KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 21:58

Ik zag al wat mensen in het topic over de instructieweken langskomen, maar wellicht is het ook leuk een eigen topic te hebben :)

Wie gaan er ook naar de trainingsdriedaagse (week 1A / 1B ) van de KNHS instructieweken?

Ik zal ons eerst even voorstellen. Ik ben Margot, 26 ( |( Blijft shocking dat ik dit sinds een week moet zeggen haha!) en kom uit de omgeving van Arnhem/Ede. Ik ben absoluut geen held (meer, vroeger nog wel met de Haflingers) in het springen, voor mij gaat het vooral om de dressuur :) . Ik heb 3 kandidaten welke mee kunnen, Eston, Carrera en Goldy als reserve.

Afbeelding

Eston is een 3,5 jarige hengst (officieel wordt hij 4 net na de driedaagse dus moet ik toestemming vragen of even checken of dat op het kalenderjaar gaat) van Everdale. Hij is sinds november onder het zadel en pakt het goed op :) Ik wil rond april een B wedstrijdje mee gaan pakken en de driedaagse zouden veel prikkels voor hem worden, maar erg leerzaam voor hem zijn.

Afbeelding

Carrera is de moeder van Eston, zij is een 7 jarige afstamming van Wup. Ze heeft een hele periode stilgestaan (voor, tijdens en ook nog even na haar tweede veulen), haar ben ik nu rustig weer aan het oppakken voor ons M1 debuut. Carrera heeft een fel karakter wat onder zadel veel geduld vraagt. Ook voor ons zou het dus erg leerzaam kunnen zijn.

Afbeelding

En dan is er, mocht er onverhoopt wat gebeuren, altijd nog Goldy. Goldy heb ik tot ruim in het M2 gestart (Z in training), B springen en ook cross hebben we meegenomen. Nadat we over de kop zijn gegaan in het springen, hebben we dat vertrouwen een beetje verloren (zij, maar vooral ik). Crossen doe ik voor haar lol nog weleens op wat laag niveau. De vakanties, clinics en alles heb ik met Goldy al gedaan. Daarom staat ze als reserve :)

Wie zijn jullie en wie nemen jullie mee? Zijn jullie al eens eerder naar de KNHS instructieweken geweest? :)

MiesxGendo

Berichten: 31
Geregistreerd: 12-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:19

Leuk! Ik ga ook met nog 4 andere mensen! Ik rij wel bij de ponys maar wat een gaaf dier heb jij zeg ! :O



Afbeelding

Afbeelding

De topper waar mee ik ga is Gendo! Vorig jaar ook al geweest en dit is mijn laatste jaar bij de ponys, nog even genieten dus <3

bootjee99
Berichten: 48
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:21

Laatst bijgewerkt door bootjee99 op 26-01-17 22:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:26

Gendo is ook stoer zeg! Laatste jaar nog maar even goed genieten :)

Bo je foto's zijn heel erg klein (avatar formaat), maar stoere foto zo te zien van de jacht? Gaaf dat je dat doet! (Je hebt nu edit gedaan, mooie foto!)

Voor ons wordt het de eerste keer dus ik ben heel benieuwd. Het voelt een beetje als de ponykampen van vroeger herleven, maar dan wat serieuzere lessen :P :D

MiesxGendo

Berichten: 31
Geregistreerd: 12-02-16

Re: KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:29

Ermelo is wel heel wat anders dan de ponykampen van vroeger! Vorig jaar ging ik 5 dagen maar was best heftig!

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:31

Haha ja dat snap ik, vandaar dat ik zeg maar dan serieuzer :j

Ik zal niet alle lessen meerijden, maar sowieso zoveel lessen is zwaar! Zal sowieso met wie ik ook meeneem leerzaam worden :)

MiesxGendo

Berichten: 31
Geregistreerd: 12-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:31

bootjee99 schreef:
Hoi,
Mijn naam is Bo en ik ga ook naar de week 1B. Ik ben 17 jaar oud, maar dan 18 jaar <<) .
Ik ben al een keer eerder geweest naar de instructieweken, toen heb ik de eventing week gedaan. Het was echt super leuk.

