Ride & Run 2016

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lucifertje

Berichten: 5612
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:12

Ik hoorde van de meiden die de auto's reden dat ze niet eens is wisten dat ze moesten 'taxiƫn' Paden waren goed te doen, geen problemen mee maar het pad met de steentjes is gewoon funest als je paard zonder ijzers loopt.
Helaas ook 2x de stortbui op ons hoofd gehad en het teruglopen van de finish naar stal heeft mijn benen genekt. Heb mega spierpijn :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:36

Afbeelding

Zit er net beetje vreemd op haha!
Maar fotos van 10 k staan er op!

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:04

He VivaLaVida, stonden jullie niet naast ons met de trailer? :D


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:06

Jaaaa!! Klopt! Gezellig was dat :D
Jullie lekker gereden??

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:18

Haha ja dat was een gezellig begin van het evenement!! :D

Bij ons ging het heel lekker! Paardjes waren super braaf en het hardlopen viel me onwijs mee. 1u en 6 min over gedaan (als we het wachten en terug rennen even niet meerekenen haha).
Wij hebben een superleuke dag gehad.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:35

Merry98 schreef:
Ik vond t ook echt leuk om de 5 km mee te doen. Mijn haflinger was zo super braaf!
Onderweg een aantal paden inderdaad teveel stenen. Dat reed echt niet relaxt. We waren om 16:05 gestart. Sommige ruiterpaden stukken waren echt te zwaar of te nat. Maar gelukkig wel doorheen gekomen.
Verder was t parkeren drama. Eruit komen helemaal. Parkeerplaats vinden was al drama want t enige bord die er stond was een vip bord. Wat blijkbaar p3 was.waar we wel moesten zijn.
Best onduidelijk aangegeven. Hebben rondjes gereden..
Als je alle km op telt hebben we ipv 5 km wel 10 km afgelegd. Met heen en terug lopen erbij.

Wij zijn wel van plan om nog een x mee te doen

Oh he! Heb je ergens je filmpje online staan? Ik ben van de app die na jullie startte met jullie stalgenootje! Eruit komen met de trailer was idd een drama. Ik ben best een redelijke chauffeur, maar het was zo krap allemaal...

Anoniem

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:31

Ikz ag trouwens echt mega veel paarden die niet wilden laden op de terugweg! in de stromende regen,iemand had het paard maar geblinddoekt, paard wilde echt niet. Die paarden hadden het allemaal gehad denk ik :P
Die van mij was ook echt moe! 10km zich druk gemaakt en toen we die 3 km nog terug moesten was de pap op haha!

Bloempie hoezo terug rennen/wachten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:52

Wij konden er heel makkelijk uit met de trailer?
De paden met steentjes vond ik ook niet zo fijn.. Merrie kan behoorlijk wat hebben, maar hier liep ze toch echt wel even kreupel op..

Ik zit nu met smacht te wachten op de 5km foto's :D

bloempie186

Berichten: 2153
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 13:26

VivaLaVida schreef:
Ikz ag trouwens echt mega veel paarden die niet wilden laden op de terugweg! in de stromende regen,iemand had het paard maar geblinddoekt, paard wilde echt niet. Die paarden hadden het allemaal gehad denk ik :P
Die van mij was ook echt moe! 10km zich druk gemaakt en toen we die 3 km nog terug moesten was de pap op haha!

Bloempie hoezo terug rennen/wachten?


We waren met 4 teams en 1 van de renners kon het tempo niet echt bijhouden... Daardoor besloten om 1x terug te rennen om haar op te pikken. Later toch weer uit elkaar gelopen en bij het 7km waterpunt besloten nog even te wachten. We deden het toch niet voor de winst en vonden het wel zo leuk om toch een stuk met zn allen te lopen.

Jester_

Berichten: 12287
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:46


Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 14:50

bloempie186 schreef:
VivaLaVida schreef:
Ikz ag trouwens echt mega veel paarden die niet wilden laden op de terugweg! in de stromende regen,iemand had het paard maar geblinddoekt, paard wilde echt niet. Die paarden hadden het allemaal gehad denk ik :P
Die van mij was ook echt moe! 10km zich druk gemaakt en toen we die 3 km nog terug moesten was de pap op haha!

Bloempie hoezo terug rennen/wachten?


We waren met 4 teams en 1 van de renners kon het tempo niet echt bijhouden... Daardoor besloten om 1x terug te rennen om haar op te pikken. Later toch weer uit elkaar gelopen en bij het 7km waterpunt besloten nog even te wachten. We deden het toch niet voor de winst en vonden het wel zo leuk om toch een stuk met zn allen te lopen.


