Knhs instructieweken 2017

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:42

Hier kregen ze het hooi nieteens op vorig jaar :=

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:54

Mijn paarden zijn onbeperkt hooi gewend dus dan zijn die paar plakjes echt te weinig, vooral als ze het grootste deel van de dag op stal staan wat normaal gesproken niet zo is. Vandaar dat ik wel zelf hooi meeneem.

In 2013 werden de nieuwe stallen op het KNHS terrein gebouwd, toen ook concoursboxen. De pony die ik toen mee had gooide ook zijn waterbak om, heb deze toen opgehangen en vastgemaakt maar dat was heel erg onhandig, vooral omdat het toen 30+ graden was. Gelukkig wel gered die week maar ik was toen het grootste deel van de dag bezig met het zorgen maken op mijn pony dan iets anders. :')

Ik heb er in ieder geval zin in! Ik heb de KNHS gemaild of een dag van te voren komen kan en anders wordt het die ochtend heel vroeg weggaan!

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:56

Ja hier ook wel onbeperkt, of de hele dag op de wei. Maar met extr hooi was het vorig jaar echt heel veel! Je bent ook veel met ze bezig dus hier stonden ze oook wel veel te slapen :j

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:57

Wat een sterallures hier := Wees blij dat de KNHS extra stallen regelt, anders is het weer piepen geblazen dat er niet genoeg plekken zijn. Weet zeker dat er genoeg mensen op de reservelijst staan die dolgraag 2x per dag met een emmertje water heen en weer lopen als ze dan wel kunnen deelnemen :j.

Ik heb er iig reuze zin in weer *\o/*

Change3x, ik weet niet naar welke week je gaat maar onze week konden we niet op zondag aankomen omdat de week ervoor doorloopt tot zondag. Voorheen kon dat altijd wel, maar omdat ze de instructieweken nu in kortere tijd moesten proppen ivm de vele evenementen ging dat dit jaar helaas niet lukken.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:03

Bellarose schreef:
Wat een sterallures hier := Wees blij dat de KNHS extra stallen regelt, anders is het weer piepen geblazen dat er niet genoeg plekken zijn. Weet zeker dat er genoeg mensen op de reservelijst staan die dolgraag 2x per dag met een emmertje water heen en weer lopen als ze dan wel kunnen deelnemen :j.

Ik heb er iig reuze zin in weer *\o/*

Change3x, ik weet niet naar welke week je gaat maar onze week konden we niet op zondag aankomen omdat de week ervoor doorloopt tot zondag. Voorheen kon dat altijd wel, maar omdat ze de instructieweken nu in kortere tijd moesten proppen ivm de vele evenementen ging dat dit jaar helaas niet lukken.


Ik ga in week 8! Ik hoorde ook al zulke verhalen, ik weet alleen niet meer over welke weken. Ik ga er vanuit dat het aankomen op een avond van tevoren daarom ook niet lukt, maar mail voor de zekerheid toch maar even. :j

MiesxGendo

Berichten: 31
Geregistreerd: 12-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 16:56

miss_lizje schreef:
Ik lees altijd leuke berichten over de instructieweken. Lijkt mij ook erg leuk om een keer te gaan, al zal dat dit jaar waarschijnlijk nog niet lukken ivm afstuderen.

Programma zelfs bij trainingsdriedaagse vind ik trouwens wel pittig. Ik zie mijn paard nog niet 2x per dag een les doen, tenzij het niks voorsteld.

Hoe doen mensen dat trouwens bij de trainingsdriedaagse met de verschillende takken van sport? Hebben jullie verschillende zadels mee of nemen sommige van jullie ook een sprongentje met een dressuurzadel?


vorig jaar heb ik een week gedaan met 1 zadel, was vrij heftig maar wel genoeg rust!

De trainingsdriedaagse wordt het dit jaar, ik neem wel 2 zadels mee als dat mag, maar je krijgt standaard een dressuurles per dag, en dan ligt het aan de planning wanneer je springen en crosles hebt, buitenrit is vooral lekker ontspannen! Heus wel goed te doen want er zit genoeg tijd tussen de lessen dat je pony even kan rusten :)

MiesxGendo

Berichten: 31
Geregistreerd: 12-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:03

NenaC schreef:
Wert iemand hoe heT dagverloop is? Ik ben er nig nooit geweest en overweeg om dit jaar te gaan. Hoe laat sta je op, wie verzorgt de paarden, mag je zelf nog extra hooi meenemen, hoe is de groepsindeling, zit je een beetje qua leeftijd passend bij elkaar, wat doe je tussen de lessen, etc.


De dagindeling ziet er een beetje uit als volgt;

7 uur opstaan, want half 8 tot 8 heb je ontbijten ongeveer.
dan beginnen de lessen om 8 uur. en dan hebben ze tot 12 uur lessen. je lest 1 uur per keer.
Smiddags is de lunch van 12 tot 13 uur. waarna de lessen weer beginnen tot 16 uur.
om 17 uur ga je zo 'n beetje eten en savonds doen ze met het 'animatieteam' leuke spellen

De mensen in dienst van de KNHS voeren je pony sochtends voor de lessen hooi, smiddags brok en savonds weer hooi. eigen extra hooi mee nemen kan altijd maar je kan op je kaartje ook zetten dat je extra hooi wil. je moet wel zelf water geven als je in een 'bijstal' staat. de vaste boxen hebben automatische waterbakjes.

