuitplaatsen en verder komen de meesten uit de nabije omgeving of staan de paarden daar gestald.
Met een beetje logisch nadenken en aanpassen loopt het wel los en na vandaag koelt het weer flink af.

Jorex

Berichten: 9998
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:30

Flevolander schreef:
Ben je wel eens bij de AHD gaan kijken Jorex?

Nee maar ik ben van mening dat je gewoon boven de 25 graden bij zo'n korte hittegolf als dit waarbij de paarden zich niet hebben kunnen aanpassen gewoon niet op wedstrijd moet gaan. Kijk, zou het nu al weken 25+ graden zijn, dan wennen ze eraan. Ik heb mijn pony ook wel gewoon gemend tijdens 25+ graden, maar toen was het al weken heet. En een bosritje van 5-10 km is anders dan intensief moeten springen en alles. Maar ja, het belang van de mens staat boven dat van het paard, dit slaat meer op dat alles in Limburg vandaag doorgaat dan op AHD. Het is hier al sinds gisteren drukkend benauwd en dan is het hier nog koud in vergelijking met verder zuidelijk. Ik heb gisterochtend mijn laatste activiteit met de paarden gedaan en pak ze morgen wel weer op. Van een dagje rust gaan ze niet dood. Ik hoop gewoon dat ze vanmiddag wel een pauze inlassen tijdens het heetste moment ook.

Spenk
Berichten: 21834
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:34

MariekeS_ schreef:
Jorex schreef:
Waarom hebben ze vandaag niet afgelast wegens de hitte? Het wordt daar 30 graden. Is toch geen doen voor de paarden..


Er staat een lekker briesje en 30 graden is in mijn ogen 'gewoon' zomer.
Maar goed, meningen verschillen.

Net zelf gereden (gewoon thuis) en het is warm maar prima te doen. Paard liep als een tierelier.

Ze hebben extra drinkwater punten en afspuitplaatsen en verder komen de meesten uit de nabije omgeving of staan de paarden daar gestald.
Met een beetje logisch nadenken en aanpassen loopt het wel los en na vandaag koelt het weer flink af.

Nou ik woon ook redelijk in de buurt en hier staat helemaal geen briesje en is het echt wel flink warm om wat te doen paard heeft er ook last van maargoed die heeft pollenallergie en dat is met dit weer buiten echt geen doen. Als ik train dan doe ik dat dus sochtends heel vroeg in de binnenbaan.

Danmaarzo
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 12:56

Damoiseaux2 schreef:
Flevolander schreef:



Eens met Flevolander. Heb al vaker daar gereden terwijl het echt heel warm was.

Hier, zuid limburg, wordt het er 36/37 graden en loopt ook alles door. Weliswaar iets aangepast programma, maar gaat gewoon door.


Hier ook ervaring met hete dagen op ARD, echter dan wel met een hele hoge luchtvochtigheid.

En ook ervaring met ARD in de regen :')
Niet te geloven hoe snel de organisatie dan zowel het spring als dressuurveld weer startklaar hadden..



Ik kan mij nog een jaar herinneren dat we tot aan onze enkels in het water stonden in de tenten, de rijbanen compleet blank stonden nadat we een totale wolkbreuk hadden gehad.

Alles stilgelegd, half uurtje later wat alles weer weggetrokken en konden we weer gewoon starten.

Wat betreft de tentstallen. Ik sta liever in de tenten dan in de hal. Tenten kan je aan alle kanten open gooien en waait redelijk goed door.
In de hallen is het niet uit te houden qua hitte. Zijn jaren geweest dat de brandweer de daken is komen natspuiten om het iets te kunnen afkoelen.

De organisatie houdt alles top in de gaten, en als het echt niet te doen is wordt alles stil gelegd.
Bij langdurige hitte worden overal grote ventilatoren geplaatst, korte lijntjes met de brandweer, extra water punten alles.

Flevolander

Berichten: 3850
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 08:10

Jorex schreef:
Flevolander schreef:
Ben je wel eens bij de AHD gaan kijken Jorex?

