Wie komen er allemaal naar Moravita?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Is een wedstrijd met alleen Barokke paarden leuk?

Dat is helemaal niet leuk
3 (4%)
Tja weet ik eigenlijk niet
6 (8%)
Dat is leuk omdat je dan verschillende paarden ziet van rassen waar je voorkeur bij ligt
35 (51%)
Dat is handig want dan trekt de jury geen KWPN paarden voor
6 (8%)
Dat is leuk want dan trek je op met "gelijkgezinden"
18 (26%)

Totaal aantal stemmen: 68

moravita

Wie komen er allemaal naar Moravita?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 01:24

Jippie, het is al bijna maart.... Dat betekend hengstenkeuringen, Equitana, nog meer hengstenkeuringen (brrrrrr) en dan...

*\o/* 25 april barokke dressuurwedstrijd bij ons in de achtertuin *\o/*

We hebben net als twee jaar geleden weer een barokke dressuurwedstrijd georganiseerd onder de vlag van de stichting Dag van het Barokke paard (Gaby Vegelin is de oprichtster van deze stichting en nog steeds met hart en ziel hiermee bezig)

De dag zal bestaan uit dressuurwedstrijden voor Barokke paarden en een showprogramma. De wedstrijd is toegankelijk voor mensen met startkaart en voor mensen die in de zogenaamde starters klasse willen starten. (zie voor meer info op de website www.lusitano-paarden.nl) Je kunt twee proeven rijden en alle barokke rassen (en kruisingen hiermee) zijn van harte welkom. Denk aan;
Andalusier, Lusitano, Lipizzaner, Frederiksborger, Fries, Knabstrupper etc

't Peerdezoldertje uit Klijndijk is hoofdsponsor en dat zorgt voor prachtige ereprijzen (Dekens en schabrakken)

We hopen op weer heel veel deelnemers en het liefst nog veel meer bezoekers. Zo kunnen we allemaal trots zijn op onze barokke paarden en anderen daarvan mee laten genieten!!

Het showprogramma zal tussen de middag plaatsvinden zodat een ieder daarvan kan genieten. Wie er komen houden we lekker nog even geheim :D

Het lijkt me leuk om hier tijdens dit topic alvast toe te leven naar deze dag en ik hoop dat we ook een leuke discussie kunnen starten over dit geweldige initiatief van Gaby en hoe we met elkaar al onze interesses en liefdes kunnen bundelen in deze dagen... Dressuur (en dus ook een wedstrijd) kan ook echt heel erg leuk zijn..

Wie kletst er mee?
Aletta

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:27

Mag je ook Hors Concours Z2 starten met een KWPN-er die al heel lang niet meer meegeweest is...? :=

Hoop wel dat ik er bij kan zijn heeerlijk al die barokkies...helaas heeft Condo een tumor op de singelplek anders had ik zeker meegedaan.... -O-

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 01:50

He Noor!! Helaas... sorry ik kan van jou (prachtige!) KWPN paard met geen mogelijkheid een barok paard maken.... en je weet; we zijn onverbiddelijk!!! }>

Je mag natuurlijk altijd Condo zonder zadel rijden :D

Maar kom je wel kijken?
kus

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:54

Oh jij wilt dus eigenlijk dat ik een demo laagvliegen te paard kom doen? Inclusief de driedubbele schroef?

hahahaha Condo verandert in een soortement van Hackney zodra er andere paarden binnen een bereik van 60 meter bij hem komen, dus dat zal ik mezelf maar besparen zonder zadel :')

Als ik kan kom ik NATUURLIJK kijken! *\o/*

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 02:09

Ik zat te denken aan een speciale Condo ring (zo aan de rand van Coevorden) met internet verbinding naar ons :+

Maarree..... dat pikken wij natuurlijk niet he? "als ik kan dan...." Je gaat gewoon (kijkt je streng aan en knippert nog niet met haar ogen) een streep in je agenda zetten op zaterdag 25 april! Sterker nog! Je stuurt nu direkt een PB waarbij je je als vrijwilliger aanbiedt.

Zo, dat lucht op 8-)

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 02:12

O:) PS mensen die nu denken;

Vrijwilliger? Maar dat heb ik mijn hele leven al willen zijn...snikkkkkkkk |( vrijwilliger JAAAAAAAA :list: . Geneer je niet, je mag je rustig aanmelden hoor +:)+

PussInBoots

Re: Wie komen er allemaal naar Moravita?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 02:17

Valt een Grunneger ook onder het barokke peerd?? (in de ogen van de heule barokminende mens bedoel ik dan;))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 02:37

Waar is "jullie achtertuin" als ik vragen mag? (en hoe ver ligt dat van de belgische-nederlandse grens?)

