Betálen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 13:17

Vind het toch wel zo maf dat er mensen zijn die moeten betalen voor hun verzorgpony/paard! Ik bedoel, ik begrijp dat je blij mag zijn als je uberhaupt een verzorgpaard naar wens kan vinden, en snap ook wel dat het van de eigenaar echt top is als je een paard hebt waarmee je vrijheid krijgt, maar waarom zou je als verzorger moeten betalen? Verward

Het is toch een win-win situatie, ik kan me niet voorstellen dat iemand een verzorgster zoekt als hij/zij zelf alle tijd heeft én leuk bij het paard past. Iemand zoekt een verzorgster omdat er a) te weinig tijd is. b) de klik er niet is. c) de eigenaar te groot is, of in ieder geval iets in één van die richtingen.
Twee jaar terug was ik ook op zoek naar een leuk verzorgpaardje, maar voor bijna álle paarden werd een vergoeding gevraagd. Ik durf toch wel te zeggen dat ik best een redelijk leuke verzorgster ben (haha Haha! ), netjes afspraken nakom, op tijd afzegt, me aan regels houdt, enz. Maar een vergoeding betalen ga ik dus echt niet doen, dat is nou juist de reden dat ik geen eigen paard neem.

Wat is voor jou (of de eigenaar van je verzorgpaard) de reden om geld te vragen voor een verzorgpaard?

loontje

Re: Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:20

Waarom niet.
Een verzorgster helpt je eventueel uit de brand maar maakt ook gebruik van alles.
1 Je paard(normaal betaal je op een manege ook om te rijden).
2 Gebruik van de spullen.(lees zadel hoofdstel ed.)Als er iets kapot gaat moet je het ook nieuw aanschaffen.Ook als je verzorgster dat doet.
3 Ze maken gebruik van de spullen op het erf(mocht je paard in bij iemand anders staan).Daar moet je als eigenaar ook voor betalen.

Ik vind het normaal om wat te vragen aan mijn bijrijdster,maar nu moet ik zeggen dat ik wel heel makkelijk ben wat betreft mij paard.
Zo doet mijn bijrijdster mijn paard 3/4 keer per week en heeft heel veel vrijheid.Het is voor haar alsof ze een eigen paard heeft staan,maar niet bergen met geld kwijt is en de grootste verantwoordelijkheid niet heeft.Mooie uitkomst toch als je dat niet op kan brengen?

Ze betaald nu een bepaald bedarg per maand en zodra ze 2 keer per maand gaat lessen haal ik daar de les kosten vanaf.Zo reeël ben ik dan ook wel.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:32

Ik denk dat het zeker niet altijd een win win situatie is. Je gaat uit van gelijkheid, maar als jij als relatieve beginner met je bips op een goed doorgereden paard kunt rijden mag je je handen dicht knijpen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 17:34

LDRD schreef:
Ik denk dat het zeker niet altijd een win win situatie is. Je gaat uit van gelijkheid, maar als jij als relatieve beginner met je bips op een goed doorgereden paard kunt rijden mag je je handen dicht knijpen.

Oh, dat begrijp ik ook zeker, maar de eigenaar van het paard laat vast niet iemand erop rijden omdat ze het nou zóó geweldig vind om een beginner op haar toppaard te hebben, maar gewoon omdat ze wss te weinig tijd oid heeft. Verzorgsters zijn er om win-win situaties te creëren toch? Anders is het gewoon 'les krijgen' of 'leasen' Knipoog

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:09

Mijn B-pony heb ik gratis laten rijden door de 1e verzorgster. Maar dat was ook echt een win-win situatie. Ik moest de pony ingereden hebben en was zelf te groot en zwaar om er op te rijden. Ik heb zelfs 2 jaar lang de manegelessen betaald (was maar € 75,00 per jaar bij de ponyclub, dus dat was het geld niet).

De nieuwe verzorgster kwam eigenlijk net, toen ik op het punt stond om Bonny te verkopen. Zij hadden het ook over de win-win situatie, m.a.w. jij je pony bereden en wij gratis rijden.
Ze zijn de kosten gaan betalen zoals hoefsmid, toen ik hun meldde dat ik Bonny toch te koop liet staan (misschien in de hoop dat ik me dan alsnog zou bedenken?). Ik heb echter zoiets: ik doe er zelf niks mee, mijn dochter wil en durft niet, waarom de pony nog voor een ander aanhouden.
Het kost me nu weinig meer in onderhoud, maar toch....als er iets met Bonny gebeurd dan ben ik in principe toch financieel de pineut. Want als ik hem verkoop dan houd ik er een leuke cent aan over, en dan niet.

