Mede-verzorger loopt constant achter me aan, wat nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Mede-verzorger loopt constant achter me aan, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 10:25

ok, misschien vinden jullie dat ik ontzettend jaloers ben, maar dat is niet zo, en wil gewoon jullie mening wat ik meot doen. ik za; beginnen bij het begin:

Ik heb een hele lieve verzorgpony, D.Ik verzorg hem samen met nog een jongen, van 11/12(?) jaar, die 2 straten achter de pony woont.
We hebben allebei 3 dagen, en 1 dag rustdag, ze is namelijk al 24 jaar.
Ik word alleen helemaal gek van die jongen... hij smst me elke dag, of ik meega, of hij met mij mee mag, omdat hij niet zo graag alleen wil. Eerst smste ik altijd trug 'nee'maar nu reageer ik er niet eens meer op, wnat dan gaat me beltegoed eraan.
Als hij geen ntwoord krijgt stuurt hij nog wel is 4x smsjes totdat hij eindelijk sotpt en merkt dt ik geen antwoord geef.
Maar nu is het zo, het 'lijkt'alsof hij mij ziet aankomen vanuit zijn huis, want telkens als ik er ben, komt hij zo'n 5 minuten later 'even een appeltje brengen'. En als ik dan zedg: nee ze heeft net hooi en voer gekregen ,e anders eet ze dat niet op, gooit hij het alsnog over het hek. I
k vind dit erg vervelend, want hij blijft telkens aan het hek staan, als ik met har bezig bent. Uiteindelijk(na 10 minuten negeren ofzo) gaat hij weg.
Als ik haar dn op een veldje ga longeren/rijden komt hij of er weer bijstaan, of hij gaat vanuit zijn dakraam(sirieus) staab kijken , alsof ik in de gaten gehouden moet worden) Ik heb het al zo vaak tegen hem gezegt: jij heb mijn dagen, jij de jouwe en blijf dn ook op die dagen komen!
En niet telkens smsen enzo wna tik reageer er nit op, en me telfoon is al een keer op school afgepakt , omdat hij tussen de middag gaat bellen(terwijl ik dus nog op school zit, en hij zit op basisschool, dus is hij vrij tussen de middag)
Dan gaat hij huilen, waardoor ik me schuldig voel, en het weer goed maak. Dan gebeurd het allemaal opnieuw.Hij luistert gewoon niet! Er is dan ook iemand, die D 12 jaar lang heeft verzorgd en die zegt ook dikwijls: he tlijkt wel een obsessie.
Nou, volgens mij ook. alleen hoe kan ik beter duidelijk maken dat dit niet werkt zo? ik ga me steeds meer irriteren, en mijn ouders zeggen ook dat ik dat niet moet doen, maar het helpt gewoon niet. Ik ben bang dat ik ooit heleemaal tekeer ga tegen hem.
En dat het dan niet goed gaat aflopen...... (ps, misschien komt het ook wel, omdat die jongen alleen mag longeren en wandelen, omdat hij haar nauwelijks aankan bij het longeren, nog niet goed genoeg rijd, ze is heel sterk en snel, en hij niet echt iets goed kan doen met haar)

WATMOET IK DOEN? moet ik naar die 'hoofdverzorger' en klagen? of moet ik het blijven opkroppen? of gewoon en ernstig gesprek hebben met hem, en er dan niks om geven dat hij huilt?
en kunnen jullie het begrijpen? of hebben jullie zoiets: ze is jaloers, of is hij jaloers? Verward Verward

ik weet echt niet wat ik moet doen. en hoop op sirieuze reacties..

groejtes
Doei!
edit: even wat overzichterlijker gemaakt Knipoog
Laatst bijgewerkt door Elles op 23-06-07 15:58, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Onduidelijke topictitel aangepast

AapieDoosie

Re: IK WORD GEK!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:31

heeii cliientje (L)
je moet gewoon een keer boos op hem worden ( dus een goed gesprek met hem aangaan ).
dan leert die het heus wel.
en boeiiend als die gaat huilen , !
als jij der knettergek van wordt.
maarja ik gaat weer ik spreek je over 1 sec weer op msn haha
doeeg love you (L)

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:28

een serieus gesprek met hem aangaan en van te voren zeggen dat ie niet hoeft te huilen,want dat toch niks zal helpen en hopelijk snapt ie dan dat je hem niet hoeft te zien onder jou vz-dagen!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 11:34

ja, bedankt, ikz it hier namelij erg mee. zou het denkje helpen om het te zeggent egen die 'hoofdverzoger'?? zij vind hem ook irritant, en we vertrouwen hem allebei niet, wnat hij liegt over dingen zoals kapotte longeerzwepen, fietsen met haar(met halster, zonderhoofdstel) op de verharde weg(dravend, zelf gezien hij zegt van niet)....