Dit jaar ga ik met mijn paard Umbar. Hij is 16 jaar oud en een schatje! Wij rijden fanatiek slipjachten.


http://imageshack.com/a/img922/3254/bMFrJ4.jpg

http://imageshack.com/a/img923/321/LvoWgz.jpg



Foto's uploaden is makkelijk!

- Voeg foto's toe
- Bestand uploaden
- save
- dan komen de fotos er onder te staan
- klik op de fotos

ze staan in je berichtje :)

MiesxGendo

Berichten: 31
Geregistreerd: 12-02-16

Re: KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:31

Ja snap ik!

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:35

*\o/* Wat ontzettend leuk dat ik kan zeggen dat ik ook kom!
Samen met SannevdM opgegeven voor 1B.

@ Nessie, ik ben echt fan van Eston, dus ik stem voor hem om mee te nemen :P

Ik ben Jolanda, roep al jaaaaren dat ik 25 jaar ben, maar helaas moet ik er volgende week 10 jaar bij optellen -O-
Ik kom met mijn merrie, die dan 6 jaar oud is.

Ik heb haar sinds oktober, helaas lag ik er zelf in november en december uit door een nekhernia.
En toen ik eindelijk weer kon rijden ging het vriezen, dus ik heb nog wat in te halen.
Zodra het gaat dooien, dan pak ik het rijden op en ga ook starten.

Het is heel erg, maar sik heb bijna geen foto's van haar, sowieso geen rij foto's.
Onderstaand had ik vorige week gemaakt, maar is geen bijzondere foto behalve dat je ziet dat ze bont is :+

Afbeelding

Ik heb er in ieder geval al heel veel zin in!

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:39

Wat een knappe bonte heb je :) ! Nekhernia is vervelend zeg, wel weer helemaal opgeknapt?
Voor Est zou het zeker tof zijn, maar eerst even zien hoe hij het mee op wedstrijd in het voorjaar doet :+

Elsemiek98

Berichten: 138
Geregistreerd: 08-03-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:42

Hallo allemaal,
Ik zit in 1B
Ik neem mijn nieuwe aanwinst mee Saar van Soulisse,
Saar is een kelvin x flemming.ze is 18 jaar oud maar nooit veel gedaan in haar carriere. ze werd in de zomers gebruikt als buitenritpaard en voor de rest stond ze in de bergen.
Ik lease haar van mijn oude stage adres uit frankrijk Domaine de soulisse, Ze is sinds oktober in Nederland en sinds dien is ze volop aan de bak.
We rijden dressuur en springen al een parcoursje rond van 70 cm.
Al hoop ik dat het een eventing paard gaat worden.
Ze doet het nu al zo goed met de omscholing dat ik er zin in heb hoe het verder gaat!
Afbeelding

Zelf ben ik verder 8 jaar. ben al 3 jaar op knhs kamp geweest met mijn pony. altijd in de gewilde week 1x alround ponys 2xeventing ponys
Voor het eerst een 3 dagen kamp :) veel makkelijker met studie
Laatst bijgewerkt door Elsemiek98 op 26-01-17 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:42

Ik meld me ook! *\o/* Ik kom samen met mijn beste vriendin (Josewoos.)

Ik neem mijn pony mee; Dior. Een (bijna) 6- jarige ruin. Zijn aanleg ligt bij de dressuur maar springen en crossen vind hij ook erg leuk! Daarin hebben we overigens nog niet zoveel gedaan hoor, wat crosslessen etc.
Momenteel rijd ik nog B dressuur met hem, mag inmiddels ruim over maar start aanstaanden zaterdag de Utrechtse Kampioenschappen nog. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's kunnen jullie altijd nog even hier kijken; [EJL-ITP] Dior; Van Bengel naar Engel!

@Nessie: ik vind Eston ZO gaaf! Leuk om hem dan weer eens in het echt te zien haha. (Ik heb 'm een aantal keer gezien bij Ellis.)

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:47

@Nessie, Behoorlijk vervelend ja, maar het gaat weer goed. Nog een paar keer fysio, maar denk niet lang meer omdat ik eigenlijk weinig tot geen last meer heb :)

Mijn bontje ben ik ook verliefd op, hele lieve merrie is het. Zazoe heet ze.

