Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica
Jorex schreef:Waarom hebben ze vandaag niet afgelast wegens de hitte? Het wordt daar 30 graden. Is toch geen doen voor de paarden..
Flevolander schreef:Ben je wel eens bij de AHD gaan kijken Jorex?
MariekeS_ schreef:Jorex schreef:Waarom hebben ze vandaag niet afgelast wegens de hitte? Het wordt daar 30 graden. Is toch geen doen voor de paarden..
Er staat een lekker briesje en 30 graden is in mijn ogen 'gewoon' zomer.
Maar goed, meningen verschillen.
Net zelf gereden (gewoon thuis) en het is warm maar prima te doen. Paard liep als een tierelier.
Ze hebben extra drinkwater punten en afspuitplaatsen en verder komen de meesten uit de nabije omgeving of staan de paarden daar gestald.
Met een beetje logisch nadenken en aanpassen loopt het wel los en na vandaag koelt het weer flink af.
Damoiseaux2 schreef:Flevolander schreef:
Eens met Flevolander. Heb al vaker daar gereden terwijl het echt heel warm was.
Hier, zuid limburg, wordt het er 36/37 graden en loopt ook alles door. Weliswaar iets aangepast programma, maar gaat gewoon door.
Hier ook ervaring met hete dagen op ARD, echter dan wel met een hele hoge luchtvochtigheid.
En ook ervaring met ARD in de regen
Niet te geloven hoe snel de organisatie dan zowel het spring als dressuurveld weer startklaar hadden..
Jorex schreef:Flevolander schreef:Ben je wel eens bij de AHD gaan kijken Jorex?
Nee maar ik ben van mening dat je gewoon boven de 25 graden bij zo'n korte hittegolf als dit waarbij de paarden zich niet hebben kunnen aanpassen gewoon niet op wedstrijd moet gaan. Kijk, zou het nu al weken 25+ graden zijn, dan wennen ze eraan. Ik heb mijn pony ook wel gewoon gemend tijdens 25+ graden, maar toen was het al weken heet. En een bosritje van 5-10 km is anders dan intensief moeten springen en alles. Maar ja, het belang van de mens staat boven dat van het paard, dit slaat meer op dat alles in Limburg vandaag doorgaat dan op AHD. Het is hier al sinds gisteren drukkend benauwd en dan is het hier nog koud in vergelijking met verder zuidelijk. Ik heb gisterochtend mijn laatste activiteit met de paarden gedaan en pak ze morgen wel weer op. Van een dagje rust gaan ze niet dood. Ik hoop gewoon dat ze vanmiddag wel een pauze inlassen tijdens het heetste moment ook.
Damoiseaux2 schreef:Eens met Flevolander. Heb al vaker daar gereden terwijl het echt heel warm was.
Hier, zuid limburg, wordt het er 36/37 graden en loopt ook alles door. Weliswaar iets aangepast programma, maar gaat gewoon door.
Hier ook ervaring met hete dagen op ARD, echter dan wel met een hele hoge luchtvochtigheid.
En ook ervaring met ARD in de regen
Niet te geloven hoe snel de organisatie dan zowel het spring als dressuurveld weer startklaar hadden..
Ik kan mij nog een jaar herinneren dat we tot aan onze enkels in het water stonden in de tenten, de rijbanen compleet blank stonden nadat we een totale wolkbreuk hadden gehad.
Alles stilgelegd, half uurtje later wat alles weer weggetrokken en konden we weer gewoon starten.
Wat betreft de tentstallen. Ik sta liever in de tenten dan in de hal. Tenten kan je aan alle kanten open gooien en waait redelijk goed door.
In de hallen is het niet uit te houden qua hitte. Zijn jaren geweest dat de brandweer de daken is komen natspuiten om het iets te kunnen afkoelen.
De organisatie houdt alles top in de gaten, en als het echt niet te doen is wordt alles stil gelegd.
Bij langdurige hitte worden overal grote ventilatoren geplaatst, korte lijntjes met de brandweer, extra water punten alles.
Flevolander schreef:Alle paard ruiters en amazones geland ?
Romyhendrikx schreef:Hi! Afgelopen week zag ik een fotograaf staan en die vertelde dat ze zondag foto’s ging maken bij de finale.
Ik mocht dus finale rijden, maar er is mij geen fotograaf opgevallen. Heeft iemand een idee of er door iemand foto’s gemaakt zijn? Fototrailer was helaas niet aanwezig en lijkt me zo leuk om er toch een mooie foto aan over te houden. Weet iemand iets?
MerelV schreef:Jammer dat er geen fotograaf was, had me daar een beetje op verheugd.
MerelV schreef:Ik had het idee dat het geheel rommeliger was dan andere jaren. Bv. In de uitslag met nog 1 te starten deelnemer stond ik 4e, om vervolgens 9e te zijn in de definitieve uitslag. Ze stonden nog niet allemaal in de goede volgorde. Bij het springen was er pas een startlijst als ze al begonnen waren en werd verkeerde info verstrekt. Ik weet natuurlijk niet wat er achter zat en ik heb evengoed genoten van de week, maar het was wel opvallend omdat het anders altijd zo goed voor elkaar was.