Ik vind het echt schandalig hoe sommigen zo vanzelfsprekend aannemen dat ze maar gratis op je paard moeten kunnen rijden. Dat de eigenaren maar blij moeten zijn dat iemand op zijn paard rijdt. Als ik toch zo'n krent over de vloer kreeg, dan kon ie vlug ophoepelen. Want, al heb ik nog nooit de verzorgsters gevraagd om mee te betalen in onderhoud , ik vind niet dat dat zo als vanzelfsprekend moet worden beschouwd .

Er zullen genoeg adressen zijn waar de mensen geld zat hebben en niet om een bijdrage in de kosten verlegen zitten. Er zijn echter ook mensen die met hart en ziel aan hun diertjes verknocht zijn, terwijl ze het eigenlijk financieel niet kunnen verhapstukken. Ik vind er niets raars aan als deze mensen zich een financiele bijdrage vragen als je op hun paard wilt rijden.
En zo zijn er nog een aantal redenen te noemen, waarin ik het niet onredelijk vind om een bijdrage te vragen.

Zou ik een verzorgpaard zoeken, dan was ik best bereid een vergoeding te betalen. Gezien het feit dat je zelf al geen (dure) aanschafkosten hebt, geen tuigage e.d. hoeft te kopen, geen stallingsgeld hoeft te betalen of zelf een stal + omheining moet plaatsen, vind ik dat er best iets tegenover mag staan. Kosten moeten wel in verhouding staan met wat je mag, hoevaak je mag/kunt komen.
Niet zoals die advertentie die ik laatst zag staan van iemand die zijn Haflinger te huur/lease aanbood voor 3-4 dagen in de week. De bijrijder moest de stallingskosten betalen van € 180,00 per maand en de eigenaar betaalde dan de rest. In zo'n geval denk ik: welke rest? Als je in volpension staat, dan blijft alleen de hoefsmid nog over en de DA. Daarmee zijn de kosten dan echt niet 50/50 verdeeld. Dat vind ik dus ronduit veel te veel gevraagd.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:26

Oh, en dan vind ik het natuurlijk wel een uitzondering als de verzorgster ZELF door krappe financien geen bijdrage kan leveren. Ik persoonlijk gun het iemand wel om dan toch zijn lievelingshobby uit te kunen oefenen. Ik kan me echter voorstellen dat er mensen zijn die het geld hard kunnen gebruiken om hun diertjes te kunnen onderhouden, en dus voor een verzorgster kiezen die wel kan meebetalen.

Die win-win situatie is dus soms om heel verschillende redenen.
Toen ik mijn pony ingereden moest krijgen, was dat een win-win situatie om er iemand gratis op te laten rijden.
Toen ik in verwachting was en zelf niet kon rijden, was het een win-win situatie dat zich 2 zusjes aandiende die mijn paard wilden verzorgen.
Op het moment dat iemand krap bij kas zit, is het voor hem een win-win situatie als er voor het rijden wordt meebetaald in de kosten.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 18:34

Maar, isabonny, je moet toch niet afhankelijk van een verzorgster zijn om een pony te kunnen betalen? Of zie ik dat verkeerd?
En dus hetzelfde wat je zegt dat als er iets gebeurt met je pony, dat de eigenaar dat dan moet betalen. Dat is toch altijd zo, ook zonder verzorgster, ik zie niet in waarom de verzorgster om dat feit zou moeten betalen? Natuurlijk is het logisch dat als de verzorgster iets kwijt/kapot maakt, of als enige iets wil gebruiken, ze het dan ook zelf moet betalen. Maar dat ze moet betalen voor het geval jij iets moet betalen, vind ik dus eigenlijk vrij vreemd. En daarom vind ik het ook niet raar dat er mensen zijn die het als vanzelfsprekend beschouwen.. Je móét geen verzorgster nemen, als je liever zelf je tijd aan je pony spendeert, moet je dat zeker doen, toch? Lachen

Toen ik een pony had, was ik dolblij dat er iemand was die hem wilde rijden, eens in de week. Echt niet dat ik daar geld voor ga vragen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:23

Myukii schreef:
Maar, isabonny, je moet toch niet afhankelijk van een verzorgster zijn om een pony te kunnen betalen? Of zie ik dat verkeerd?