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:40

Is wel handig om even te melden ja, en inderdaad even een goed gesprek met hem aangaan. Hij merkt ook wel dat het helpt als hij gaat huilen omdat jij je dan schuldig gaat voelen maar laat hem dan maar!
Gewoon heel duidelijk zijn!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:25

klinkt alsof hij niet alleen gek is van die pony maar ook helemaal gek van jou hihi. Nagelbijten / Gniffelen Lovers

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 12:32

barbar schreef:
klinkt alsof hij niet alleen gek is van die pony maar ook helemaal gek van jou hihi. Nagelbijten / Gniffelen Lovers

euh hoop het niet Clown
maar hij loopt wle idd op de manege achter me aan Koe

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:49

ohoh rennen!

Elles

Re: Mede-verzorger loopt constant achter me aan, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:02

Het lijkt me wel handig om hem erop aan te spreken, want zo schiet het ook niet op Scheve mond Hij is 12, dus geen baby meer en echt oud genoeg om te begrijpen wat je zegt. Als hij er geen gehoor aan geeft: gewoon helemaal stoppen met op hem te reageren. Dat ie gaat huilen, is zijn probleem. Over een jaar zit hij ook op de middelbare school en zal hij het janken rap moeten afleren, wil hij niet tot op het bot gepest worden Knipoog
Sterkte ermee!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 20:22

Nou dat lijkt mij ook wel heel vervelend, ik zou gewoon eens een goed gesprek met hem aangaan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 10:06

barbar schreef:

Dat dacht ik ook toen ik het topic las!! Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:17

Misschien heeft ie wel helemaal niet door dat jij 'dit' (hem) niet leuk vind, gewoon zeggen, of voorstellen om 1x per week samen te gaan, en de rest van de week ieder apart.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 16:58

Ik denk ook dat hij een oogje op je heeft Ja .
Wat ik ook dacht is dat hij misschien een geestelijke beperking heeft o.i.d.
Kinderen met b.v. PPDNOS kunnen zich niet in leven in anderen en voelen zich direct aangevallen als ze even op hun plaats gewezen worden.
Wil niet zeggen dat hij dat ook echt heeft maar zou mogelijk kunnen zijn.

Overleg in iedergeval met de hoofdverzorger van de pony wat er gebeurd en zeg duidelijk tegen die jongen dat hij echt moet ophouden. Laat maar huilen, zijn ouders troosten hem wel weer Ach gut .
Misschien kan je een nieuw nummer nemen zodat hij je niet kan bellen.

Maar uuhh, moet jij je telefoon niet uit hebben in de klas? Tong uitsteken

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:21

No_No: euhm tja.. Bloos en nee, ik ga hiervoor geen nieuw nummer nemen... ik ken het nu net uit me hoofd Clown

tja, er is namelijk nog een reden dat hij zo huilt enzo, hij heeft bijna geen vrienden. op de manege loopt hij altijd alleen en etc. buiten komt hij dus nooit, en iets anders heeft hij ook niet te doen: hij is 12, de jongste in een gezien en degene boven hem is 15, zijn moeder zit in een rolstoel en moet constant met zijn vader naar het ziekenhuis
ik heb dus best wel meedelijden met hem

kristie: ja dat heb ik dus gedaan, maarja, dan krijg ik weer de hele week 4 smsjes per dag of ik met hem mee gaof andersom... très irritant dus....

mijn ouders zeggen dat ik alle negatieve energie moet vrijlaten(ja nogal zweverig) omdat het anders heel slecht voor me is.dit weet ik maar ik kan er gewoon niks aan doen. ik vind het gewoon zo irritant. vinden jullie dat ik me aanstel? of wel valt het wel mee?

maar iniedergeval.. het smsen is dus weer begonnen(na 1 week rust) dit gebeurd er duss..
dan krijg ik eerste sms:
Ben je al naar d geweest?
...niet reageren...
2e:
??
...niet reageren...
3e:
Ben je al naar d geweest?
...niet reageren...
4e:
?

intussen is het dan al rond het avondeten, dus daaarna houd hij op, maar bv op zondag begint het om 's ochtends 7 uur(!!) en tot het einde van de dag..
ik hoop dat jullie kunnen helpen...

xxx Clienn

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-07 18:24

Elles schreef:
Het lijkt me wel handig om hem erop aan te spreken, want zo schiet het ook niet op Scheve mond Hij is 12, dus geen baby meer en echt oud genoeg om te begrijpen wat je zegt. Als hij er geen gehoor aan geeft: gewoon helemaal stoppen met op hem te reageren. Dat ie gaat huilen, is zijn probleem. Over een jaar zit hij ook op de middelbare school en zal hij het janken rap moeten afleren, wil hij niet tot op het bot gepest worden Knipoog
Sterkte ermee!

hij word dus al tot p het bot gepest(hij is nogal flink namelijk..) No Cheer
dat maakt het allemaal nog frustrerender Frusty (moeilijk woord... Clown Nagelbijten / Gniffelen )

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:23

Ja dit is idd moeilijk als hij al gepest word! Maarja , voor jou is het ook niet fijn dat hij achter je kont aanloppt omhet maar even zo te zeggen:P

Wat je kunt doen:

* Idd een gesprek met de hoofdverzorger nemen, maar dan met het jochie erbij en dan gewoon kalm blijven hem gewoon rustig terecht wijzen.
* Gewoon hem ten alle tijde negeren.
* Hem een keertje op het paardje laten rijden. ( in overleg met de hoofdverzorger) Misschien is hij zijn Jaloezie dan kwijt en valt het wel mee als hij 1 keer in de week mag rijden onder begleiding van iemand.

