Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
MissSisa schreef:Tjongejonge wat een topic.
Gribaldi een slecht paard? Slechte paarden lopen geen GP.
Edward een slechte ruiter? Een slechte ruiter(en ook nog op een slecht paard ) rijdt sowieso al geen GP.
En rijden dan al helemaal geen 68%.
Dus wie kan mij vertellen waar men dit op baseerd?
Zijn die juryleden dan lapzwansen die niks zien en deze combinatie maar 'gewoon' punten?
Lijkt me ook sterk...
Ik heb Gribaldi 2 keer in het echt gezien. In Ermelo een jaar geleden in de GP en van het zomer op een clinic.
Gribaldi is een mooi paard, kent de oefeningen maar kan mij af en toe niet overtuigen in de bewegingen.
Zoals al vaker is gezegd: hij brengt de achterhand er niet onder.
Zo loopt hij soms ook en zo komt hij soms ook van achter mee(of eigenlijk niet). Gribaldi kan op sommige momenten ook super lopen.
Naar mijn mening kun je geen passage(laat staan piaffe) eruit rijden als de achterhand er niet onder komt, en al helemaal niet als het paard in 3 delen loopt.
Maar om dan te zeggen dat Gribaldi een slecht paard is?
Nee!
Als je Edward en Gribaldi ziet kun je gewoon genieten. Een schitterend paard met een goede ruiter.
veraA schreef:Heel bokt tegen mij
@ Mistral94, ik denk dat dat komt omdat die Jury's ook niet helemaal goed kijken. Ik weet dat het betweterig klinkt, maar als 1 of andere ruiter in het L zo rijd en er foto's van plaatst, is heel bokt het opeens wél met mij eens..
en Nathalie1976, ja ik houd het lekker bij m'n penny's ! Ik ga elke dag mooie vlechtjes maken en dan rose elastiekjes er in doen, vind ik zó mooi.
Als jullie willen weten wat voor paarden ik rijd moet je even in mijn profiel kijken.
En nogmaals, reacties als ; waarom rijd jij zelf dan geen GP, slaan nergens op. Somige instructrises kunnen alles heel goed zien en heel goed lesgeven, maar kunnen zelf niet zo goed rijden. Ik ben ook nog niet heel ver, maar ik heb al wel geleerd bepaalde dingen te kunnen zien, en dat vertel ik hier. En ja, ik weet dat jullie me dom vinden omdat ik bepaalde dingen zeg. Maar is een kleine groep in Nederland die het met mij eens is, en die zijn mond eens open trekt tegen de rest van Nederland !
Astragirl schreef:Omdat dressuur nu éénmaal een jurysport is, en iedereen een adnere mening heeft. Zo hebben jullie de jouwe, ik de mijne...
amondi schreef:Je "praat" wel veel voor iemand die telkens zegt zijn mond te houden.
Even kijken: oordeel van een 3-tal Fei jury's of Astragirl...........
Moeilijk, moeilijk.
elmiran schreef:Gribaldi is echt een paard.
Heb zelf ook een Gribje zie profiel. En idd. wat horse_girl zei...als de achterhand er niet goed zou zijn hoe kan hij dan de passage en piaffe..
amondi schreef:Je "praat" wel veel voor iemand die telkens zegt zijn mond te houden.
Moeilijk, moeilijk.
Moeilijk, moeilijk.
Sizz schreef:amondi schreef:Je "praat" wel veel voor iemand die telkens zegt zijn mond te houden.
Moeilijk, moeilijk.
Ik denk dat Astragirl het bij het rechte eind heeft.