Dat was een pony van onze stal. Die is altijd stronteigenwijs met laden. Heen kostte ook aardig moeite. Ze hebben wel eens drie en half uur gestaan. Dus viel het half uur nu wel mee hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:50

Bloempie oh zo! Mijn paard wilde ook niet een rustig tempo hihi dus af ent oe ff inhouden idd!

Supervixen; oh men had wel medelijden zo in de stromende regen! Drie en half uur op de heenweg :wow:
Was dus niet dat ie te moe was om op de trailer te willen!

Amado
Berichten: 1344
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 16:55

Hoe kun je je inschrijven voor in oktober? heb deze helaas gemist

Jester_

Berichten: 12287
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 17:14

De inschrijving is nog niet open!

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 19:01

VivaLaVida schreef:
Bloempie oh zo! Mijn paard wilde ook niet een rustig tempo hihi dus af ent oe ff inhouden idd!

Supervixen; oh men had wel medelijden zo in de stromende regen! Drie en half uur op de heenweg :wow:
Was dus niet dat ie te moe was om op de trailer te willen!


Nee dat was een andere keer van die drie en half uur. Op de heenweg duurde het ongeveer 20 min.

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:36

Als ze het trouwens echt eerlijk willen doen, moeten ze mannen en vrouwen apart doen qua prijzen, net als bij hardloopwedstrijden. Het is natuurlijk onmogelijk om als getrainde vrouw van een getrainde man te winnen.

Jester_

Berichten: 12287
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:10

Jaa maarja ook proffs van amateurs. Met de 20k was het de mtb een top getrainde vrouw, terwijl mijn vriend gewoon een amateur is.

Bij de 10k heeft ook een topatleet gewonnen, tja wie loopt er nou 10k in 34 min als amateur..

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:13

Ja maar dat heb je ook bij hardloopwedstrijden. Een scheiding tussen mannen en vrouwen zou wel al schelen.

noontje84

Berichten: 84
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:36

Supervixen schreef:
Ja maar dat heb je ook bij hardloopwedstrijden. Een scheiding tussen mannen en vrouwen zou wel al schelen.

Voor de 5 en 10 km zou dat wel eerlijk zijn, want daar is als het goed is de loper de beperkende factor.
Bij de mtb is het paard de beperkende factor als het goed is dus dan heeft dat weer geen zin, hoop dat ik nu niemand beledig :P .

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:37

Mijn haflinger was echt helemaal gesloopt ook de volgende dag.
En haar hoeven... Die mag de hoefsmid weer even bij komen vijlen... volgende keer zet ik der op ijzers voor dit evenement. Zonder ijzers is het echt funest voor die hoeven. Zonde! Ze heeft nu echt brokkel poten.terwijl ze altijd mooie hoeven heeft.

Ben benieuwd naar de 5km foto's

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:49

Merry98 schreef:
Mijn haflinger was echt helemaal gesloopt ook de volgende dag.
En haar hoeven... Die mag de hoefsmid weer even bij komen vijlen... volgende keer zet ik der op ijzers voor dit evenement. Zonder ijzers is het echt funest voor die hoeven. Zonde! Ze heeft nu echt brokkel poten.terwijl ze altijd mooie hoeven heeft.

Ben benieuwd naar de 5km foto's


Je kunt ook hoefschoenen proberen. Heb ik bij mijn oudje ook aan gedaan
Afbeelding

o_mariska_o
Berichten: 581
Geregistreerd: 23-10-07

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:43

Ze zouden ook een lijst moeten bijhouden om te checken of iemand echt al voor de eerste keer langs is geweest. Nu had je gemakkelijk een hele lus over kunnen slaan, ze schreven niks op.

Area51
Berichten: 794
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:19

Ja, en controle over of je echt over het ruiterpad ging, de paden voor de mountainbikers waren veel makkelijker, ook voor de paarden.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:00

Ik denk dat het niet te doen is om allerlei categorieƫn te maken. Want als je mannen en vrouwen gaat splitsen, dan moet je ook weer naar leeftijden kijken. Bij hardloopevenementen heb je ook leeftijdsklassen. Krijgen we die discussie. Ik denk dat je dan beter andersom kunt denken: geen prijzen. Gewoon voor je eigen eer meedoen.

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Ride & Run 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:03

Dat lijkt mij ook een prima idee.