Nee maar ik ben van mening dat je gewoon boven de 25 graden bij zo'n korte hittegolf als dit waarbij de paarden zich niet hebben kunnen aanpassen gewoon niet op wedstrijd moet gaan. Kijk, zou het nu al weken 25+ graden zijn, dan wennen ze eraan. Ik heb mijn pony ook wel gewoon gemend tijdens 25+ graden, maar toen was het al weken heet. En een bosritje van 5-10 km is anders dan intensief moeten springen en alles. Maar ja, het belang van de mens staat boven dat van het paard, dit slaat meer op dat alles in Limburg vandaag doorgaat dan op AHD. Het is hier al sinds gisteren drukkend benauwd en dan is het hier nog koud in vergelijking met verder zuidelijk. Ik heb gisterochtend mijn laatste activiteit met de paarden gedaan en pak ze morgen wel weer op. Van een dagje rust gaan ze niet dood. Ik hoop gewoon dat ze vanmiddag wel een pauze inlassen tijdens het heetste moment ook.


Dus eigenlijk kwam je alleen even dit topic binnen om te vertellen dat je vindt dat een evenement waar je zelf geen enige vorm van ervaring mee hebt afgelast had moeten worden..

Nee oké duidelijk, dan weten we weer even van elkaar waar we staan :j

AlexAuto

Berichten: 365
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 10:55

Ik hoop dat jullie een leuk pony-weekend hebben gehad, en veel succes voor de paarden-deelnemers!
Door kinderen en werk wat minder op locatie zelf aanwezig, maar gelukkig valt alles prima in de gaten te houden vanuit huis/werk.

Over die 'extreme weersomstandigheden': ze waren idd heel divers. Gelukkig zorgt de (drainage van de) bodem ervoor dat extreem water snel wordt afgevoerd. En er zijn fanatiekelingen die een week voor de extreme hittedagen al aan de bel trekken om aandacht te vragen voor extra voorzieningen. Uiteindelijk wordt het dan (net) geen 32 graden, maar toch. Er wordt genoeg aandacht aan geschonken.

Ik kan me nog herinneren dat er (op de Trial zondag van de paarden) rubrieken werden vervroegd om een mogelijke buienlijn voor te zijn. Een half uur na deze lijn (toen publiek al was vertrokken) kwam de buienlijn en een valwind waardoor wat zaken zijn omgewaaid/beschadigd. Dit zei ik er toen over.

Flevolander

Berichten: 3850
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Almelose Ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:46

Alle paard ruiters en amazones geland ?

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Almelose Ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:15

Mocht er iemand omhoog zitten met wat hulp, beetje groomen of voorlezen, stuur me dan een berichtje. Ik ben er regelmatig te vinden :)

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-22 14:21

Damoiseaux2 schreef:
Eens met Flevolander. Heb al vaker daar gereden terwijl het echt heel warm was.

Hier, zuid limburg, wordt het er 36/37 graden en loopt ook alles door. Weliswaar iets aangepast programma, maar gaat gewoon door.


Hier ook ervaring met hete dagen op ARD, echter dan wel met een hele hoge luchtvochtigheid.

En ook ervaring met ARD in de regen :')
Niet te geloven hoe snel de organisatie dan zowel het spring als dressuurveld weer startklaar hadden..

Ik kan mij nog een jaar herinneren dat we tot aan onze enkels in het water stonden in de tenten, de rijbanen compleet blank stonden nadat we een totale wolkbreuk hadden gehad.

Alles stilgelegd, half uurtje later wat alles weer weggetrokken en konden we weer gewoon starten.

Wat betreft de tentstallen. Ik sta liever in de tenten dan in de hal. Tenten kan je aan alle kanten open gooien en waait redelijk goed door.
In de hallen is het niet uit te houden qua hitte. Zijn jaren geweest dat de brandweer de daken is komen natspuiten om het iets te kunnen afkoelen.

De organisatie houdt alles top in de gaten, en als het echt niet te doen is wordt alles stil gelegd.
Bij langdurige hitte worden overal grote ventilatoren geplaatst, korte lijntjes met de brandweer, extra water punten alles.


Ze doen inderdaad absoluut hun best om het met het hete weer nog zo aangenaam en praktisch mogelijk te maken maar ik zou het niet zo snel meer doen eerlijk gezegd; het was destijds niet te doen in de tenten zo heet. Mijn arme paard had ook enorme last van heimwee en at de eerste 3 dagen bijna niet. Een avontuur om mee te maken maar je doet het voor jezelf en niet voor je paard.