Met mijn vorige paard heb ik B dressuur en B springen gereden. Het paard heb ik 2 jaar gehad, niet vaak kunnen starten door een langdurende maagzweer en vorig jaar september helaas moeten laten inslapen door een blessure.
Ik hoop met Zazoe dan ook meer geluk te hebben :)

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Re: KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 22:51

Wat een leuke merrie is Saar :) Ze ziet er veel jonger uit :j Leuk ook dat jullie al zo allround bezig zijn.

Dior is ook knap! :D Ook heel veelzijdig, leuk om te zien! Jullie zullen allemaal die spring en crosslessen wat enthousiaster doen dan ik haha! Bij Ellis was Est echt nog een baby, inmiddels is er sinds toen nog zo'n 15 cm bij opgekomen en is hij al aardig uitgezwaard :) Flinke jongen maar nog wel een klein hartje.

Fijn dat je nek opknapt zo met de fysio Jolanda :) Vervelend zo veel ziekte bij je vorige paard, nu heb je vast en zeker meer geluk!

MiesxGendo

Berichten: 31
Geregistreerd: 12-02-16

Re: KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:56

Haha! Gendo is ook echt nog zo'n baby. Al word hij nu wel wat pittiger.. jeuuutje soms doet ie zo gek! Maar t is wel een schatje
Afbeelding
Afbeelding

Hij heeft ook zo'n lief koppie

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:59

@ Saar, dus als ik het zo lees komt die gewoon in zijn 2e jeugd? :P

Ik moet ook nog ontdekken wat Zazoe van de cross les vind hoor, heb zelf nog maar 2x met haar gesprongen en dat was zo laag dat het amper springen te noemen is haha.

Maar Sanne en ik staan ook bij elkaar op stal, dus er komt snel verandering in en gaan we leuke dingen doen zoals springen :)

Mijn vorige paard was een kanon in springen, met hem was geen sprong te gek. Hij nam me altijd wel mee en ik heb ontzettend veel van hem geleerd.
Met zo'n paard durf je ook alles te springen, Zazoe moet het ook nog leren hoor.

Hier een sprong met mijn vorige paard
Afbeelding

Hier nog een foto van Zazoe en Dior. Het setje (de liefde komt vooral van Dior z'n kant)

Afbeelding

AvanKol

Berichten: 958
Geregistreerd: 05-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:41

Hoi allemaal, ik ga ook mee met 1B! *\o/* Het is mijn 1e KNHS kamp en ik heb er zin in! 8-)

Wat leuk om iedereen hier vast te 'ontmoeten'! Gave paarden komen er voorbij!! Dior moet echt even samen met mijn Ramira op de foto!! <3 O:) #liefdevoorpalomino's

Dit is Ramira (Bodethal's Ramira), ik heb haar eind februari precies 1 jaar. We rijden dressuur, ze is afgelopen zomer kreupel geweest dus we kunnen helaas niet meer fanatiek springen. Maar daar was ik toch al geen held in, 40cm is nog prima te doen! :') ik zal dus ook niet alle spring- en cross-lessen meedoen, ik heb echt super veel zin in de dressuur-lessen en de buitenritjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nezumichan

Berichten: 7
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:46

Hallo allemaal, ik meld mij hier ook.
Ik ben Marloes, 29 jaar en hoop dit jaar mee te doen aan het trainingsweekend. Ik had mij vorig jaar ook aangemeld maar heb vlak ervoor gecanceld aangezien mijn paard iets aan haar been had. Gelukkig niks ernstigs, wel durfde ik de intensieve training daardoor niet aan.

Nu hoop ik dit keer dus wel gewoon te komen :D
Ik kom met mijn Hannoveraanse merrie van 10 jaar genaamd Bijoux. Ze is nu 3 jaar van mij, we zijn inmiddels M2 startgerechtigd in de dressuur wedstrijden, maar ik vind dat wij ons wat meer met verschillende onderdelen moeten bevestigen in het M niveau. Ik hoop op veel goede en nuttige aanwijzingen in het trainingsweekend. Daarnaast vind ik het leuk om het springen wat meer op te pakken. Ik merk dat ze springen en over balken lopen leuk vind, maar heeft wat meer vertrouwen hierin nodig. Niet alleen voor mijn paard maar ook voor mij is het allemaal nieuw, zowel het dressuurniveau wat we nu rijden en waar we naartoe trainen, maar ook het springen. Al met al, lijkt het mij een erg leuk avontuur!