Nee natuurlijk ben ik het er mee eens dat je niet financieel afhankelijk moet zijn van een ander als je een eigen pony/paard wilt hebben. Daarom moet je ook goed sparen voordat je eraan begint of er pas aan beginnen als je zeker weet dat je het allemaal kunt betalen.
Maar in mijn geval bijvoorbeeld: ik heb die keuze 11 jaar geleden gemaakt. Ik kon het toen betalen en nam de beslissing dat ik Isabel best kon kopen. Maar stel nou dat ik mijn baan verlies. Ik moet er niet aan denken dat ik haar dan weg zou moeten doen. Ik zal alles proberen om haar te kunnen behouden. En als dat betekend dat ik haar met iemand moet gaan delen (die dan dus meebetaald in onderhoud), dan zal ik dat beslist niet laten. Verkopen....dat is echt het laatste wat ik zal doen.

En tja, je hebt idd mensen die het niet kunnen laten, niet kunnen wachten. Die kopen zich dus een paard terwijl ze het eigenlijk net wel/net niet kunnen betalen. Die zoeken zich dus iemand om mee te betalen. Er zijn ook gewoon mensen die een eigen paard willen hebben, koste wat kost. Die nemen geen genoegen met een verzorgpaard. Die willen iets van hun eigen, al betekend dat dat ze hem moeten delen. Het dier is dan van hun en niemand die het hun kan afpakken. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, maar zou het zelf nooit doen.
Ik ken iemand die zijn kind een pony kocht, omdat de manege waar het kind reed, de een na de andere nieuwe pony kocht en weer verkocht. Het kind had al een paar keer een leuke "lievelingspony" gehad en elke keer werden de diertjes weer verkocht. En elke keer was het weer huilen. Zijn ze naar een ander manege gegaan, gebeurt daar nota bene per toeval hetzelfde. Toen was de maat vol en hebben ze zich een eigen pony gekocht. Ze laten de pony mee lopen in de lessen, zodat ze niet de volle pensionprijs hoeven te betalen. Dat is ook een mogelijkheid natuurlijk om de kosten te drukken. Ik kan voor zulke situaties best begrip tonen. En ik kan dus ook goed begrijpen dat je daarom geld vraagt aan een bijrijder.

Myukii schreef:
En dus hetzelfde wat je zegt dat als er iets gebeurt met je pony, dat de eigenaar dat dan moet betalen. Dat is toch altijd zo, ook zonder verzorgster, ik zie niet in waarom de verzorgster om dat feit zou moeten betalen? Natuurlijk is het logisch dat als de verzorgster iets kwijt/kapot maakt, of als enige iets wil gebruiken, ze het dan ook zelf moet betalen. Maar dat ze moet betalen voor het geval jij iets moet betalen, vind ik dus eigenlijk vrij vreemd.

Een bijrijder moet niet betalen voor het geval ik iets moet betalen. Zo bedoelde ik het niet. Het is niet zo dat als ik een paard koop, ik dan ALLE kosten op de bijrijder zou verhalen. Alleen de gewone maandelijkse kosten delen, zoals hooi, stro, brok, hoefsmid. Als het paard ziek wordt, dan zijn de kosten uiteraard voor de eigenaar en niet voor de bijrijder. De eigenaar is ten alle tijde verantwoordelijk voor zijn dier.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:25

Ik vind dat een verzorgster pas moet betalen als ze alleen maar hoeft te rijden en te poetsen.
Als ze ook nog uit moet mesten en alles netjes moet houden, dan zie ik rijden als een vergoeding.

Soms zie ik mensen en die vragen een bijdrage van 125 per maand. Tja, sorry, maar daar kan je bijna zelf een paard van onderhouden. Maar begrijp wel dat mensen zulke hoge bijdrages vragen als ze een toppaard hebben.

jessj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 20:28

Ik heb wel vaker moeten betalen voor het verzorgpaard.

Ik had er meerdere die ik mocht rijden, en hoefde bijna geen klusjes te doen.
Maar toch omdat ik een eigen paarden gevoel had, moest ik 50 euro betalen.
Dan kreeg ik wel les van haar (ze had Z gereden) en mag ik zo vaak komen als ik wil.
Alles was netjes verzorgd daar.
Dan vind ik het niet erg om te doen..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:50

Een bijrijder hoeft zeker niet altijd voor het oplossen van problemen te zijn.