Danmaarzo
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 20:56

Flevolander schreef:
Alle paard ruiters en amazones geland ?



Yess, eerste 2 dagen er al op zitten.

Voor mijne vooral een heel groot leermoment. Het is een heel getalenteerd paard, onwijs groot, maar een heel klein hartje en heel snel, oprecht heel bang.

Dinsdag was dan ook handen vol en door spanning toch her en der wat fouten in mijn proef. Gelukkig houdt hij inmiddels wel alle benen aan de grond :+

Mooie 2e plek.

Vandaag meer ontspanning, meer naar de hand toe kunnen rijden, ietsje braaf en enkele kleine rommeltjes. Toch heel tevreden.
Vandaag ring iets groter en sterker, toch 3e en gedeelde 3e in het ZZL. *\o/*

Al met al nog niks te klagen en hij leert zo onwijs veel! :))

Romyhendrikx

Berichten: 27
Geregistreerd: 03-08-18

Re: Almelose Ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:41

Hi! Afgelopen week zag ik een fotograaf staan en die vertelde dat ze zondag foto’s ging maken bij de finale.
Ik mocht dus finale rijden, maar er is mij geen fotograaf opgevallen. Heeft iemand een idee of er door iemand foto’s gemaakt zijn? Fototrailer was helaas niet aanwezig en lijkt me zo leuk om er toch een mooie foto aan over te houden. Weet iemand iets?

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10469
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Almelose Ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 14:58

Fotograaf heb ik zondag niet meegekregen...

Ik hoop dat iedereen leuke ruiterdagen gehad heeft. Voor mij waren ze in ieder geval geslaagd. Op naar volgend jaar

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:15

@Damoiseaux2: gefeliciteerd, klinkt heel geslaagd! Fijn hè om ze zo ervaring op te laten doen? Mijne heeft ook heel veel geleerd deze week, echt leuk!

@Romyhendrikx: gefeliciteerd met je finale plek. Nog lekker afgesloten?
Ik heb helaas ook geen info voor je mbt fotograaf van zondag.

Ik vond het ook jammer dat er geen formele fotograaf was zoals voorgaande edities. Wij deden voor het eerst mee en daar had ik me juist op verheugd :+ Uiteindelijk heb ik nog een vriendin mijn eigen camera in handen kunnen drukken en ben daar wel erg blij mee.
Toch jammer, hopelijk volgend jaar weer een professionele fotograaf.

Voor ons waren het 4 zeer leerzame dagen. Voor paard en mezelf eerste keer op zo'n groot concours dus we keken onze ogen uit.
Door de spanning wisselvallig gepresteerd en proeftechnisch kan er nog veel beter, maar ik ben erg trots op ons.

Met 5 winst uit 6 proeven wisselend van 160-195 en gemiddeld precies 180 zeker tevreden in het L1.

Afbeelding
Afbeelding

Zeker voor herhaling vatbaar volgend jaar :D

Danmaarzo
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-03-10

Re: Almelose Ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:24

Fotograaf was een dingetje dit jaar.. De stand van fototrailer stond er wel, die met die memoborden erin, maar indd geen fotograven.

Fototrailer deed lastig zo ver ik begreep. Hij wilde wel fotograven inhuren zoals andere jaren, maar dan kregen ze maar 50 euro per dag. En hij verkocht de foto's dan zeg maar.

Lotte Klumper heeft vrijdag middag iig een tijdje met de Camera rond gelopen, ik hoopte ook op de kur zaterdagavond, maar daar had ze het materiaal niet voor.
Voor volgend jaar gingen ze wss onderling iets regelen met fotograven, buiten fototrailer om, want daar waren ze echt niet over te spreken.

Tenminste dat is wat mij ter oren is gekomen.

Romy, gefeliciteerd met je finale plek! Is het nog goed gegaan?

Marieke, Heerlijk is het voor die jonge beesten. Gefeliciteerd met je resultaten! Veel geleerd en kilometers gemaakt!

Uitslagen bleven een beetje vreemd de hele week. Vrijdag niet onze beste proeven gereden, maar wel redelijk gelijkwaardig met elkaar. Uiteindelijk 30 punten verschil en qua plaatsing best ver naar onder gezakt. Heb grootste gedeelte van de ring gezien en was het er niet helemaal mee eens, maar goed, ook die dagen zitten er tussen natuurlijk!