Ik vind het niet klinken als een ziekte maar eerder van op een negatieve manier van aandacht vragen , misschien krijgt hij thuis door omstandigheden wel geen aandacht. En hij zoekt waarscheinlijk gewoon een goed viendje,jou dus. Maar doordat het niet lukt word hij steeds vervelender.

Probeer tot een oplossing te komen met het jongentje en de hoofdverzorger, en zeg tegen hem dat het ook ten goede zal zijn van de pony!

Succes ermee Knipoog

X Danielle

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 11:41

ok, n8u heeft hij het dus helemaal verbruid...

1)hij is gister(terwijl rustdag is) haar gaan poetsen...
2) hij is op haar gaan RIJDEN in z'n eentje met een meisje erbij...(hij mag dt dus niet)
3)hij heeft met aar gesprongen..... Boos!
4) het andere meisjes erop laten rijden
5) lopen schelden en vloeken en schoppen tegen haar omdat se niet meer verder wilde..

ik ben nu gewoon zo boos, en hij krijgt nu nog 1 kans..
maar hij mag niet meer allene, en ik en de hoofdverzorger moeten dus de drie dagen dat hij moet met hem me... we zijn allebei ontiegelijk boos, en we hebben nu ook ff geen tussenoplossing..

ik wilde dit gewoon ff seggen, want ik moest dit kwijt,ik loop gewoon te janken van frustratie..

x
ik ben nu gewoon aan het trillen en shacken, maar dat is omdat ik boos ben..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 14:35

Ik wens je veel sterkte Ach gut .
Helaas ben je voorlopig dus nog niet van hem verlost.
Misschien helpt het als je in gesprek gaat met dat jongetje en eens op een rustige manier vraagt waarom hij zo doet en waarom hij geen vrienden heeft Verward .
Tja je bent geen maatschappelijkwerker natuurlijk maar misschien komt er dan wel uit wat er aan de hand is.
Jij kan dan na die tijd zeggen dat je het heel verevelend vind dat hij zo op je let en je steeds berichtjes stuurd.
Je kan ook zeggen dat je een vriend hebt die het niet leuk vindt Lips are sealed .
Oeps wat zeg ik nou weer .... Haha!

En zweverige ouders ?
Ik heb zo`n moeder, je bent dus niet niet de enige Knipoog

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 15:38

nuja, zweverig.... af en toe die uitspraken Clown

ja bedankt... ik ben nu (ietsje) afgekoeld

de hoofdverzorger en ik gaan ook nog even praten, wat we nu moeten doen
het helpt natuurlijk ook niet als we allebei met hem mee moeten..dat kost ons allebei nog gewoon tijd

xx

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:01

hoi clienn

toevallig weet ik welke pony jij bedoelt en welke jongen jij bedoelt.
wees duidelijk tegen hem, dat kan hij echt wel hebben.
dan nog even over de pony zelf.
ik vind het behoorijk vreemd dat (ik noem haar ook maar even D. ) na een aantal jaren stil te hebben gestaan, nu inneens zo hard aan de bak moet.
ik zie allemaal kinderen rondscheuren op die pony, springen, longeren waarbij er getrkken en geslagen wordt, hup iemand anders erop en lekker galppere.
ik heb het niet over jou, maar vooral als de "jongen" erop zit.

ik heb al een paar keer op het punt gestaan even naar de eigenaar te lopen. ik vind het niet kunnen.
jou heb ik eigenlijk nog niet echt erop zien rijden maar ik mag hopen dat je er verstandiger mee omgaat.
ook vind ik rijden op een voetbalveld mt allemaal kinderen die er eigenlijk bang van zijn niet zo verstandig Knipoog
misschien weet je wie ik ben, heb je les met deze pony?
ik geloof het niet.
maar doe alsjeblieft rustig met d. want ze is zeker de jongste niet meer. ook zijn jullie allebei, en dan vooral de jongen, niet de kleinste of de lichtste.

als je verder nog iets wil weten, via pm, want anders lijkt het of ik jullie zo afbek.
plus dat ik zeker weet dat hij niet verlied op jou is, maar gewoon helmaal gek van ponys is Knipoog
ga gewoo even bij zijn huis langs en leg het uit. desnoods aan zijn ouders, die snappen dat wel.

groetjes

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:05

nog even een andere reactie: je zegt dat ij niet mag rijden?
ik zie hem zeker 3 keer in de week rijden.
ik geloof niet dat je daar nog niet vanaf wist.
ja, hij doet zeker niet reeel tegen de pony,maar help hem dan. nodig hem dan een keer uit op een van jou dagen en leerhem hoe het wel moet.
dan helpt heel wat meer dan wat je nu (niets dus) doet.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 20:09

je hebt al pm Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:22

inderdaad, we zijn eruit Knipoog

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 10:19

inderdad! topic kan gesloten worden!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:09

Topics worden niet op verzoek gesloten. Als je niet meer reageert in het topic, zakt het vanzelf naar beneden. Lachen