De lessen worden ingedeeld op niveau. ik ben zelf 17 en zat vorig jaar met mensen van 13 in de les... daar doe je niet veel aan maar je komt er toch voor jezelf denk ik dan. Tussen de lessen ben je blij dat je even rustig kan zitten en eten want je moet daarna direct weer door :P

Ik hoop dat je ook heen gaat!

Jelaaa
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-04-15
Woonplaats: Terwispel

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:39

ik kan helaas niet meer mee, moet je dan gewoon een mail sturen of ....

CxB
Berichten: 906
Geregistreerd: 24-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:23

Jelaaa schreef:
ik kan helaas niet meer mee, moet je dan gewoon een mail sturen of ....

Staat er niet bij de mail oid met annuleren? Weet dat ik als optie wel met die verzekering wbt annuleren heb gedaan.

CxB
Berichten: 906
Geregistreerd: 24-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:24

MiesxGendo schreef:
De dagindeling ziet er een beetje uit als volgt;

7 uur opstaan, want half 8 tot 8 heb je ontbijten ongeveer.
dan beginnen de lessen om 8 uur. en dan hebben ze tot 12 uur lessen. je lest 1 uur per keer.
Smiddags is de lunch van 12 tot 13 uur. waarna de lessen weer beginnen tot 16 uur.
om 17 uur ga je zo 'n beetje eten en savonds doen ze met het 'animatieteam' leuke spellen

De mensen in dienst van de KNHS voeren je pony sochtends voor de lessen hooi, smiddags brok en savonds weer hooi. eigen extra hooi mee nemen kan altijd maar je kan op je kaartje ook zetten dat je extra hooi wil. je moet wel zelf water geven als je in een 'bijstal' staat. de vaste boxen hebben automatische waterbakjes.

De lessen worden ingedeeld op niveau. ik ben zelf 17 en zat vorig jaar met mensen van 13 in de les... daar doe je niet veel aan maar je komt er toch voor jezelf denk ik dan. Tussen de lessen ben je blij dat je even rustig kan zitten en eten want je moet daarna direct weer door :P

Ik hoop dat je ook heen gaat!


Verheug me er echt op :') s het al juli? :D

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:48

Ik ga ook! Week 5! :):)

Jelaaa
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-04-15
Woonplaats: Terwispel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 14:42

ik ga ook week 5! (toch wel :) ) is het verplicht om bij de walles een bodyprotector te dragen? en voor je paard crossbeschermers?

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:14

Jelaaa schreef:
ik ga ook week 5! (toch wel :) ) is het verplicht om bij de walles een bodyprotector te dragen? en voor je paard crossbeschermers?

Bodyprotector is verplicht. Beenbeschermers ook, niet perse crossbeschermers. :)

Dennisch
Berichten: 210
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:55

MiesxGendo schreef:
NenaC schreef:
Wert iemand hoe heT dagverloop is? Ik ben er nig nooit geweest en overweeg om dit jaar te gaan. Hoe laat sta je op, wie verzorgt de paarden, mag je zelf nog extra hooi meenemen, hoe is de groepsindeling, zit je een beetje qua leeftijd passend bij elkaar, wat doe je tussen de lessen, etc.


De dagindeling ziet er een beetje uit als volgt;

7 uur opstaan, want half 8 tot 8 heb je ontbijten ongeveer.
dan beginnen de lessen om 8 uur. en dan hebben ze tot 12 uur lessen. je lest 1 uur per keer.
Smiddags is de lunch van 12 tot 13 uur. waarna de lessen weer beginnen tot 16 uur.
om 17 uur ga je zo 'n beetje eten en savonds doen ze met het 'animatieteam' leuke spellen

De mensen in dienst van de KNHS voeren je pony sochtends voor de lessen hooi, smiddags brok en savonds weer hooi. eigen extra hooi mee nemen kan altijd maar je kan op je kaartje ook zetten dat je extra hooi wil. je moet wel zelf water geven als je in een 'bijstal' staat. de vaste boxen hebben automatische waterbakjes.

De lessen worden ingedeeld op niveau. ik ben zelf 17 en zat vorig jaar met mensen van 13 in de les... daar doe je niet veel aan maar je komt er toch voor jezelf denk ik dan. Tussen de lessen ben je blij dat je even rustig kan zitten en eten want je moet daarna direct weer door :P

Ik hoop dat je ook heen gaat!


Krijgen ze maar 1 x per dag krachtvoer? :(
Ik ga volgende week trouwens, in de instructieweek op weg naar de top

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:18

Ze krijgen 2 keer per dag krachtvoer hoor!