AlexAuto schreef:MerelV schreef:Jammer dat er geen fotograaf was, had me daar een beetje op verheugd.
Ik had voortijdig vernomen dat men met een aantal fotografen ging werken, maar dat FotoTrailer (als fotograaf) alleen een stand had en niet de fotografen in het veld. Wat mij totaal niet logisch leek en ook onduidelijkheid oproept bij deelnemers qua aanspreekpunt - als ze gefotografeerd willen worden.MerelV schreef:Ik had het idee dat het geheel rommeliger was dan andere jaren. Bv. In de uitslag met nog 1 te starten deelnemer stond ik 4e, om vervolgens 9e te zijn in de definitieve uitslag. Ze stonden nog niet allemaal in de goede volgorde. Bij het springen was er pas een startlijst als ze al begonnen waren en werd verkeerde info verstrekt. Ik weet natuurlijk niet wat er achter zat en ik heb evengoed genoten van de week, maar het was wel opvallend omdat het anders altijd zo goed voor elkaar was.
We hadden natuurlijk de inschrijving compleet anders gedaan dan 2019 en daarvoor. Een nieuw inschrijfprogramma kwam in de plaats van 'documenten en e-mail + menselijke afhandeling' waardoor in het begin tijd genoeg tijd over was, maar na 1 juni het secretariaat vol aan de bak moest om alles toch 'netjes' in de betreffende rubrieken te zetten. Daar had ik enigszins aan bij kunnen dragen door wat 'standaard acties' (lees: menselijke arbeid) te automatiseren maar daar kwam ik niet aan toe. Het operationele leven van het inschrijfprogramma werd 4 weken opgerekt en daar ging alle inspanning naartoe, om daarin ook de financiën te kunnen verwerken. De eerste dag liep wat chaotisch, maar dit werd snel geoptimaliseerd door de juiste info op de juiste plaats te geven. Daaruit hebben we nieuwe ideeën opgedaan.
Op de deelname info schermen stonden de door medewerkers ingevoerde gegevens (uit het wedstrijdprogramma). Om de 'nog te starten' informatie up-to-date te houden moesten ze de 'plaats-berekening' tussentijds activeren. Ik vermoed dat dit te weinig is gedaan. Voor mij een aandachtspuntje voor de volgende editie om dit enigszins te automatiseren.
ps. Als iemand de behoefte hebt om mening/feedback te geven over het evenement, stuur dan een mail naar inschrijven@almelose-ruiterdagen.nl; dan neem ik het mee voor/in de evaluatie.
AlexAuto schreef:MerelV schreef:Jammer dat er geen fotograaf was, had me daar een beetje op verheugd.
Ik had voortijdig vernomen dat men met een aantal fotografen ging werken, maar dat FotoTrailer (als fotograaf) alleen een stand had en niet de fotografen in het veld. Wat mij totaal niet logisch leek en ook onduidelijkheid oproept bij deelnemers qua aanspreekpunt - als ze gefotografeerd willen worden.MerelV schreef:Ik had het idee dat het geheel rommeliger was dan andere jaren. Bv. In de uitslag met nog 1 te starten deelnemer stond ik 4e, om vervolgens 9e te zijn in de definitieve uitslag. Ze stonden nog niet allemaal in de goede volgorde. Bij het springen was er pas een startlijst als ze al begonnen waren en werd verkeerde info verstrekt. Ik weet natuurlijk niet wat er achter zat en ik heb evengoed genoten van de week, maar het was wel opvallend omdat het anders altijd zo goed voor elkaar was.
We hadden natuurlijk de inschrijving compleet anders gedaan dan 2019 en daarvoor. Een nieuw inschrijfprogramma kwam in de plaats van 'documenten en e-mail + menselijke afhandeling' waardoor in het begin tijd genoeg tijd over was, maar na 1 juni het secretariaat vol aan de bak moest om alles toch 'netjes' in de betreffende rubrieken te zetten. Daar had ik enigszins aan bij kunnen dragen door wat 'standaard acties' (lees: menselijke arbeid) te automatiseren maar daar kwam ik niet aan toe. Het operationele leven van het inschrijfprogramma werd 4 weken opgerekt en daar ging alle inspanning naartoe, om daarin ook de financiën te kunnen verwerken. De eerste dag liep wat chaotisch, maar dit werd snel geoptimaliseerd door de juiste info op de juiste plaats te geven. Daaruit hebben we nieuwe ideeën opgedaan.
Op de deelname info schermen stonden de door medewerkers ingevoerde gegevens (uit het wedstrijdprogramma). Om de 'nog te starten' informatie up-to-date te houden moesten ze de 'plaats-berekening' tussentijds activeren. Ik vermoed dat dit te weinig is gedaan. Voor mij een aandachtspuntje voor de volgende editie om dit enigszins te automatiseren.
ps. Als iemand de behoefte hebt om mening/feedback te geven over het evenement, stuur dan een mail naar inschrijven@almelose-ruiterdagen.nl; dan neem ik het mee voor/in de evaluatie.