Zo kreeg in Tjitske te rijden, een hele mooie moderne friese merrie die al eerder op L1 niveau is uitgebracht. Ik moet eerlijk bekennen het een moeilijk te rijden paard te vinden, vooral in het begin heeft ze me gi-gan-tisch uitgeprobeerd. Ik kwam bijna geen hoek van de bak door omdat ze dat zo 'eng' vond. Ook verzette ze zich bijna tegen alles wat ik vroeg.
Maar ik vond het al vanaf de eerste keer een erg vriendelijk paard met ook een lieve uitstraling en braaf in de omgang. Ook staat ze bij een superaardige man en heb ik daar een heel leuk plekje om lekker mijn gangetje te gaan.
Het rijden gaat sinds de eerste keer steeds beter, in het begin heeft ze nog altijd een beetje 'bakvrees', maar zodra je op je strepen staat en haar goed aan het werk steld is ze daar altijd heel snel overheen. Ik heb de laatste tijd wel een aantal gaten in de verzorgingsperiode gehad, een goede vriend van onze familie was overleden en er zijn meerdere dingen gebeurd waardoor het mij gewoon even niet lukte om een paar maal per week te komen. Maar alles stabiliseert nou weer en ik probeer nu in te plannen dat ik zeker 4 keer per week kom. Want zowel ik als Tjitske beleven er erg veel plezier in!
Binnenkort wil ik ook graag met haar gaan lessen, ik wil dingen goed kunnen overbrengen en haar graag correct en eerlijk rijden. In de eerste periode ging het rijden zeker niet zoals behoren en ik zocht nog erg veel naar de juiste dosering van de hulpen. Maar nu alles steeds beter gaat wil ik haar vorige ruiter, die ook gediplomeerd instructrice is, mij vragen om eens te komen helpen. Zij kent het paard erg goed en kan ons een end verder helpen denk ik!
Mijn ouders staan ook achter mijn beslissing en zusjelief vind het heerlijk om ook eens mee te gaan en met de shetlandpony te kroelen en te poetsen. Ook wandelen vind ze erg leuk, en dat is maar goed ook want Romke kan best wat kilootjes kwijt!
Ik ben weer voorzien van zeker een toppaardje en leer weer heel veel nieuws bij.