Zwaar verwaardeloost

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabienne_

Zwaar verwaardeloost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 16:09

Mijn vriendin was gister met haar moeder en haar hond naar de polder gweest om lekker te wandelen met haar hond en haar moeder. Toen kwam ze bij een grote wei, met volle verbazing stonden er 2 e-pony;s een vos en een bruine, zwaar mager en overal wondjes en de hoeven zagen er ook niet best uit, dus ik ben vandaag met mijn vriendin en voer naar de ponys gegaan, om het te zien. Ik was zwaar geshockt en ik vind het ZOO zielig, we zijn de wei ingegaan omdat er verder geen huis of iets wat er op leek, en het is ook een wandelroute die je kan lopen dus wij dachten dit kan niet veel kwaad.Toen we terug fietsen deden de ponys hun hoofden omhoog en kwamen aangedraaft dit was heel lief om te zien, we gaven ze eten en ze kenden het bix nieteens, dus we denken dat de ponys daar al heeel lang staan, en dus ook niet gevoerd worden door de huidige eigenaar.. of ze hebben misschien geen eigenaar!. Wij even rond gekeken maar niemand was er te zien. We hebben besloten om er sowiezo 3 x de week naar toe te gaan omdat het te ver is van ons huis. Wat vinden jullie hiervann.

Anoniem

Re: Zwaar verwaardeloost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:16

Je moet nooit paarden van een ander gaan voeren.
Ze zijn het niet gewend en als je ze dan ineens gaat voeren kunnen ze wel ziek worden.
Verder zou ik nooit de wei in gegaan, als je gepakt word heb je een groot probleem.

Gewoon de dierenbescherming bellen, die kunnen er wat aan doen. En zelf niet zomaar gaan voeren etc

Fabienne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 16:17

Het was ook niet echt 'voer' het waren gewoon brokjes, van die snoepjes, Je mag het weiland wel in want het is een wandelroute!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:19

Een wandelroute dwars door de wei van paarden? Nors opkijken
Lijkt me sterk. Je moet zowieso ook nooit een paard snoep geven of whatever. Zou je ook niet blij mee zijn als jij je paard op een wei had staan en t dier elke keer snoep/voer of wat dan ook zou krijgen.

Gewoon niet te moeilijk doen en bel de dierenbescherming.
Dan komen ze er waarsch beter vanaf dan dat jullie 3x pw langskomen,

Fabienne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 16:28

Het is wel een wandelroute voor mensen want er staat een bord met daarop: Hondenaangelijnt en nog meer.... beschermt natuur gebied enzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:29

Als het een natuur gebied is, denk je dan niet dat het gewoon 'wilde' paarden zouden kunnen zijn Knipoog

Fabienne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 16:32

njaa ik dacht dat eerst ook...... maar hoe kunnen ze dan zooo braaf zijnn.....! btw ik maak wel even een foto vanavond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:34

Waarsch omdat er dagelijks mensen langskomen Knipoog
En misschien zijn ze niet zo braaf als ze eruit zien.

Fabienne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 16:38

ze zijn wel braaf want ben de wei ingeweest ! Ik liep er voorzichtig naar toee- en toen gaaf ik m een brokje en toen ging die weer verder soeken in de tas en de tas stond bij het hek en dan moest ze met de kont naar mij toe en ik was die ander aan het aaien en ik schrok me kapot dus ik liep snel weg , ik schrok echt en toen draaide se nog verder maar ze deed niets en ook niet de oren in de nek ofzo.!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 22:21

ahum, hoe ging dat ook alweer? *STEMP* ofzo?
Dit klinkt echt super penny.. Dit is het enige topic en het andere topic waar ze gereageerd heeft heeft ze het meteen over een slofteugel...
Laat die dieren lekker staan en bel de dierenbescherming als het echt zo erg is.

Fabienne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 10:03

Dierenbescherming gebeld... Ik moet vndaag de dierenpolitie bellenn, en dan komen ze kijken hoe erg het is in het ergste geval nemen ze ze in beslag en krijgt de eigenaar een boete!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:48

de dierenpolitie?...

Fabienne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 13:13

Jaa , khad er eerst ook niet van gehoord, maar er werd mij verteld dat er een speciaal fonds voor verwaardeloosde dieren is, kijk maar eens op http://www.dierenpolitie.nl

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:30

oke, gewoon de LID dus...

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:45

Ik heb dan liever dat je de dierenbescherming belt. De situatie uitlegd en dan vraagt of ze even langs willen komen. Jij kunt ze dan naar het weiland brengen en hun zoeken dan uit wie de eigenaren zijn. Deze pony's zijn jullie nog nooit opgevallen, misschien zijn ze wel opgevangen door een heel aardig persoon die ze nu kleine beetje bijvoerd omdat ze het niet gewend zijn. Bedenk je dat er ook iets goeds kan gebeuren daar. Zelf voeren moet je nooit doen! Je weet niet wat deze pony's hebben en jij bent daar geen 24 uur per dag..waarschijnlijk hebben ze dus al eten gehad. Paarden die laten merken dat ze honger hebben hoeven geen paarden te zijn die geen eten krijgen.

Edit: Ik zie dat je al gebelt hebt. Goed gedaan hoor, laat je ons weten wat er verder is gebeurd?