Ik heb er geen problemen mee als mijn fokmerrie gewoon lekker op de wei loopt te lopen. Als er echter iemand is die graag wil rijden, leren enz. dan is diegene van harte welkom, krijgt hij nog begeleiding ook.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 13:51

jessj schreef:
Ik heb wel vaker moeten betalen voor het verzorgpaard.

Ik had er meerdere die ik mocht rijden, en hoefde bijna geen klusjes te doen.
Maar toch omdat ik een eigen paarden gevoel had, moest ik 50 euro betalen.
Dan kreeg ik wel les van haar (ze had Z gereden) en mag ik zo vaak komen als ik wil.
Alles was netjes verzorgd daar.
Dan vind ik het niet erg om te doen..

Dat is idd een redelijk bedrag ja.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 18:05

Ik moet 50,- per maand betalen, hiervoor mag ik enkele dag komen waarneer ik wil komen (dus zo vaak het lukt in mijn ogen) en rijden. Stal enzo hoef ik niet te doen maar doe ik wel, ook hou ik de kasten netjes, verzorg ik het andere paard, kijk ik alles na of het nog veilig is en koop ik eigen spullen die ze daar niet hebben (ze hebben alleen een 'hoofdstel', 1 'shabrak' en 1 zadel). Lachen

Hoger dan 50,- wouden mijn ouders trouwens ook niet gaan. Aangezien ze weten dat ik meer tijd aan de paarden zou gaan geven dan aan mijn huiswerk en de rest.

Ikzelf vind dat iemand pas hoeft te betalen waarneer hij of zij het paard alleen maar hoeft te poetsen en te rijden. Waarneer hij of zij ook echt de andere dingen gaat doen word het een ander verhaal, omdat hun er dan haast niet meer naar om te hoefen te kijken (om het zo maar even te zeggen).

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 19:50

Ik vind betalen voor een verzorgpony ook niet kunnen, ik vind dat beiden erop winnen.

Maar voor de mensen die een bedrag ontvangen van een verzorgster WEL normaal vinden... hoe zouden jullie dat dan bij MIJ vinden? Ik reis erheen, poets de pony's en geef ze aandacht, en ga terug. Ik rijd dus niet. Zou ik dan ook moeten betalen volgens jullie?

Ik verzorg gelukkig voor een schat van een vrouw die gewoon wil dat de paardjes wat extra aandacht krijgen. Lachen

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:09

Ik vind het heel normaal.
Zelf hoefde ik niets te betalen voor mijn toenmalige verzorgpony, maar ik kan me voorstellen dat je een klein bedrag vraagt.
Je laat toch zomaar iemand anders met jou paard.
Ook lijkt het me een klein zekerheidje, vaak zijn de verzorgsters die gratis komen veel lakser met je spullen ed.
Met een kleine bijdrage (rond de 50 euro) weet je toch bijna zeker dat ze komen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:33

ik heb kleine ponys waar ik zelf niet op kan rijden,de meiden komen 3 a 4 keer,gaan zelf rijden en krijgen altijd nog begeleiding van mij,ik rij ze eens naar een wedstrijdje of organiseer andere leuke dingen.

ze betalen een stukje aan stalkosten mee en moeten lid worden van de verenigingsbak,dit komt op 38€ in de maand!

daar rij een ander niet eens 2 x voor op manege.

Gipsy_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:37

Ik betaal 60 euro per maand .. voor 3 of 2 keer in de week maar dan is het gewoon mijn eigen pony .. die dag

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 22:14

x_lieze schreef:
Ik vind het heel normaal.
Zelf hoefde ik niets te betalen voor mijn toenmalige verzorgpony, maar ik kan me voorstellen dat je een klein bedrag vraagt.
Je laat toch zomaar iemand anders met jou paard.
Ook lijkt het me een klein zekerheidje, vaak zijn de verzorgsters die gratis komen veel lakser met je spullen ed.Met een kleine bijdrage (rond de 50 euro) weet je toch bijna zeker dat ze komen.

