mijn VZ-paard en een (half)blind meisje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

mijn VZ-paard en een (half)blind meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 10:18

Ik verzorg tornado nu al 1jaar en 3maanden, tot nu toe gaat het goed(met z'n ups en downs).
Nu, gisteren kwam de eigenaar met het verhaal dat er een nichtje in de familie is en dat deze door een fiets ongeval blind is een 1 oog.Dat deze terug in België gaan wonen na enkele jaren in Spanje te hebben gewoont EN dat ze op Tornado wil rijden(!)
nu opzich mag ze best op tor rijden van mij maar:
1)ik ben op m'n eentje (zo) ver geraakt en ik zou niet willen dat ze iets 'verpest'
2)Tornado heeft zoal zijn kuren zoals bokken, huppelen en dan totaal !niets! meer doen.
3)Ik denk dat ik vooral bang ben dat ze een beter band krijgt met tornado dan ik, daar schaam ik me best voor!Jaloezie is iets raars... Verdrietig .

Weten jullie misschien hoe ik dit meisje het beste kan helpen?Martingaal aan tornado doen misschien?(het meisje heeft rij ervaring maar ik weet niet in welke maten ze kan rijden)
nou wat denken jullie ervan?

Tempus

Re: mijn VZ-paard en een (half)blind meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 11:04

Misschien kan je eens kijken hoe het meisje rijdt. Door eerst zelf op Tornado te rijden en daarna het meisje er eens op te zetten. Zo kan je zelf een beeld vormen hoe ze rijdt en kan je zelf een zien. Het probleem denk ik wel is dat als de eigenaar beslist dat ze erop mag je er niet heel veel aan kan doen. Buiten er het beste van te maken. Wie weet worden jullie hele goede vriendinnen. Jaloers zijn is iets dood normaals. Het is ook moeilijk als je dat beeld in je hoofd krijgt. Maar je verzorgt hem al lang en dat meisje komt waarschijnlijk niet elke dag. Probeer er het beste van te maken.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 12:36

dank je sarah, dat help me best wel Haha!
Op u kunne we altijd rekene en da meen ik serieus Knipoog

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:14

Het gewoon met haar bespreken, wees eerlijk en geef ook aan dat ie soms vervelend kan zijn; hoe denkt zij daar op te reageren, en wat er aan te doen.
Het komt vast wel goed, jullie kunnen hem toch ook met ze tweeen verzorgen Knipoog.

arabieren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:52

gelyk zorgee datt ze der niet meer op mag..
ik ben oak de enige die myn paardj rijd mdat ie anders zoow verpest wor

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-07 11:22

nou bedankt voor de tip... Clown
tis niet mijn iegen paard en ik wil dit meisje een kans geven ja! Boos!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:25

Dat vind ik heel aardig van je. Lachen
Vind zelf de "tip" van arabieren_ ook een beetje kort door de bocht.
Ik zou gewoon even aankijken, misschien kan dat meisje wel aardig rijden, en doet jouw verzorgpony helemaal niks. Lachen En jaloezie is een zinloze emotie, en vaak helemaal nergens goed voor (zorgt voor meer problemen dan goede dingen Vork ) dus zet dat maar uit je hoofd. Knipoog Is waarschijnlijk nergens voor nodig.

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 09:52

Ik zou haar gewoon goed inlichten, voordat ze opstapt Knipoog Misschien dat jij er eerst even op kan gaan zitten, zodat 't meisje kan zien hoe hij loopt enzo Knipoog

arabieren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:03

pfff. waarom hebben jullie nou altijd commentaar op mijn reacties?

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:09

arabieren_ schreef:

Omdat 't een nogal niet aardig antwoord was dat jij gaf Knipoog

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:43

arabieren_ schreef:

Lees je eigen reactie nog eens. Dan snap je het misschien. Lachen
Je kunt je mening beter wat subtieler overbrengen, dan zullen mensen minder vaak commentaar hebben op jouw reacties.