Ik wil zo een wedstrijd nl wel eens bijwonen, vind barokke dieren prachtig, maar hier in België doen ze dat geloof ik niet zo heel vaak...

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 02:55

Ik ben absoluut groot fan van de Groninger!! Maar helaas vallen ze niet onder de term "Barok" paard. Sorry!!!

Wij zitten in Drenthe op ongeveer een half uurtje vanaf Zwolle (en dan richting Duitsland). Recht tegenover ons zit een ontzettend leuke en betaalbare camping voor de echte "die hards" Gezamelijk ontbijten op zondagmorgen, the day after?

Of misschien met zijn allen 's avonds bbq?

Natuurlijk ook Belgen van harte welkom ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 02:58

Ai... Vrees dat Zwolle wat ver is gezien ik op vriendje moet rekenen die welliswaar paarden wel leuk vind maar het is niet zijn "nature" zeg maar.... :) Misschien als ik volgend jaar mijn eigen auto'tje (en rijbewijs, ook niet geheel onbelangrijk) heb.. :)

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:48

Ik kom met paard :j . Als Obiento bij jullie op stal kan staan kun je mij ook indelen als vrijwilliger.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:20

Pharagirlke, misschien wil je met mij meerijden?

Ik heb nl. beloofd dat ik kom.... ;)
Ik neem sowieso Wolter mee en ik moet nog even kijken of ik nog eentje voor de wedstrijd t/m Z2 niveau heb die dan meekan, maar dat gaat vast lukken.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:30

Het is de bedoeling dat ik kom met Cantaor!
En ik probeer mijn zus ook te strikken met Bonito.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:35

Waar woon jij dan horseyfries?

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 17:40

Woon dichtbij, misschien dat ik wel even langs kom wippen :) Heb zelf geen 'barok' peerd, alleen een oliebol, en dat is niet echt barok haha

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:08

Klinkt echt superleuk een barokkepaarden wedstrijd, ik zou ook graag mee willen doen met mijn andalusier!
Vind het alleen zo jammer dat jullie zo ver weg van mij wonen.
Zowizo vind ik het wel tof om dan te komen kijken,
of eventueel iets te doen met mijn paard en vrijheidsdressuur.
Dan kan jullie groomie Iris mij mooi helpen!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:15

Oh klinkt superleuk! Ik heb geen paard waarmee ik mee kan rijden, maar goed kan altijd komen kijken. :D

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 01:58

Wauw!!! Wat gaaf dat jullie allemaal komen! Iemand nog speciale wensen? Warme chocolade melk met slagroom ofzo... :D hahaha.

Ik hoop echt dat we weer heel veel aanmeldingen krijgen zodat we een mooi vol programma hebben *D

En het mooiste is; mocht het slecht weer zijn dan kunnen we lekker in onze nieuwe
*\o/* *\o/* *\o/* BINNENBAK *\o/* *\o/* *\o/*

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:10

moravita schreef:
nieuwe

U zei? WAT GAAAAAF!!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:12

moravita schreef:
Wauw!!! Wat gaaf dat jullie allemaal komen! Iemand nog speciale wensen? Warme chocolade melk met slagroom ofzo... :D hahaha.

Ik hoop echt dat we weer heel veel aanmeldingen krijgen zodat we een mooi vol programma hebben *D

En het mooiste is; mocht het slecht weer zijn dan kunnen we lekker in onze nieuwe

Oh ja! :9 dan wel de echte van Chocomel hoor. :9 :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 11:24

[EV]

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:07

Is een startkaart verplicht of kun je ook zonder meedoen?

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:12

:wow: Een binnenbak Aletta?! Wat gaaf! Geweldig dat jullie die wens in vervulling hebben kunnen laten gaan.
Ik verhuis in april na 4 maanden samengewoond te hebben met vriendlief in Den Helder half April naar IJsselstein.
Timing met verhuizen en verbouwen is niet ideaal. Ik ga het overleggen, ik zou graag bij jullie komt die zaterdag!
En, als ik weet hoe het loopt (over een aantal weken) zou ik misschien nog kunnen helpen ook.

Ow, en nog HEEEEEEEEL erg bedankt voor alles :(:) , ik draag jullie daar allemaal een heel warm hart toe.
Mede door jullie toe doen ben ik mijn talent achterna gegaan en doe ik nu een hele gave opleiding en
heb mijn eigen bedrijfje -> http://www.vanBrederode-design.nl :):)

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:27

ik kom oooooooooook! Kom natuurlijk met camera en al om weer wat leuke plaatjes te schieten, kan ik niet met mijn wannebee anda komen? :P

Zijn jullie trouwens ook de maandag op het equitana?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:29

pharagirlke schreef:
Waar woon jij dan horseyfries?

Lichtaart, vlakbij Bobbejaanland