En dat vind ik dus echt één van de grootste onzinredenen ooit Bloos Ik ken zóveel verzorgsters die gratis mogen rijden, alles mogen doen en ook ik heb een tijdje praktisch een eigen pony gehad, waarvoor álles betaald wérd. Maar zoiezo 95% van die verzorgsters komen hun afspraken na, zijn netjes met de spullen, enz. Dat is toch gewoon iets normaals, doe je toch ook op je werk (waar je notabene betaald wordt Tong uitsteken ), op school en bij anderen thuis? Dat heeft toch niks met betalen te maken of niet?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:18

Ik verzorg zelf ook maar zou ook nooit betalen voor en verzorgpony. Heb ook jaren bij iemand de paarden verzorgd en toen wou ie er ineens ook geld voor, heb meteen m'n spullen gepakt en ben weg gegaan.

In mijn ogen doe je iets voor elkaar. Ik doe dingen voor diegene en daarvoor in de plaats mag ik dan rijden etc.
Ik verzorg nu bij iemand die 12 friezen heeft, hartstikke lieve mensen en ik heb ook helemaal geen verplichtingen, vaste dagen/tijden of iets dergelijks. Heb daar echt een heel fijn adres aan.
Ben er ongeveer 4x in de week. Maar dan doe ik ook de stallen en voer ze soms, ik zorg er voor dat het tuig allemaal netjes etc blijft, rij 2 paarden, poets de rest v/d paarden ook regelmatig, geef zijn dochter 1x in de week gratis les, rij de jonge paarden in en help ze met beleren voor de kar. Ik heb in principe ook eigen zadel, hoofdstel en dekens voor mijn vaste rijpaard (niet dat dit persé nodig is hoor, hoef maar van iets een bonnetje te laten zien en ik krijg het geld terug). En in ruil daarvoor mag ik dus rijden.
Nou vind de eigenaar het ook heel gezellig dat er iemand op stal is hoor ,en heb ook gewoon een goede band met de familie. Ik kom ook verjaardagen etc en als er iets te doen is met paarden wordt ik ook altijd uitgenodigt om mee te gaan. En we gaan elke zondag buitenrijden in de bossen of over straat.
maar ik vind het dus wel normaal dat ik in ruil van de "klusjes" (die ik ook heel normaal vinden met alle liefde doe) mag rijden.

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 14:43

Mij maakt het niet zo zeer uit. Als ik aandacht/les krijg van de eigenaar iedere keer dat ik kom rijden, vind ik dat prima. Maar als je meot betalen als je helemaal geen aandacht krijgt en je alles maar zelf moet opsoppen, vind ik dat dat niet reëel is van de eigenaar naar de ruiter toe.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:47

De eigenaresse betaald het paard helemaal zelf. Stel dat ik perongeluk iets kapot maak, dan moet ze het wel zelf betalen. Doordat ik een bepaald bedrag in de maand betaal heeft zij geld voor iets dat ik ooit es perongeluk kapot maak.. Niet dat dat zal gebeuren, maar stel dat.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 20:15

Jotee is mijn bijrijdster en ik vind het heel normaal dat je een klein bedrag moet betalen voor het bijrijden van een paard. Huur maar eens een paard voor een uur, dan ben je al snel 15 euro kwijt.

En een paard onderhouden kost handen vol geld! Ik vind het meer dan normaal om een klein bedrag te ontvangen van je bijrijder. Het is net zoals Jotee zegt, ik heb al eerder meegemaakt dat mijn spullen stuk gingen door een ander die mijn paard deed of dat mijn paard een blessure kreeg door een ander en de eigenaar draait altijd voor de kosten op!

Je hoeft niet de hoofdprijs te vragen van je bijrijder anders kan diegene ook wel zelf een paard onderhouden, maar een klein bedrag vind ik heel normaal.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 21:14

Myukii schreef:
Maar zoiezo 95% van die verzorgsters komen hun afspraken na, zijn netjes met de spullen, enz. Dat is toch gewoon iets normaals, doe je toch ook op je werk (waar je notabene betaald wordt Tong uitsteken ), op school en bij anderen thuis? Dat heeft toch niks met betalen te maken of niet?

Waar zijn die 95% als je ze zoekt Verdrietig
Wij hebben heel wat verzorgsters gehad, maar ik moest ze altijd achternalopen om te kijken of ze niet wat vergeten waren.