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:54

arabieren_ schreef:
gelyk zorgee datt ze der niet meer op mag..
ik ben oak de enige die myn paardj rijd mdat ie anders zoow verpest wor

nou.. lekker aardig zeg Nagelbijten / Gniffelen pennyalarm

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:58

arabieren_ schreef:

dat weet je zelf denk ik ook wel Rolleyes

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:55

Jammer genoeg is er, als je een vz paard hebt, niet altijd evenveel aan te doen. De eigenaar bepaalt jammer genoeg, maar als hij zoveel om Tornado geeft dat hij wel een verzorgster zoekt, dan lijkt het me toch dat hij ook begrip heeft dat zij veel zou kunnen verpesten. Ik denk dat ze toch wel wat ervaring zal hebben dan, en het helpt ook als je haar les kunt geven. Je leert dan ook meer over de bewegingen van je paard, en je snapt nóg beter waarom dit, waarom zus, waarom zo.

Dat je jaloers bent is compleet te begrijpen, maar de band die jij met Tornado opgebouwd hebt is echt niet zo snel te verbreken.

nathan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:13

TornadoLover schreef:
Ik verzorg tornado nu al 1jaar en 3maanden, tot nu toe gaat het goed(met z'n ups en downs).
Nu, gisteren kwam de eigenaar met het verhaal dat er een nichtje in de familie is en dat deze door een fiets ongeval blind is een 1 oog.Dat deze terug in België gaan wonen na enkele jaren in Spanje te hebben gewoont EN dat ze op Tornado wil rijden(!)
nu opzich mag ze best op tor rijden van mij maar:
1)ik ben op m'n eentje (zo) ver geraakt en ik zou niet willen dat ze iets 'verpest'
2)Tornado heeft zoal zijn kuren zoals bokken, huppelen en dan totaal !niets! meer doen.
3)Ik denk dat ik vooral bang ben dat ze een beter band krijgt met tornado dan ik, daar schaam ik me best voor!Jaloezie is iets raars... Verdrietig .

Weten jullie misschien hoe ik dit meisje het beste kan helpen?Martingaal aan tornado doen misschien?(het meisje heeft rij ervaring maar ik weet niet in welke maten ze kan rijden)
nou wat denken jullie ervan?

daar hoef je niet bang voor tezijn...

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:36

Misschien kan je juist ervoor zorgen dat jij haar zo goed leert rijden, dat zij met blind oog op het paardje kan rijden wat jij zo hebt beleerd!
Misschien moet je juist haar helpen, zodat zij ook plezier kan hebben van het paardje.
Ik snap de "jaloezie". Ik ben zelf ook snel zo van ja hee, maar misschien is het juist ook voor haar beter.
Stel dat zij een goede band krijgt met dat paardje, dat zou toch heel fijn zijn! Zij heeft een moeilijke tijd achter de rug, ongeluk gehad en nu aan een oog blind, misschien heeft ze juist die vriendschap met een bepaald paardje nodig.
Hopelijk kan je goed met haar opschieten, en valt het allemaal mee.
Misschien kan je haar zelfs nog dingen bijleren zodat de band tussen hun versterkt.
Luister, je hebt dat paardje vanalles geleerd, die heeft echt niet op de een op de andere dag een veel betere band met iemand anders.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:53

Zorg gewoon voor dat het klikt tussen julie Knipoog dan kan jij zeggen hoe je haar rijd en waar julie mee bezig zijn...
ze zal het heus wel accepteren..

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 10:55

Ze is gisteren voor de 2e keer geweest en, nee ze kan niet rijden
ze speelt piano met haar veel te bewegelijke handen, klappert met d'r benen, en zit tever naar voren.
Simpel voorbeeld:Ze wil galoperen, zeg ik, neem een zweepje, geef hem een klein tikje, dan gaat die wel in galop! Nee, zij rijdt zonder zweep, krijgt Tornado niet in galop maar stompt hem wel af door zo te kloppen met d'r benen. Verdrietig
Ik durf er natuurlijk niets van te zeggen want ik ken d'r nogniet zo goed en als ze dan gaat klikken/iets zegt tegen de eigenaar,kan het zijn dat ik buitenvlieg Doei, doei zij is familie, ikke niet.
Ik voel me rot, en ik wil d'r helemaal niet zwart maken door te zeggen dat ze niet kan rijden maar, zo komt het waarschijnlijk wel over ? Verdrietig

grts stephanie Scheve mond

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:25

Misschien gewoon proberen op een normale manier haar wat tips te geven. bv. Je kan eens proberen je benen wat stiller te houden, dan reageert hij beter. Of je mag een zweepje gebruiken hoor, als hij niet reageert op druk van je benen