Paard 2016 Houten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Paard 2016 Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 16:14

Hoi allemaal,
Ik hoop dat het hier goed staat :)
Ik zie vaak advertenties langskomen over Paard 2016 in Houten. Nou kan ik daar helaas bijna geen info over vinden. Weet iemand misschien wat ik hier van kan verwachten? Zijn er veel shows/clinics en zijn deze dan verschillend of bijvoorbeeld alleen dressuur? En hebben ze veel leuke stands met hebbe-dingetjes? :)
Hoor graag ervaringen!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Paard 2016 Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:32

Ik verplaats dit topic naar [EV]Hippische evenementen omdat het daar beter past.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 18:34

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar [EV]Hippische evenementen omdat het daar beter past.


Oke, dankjewel:)

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Paard 2016 Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:46

Ik ben hier vorig jaar geweest op uitnodiging om mee te rijden met mijn (oude) pony. Ik had gehoopt dat het een beetje te vergelijken was met Paard van vroeger alleen dan veel kleinschaliger. Helaas stonden er vorig jaar veel info kraampjes en weinig tot niks qua proefmonsters. Er waren wel kraampjes maar ik had ee geen behoefde om iets te kopen. Groot is het niet, kan het zelf niet vergelijken met horse event of iets, omdat ik daar nooit geweest ben. Je moet eigenlijk kijken als de clinics en lezingen je aan staan, want die waren we vorig jaar veel en daar draaide t meer om vond ik.
Nu had ik ook een paard mee, welke in de stallen stond maar aangezien dit de eerste x in een vreemde box was zijn we er snel door heen gelopen.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:49

Vond het vorig jaar erg leuk. Zeker niet alleen op dressuur gericht. Interessante lezingen, leuke clinics! Niet overvol, diverse kraampjes. Zeker de moeite waard

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 18:50

Samy schreef:
Ik ben hier vorig jaar geweest op uitnodiging om mee te rijden met mijn (oude) pony. Ik had gehoopt dat het een beetje te vergelijken was met Paard van vroeger alleen dan veel kleinschaliger. Helaas stonden er vorig jaar veel info kraampjes en weinig tot niks qua proefmonsters. Er waren wel kraampjes maar ik had ee geen behoefde om iets te kopen. Groot is het niet, kan het zelf niet vergelijken met horse event of iets, omdat ik daar nooit geweest ben. Je moet eigenlijk kijken als de clinics en lezingen je aan staan, want die waren we vorig jaar veel en daar draaide t meer om vond ik.
Nu had ik ook een paard mee, welke in de stallen stond maar aangezien dit de eerste x in een vreemde box was zijn we er snel door heen gelopen.


Oke, dankjewel. Ik zou zelf vooral voor de clinics en lezingen gaan, maar kan tot nu toe niet vinden welke er zijn.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 18:51

djuulsie schreef:
Vond het vorig jaar erg leuk. Zeker niet alleen op dressuur gericht. Interessante lezingen, leuke clinics! Niet overvol, diverse kraampjes. Zeker de moeite waard


Oke, dankjewel. Wat voor clinics en lezingen waren er vooral? :)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:03

Moet ik even hard graven, heb clinic training aan de lange lijnen gezien en een springclinic. Lezing van enquine(oid :o ) (samenwerking tussen DA, hoedsmid en fysio), een lezing over bitten, een lezing over de basisbehoeften van een paard, 9of eigenlijk vanuit welke emoties een paard reageert. Weet even niet meer hoe het heette.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 20:56

djuulsie schreef:
Moet ik even hard graven, heb clinic training aan de lange lijnen gezien en een springclinic. Lezing van enquine(oid :o ) (samenwerking tussen DA, hoedsmid en fysio), een lezing over bitten, een lezing over de basisbehoeften van een paard, 9of eigenlijk vanuit welke emoties een paard reageert. Weet even niet meer hoe het heette.