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:40

3 keer zelfs als je zou willen. :D

Ze krijgen om
7 uur voer +hooi
12.00 voer eventueel
15.00 hooi
20.00 voer


Dus na 3 uur krijgen ze ook geen hooi meer tot 7 uur sochtends. En het plakje dat dan neer word gelegd voor een paard is echt om te janken. En het 'extra hooi' is dan net voldoende voor 1 pony.
Bovendien is de kwaliteit van het hooi niet goed, heel droog en stoffig. Nu op menkamp hoesten er aardig wat pony's en paarden.
Genoeg redenen om zelf hooi mee te nemen, doe ik hier ook en dan in een hooi net/tas. :j


Had er net nog een foto van gemaakt, zo'n zielig mager mini plakje hooi voor de stal van een Fries waar mijn a welsh pony's nog niet voldoende aan zouden hebben. >;)
Maarja daar word al 6 jaar over geklaagd en nu vollop weer, maar tot op heden gebeurd er gewoon niks mee.
Gevolg is dat de menners nu zelf hooi gaan pakken. Maar vind dat knhs dat zelf zou moeten doen.


Het eten is dit jaar super, dat heb ik wel eens anders gehad. Maar lekker vers, voldoende te eten. :j
Verder alles prima naar wens en goed geregeld.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:51

Fijn dat je het naar je zin hebt mel :D

De gouden tip is dus zelf flink wat hooi meenemen :D?

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:00

Zeker weten zelf hooi meenemen! Dat heb ik hier al vaker aangegeven maar toen werd er gevonden dat ik zeurde. :')

Fijn dat je je vermaakt Melanie!
Ik moet nog tot eind augustus wachten. :')

Jelaaa
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-04-15
Woonplaats: Terwispel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:24

zijn er veel mensen die ook gewoon eigen voer meenemen? aangezien het mij wat gek lijkt je paard ineens helemaal over te zetten op voer dat hij niet gewend is.. mijn paard krijgt zijn eten geweekt omdat hij te snel eet, was van plan gewoon emmertjes neer te zetten ....

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:32

Jelaaa schreef:
zijn er veel mensen die ook gewoon eigen voer meenemen? aangezien het mij wat gek lijkt je paard ineens helemaal over te zetten op voer dat hij niet gewend is.. mijn paard krijgt zijn eten geweekt omdat hij te snel eet, was van plan gewoon emmertjes neer te zetten ....


Ik neem geen eigen voer mee, van die 4 dagen iets anders gaan ze niet dood. :j (tenzij je weet dat je paard er niet tegen kan)

Wat ik wel meeneem is zemelen of een klein zakje muesli om supplementen doorheen te doen!

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:41

Word idd ook gezegd: Let ff goed op je paard, ineens ander voer(eventueel), andere omgeving, fanstiek aan t werk etc. Dat kan best invloed hebben op je paard. Maar er zijn er zat die daar geen last van hebben dus gewoon lekker aankijken. Anders zitten hier in de omgeving voldoende winkels als je een zak voer zou willen halen. Was zelf ff luzerne vergeten dus ff snel gehaald in de buurt O:)

Hier heb ik echt muesli zonder iets dus dan kan ik niks met t voer van de knhs. Zag wel dat ze dan brok, granen mix en luzerne mix? hadden. Ik doe alleen al eigen voer mee ivm supplementen ed. Dus die zet ik klaar en voor de stal en dan zetten ze het er netjes in. Dat gaat allemaal wel prima :j
Je kunt op de stal briefjes zetten hoe of wat.

Hier nemen er elk jaar steeds meer menners zelf hooi mee. Ik vind het alleen al fijn zelf baaltjes voor de stal te hebben en plakjes in d'r hooizak te doen als ie bijna op is zodat ze lekker onbeperkt hebben. M'n verwende mannen :')

Tis overdag wel vrij druk met de ruiters van het groenhorst ook. Maar heb je verder geen last van.

Jelaaa
Berichten: 106
Geregistreerd: 25-04-15
Woonplaats: Terwispel

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 17:54

ze krijgt nu biks, sportbrok en slobber geweekt en luzerne . dus voor het weken moet ik het zo ie zo al zelf doen , doe dit meestal avond van tevoren. maar was wel benieuwd :)

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:50

Mijn paard vond het hooi niet lekker dus aan het eind van de week had hij een hooistal ipv strostal want ze bleven maar erbij gooien :')
Afhankelijk van welk paard ik mee neem, neem ik voor mn jonkie wel eigen voer mee en een extra baal hooi. Die eet sowieso als een bouwvakker dus dan is wat extra geen overbodige luxe.

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:51

paljaslaura schreef:
Mijn paard vond het hooi niet lekker dus aan het eind van de week had hij een hooistal ipv strostal want ze bleven maar erbij gooien :')
Afhankelijk van welk paard ik mee neem, neem ik voor mn jonkie wel eigen voer mee en een extra baal hooi. Die eet sowieso als een bouwvakker dus dan is wat extra geen overbodige luxe.


Had ie in iedergeval genoeg in stal. :')

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Knhs instructieweken 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:57

Die van mij vond het vorig jaar wel lekker maar het was echt meer dan genoeg hooi!! Wel extra hooi opgeschreven maar er lag altijd hooi in de stal..