Gelukkig wel geselecteerd voor de kur en wat hebben we zaterdag avond genoten! Hij vond de speakers op de grond wel een beetje eng, daarom wat spanning her en der, maar dju, wat had hij een power in zich!

Met net 0.3% te weinig een hele mooie 4e plek behaald en onwijs trots op mijn knappe paard! *\%/*

Romyhendrikx

Berichten: 27
Geregistreerd: 03-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:27

Oh, wat een mooie foto's!
Ja ik baalde ook enorm dat Fototrailer er niet was, viel me gelijk op toen ik aankwam maandag.
Wij zijn van maandag tot donderdag gegaan en iedere dag in de prijzen dus zeker niks te klagen aangezien mijn 6-jarige nog maar net M1 loopt!

Wij waren zondag na wat wikken en wegen nog teruggekomen voor de finale, want het is best een stuk rijden voor ons. Finale was een beetje een aanfluiting... hele goede proef gereden, voelde zelfs het beste van de hele week, 1 jury kon ik me precies in vinden en de andere jury zat er bijna 20 punten onder en er was geen touw aan vast te knopen. Meerdere hadden puntenverschil, altijd jammer maarja dat is het nadeel aan een jurysport, hoort erbij! Stond als 1 na laatste op de startlijst en heel de week in de prijzen gereden dus had er zelf iets meer van verwacht, zeker met de proef die we gereden hadden haha... Tijdens de rubriek is er ook geschoven betreft het starten en de tijden dus ik was een beetje verbaasd...

Maar dat mag de pret niet drukken want ben heel trots dat hij zich zo voorbeeldig gedragen heeft heel de week voor de 1e keer meerdaags concours.
Verder een super leuke week gehad! Hopelijk volgend jaar weer!

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Almelose Ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:36

Wij zijn ook terug van een hele geslaagde week! Paard heeft heel veel geleerd met zijn 4 jaar en heeft zich eigenlijk voorbeeldig gedragen. Punten en plaatsingen waren heel wisselend met evenzo wisselend commentaar, dus daar kan ik niet echt wat mee. Maar wel 1x prijs mee kunnen pakken en gewoon super tevreden met hoe hij het deed op zijn 2e wedstrijd.

Jammer dat er geen fotograaf was, had me daar een beetje op verheugd. Ik had het idee dat het geheel rommeliger was dan andere jaren. Bv. In de uitslag met nog 1 te starten deelnemer stond ik 4e, om vervolgens 9e te zijn in de definitieve uitslag. Ze stonden nog niet allemaal in de goede volgorde. Bij het springen was er pas een startlijst als ze al begonnen waren en werd verkeerde info verstrekt. Ik weet natuurlijk niet wat er achter zat en ik heb evengoed genoten van de week, maar het was wel opvallend omdat het anders altijd zo goed voor elkaar was.

ClaudiaHS

Berichten: 8063
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Almelose Ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:10

Wat ik heb gelezen was dat ze een enorm vrijwilligers tekort hadden dit jaar.

melissa_93

Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:46

Romyhendrikx schreef:
Hi! Afgelopen week zag ik een fotograaf staan en die vertelde dat ze zondag foto’s ging maken bij de finale.
Ik mocht dus finale rijden, maar er is mij geen fotograaf opgevallen. Heeft iemand een idee of er door iemand foto’s gemaakt zijn? Fototrailer was helaas niet aanwezig en lijkt me zo leuk om er toch een mooie foto aan over te houden. Weet iemand iets?

Ik was toezichthouder, er heeft wel een tijdje iemand met een camera gestaan, maar weet niet of ze voor specifieke combinaties er was.

Zie allemaal mooie resultaten voorbij komen!

Donderdagmiddag een hele leuk groep L1 mogen jureren en gisteren tijdens de finale toezichthouder. Leuke en fijne paarden zien lopen :D

AlexAuto

Berichten: 365
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:09

MerelV schreef:
Jammer dat er geen fotograaf was, had me daar een beetje op verheugd.

