Ik ben gestopt met Nancy .

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fredt

Ik ben gestopt met Nancy .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 12:00

Ik ben gestopt met Nancy.. Verdrietig

Ik weet even niet waar ik nu moet beginnen met mijn verhaal..
Het speelde eigenlijk al een hele lange tijd, ik ging niet meer met plezier naar dr toe. Dat kwam eigenlijk door meerdere dingen.
Om te beginnen was het de reistijd. Sinds november staan we bij een nieuwe stal, in Wolfheze. Dat is een uur met de trein etc heen, en dus ook weer een uur terug. De meeste van jullie waren er misschien al niet eens aan begonnen, maar de band die ik met Nancy had was zo goed, dat ik wel besloot om mee te gaan naar die nieuwe stal. Ik dacht dat het wel mee zou vallen, naar de vorige stal reizen was ongeveer 45minuten. Maar waar ik me gigantisch op verkeken had was dat de bus bij de vorige stal 2x in het uur kwam en hier de trein dus maar 1x in het uur. Ik moest dus precies die ene bus halen om dan de trein te kunnen halen. Vanaf huis is dat nog niet zo erg, met een beetje plannen lukt dat prima. Maar ik ging meestal vanaf school, dus dat maakte het zo moeilijk want ik moest dan precies die ene trein halen. Het moeilijkste was dus terug, ik zat alleen maar te stressen dat ik de goede trein weer terug kon halen omdat als ik maar iets later klaar was, weer een uur kon gaan wachten. Dat zorgt er dan weer voor dat ik onbewust toch gehaast ging dingen ging doen, en dat breng ik weer over op Nancy. Nou jullie weten waarschijnlijk ook wel waar Wolfheze bekent om staat, het psychiatrische ziekenhuis. Het hele station is dus ook altijd bevolkt door die 'gekken' . Ik ben er al meerdere malen lastig gevallen, waardoor ik me daar dus absoluut niet op mijn gemak voel. Het is al zo'n verlaten station, met weinig mensen etc.
Kortom, het reizen ging me echt opbreken, ik wilde telkens zo snel mogelijk weer weg om het hele reisgedoe maar achter de rug te hebben.

Het tweede dat meespeelt is dat Nancy heel erg verandert is. Bij die nieuwe stal staat ze lekker de hele dag buiten, heeft ze een 'eigen' kudde. Voorheen was ik diegene die ze nodig had, maar dat is nu de groep geworden. Natuurlijk allemaal erg logisch, dat verwachte ik ook wel. Maar het is zo ontzettend moeilijk om te zien dat de pony waar je altijd zóveel liefde van hebt gekregen je gewoon niet meer ziet staan. Hard wegrent voor je in de wei, niet meer hinnikt als ze op stal staat etc. Dat was gewoon zo ongelovelijk moeilijk voor me. Ik zat telkens te janken op stal, maar nee, geen neusje die even kwam kijken wat er aan de hand was. Ik leek wel een vreemde voor haar. Het leek wel of al die jaren, de band die we hadden, zo ineens weg was.
Het moeilijke is dat ik wel echt kon zien dat Nancy het er echt super naar dr zin heeft. Ik heb dr echt zien opbloeien sinds ze dus daar staat, ze is echt lekker paard geworden. Dus ik kan ook wel begrijpen dat ze mij dan niet meer 'nodig' heeft.

Deze twee dingen bij elkaar maakte het voor mij zo ongelovelijk moeilijk om telkens naar dr toe te gaan. Ik ging gewoon echt niet meer met plezier. Ik moest ver reizen om vervolgens de pony die ik altijd heb gekent niet meer terug te kennen. Er was voor mij geen plezier meer om naar de toe te gaan, maar ik ging wel omdat ik dat gewoon zo met de eigenaren had afgesproken.
Dit speelt al een behoorlijke tijd, heb het zo lang mogelijk aan willen kijken. Maar het begon me gewoon echt op te breken. Ik kon het niet meer.

