Equitana 2022 7/13 april

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 15:36

prompter schreef:
Wij zijn er vandaag weer. Het is vandaag rustiger dan gisteren, ik denk dat het komt omdat Ingrid Klinke en Uta Graf er gisteren ook overdag waren, om die ringen was het ontzettend vol.

Wij hebben vandaag veel interessante lezingen en demonstraties op het programma, gisteren was meer voor het zoeken naar de zaken op de boodschappenlijst, maar niet alles was te vinden.


Uta Graf was wel heel leuk daar heb ik een stukje van gezien. Ook van Linda Tellington-Jones een heel klein stukje gezien. Die vrouw is al 84 en zit nog op het paard. En dan loop ik te klagen dat ik oud word :+

prompter

Berichten: 11271
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 16:33

Ze zat vandaag ook weer op een grote Hannoveraan, die vrouw is echt onverwoestbaar :D

germie

Berichten: 26075
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 17:55

MISTRAL94 schreef:
prompter schreef:
Wij zijn er vandaag weer. Het is vandaag rustiger dan gisteren, ik denk dat het komt omdat Ingrid Klinke en Uta Graf er gisteren ook overdag waren, om die ringen was het ontzettend vol.

Wij hebben vandaag veel interessante lezingen en demonstraties op het programma, gisteren was meer voor het zoeken naar de zaken op de boodschappenlijst, maar niet alles was te vinden.


Uta Graf was wel heel leuk daar heb ik een stukje van gezien. Ook van Linda Tellington-Jones een heel klein stukje gezien. Die vrouw is al 84 en zit nog op het paard. En dan loop ik te klagen dat ik oud word :+

Ah, dan heb ik die ook gezien. Nou ja, van een afstandje. We zagen een oude vrouw op een paard, wat voorover zittend. Maar verder niet gestopt of geluisterd. :P

Edit, even foto's van haar opgezocht, ja, dat was ze.

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 18:25

Oh linda tellington jones is wel het hoogtepuntje morgen, ze is echt goed met paarden en inderdaad al behoorlijk op leeftijd maar doet het gewoon nog.

laran

Berichten: 704
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 09:48

Euh p10 is gesloten, iemand die hier meer van weet?

germie

Berichten: 26075
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:08

laran schreef:
Euh p10 is gesloten, iemand die hier meer van weet?

Sta je wel goed? Want die zou gewoon open moeten zijn.

En anders naar een andere parkeerplaats rijden? Of zit je dan met die milieusticker? Normaal doen ze niet snel moeilijk voor buitenlanders en geen groene sticker hoor. En als er geen P10 open is kun je eenvoudig bezwaar maken immers.

laran

Berichten: 704
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:20

germie schreef:
laran schreef:
Euh p10 is gesloten, iemand die hier meer van weet?

Sta je wel goed? Want die zou gewoon open moeten zijn.

En anders naar een andere parkeerplaats rijden? Of zit je dan met die milieusticker? Normaal doen ze niet snel moeilijk voor buitenlanders en geen groene sticker hoor. En als er geen P10 open is kun je eenvoudig bezwaar maken immers.


Het Het niet de eerste keer dat in op equitana ben dus ja goede parkeerplaats.
En nee we hebben geen stikker, maar zijn naar p5 gereden en politie tegen gekomen en nog niks aan de hand.

Dus voor iedereen die nog komt of onderweg is je hoeft niet naar p10 te gaan.

Bielsje

Berichten: 1411
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 10:44

laran schreef:
Euh p10 is gesloten, iemand die hier meer van weet?


Wij stonden in eerste instantie ook voor een dicht hek, bleek de uitgang voor de bussen te zijn :') . Maar als jullie er vaker zijn geweest zal dat vast niet het geval zijn!

Brainless

Berichten: 29764
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:45

laran schreef:
Het Het niet de eerste keer dat in op equitana ben dus ja goede parkeerplaats.
En nee we hebben geen stikker, maar zijn naar p5 gereden en politie tegen gekomen en nog niks aan de hand.

Dus voor iedereen die nog komt of onderweg is je hoeft niet naar p10 te gaan.

Voor de stickers staan camera's en als die je scannen krijg je vanzelf een boete thuis.

Lynn_Nikita

Berichten: 25536
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:50

ow nee, ja dan moet ik ook zoeken hoe en wat want had mij ingesteld op P10.

Bagheera_206

Berichten: 25915
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:02

Wel vreemd dat vandaag opeens P10 dicht is. Vast en zeker omdat het de afgelopen dagen rustig was ofzo. :=

Lynn_Nikita

Berichten: 25536
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:03

ja maar nu heb ik paniek! Helemaal op ingesteld en route bedacht en nu bedenken waar ik het beste kan parkeren

Lynn_Nikita

Berichten: 25536
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:12

hun online antwoord nu net onlineHallo, es gibt rund 7.000 messenahe Parkplätze - und zusätzlich 7.000 Parkmöglichkeiten im P+R System mit kostenfreier Benutzung des Messebusses (bspw. P10). Die Parkplätze der Messe Essen sind mit Parkleitschildern in messenaher Umgebung ausgeschildert. Eine Übersicht der Parkplätze der Messe Essen findest du hier: https://www.messe-essen.de/messe-verans ... downloads/
LG Anna-Maria vom Equitana Team

laran

Berichten: 704
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:54

Brainless schreef:
laran schreef:
Het Het niet de eerste keer dat in op equitana ben dus ja goede parkeerplaats.
En nee we hebben geen stikker, maar zijn naar p5 gereden en politie tegen gekomen en nog niks aan de hand.