Fabienne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 14:10

Ha, ik heb net gebeld, njaa ik snap het maar ik was zo geshockt toen ik ze zag staan! Maar ik heb net die 'dierenpolitie' opgebelt en ze zeiden dat er mensen moesten bellen boven de 16 ( ik ben namelijk geen 16 ) dus deze melding is niet officieel opgenomen heel raar. Maar nu belt de moeder van mijn vriendin zodirect! Ja ik zeii ook eerst tegen mijn vriendin van ja maar t kan toch zijn dat ze hier staan omdat iemand ze nou goed wil laten knappen enzo maar ze zei nee want die staan er al veeeel en veeel langer! Ik snapp wat jullie bdoelen maar ik hoop dat de dierenpolitie hier echt wat aan doet ze zijn zo lief. En het was trouwens geen wandelroute in de wei waar de paarden in staan is een vogelbekijk muur dus je kunt daar gaan staan met je verrekijker als je zin hebt om vogels te bekijken! Ik laat jullie vnv horen wat er nou uiteindelijk is gebeurt of ze zijn komen kijken enzo.!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 20:07

Goed dat je het aan deskundigen overlaat. Niet meer voeren hoor. Voor hetzelfde geld staan de paarden daar omdat ze geisoleerd moesten worden ivm een ziekte. Of zijn het jonge paarden in de groei, of juist heel oude dieren. Die zien er ook vaak wat 'mottig' uit.

Fabienne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 13:11

Jaa klopt, als ik het nu bekijk vind ik het ook heel dom van mezelf dat ik ze gevoerd heb, nja nogmaals het waren gwoon van die paarden snoepjes....je weet wel, maarja ik hoop dat ze er wat aan doenn.. k heb nog geen telefoontje ghad en deze week ga ik naar londen... dus dan zou ik als ik in londen ben wel een telefoontje krijgen.. en ik denk dat ze het ook niet kunnen vinden en dan zouden ze mij bellen. maar als ik in londen ben. kan dat niet ! noujaa..

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:14

Ik vraag me af of er al gebelt is door een ouder persoon? Het klinkt allemaal een beetje raar want ik heb ook eens gebelt naar de dierenpolitie, en toen was ik ook pas 15 jaar. Mijn bericht werd heel serieus genomen en ze zijn ook een kijkje gaan nemen (dit ging over een verwond geitje dat ergens rond liep, waarschijnlijk verdwaald). Ze hebben het dier zijn baasje gevonden, deze had al advertenties geplaatst van vermissing en alles is heel goed verlopen. Daarom kan ik er met mijn verstand niet bij dat je onder de 16 jaar niet serieus genomen wordt, en niet eens iets mag melden. Bij mij hebben ze trouwens mijn leeftijd helemaal niet gevraagt, en toen klonk ik nog best jong.

Even offtopic (ookal is het ook een beetje on): je mag geen msntaal praten hier. Dus typ even in normaal Nederlands, anders tem ik even.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 07:15

Fabienne_ schreef:
Jaa klopt, als ik het nu bekijk vind ik het ook heel dom van mezelf dat ik ze gevoerd heb, nja nogmaals het waren gwoon van die paarden snoepjes....je weet wel, maarja ik hoop dat ze er wat aan doenn.. k heb nog geen telefoontje ghad en deze week ga ik naar londen... dus dan zou ik als ik in londen ben wel een telefoontje krijgen.. en ik denk dat ze het ook niet kunnen vinden en dan zouden ze mij bellen. maar als ik in londen ben. kan dat niet ! noujaa..

Ik snap het niet? Je zegt dat ze nog nooit bix hebben gezien, en vervolgens zeg je dat je ze alleen paardensnoepjes hebt gevoerd. Hoe kun je dan weten dat ze nog nooit bix hebben gezien?

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 18:17

^^ dat vraag ik me dan ook af.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 14:29

Ten eerste een eigenaar zal heus het voer wel in de gaten houden indien dit niet gebeurd kun je beter de dierenbescherming bellen. Het kunnen natuurlijk ook oudere paarden zijn of wilde paarden omdat je aangeeft dat het een natuurgebied is.

Maar denk je dat je verstandig bezig bent?
Juist omdat het een gebied is waar mensen doorheen mogen. door de paarden te gaan voeren leer je dat als er iemand komt dat zij iets krijgen. Op zich niet verkeerd zou je denken maar denk een aan eventuele gevolgen als er iemand komt die niets zou geven. Verwende paarden kunnen in die gevallen dan ook heel gevaarlijk zijn.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 22:53

Verplaatst van VP naar PP.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:31

Er worden geregeld paarden die rust nodig hebben, of gebreken hebben in een natuurgebied geplaatst, zo vanaf hun stal de de natuur in.
Ik ken een gebied waar ze NIET ontwormt worden en de natuur ook echt alles laten regelen... het zou dus zoiets kunnen zijn.
of net wat er gezegd woordt, iemand die ze opvangt om op te knappen (moet wel zeggen, dan waren die hoeven ook allang gedaan lijkt me, maar mss zou die vd week komen de hoefsmid, noem maar wat geks he).

Ik hoop ook echt dat er een volwassen persoon contact opneemt met de dierenpolitie of AID, want je kunt beter 2 keer voor niets geweest zijn dan helemaal niet.

Laat je ons weten of er nog iemand gebeld heeft en wat eraan gedaan wordt?
Veel plezier in Londen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 00:58

Nou ben ook heel benieuwd!