Monty Roberts show

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

miekedar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:11

[url]://archief.paardenfoto.nl/51125MoRo/pages/20051125MORO0367.htm[/url]

Zie ik mezelf daar toch niet zitten samen met men dochter. Leuke en prachtige foto's zeg. Helemaal rechts onder de s van Havens.

miekedar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 21:13

Oei die link doet het weer niet. Tja dan maar niet.

Don_Marcello

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 23:04

miekedar schreef:
[url]
://archief.paardenfoto.nl/51125MoRo/pages/20051125MORO0367.htm[/url]

Zie ik mezelf daar toch niet zitten samen met men dochter. Leuke en prachtige foto's zeg. Helemaal rechts onder de s van Havens.

miekedar schreef:
Oei die link doet het weer niet. Tja dan maar niet.

bijna goed.

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 11:26

fijndat iedereen het de moeite waard vond..

maar hoe wil hij een paard dat zich schrap zet in de trailer krijgen, het paard heeft immers ook naar maastricht moeten komen

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:27

Ben gisteren ook bij de show in maastricht geweest.
Show was nog veel drukker en vooral hectischer bij de winkel. Halsters waren nu echt uitverkocht en boeken vlogen er doorheen.
Paarden waren weer echt leerzaam en ook hier zag het er soms door Monty's enorme kundigheid wee rsimpeler uit dan het is.
Om te bwijzen dat zijn leerlingen het ook kunnen heeft Annemarie zelf (organisator en in opleiding voor instructeur op Monty's school) een van de trailerlaad-probleem-paarden gedaan. En ja hoor, bij ahar werkte het ook en ook hier stond de eigenaar echt zo te kijken van jeetje, nu doet hij het wel.....(na schooling met de dually dan).

En hoe ze die paarden daar hebben gekregen?
Leerlingen van Monty zijn ze zaterdag voor de paardenselectie wezen halen en brengen en zondag voor de show weer. Ze hebben er echter niet echt meegewerkt omdat monty dat zelf in de show wilde doen en het anders geen educatieve waarde zou hebben voor de mensen die naar de show waren gekomen.
Mensen die niet door de paardenselectie zijn gekomen of niet gehaald konden worden zoals luxket worden thuis geholpen. .

Heb Monty nog even persoonlijk gesproken over het weer en hij vond het niet leuk om te horen dat door de slechte weersomstandigheden veel mensen de show niet hebben kunnen halen.

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:07

jah die show was echt super... stond echt versteld van het laatste paard met laden. Net als die van mij alles al geprobeerd... En jah hoor na 15 minuten rende die er zo in... Echt ongelovelijk wat die man allemaal voor elkaar krijgt... annemarie komt mij 22 december thuis helpen.. alsme paard van school weer naar huis gaat.. ben ik heel blij mee

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:08

Anemarie is echt top!
Ben nog steeds erg blij dat ze monty naar Nederland heeft gehaald.

Heb nu al zin in de volgende show trouwens, alleen durt dat helaas nog wel eventjes....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Monty Roberts show

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:12

Ik hoop ook dat de volgende shows snel zijn, ik heb er ook eentje die wel geschikt is denk ik, en Annemarie had er wel oren naar. Durf het zelf maar niet aan om er op hun manier mee te beginnen, geen ervaring. Ik wil die pony graag op zo'n show hebben, omdat ze juist extreem nerveus is op wedstrijden en met veel publiek, thuis is ze hardstikke braaf. Ideale locaties zijn die shows dan.

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:43

@ Astragirl: Vanavond komt de reportage op VTM in het programma 'Telefacts'. Maar ik weet niet of Nederland dat ook kan zien want dat is de commerciële zender.
Gisteren was er wel een stukje te zien op de Openbare omroep in 'De Zevende Dag'.

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:06

@neonlight:
Eerst volgende show is wrs pas najaar 2006 in Nederland, tenminste dat verwachtte annemarie gisteren. Wel weet ik dat er in februari een show is in Leverkussen, duitsland.

Verhaal wat ik hoorde is die merrie idd wel geschikt voor zo'n show.
Lekker met de andere paarden oefenen thuis en haar opgeven dus zou ik zeggen!
Ben je tegen de tijd dat ze "aan de beurt" is ook meer ervaren en kun je zelf ermee verder;-)

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:08

Mijn moeder en ik hebben het geweldig gevonden gisteren, maar we hadden eigenlijk wel graag willen horen hoe het met Moira gaat!

Weet iemand dat?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:37

Ja risje, annemarie vertelde me dat ook, september of november waarschijnlijk. Leverkusen is geen optie, laat de mensen in Duitsland ook een kans krijgen, nietwaar?