Ik had voortijdig vernomen dat men met een aantal fotografen ging werken, maar dat FotoTrailer (als fotograaf) alleen een stand had en niet de fotografen in het veld. Wat mij totaal niet logisch leek en ook onduidelijkheid oproept bij deelnemers qua aanspreekpunt - als ze gefotografeerd willen worden.
MerelV schreef:
Ik had het idee dat het geheel rommeliger was dan andere jaren. Bv. In de uitslag met nog 1 te starten deelnemer stond ik 4e, om vervolgens 9e te zijn in de definitieve uitslag. Ze stonden nog niet allemaal in de goede volgorde. Bij het springen was er pas een startlijst als ze al begonnen waren en werd verkeerde info verstrekt. Ik weet natuurlijk niet wat er achter zat en ik heb evengoed genoten van de week, maar het was wel opvallend omdat het anders altijd zo goed voor elkaar was.

We hadden natuurlijk de inschrijving compleet anders gedaan dan 2019 en daarvoor. Een nieuw inschrijfprogramma kwam in de plaats van 'documenten en e-mail + menselijke afhandeling' waardoor in het begin tijd genoeg tijd over was, maar na 1 juni het secretariaat vol aan de bak moest om alles toch 'netjes' in de betreffende rubrieken te zetten. Daar had ik enigszins aan bij kunnen dragen door wat 'standaard acties' (lees: menselijke arbeid) te automatiseren maar daar kwam ik niet aan toe. Het operationele leven van het inschrijfprogramma werd 4 weken opgerekt en daar ging alle inspanning naartoe, om daarin ook de financiën te kunnen verwerken. De eerste dag liep wat chaotisch, maar dit werd snel geoptimaliseerd door de juiste info op de juiste plaats te geven. Daaruit hebben we nieuwe ideeën opgedaan.

Op de deelname info schermen stonden de door medewerkers ingevoerde gegevens (uit het wedstrijdprogramma). Om de 'nog te starten' informatie up-to-date te houden moesten ze de 'plaats-berekening' tussentijds activeren. Ik vermoed dat dit te weinig is gedaan. Voor mij een aandachtspuntje voor de volgende editie om dit enigszins te automatiseren.

ps. Als iemand de behoefte hebt om mening/feedback te geven over het evenement, stuur dan een mail naar inschrijven@almelose-ruiterdagen.nl; dan neem ik het mee voor/in de evaluatie.

MerelV

Berichten: 1769
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 14:14

AlexAuto schreef:
MerelV schreef:
Jammer dat er geen fotograaf was, had me daar een beetje op verheugd.

Ik had voortijdig vernomen dat men met een aantal fotografen ging werken, maar dat FotoTrailer (als fotograaf) alleen een stand had en niet de fotografen in het veld. Wat mij totaal niet logisch leek en ook onduidelijkheid oproept bij deelnemers qua aanspreekpunt - als ze gefotografeerd willen worden.
MerelV schreef:
Ik had het idee dat het geheel rommeliger was dan andere jaren. Bv. In de uitslag met nog 1 te starten deelnemer stond ik 4e, om vervolgens 9e te zijn in de definitieve uitslag. Ze stonden nog niet allemaal in de goede volgorde. Bij het springen was er pas een startlijst als ze al begonnen waren en werd verkeerde info verstrekt. Ik weet natuurlijk niet wat er achter zat en ik heb evengoed genoten van de week, maar het was wel opvallend omdat het anders altijd zo goed voor elkaar was.

We hadden natuurlijk de inschrijving compleet anders gedaan dan 2019 en daarvoor. Een nieuw inschrijfprogramma kwam in de plaats van 'documenten en e-mail + menselijke afhandeling' waardoor in het begin tijd genoeg tijd over was, maar na 1 juni het secretariaat vol aan de bak moest om alles toch 'netjes' in de betreffende rubrieken te zetten. Daar had ik enigszins aan bij kunnen dragen door wat 'standaard acties' (lees: menselijke arbeid) te automatiseren maar daar kwam ik niet aan toe. Het operationele leven van het inschrijfprogramma werd 4 weken opgerekt en daar ging alle inspanning naartoe, om daarin ook de financiën te kunnen verwerken. De eerste dag liep wat chaotisch, maar dit werd snel geoptimaliseerd door de juiste info op de juiste plaats te geven. Daaruit hebben we nieuwe ideeën opgedaan.