Dankjewel, klinkt erg interessant! :)

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:53

Het is voor mijn idee redelijk "alternatief", in die zin dat je er geen normale dressuur- of springdemonstraties zag vorig jaar.
De demo springen was iemand die zonder zadel ( en hoofdstel volgens mij) sprong, demo's vrijheidsdressuur op verschillende manieren, iemand die net zoiets deed als Tristan Tucker, er waren in drie hallen demo's of in de derde hal was een lezing, buiten was er ook het één en ander te doen, iets met spiegelen van paarden. Working Equitation was te zien, ook met kinderen op pony's om het meer op maneges te promoten, er waren stands waar je een quiz kon doen, waar je prijsjes kon winnen.
Er was een mogelijkheid ( tegen kosten) om op een flexchair ( of Otto, dat weet ik niet meer) te testen hoe je houding en zit was, dat was tussen de kramen.
Ook de kramen waren voor het overgrote deel anders dan wat je in normale winkels standaard tegenkomt. Toch wel het één en ander op gebied van voeding met goedkope proefzakjes/emmertjes, een aantal stands met touwhalsters en aanverwanten en nog wel meer.

Ik vond het voor het entreegeld ( dat laag was) en het gratis parkeren erg leuk en heb me er twee dagen aardig vermaakt. Er was ook een app voor op je telefoon die je daar steeds kon raadplegen, best handig.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 23:31

Jet schreef:
Het is voor mijn idee redelijk "alternatief", in die zin dat je er geen normale dressuur- of springdemonstraties zag vorig jaar.
De demo springen was iemand die zonder zadel ( en hoofdstel volgens mij) sprong, demo's vrijheidsdressuur op verschillende manieren, iemand die net zoiets deed als Tristan Tucker, er waren in drie hallen demo's of in de derde hal was een lezing, buiten was er ook het één en ander te doen, iets met spiegelen van paarden. Working Equitation was te zien, ook met kinderen op pony's om het meer op maneges te promoten, er waren stands waar je een quiz kon doen, waar je prijsjes kon winnen.
Er was een mogelijkheid ( tegen kosten) om op een flexchair ( of Otto, dat weet ik niet meer) te testen hoe je houding en zit was, dat was tussen de kramen.
Ook de kramen waren voor het overgrote deel anders dan wat je in normale winkels standaard tegenkomt. Toch wel het één en ander op gebied van voeding met goedkope proefzakjes/emmertjes, een aantal stands met touwhalsters en aanverwanten en nog wel meer.

Ik vond het voor het entreegeld ( dat laag was) en het gratis parkeren erg leuk en heb me er twee dagen aardig vermaakt. Er was ook een app voor op je telefoon die je daar steeds kon raadplegen, best handig.


Dankjewel! Klinkt leuk en interessant :) zag inderdaad dat het niet duur was en makkelijker haalbaar met vervoer voor mij dan naar bijvoorbeeld Ermelo :)

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:35

Dat van buiten moet je maar vergeten :D , dat was ergens anders waar ik ook naar toe geweest ben. Maar de rest klopt denk ik wel redelijk. Twee hallen, geen drie, maar wel veel hoeken in die hallen en wat aparte ruimtes waar lezingen gegeven werden. Ik vond het in elk geval wel heel leuk, maar van een topic van vorig jaar weet ik wel dat er ook mensen waren die er zo doorheen waren. Als je niet van dit soort demo's en lezingen houdt is het niet leuk denk ik.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Re: Paard 2016 Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:06

Is er al een programma bekend? Ik kan nog niet vinden. Denk erover om met mijn dochter (10) erheen te gaan.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 22:39

denbine schreef:
Is er al een programma bekend? Ik kan nog niet vinden. Denk erover om met mijn dochter (10) erheen te gaan.


Ik heb ook nog nergens een programma gezien, vandaar dat ik het ook vroeg :)

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:38

Ik ben vandaag geweest en ik heb me weer een dag heerlijk vermaakt, net als vorig jaar. Een paar lezingen gevolgd, een mooie springclinic van Lammert Lasseur gezien, alle stands uitgebreid bekeken, hier en daar info gevraagd en gekregen, meegedaan met de quiz van Paardenpraktijk Utrecht en daar een prachtig preventiepakket gewonnen, kortom, ik heb een hele leuke dag gehad. Op naar volgend jaar! € 15,00 entree, gratis parkeren, in en uit kunnen lopen wanneer je wil ( dus spullen naar de auto kunnen brengen waar je niet meer mee hoeft te sjouwen), veel te zien, ik zou zo morgen weer willen ( maar dan moet ik weer werken...).