Dus voor iedereen die nog komt of onderweg is je hoeft niet naar p10 te gaan.

Voor de stickers staan camera's en als die je scannen krijg je vanzelf een boete thuis.


We zien wel

manzano

Berichten: 23997
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:58

germie schreef:
laran schreef:
Euh p10 is gesloten, iemand die hier meer van weet?

Sta je wel goed? Want die zou gewoon open moeten zijn.

En anders naar een andere parkeerplaats rijden? Of zit je dan met die milieusticker? Normaal doen ze niet snel moeilijk voor buitenlanders en geen groene sticker hoor. En als er geen P10 open is kun je eenvoudig bezwaar maken immers.

Dat bezwaar ga je niet redden hoor op die grond.

Maar wel gek inderdaad. Misschien gewoon vol dan vandaag? Wij hadden rond de messe ook allemaal gesloten Pś. Stond in de rij voor P5 en die ging opeens dicht en moest toen opeens andere kant op naar 6. Ik heb maar gewoon een sticker gekocht. Ook omdat ik geen zin had op stress als je bijv. net verkeerd rijdt en alsnog in de groene zone komt.

Brainless

Berichten: 29764
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:11

germie schreef:
Of zit je dan met die milieusticker? Normaal doen ze niet snel moeilijk voor buitenlanders en geen groene sticker hoor.

Als je geflitst wordt krijg je gewoon een boete thuis hoor :+ .. buitenlander of niet.

germie

Berichten: 26075
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:21

Brainless schreef:
germie schreef:
Of zit je dan met die milieusticker? Normaal doen ze niet snel moeilijk voor buitenlanders en geen groene sticker hoor.

Als je geflitst wordt krijg je gewoon een boete thuis hoor :+ .. buitenlander of niet.

Ja, bij flitsen wel. Ik heb het over aanhouden.
Geen idee of er nu camera's staan of niet.

Brainless

Berichten: 29764
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:47

germie schreef:
Ja, bij flitsen wel. Ik heb het over aanhouden.
Geen idee of er nu camera's staan of niet.

Ze houden je niet aan hoor, er wordt op diverse plaatsten gecontroleerd door camera's.

germie

Berichten: 26075
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 13:56

Brainless schreef:
germie schreef:
Ja, bij flitsen wel. Ik heb het over aanhouden.
Geen idee of er nu camera's staan of niet.

Ze houden je niet aan hoor, er wordt op diverse plaatsten gecontroleerd door camera's.

met camera's wel, maar anders is het toch echt aanhouden. En daar heb ik het over. Ik heb geen camera zien staan overigens. Alleen snelheid. Maar goed, ik hoef er ook niet op te letten.

fjordjes

Berichten: 12068
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:08

Wij hebben maar een sticker gekocht wisten we zeker dat we geen boete krijgen :Y)

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:13

De kosten van een sticker wegen niet op tegen het gemiddeld bedrag wat jullie geshopt hebben. :+

Via internet te bestellen, binnen 48 uur in huis.

Scheelt je een boel stress.

Cowgirl

Berichten: 23765
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:42

Daan13 schreef:
De kosten van een sticker wegen niet op tegen het gemiddeld bedrag wat jullie geshopt hebben. :+

Via internet te bestellen, binnen 48 uur in huis.

Scheelt je een boel stress.



Precies.

12,50 euro kost dat ding . Ik heb hem ook en kan hem volgend jaar ook nog gebruiken.
AAnvraag ging ook super makkelijk.

germie

Berichten: 26075
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:46

Ik kreeg de sticker bij mijn auto. Als je een gebruikte auto bij een garage koopt zeg je gewoon dat ze dat even moeten regelen. Bij mijn auto zat 'ie er al standaard bij. Het is inderdaad niet duur.

Tancreda4

Berichten: 24103
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 14:59

Wij hebben 'm niet gehaald, duurde te lang voor ie binnen was en we zouden toch alleen naar p10 gaan. Verder kom ik nooit in Duitsland dus onzin om hem aan te schaffen. Ik zou dan ook raar hebben gekeken als p10 opeens dicht zou zijn geweest -O-

fjordjes

Berichten: 12068
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Equitana 2022 7/13 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 17:51

Zo weer terug in Nederland. Vanmorgen met vriendin naar equitana gereden, p10 dicht! Stukje verder gereden maar was een kleine parkeerplaats. Verderop stonden wel de bussen, waren al andere mensen naar toe gelopen en toen wij die kant wilden op gaan kwamen ze alweer terug! Wat bleek er waren te weinig kaartjes verkocht voor vandaag om de shuttlebussen te laten rijden. Dus toen konden we alleen rechtstreeks naar de parkeergarage rijden maar m'n vriendin had geen umwelt sticker. Dus wij googlen waar je zo'n ding kon kopen, wij naar een tankstation en daar gevraagd maar moesten naar een andere winkel ofzo. Dus door Essen gecrossed en ergens bij een garage gevraagd, nee moesten naar de overkant en gelukkig konden we daar een umwelt sticker kopen (nog goedkoper dan in NL) en toen eindelijk naar equitana. Tegen half 12 daar, even koffie gedronken en toen lekker rond geneusd. Ik vond het leuk maar toch ook tegenvallen qua aanbod aan spullen, laatste keer dat ik er was geweest was het veeeel groter. Veel dekjes in dezelfde kleuren gezien dus heb 1 ding gekocht, een bitstukje haha. Op de terugweg naar kramer gegaan en daar nog maar een paar dingetjes gekocht. Nu even wat eten en dan naar huis.