Verhaal van Moira ken ik niet, risje wel. Heb dus wel de afloop gehoord, maar kende het begin niet. Risje kan het beter vertellen. Moet je wel zeggen dat ik toen met kippevel zat!

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:10

Mijn ma heeft telefacts opgepakt, kan ik toch nog de sfeer eens proeven!

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 11:48

Met Moira gaat het nu stukken beter. Haar eigenaresse was afgelopen vrijdag ook op de show (als medewerker) en Monty vroeg haar in het begin even aan te geven hoe het inmiddels met Moira was.
Moira is na de show naar Annemarie gegaan en daar is ze verder getraind. De eerste paar maanden heeft Karel (weetachternaamevennietmeer) haar daar verder gereden. Dit overigens altijd op het Dually halster. Inmiddels is Moira weer thuis en rijdt Mathilde haar weer zelf, ook op het dually halster en dit gaat hartstikke goed.
Ontzetend mooi om te horen, was toen in februari echt een ongelofelijk verhaal toen Monty erachter kwam wat ze allemaal had meegemaakt.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 16:47

Gelukkig maar! Wat fijn dat Mathilde er nu zelf ook op kan rijden.

Maar ze hebben haar nog niet op een bit gereden? Want dat was toen een van haar problemen

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:31

Nope en ik vermoed aan het verhaal te horen dat ze dat ook niet meer gaan proberen. Ze heeft zoveel meegemaakt met het bit en een erg diep litteken ervan in haar tong dat ze nu waarschijnlijk denken waarom nog veranderen als het rijden op de dually en dus bitloos ook goed gaat?
Voor de mensen die er niet bij waren, moira was in een van Monty's shows in den bosch, daar was het probleem oa dat ze het bit niet wilde aannemen. Monty kwam er al vrij snel achter dat ze een diep litteken in haar tond heeft waardoor haar tong voor 50% door de midden is.
Maar goed of en waarom ze het neit doen wee tik dus niet, dat is een gok van mij. Maar goed mocht het zijn om wa tik hierboven al zeg dan zou ik zeggen verstandig ekeuze. Rijdt zelf ook vaak bitloos en ook mijn merrie reageerd vaak beter als ik haar bitloos rijdt dan met bit...Ik rijd tnu alleen nog niet op de dually, maar met een hackamore. De dually wil ik nog steeds wel eens proberen!

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 17:40

Heeft Moira bij Annemarie gestaan rond eind juli? Ik ben toen daar naar een demonstratie geweest van een zeker Ian Vandenberge en daar was ook een schimmelmerrie en ik meen te herinneren met dezelfde problemen.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:32

risje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:42

Zou best kunnen dat het juli was, weet dat ze er ongeveer 4 maanden heeft gestaan namelijk.

Ian is trouwens een van de 19 gediplomeerde instructeurs van Monty. Is werkzaak in Engeland, amar omdat Annemarie zelf haar diploma nog neit heeft, maar wel bezig is komt Ian vaak helpen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 21:21

Als Mathilde geen ambities heeft om wedstrijden te gaan rijden, zou ik ook lekker met het dually halster blijven rijden

Mathilde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 01:56

AthenaWytske schreef:
Heeft Moira bij Annemarie gestaan rond eind juli? Ik ben toen daar naar een demonstratie geweest van een zeker Ian Vandenberge en daar was ook een schimmelmerrie en ik meen te herinneren met dezelfde problemen.

Klopt, Moira stond er toen ook. Ian heeft nog een paar keer gewerkt met haar.
Maar om even terug te komen op het feit of ik wedstrijdambities heb...ja, maar ik rij western. Ik heb zelfs al een paar mensen van div. besturen aangeschtreven over een medischedispensatie (schrijf je dat zo ) maar het zit er helaas niet in
Ik moet dus eigenlijk toch een bit erin doen om te mogen starten. Maar dit paard is zo licht te rijden, je hebt geen bit nodig. Veel lof voor Karel en Annemarie! Ik denk dat ik er nooit meer een bit in zal krijgen helaas. Maar voor mij is dat niet zo'n probleem.
Moira heeft een hele mooie bonte dochter van 1.5 jaar oud en die gaat ook naar Annemarie en Karel toe om onder het zadel gebracht te worden als ze ouder is. Dan zet ik m'n geld maar in op haar.
De show was super, echt. Alleen de terugweg was wat minder...we konden bijna naar huis schaatsen zoveel ijs lag er op de weg.

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 08:32

vind het echt jammer dat wedstrijdorganisaties op dat gebied geen rekening houden met iemand.. Je mag met springen toch ook met hackmore springen... Ook bitloos

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:19

Dat mag ook pas vanaf de Z

Bonny_CT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 15:11

jah maar het mag wel

Astragirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:24

mnn... dat wist ik niet!