Hoe vaak ik niet halstertouwen van het hekwerk van de stal af heb gehaald, soms met het halster er nog bungelend op de grond aan Boos! . Is levensgevaarlijk als het paard erin stapt en eruit wil komen.
Of een riek tegen de wand laten staan in de uitloop van de paarden.
Of borstels die ik tijdens het stal uitmesten tegenkom in de mest.
Een bezem die gewoon midden in de hooikamer gekwakt wordt, kan niet eens netjes tegen de muur worden gezet.
Deuren die niet worden afgesloten, waardoor ik de dag erna de hooikamer in wil lopen en oog in oog sta met 2 paarden die van de andere kant zo naar binnen zijn kunnen lopen en die zich tegoed hebben gedaan aan een berg hooi; alle balen naar beneden gerukt, strotouwtjes er half af waardoor de balen niet meer te tillen zijn, een grote puinzooi.

Ik vind dat niet echt getuigen van "netjes zijn met andermans spullen".
Mijn eerste verzorgsters waren 2 zusjes. Heb ik een paar keer moeten vragen of ze de spullen svp elke keer wilden opruimen als ze waren komen poetsen.
De tweede was Debby, waar ik een hele leuke tijd mee heb gehad, maar ze deed niets uit haar eigen. Ik moest haar continu vragen: wil je dit doen, wil je dat doen. Ik vind dat als je rijdt, je ook eens een zadel en hoofdstel onder handen mag nemen. Vooral als je de enige ruiter bent van de pony.
Bij mijn schoonvader stond eerst 1 shet. Daar hebben we echt een hele goede verzorgster voor gehad. Zo goed, dat toen ze eenmaal haar eigen pony kreeg, ze zelfs bleef komen om de shet te verzorgen. Omdat ze zo aan hem gehecht was en de shet niet meer voor de kar kon, hebben we haar de shet geschonken. Nog nooit iemand zo blij gezien.
Echter voor dit meisje, kwam een ander meisje, wat zo ontzettend....dom was.
Ze mocht de pony poetsen. Ze had gevraagd of ze er een stukje mee mocht gaan wandelen op straat. Dat mocht, maar niet te ver weg. Gaat ze een buitenrit van 3 uur maken. We hebben met 4 man stad en land afgezocht naar ze. Mijn schoonvader vond ze 5 km verderop. Ze was met een vriendinnetje gaan uitrijden. Pony kletsnat, over de rooie, oogwit was te zien. Mijn schoonvader kwaad. Ze deed net of haar neus bloedde en zei dat het zo lang geduurd had omdat de pony niet meer wilde lopen. JA GEK HE, een pony waar niks mee gedaan werd, dat die geen conditie had. Wilde ze ook nog op haar stappen om naar huis te rijden, want het was zo ver lopen Koe .
Na nog eens duidelijke afspraken te hebben gemaakt, dit keer mocht ze dus niet meer met de pony de straat op, alleen nog maar in de wei, vertrok ze dus doodleuk weer met de pony. Mijn schoonvader was er niet, maar mijn schoonzus zag haar gaan en sprak haar erop aan dat ze niet de straat op mocht. En NOG ging ze. Hamer Bwah!!! Toen ze terugkwam stond schoonvader haar op te wachten en heeft haar weggestuurd met de melding dat ze niet meer hoefde te komen. Iemand die niet luistert is niet welkom. Dag erna staat ze er doodleuk WEER de pony te poetsen. Mijn schoonvader heeft echt hard gescholden of ze het nu nog niet begrepen had. En dat was dus een griet van 15 jaar Gestoord . Dat was ook wel de ergste die we erbij hebben gehad.
Maar zo kan ik wel een boekje volschrijven. Ik ben geloof ik al hard op weg Haha! .

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 21:19

Gelukkig zijn er genoeg mensen met goede ervaringen van verzorgsters. Natuurlijk zijn er altijd negatieve ervaringen. Maar (om maar weer met bijv. het werk aan te komen) dat heb je ook bij verschillende werknemers of werkgevers. Dat heb je ook bij vrienden en kennissen en heb je ook bij paarden en hun eigenaren. Knipoog
En daarbij kunnen mensen die geld betalen toch net zo goed onvoorzichtig zijn met je spullen? Ik bedoel, een bezem een keer niet opruimen overkomt mij ook wel eens, maar daarom zou ik mezelf nog geen slechte verzorgster willen noemen (als ik dat van mezelf mag zeggen Bloos ).

xx_Lizet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 17:49

Ik hoef niks te betalen. Behalve als ik iets zelf voor haar wil bijvoorbeeld een setje met peeskappen ofzo