Op de deelname info schermen stonden de door medewerkers ingevoerde gegevens (uit het wedstrijdprogramma). Om de 'nog te starten' informatie up-to-date te houden moesten ze de 'plaats-berekening' tussentijds activeren. Ik vermoed dat dit te weinig is gedaan. Voor mij een aandachtspuntje voor de volgende editie om dit enigszins te automatiseren.

ps. Als iemand de behoefte hebt om mening/feedback te geven over het evenement, stuur dan een mail naar inschrijven@almelose-ruiterdagen.nl; dan neem ik het mee voor/in de evaluatie.


Bedankt voor alle info. Erg begrijpelijk en we hebben er ook zeker niet minder om genoten! Komen volgend jaar zeker weer terug.

Danmaarzo
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:10

AlexAuto schreef:
MerelV schreef:
Jammer dat er geen fotograaf was, had me daar een beetje op verheugd.

Ik had voortijdig vernomen dat men met een aantal fotografen ging werken, maar dat FotoTrailer (als fotograaf) alleen een stand had en niet de fotografen in het veld. Wat mij totaal niet logisch leek en ook onduidelijkheid oproept bij deelnemers qua aanspreekpunt - als ze gefotografeerd willen worden.
MerelV schreef:
Ik had het idee dat het geheel rommeliger was dan andere jaren. Bv. In de uitslag met nog 1 te starten deelnemer stond ik 4e, om vervolgens 9e te zijn in de definitieve uitslag. Ze stonden nog niet allemaal in de goede volgorde. Bij het springen was er pas een startlijst als ze al begonnen waren en werd verkeerde info verstrekt. Ik weet natuurlijk niet wat er achter zat en ik heb evengoed genoten van de week, maar het was wel opvallend omdat het anders altijd zo goed voor elkaar was.

We hadden natuurlijk de inschrijving compleet anders gedaan dan 2019 en daarvoor. Een nieuw inschrijfprogramma kwam in de plaats van 'documenten en e-mail + menselijke afhandeling' waardoor in het begin tijd genoeg tijd over was, maar na 1 juni het secretariaat vol aan de bak moest om alles toch 'netjes' in de betreffende rubrieken te zetten. Daar had ik enigszins aan bij kunnen dragen door wat 'standaard acties' (lees: menselijke arbeid) te automatiseren maar daar kwam ik niet aan toe. Het operationele leven van het inschrijfprogramma werd 4 weken opgerekt en daar ging alle inspanning naartoe, om daarin ook de financiën te kunnen verwerken. De eerste dag liep wat chaotisch, maar dit werd snel geoptimaliseerd door de juiste info op de juiste plaats te geven. Daaruit hebben we nieuwe ideeën opgedaan.

Op de deelname info schermen stonden de door medewerkers ingevoerde gegevens (uit het wedstrijdprogramma). Om de 'nog te starten' informatie up-to-date te houden moesten ze de 'plaats-berekening' tussentijds activeren. Ik vermoed dat dit te weinig is gedaan. Voor mij een aandachtspuntje voor de volgende editie om dit enigszins te automatiseren.

ps. Als iemand de behoefte hebt om mening/feedback te geven over het evenement, stuur dan een mail naar inschrijven@almelose-ruiterdagen.nl; dan neem ik het mee voor/in de evaluatie.



Ik begreep van Lotte Klumper dat er bij jullie in de buurt totaal geen subtop is.

Is er een mogelijkheid om die mee op te pakken? Anders wordt het volgend jaar geen ARD voor mij helaas..

Flevolander

Berichten: 3850
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Almelose Ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:15

volgens mij is er altijd alleen basissport geweest toch op de ARD ?

Danmaarzo
Berichten: 342
Geregistreerd: 03-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:01

Flevolander schreef:
volgens mij is er altijd alleen basissport geweest toch op de ARD ?



Yess, maar aangezien er in die regio een aanzienlijk te kort is aan subtop, zou ik zeggen, grijp je kansen.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Almelose Ruiterdagen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:10

Er waren dit jaar ook geen deelnemers te vinden voor de paardentrial helaas, dus ook daar moet de ard denk ik stappen gaan maken. Maar dat wordt allemaal besproken in de evaluatie. Ik vond fototrailer ook bijzonder, hadden een giga stand, maar niet fotograferen. Lekker is dat :')