Afbeelding

Eddie_L_

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-02-11
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:52

Vanavond in de trein het formulier ingevuld XD en het is officieel Endoury en ik zijn ook van de partij in 1B!! :D
Dit wordt voor ons allebei de eerste keer dat we naar een trainingsweek gaan en ik heb er super veel zin in!!!

Nog wat meer informatie over ons:
wie ben ik?
Bowien Postma en ik ben 18 jaar :D

Met wie kom ik?
Met Meneer Endoury XD Een echte draak, maar hij vind zichzelf heeeel erg leuk.... XD Hij is in mei 8 jaar en is een Wynton x Adamo.

Wij vinden allebei crossen en springen het leukste :D We hebben nu 1 winstpunt in de dressuur en de planning is om dit jaar onze eerste springwedstrijd te starten. :D

Afbeelding
Afbeelding

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 04:18

Hello!

Ik heb me zojuist ook ingeschreven, sta 9e reserve maar zal die periode ook aan het afstuderen zijn. Mocht alles goed uitkomen is het mooi meegenomen ;)

Ik ben bijna klaar van m'n half jaartje buitenland voor studie, dus ik ga binnenkort mijn paard weer oppakken. Het is een bijna 7 jarige ruin van Krack C x Gribaldi en naast het dressuur vind ik zelf springen en cross heel leuk, dus het paard heeft het er maar mee te doen :j

Vroeger met mijn Haflinger vooral veel gesprongen (Nessie, volgens mij hebben wij vroeger zelfs geMSNt nog? := ) Maar nu ligt de focus meer op dressuur, al hoop ik dit jaar wel het Bb springen en cross mee te pakken.

Momitby1975
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:57

Haaaaii

Ik ga zelf niet maar dochterlief Gaby gaat wel, stond oorspronkelijk reserve maar kreeg gisteren avond mail dat het toch definitief was.
Super leuk, ze moet zelf nog een account aanmaken.

Ze is nu 15 en dan 16 jaar oud doet voor het eerst mee met de driedaagse en ze heeft haar pony Shrek
(ja je leest ut goed) pas sinds afgelopen september, 2 keer gestart voor dressuur en inmiddels 2 winstpunten.
Shrek is L dressuur en M springen en M eventing, daar ligt hun beide hart veel meer.
Inmiddels opgegeven voor de cross lessen regio midden, die starten 4 mei dus we zullen zien wat er allemaal geleerd zal worden in de tussentijd
Groetjes Monique
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Momitby1975 op 27-01-17 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MiesxGendo

Berichten: 31
Geregistreerd: 12-02-16

Re: KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:00

Misschien is het ook een leuk idee om een groepsapp aan te maken op whatsapp?

layxxrbn

Berichten: 4
Geregistreerd: 26-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 15:50

Hoi ik ben Robin en mijn pony heet Lady! Ik ben 10 jaar en als ik op het kamp ben dan ben ik 11 :) en ben denk ik de jongste :P. Ik kom ook en heb er super veel zin in!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:18

Ik ga ook naar week 1B *\o/*
Kom met mijn eerste eigen paard Daylight, het is een super eigenwijse dravers merrie van inmiddels 8 jaar, heb haar nu 4/5 jaar in mijn bezit. Start sinds kort in de B, maar ze is niet de makkelijkste en weet me vaak precies in de maling te nemen halverwege de proef :')
Wil de instructieweken dan ook vooral gebruiken om haar gehoorzaam te maken op onbekend terrein en onder nieuwe omstandigheden.
Verder ben ik een echte dressuurmuts dus denk dat ik de springlessen over sla, en als ze beetje gehoorzaam is ga ik de buitenrit misschien wel mee, maar dat kijk ik daar nog even aan :+

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: KNHS Trainingsdriedaagse 1A/1B, wie gaan er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:32

Leuk om te lezen wie er allemaal komen!