Op 19 en 20 september organiseren we de eerste tweedaagse TREC wedstrijd in het zuidwesten van Nederland, genaamd TREC-GO. Omdat er in diverse topics al vragen opkwamen, hebben we besloten om er een apart topic van te maken.
Meer informatie is te vinden op http://www.trecgo.come2me.nl. Wanneer je je per email aanmeldt als geïnteresseerde deelnemer, vrijwilliger of sponsor, krijg je regelmatig de nieuwsbrief met het laatste nieuws. Je legt je daarmee nog niet vast!
In april worden enkele trainingsdagen voor de PTV (hindenrissentraining) en lesavonden voor de POR (kaartlezen en oriëntatie) georganiseerd. Kijk voor actuele data op de website of stuur een mailtje!
Dit topic is bedoeld voor vragen en antwoorden, tips en tricks, info over de cursussen en trainingen, inschrijven, het vinden van equipemaatjes en wat je nog meer kan bedenken!
Veel plezier en hopleijk tot ziens in september of tijdens een van de trainingen!
Ik ben er ook! Voor mij is het ook de eerste keer.
Ben wel benieuwd hoe je dat moet doen met dat kaarttekenen. Moet je dan zelf een kaart overtekenen op een leeg velletje of heb je een kaart waarop je de route moet tekenen en moet je daar nog andere dingen op zetten?
Berith
Geplaatst: 18-02-09 19:17
Ik ga ook meedoen, waarschijnlijk met een kennis van mij die een fries heeft die nog groter is dan de mijne
Wat een leuke reacties allemaal! Wanneer je op de website onder trainingen kijkt, staat daar al weer meer informatie en uitleg over wat het precies inhoudt. als je wilt meedoen, stuur dan een email naar trec.go@gmail.com voor het inschrijfformulier. Geef even aan of je voor de kaart cursus, de ptv training(en) of beide wil opgeven.
Aanstaande zaterdagmiddag ga ik weer klussen, dus wie er nog zin heeft om een handje te helpen? Als ze slecht weer blijven voorspellen, heb ik lekker wat in de schuur te klussen, dus warm en droog!
Odi
Geplaatst: 20-02-09 23:34
Leuk om je site te lezen. Helaas is TREC GO gelijk met de vierdaagse in Zorgvlied, anders had ik zeker mee gedaan.
Gilbey
Geplaatst: 20-02-09 23:55
Volgens mij is het een erg druk weekend . Ik heb ook al diverse dingen te doen in dat weekend, maar ga kijken wat ik kan combineren
Tsja, de datum kon ik helaas niets aan doen...we hadden in eerste instantie 5 en 6 september, maar toen stond het NK al gepland...
We hebben vandaag weer een hindernis af geknutseld, het gaat lekker zo! Volgende week wedstrijd en dan op 7 maart geloof ik, weer aan de bak. Als het goed weer is met de allergaafste hindernis die er komt (vind ik tenminste)!
PBT
Geplaatst: 22-02-09 22:07
Ice: Kijk op de TREC Nederland website vor de kaart en kompas cursus.
Dat is dus een andere dan die ik organiseer... even voor de duidelijkheid! De cursussen die ik organiseer zijn op dezelfde locatie als de TREC-GO wedstrijd!
MirjamN
Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-09 15:29
Ik heb de info over de trainingen even gecopieerd van de site, is net zo makkelijk:
Trainingen, cursussen e.d.
Nu kan ik me voorstellen dat je nog niet of niet zo bekend bent met TREC. Zeker op Goeree-Overflakkee en omgeving is TREC nog erg onbekend. En om je dan meteen voor een wedstrijd in te schrijven is misschien wel een grote stap... Of je hebt al wel één of meerdere keren meegedaan, maar je wilt toch nog wat vaardigheden verbeteren...
Van een aantal mensen heb ik al begrepen dat zij al aan het oefenen zijn, maar nog niet precies weten wat ze kunnen verwachten en hoe sommige dingen moeten. Inmiddels is duidelijk dat er voldoende animo is om een aantal lessen te organiseren. Dit worden de volgende lessen:
1. Cursus kaartlezen en oriëntatie: 10 en reservedatum 17 april, van 19.00 - 22.00 uur Theorieles over oriëntatie en kaartlezen. Dit is een groepsles bij ons op locatie, geschikt voor beginnende TREC ruiters. Dan leer je de basisbeginselen over kaart intekenen en kaartlezen in theorie en wordt ook een praktijkvoorbeeld gedaan. Er wordt nog geen grid en azimut behandeld, aangezien dit materie voor de gevorderde TREC ruiter (T3) is. (De kaart en kompas cursus van Annemarieke behandelt wel grid en azimut, zie voor informatie http://www.trec-nl.nl)).
De avond begint met een welkomstwoord en een kopje koffie of thee. Vervolgens wordt een introductie gegeven over TREC, de diverse onderdelen POR, MA en PTV en wordt dieper ingegaan op de oriëntatierit (POR). De weg vinden is het allerbelangrijkst en de kaart helpt je daarbij. Het goed overnemen van de route en deze intekenen op je eigen kaart is daarmee het belangrijkste uitgangspunt. Ook worden handvatten aangereikt om je tijdens de route te oriënteren in je omgeving. Heb je dat goed onder de knie, dan wordt de te volgen snelheid belangrijk en ook daar helpt de kaart je bij. Tijdens deze avond krijg je een blanco kaart waarop je een route kunt intekenen van een moederkaart, dus net zoals tijdens een wedstrijd. Doe je ook training nummer 2, dan ga je deze route onder begeleiding in de praktijk rijden. Uiteraard is er volop gelegenheid om allerlei vragen te stellen, bijvoorbeeld over de verplichte bepakking.