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 23:40

Jet schreef:
Ik ben vandaag geweest en ik heb me weer een dag heerlijk vermaakt, net als vorig jaar. Een paar lezingen gevolgd, een mooie springclinic van Lammert Lasseur gezien, alle stands uitgebreid bekeken, hier en daar info gevraagd en gekregen, meegedaan met de quiz van Paardenpraktijk Utrecht en daar een prachtig preventiepakket gewonnen, kortom, ik heb een hele leuke dag gehad. Op naar volgend jaar! € 15,00 entree, gratis parkeren, in en uit kunnen lopen wanneer je wil ( dus spullen naar de auto kunnen brengen waar je niet meer mee hoeft te sjouwen), veel te zien, ik zou zo morgen weer willen ( maar dan moet ik weer werken...).


Leuk! Ik ga morgen en ben benieuwd hoe het is, maar verwacht dat het heel leuk is! :)

vickers
Berichten: 680
Geregistreerd: 07-02-09

Re: Paard 2016 Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:09

Gisteren geweest mooie dag gehad, leuke lezingen.
Blij met mijn gewonnen prijs (ruw voer check) bij de quiz van paarden praktijk Utrecht.
Mooie spullen gekocht voor een leuke prijs.
Voor herhaling vatbaar.

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Paard 2016 Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:32

Ik vond het tegenvallen, vorig jaar me er echt wel een dag vermaakt, maar nu was ik met een uurtje weer weg.
Had het idee dat het kleiner was dan vorig jaar, minder standjes en volgens mij ook een demoring minder. Sprak er een standhouder over en die gaf dat zelf ook aan, dat het ten opzichte van vorig jaar kleiner was.
Ben daarna nog even naar de Epplejeck gegaan, dat was lekker dichtbij ;)

Paard2014
Berichten: 81
Geregistreerd: 18-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 17:40

Liquorice schreef:
Ik vond het tegenvallen, vorig jaar me er echt wel een dag vermaakt, maar nu was ik met een uurtje weer weg.
Had het idee dat het kleiner was dan vorig jaar, minder standjes en volgens mij ook een demoring minder. Sprak er een standhouder over en die gaf dat zelf ook aan, dat het ten opzichte van vorig jaar kleiner was.
Ben daarna nog even naar de Epplejeck gegaan, dat was lekker dichtbij ;)


Nog kleiner dan vorig jaar?!
Ik twijfelde al heel erg want vond het vorig jaar erg tegenvallen...ga wel een middagje naar
EJ als ik spulletjes wil kopen :p en voor extra info neem ik wel een lesje extra of pak een middagje bokt ;)

Ootie

Berichten: 521
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: WbD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 19:17

Ik ben vandaag een dagje geweest. Goede informatie gehad bij verschillende stands. Ook een paar leuke demo's gezien en wat lezingen gevolgd.
Wel jammer dat er niet doorlopend wat te zien was in de demonstratie ring. Ook jammer dat er geen stamboeken waren die hun ras presenteerden.

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Paard 2016 Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 20:15

Ik ben vorig jaar bij paard houten geweest, had helemaal niet door dat het nu al weer is dit jaar, t is dat ik dit topic lees :Y)
Vond het opzicht wel heel leuk, het is wel klein, maar het entreegeld is dan ook niet hoog en t is best leuk om er gewoon een middagje naar toe te gaan. Zou er alleen geen lange afstanden voor reizen, maar ik woon er 20 minuutjes vandaan met de auto dus dat ik makkelijk te doen.
Heb trouwens even op hun website gekeken net en daar staat wel gewoon een programma http://www.alsjevanpaardenhoudt.nl/prog ... aard-2016/

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-16 21:07

Ik ben vandaag geweest en vond het leuk. Het is klein en er zijn niet heel veel demo's te zien, maar ik heb me prima vermaakt. Leuke dingen voor een klein prijsje gekocht. En ik vond het het geld zeker waard, ik heb een gezellige dag gehad :)

Vavane
Berichten: 154
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Paard 2016 Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-16 21:20

Als je niet teveel verwacht vindt je het vast leuk :) Het is echt heel kleinschalig maar de lezingen en demo's die er gegeven worden zijn interessant en de kraampjes zijn leuk. Ik ben er gister geweest (niet als bezoeker) en ik denk dat je er na 2 uur wel klaar mee bent.