2. Training kaartlezen en oriëntatie: data in overleg, mogelijke dagen: vrijdag en zaterdag overdag Praktijkles over oriëntatie en kaartlezen. Dan ga je met een kaart van de omgeving en met je eigen paard aan de slag, onder mijn begeleiding. Hiermee kun je een keer meemaken hoe een oriëntatierit in zijn werk gaat en alvast eens oefenen, zodat je goed bent voorbereid op de POR. Je leert gebruik te maken van herkenningspunten op de kaart en in het landschap om je op te oriënteren en een idee tekrijgen van snelheden en moeilijkheden die je onderweg kunt tegenkomen.
3. Training van PTV hindernissen: 11 en 18 april en reservedata: 2 en 16 mei Praktijktraining van PTV hindernissen. Hierbij gaan we een aantal hindernissen oefenen. Dit wordt een kleine groepsles van 1,5 uur. Tijdens de training krijg je meteen een stukje theorie over hoe de hindernissen beoordeeld worden. Ook krijg je tips over hoe de hindernis het beste te nemen. In eerste instantie voor beginnende TREC ruiters. Bij voldoende animo kan naar wens uitgebreid worden met een les voor gevorderden (op dit moment 2 geïnteresseerden).
Aanmelden? Wanneer je interesse hebt om hieraan deel te nemen, stuur dan een email naar trec.go@gmail.com en geef aan in welke van de lessen je interesse hebt (1, 2 en/of 3). Je krijgt dan meer informatie en een inschrijfformulier retour!
Er is ruim voldoende parkeergelegenheid voor auto's en trailers voorhanden.
Leuk ice-baby! Stuur even een mailtje naar trec.go@gmail.com als je wilt, want anders kan ik het overzicht niet over de aanmeldingen houden!
Dat geldt ook van andere mensen: als je deel wilt nemen aan een cursus of training, stuur dan alsjeblieft een mailtje (dus geen pb of berichtje hier), want ik raak anders het overzicht kwijt en dan kom je misschien niet op de lijst terecht. En helaas, wie het eerst komt, het eerst maalt en vol=vol... Wacht daarom niet te lang met aanmelden!
De inschrijfformulieren zijn verstuurd! Als je er nog geen hebt ontvangen, mail me dan, dan stuur ik hem meteen op! De eerste isnchrijving zijn al binnen!
*UPDATE* De aanmeldingen verlopen voorspoedig, zo zeer zelfs dat we hebben besloten om op 18 april twee trainingen te organiseren! Op deze datum zijn nog een paar plaatsen vrij. Op 11 april is nog plaats voor 4 personen.
@Fahya, Zorro en Icebaby, ik heb van jullie nog geen inschrijfformulier ontvangen! Wees er snel bij, want bij de kaart en oriëntatieles en de kaart praktijk les kan ik heel flexibel zijn met het aantal deelnemers, maar bij de PTV trainingen is vol ook echt vol!
MirjamN
Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-09 10:37
* TREC-GO UPDATE* De laatste terreineigenaar heeft zijn medewerking verleend! Hier zijn we heel erg blij mee, want de route kan nu door gebieden voeren die normaal niet voor ruiters zijn opengesteld!
MirjamN
Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-09 19:57
Wij zijn gisteren en vrijdag ook weer druk geweest met de voorbereidingen voor de wedstrijd. Gister is het met klussen weer supergezellig geweest en we hebben weer een mooie hindernis gemaakt (verrassing). We zouden ook aan de waterbak gaan werken, maar helaas, daar stuitten we op een probleem... Janleen heeft zich met de kraan ingegraven omdat de ondergrond te zacht is en ik heb hem er met de trekker moeten uittrekken. Waren zenuwsloprende momenten en ik stond daarna te trillen op mijn benen... Dan zit je in een trekker waarvan de voorkant omhoog gaat en dan is ie niet meer stuurbaar en gaat ie recht op de schuur af.... Net een steigerend paard waarvan de voorhand van links naar rechts gaat zonder dat je daar invloed op hebt.... dus nu laten we de ondergrond drogen en kijken dan wat en hoe we ermee verder kunnen. Kan dus niet beloven dat ie 11 april voor de trainingen klaar is, maar ik kan wel beloven dat we toch door het water kunnen (maar dan een eindje verderop)!
Ik heb trouwens over de verplichting van een bodyprotector contact gehad met de verzekeraar en met een klein regeltje erbij kan het ook zonder. Iedereen die zich door die verplichting liet tegenhouden, gewoon inschrijven! Maar een cap is natuurlijk nog steeds wel verplicht!
En last but not least: de eerste prijzen van een sponsor zijn binnen! Een grote doos met de meest prachtige spullen van http://www.boomloosrijden.nl met voor ieder wat wils. Ik vind het al jammer dat ik er zelf niet voor in aanmerking kan komen, zulke gave dingen zitten er tussen! De moeite waard dus om goed je best te komen doen!