Ik heb dus afgelopen dinsdag met de eigenaren een goed gesprek gehad, en daar is dus uitgekomen dat het beter is om te stoppen. Ze hebben echt alle begrip voor mijn gevoelens. En ze waren heel erg blij dat ik er eerlijk mee naar ze toe kwam. Ze hebben besloten dat dit dan wel het beste zou zijn, voor ons beide. Want ik vond het gewoon niet meer eerlijk tegenover Nancy maar vooral ook tegenover hun.
Ze willen absoluut niemand anders meer voor Nancy, dus ze gaan dr gewoon zelf doen. Dat vind ik wel echt een heel fijn idee, dat ze gewoon lekker in hun handen blijft en niet dat er iemand anders weer mee aan de slag gaat, na al mijn jaren. Ze staat lekker elke dag buiten, waar ze zo van geniet.

Voor mijn gevoel was dit de juiste beslissing, maar wel de meeste moeilijke beslissing. Al die mooie jaren die we gehad hebben, al die dingen die we beleefd hebben. Damn het is zo ongelovelijk moeilijk. Zit nu ook al dagen te janken, maarja het is echt beter zo. Ik mag dr altijd komen opzoeken, en ik blijf zeker contact houden met de eigenaren. Want ik heb echt een super super tijd met ze gehad. Kan me echt geen betere 'verzorgpony-eigenaren' bedenken.

Afscheid nemen is het moeilijkste, maar soms wel het beste Verdrietig .

Wij samen;

Afbeelding

Mossel

Re: Ik ben gestopt met Nancy .

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:01

Jeetje dat is niet niks zeg, maar denk wel dat het een juiste beslissing is. Sterkte ermee Lachen Ach gut

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:59

Jeetje Fredt, ik wist niet dat het zo heftig was. Ook wat ik nou hoor over het station, ik moest vroeger erg vaak met de trein maar ben nooit lastig gevallen. Ik vind het knap dat je de knoop hebt door kunnen hakken want ik weet hoeveel tijd, energie en geld je in nancy hebt gestoken!

Sterkte meisje! Ach gut

Ik ben blij voor je dat je een ander super leuk verzorgpaardje hebt nu. Hoop dat je met Nick net zo´n tijd tegemoet gaat als je met nancy hebt gehad!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:32

Jeetje Fred.. Ach gut Wat onwijs klote voor je zeg..
Jij en Nance waren zo'n leuk team samen.. Verdrietig
HEEL veel sterkte ermee, en gelukkig heb je Nick nog!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:59

Echt vreselijk jammer Fred, jullie waren idd een leuke combi en je ging er vaak met zoveel plezier heen! Maar het is zo te lezen de beste beslissing.. Sterkte ermee! Ach gut

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 17:32

Vervelend, gelukkig blijf je contact houden met de eigenaren en je kunt natuurlijk altijd nog langs gaan Knipoog.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:23

Jeetje Fredt, wat zonde! Vond jullie altijd zo'n leuke combi!
Maarja, ik denk dat het wel beter is!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:27

Wooo.
Ik schrik hier echt onwijs van Bloos!
Jij en Nancy, altijd zo perfect stel. Zo geweldig team!

Maar zoals ik jou hoor, brak het je helemaal af..
En dan heb je er geen plezier meer in en dat is juist wel de bedoeling van paardrijden.
Helaas weet ik precies wat je voelt met 'plezier erin hebben' ..

Denk dat je de juist, maar moeilijkste beslissing hebt gemaakt! Ach gut

Heel erg veel sterkte.. En hoop dat je het een plekje kunt geven, met ál jullie mooie herrineringen.
Die jullie zeker hebben, die niemand jou zou kunnen afnemen!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:24

Meisje toch! Ach gut Ik snap wel dat je deze keuze hebt genomen. Het is jammer, maar misschien idd het beste. M'n inbox is nooit leeg voor je! Ach gut

Nynkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:42

Jeetje Fredt. Lees dit nu ineens zo!
Echt super jammer, maar vind wel dat je de goede keuze hebt genomen.
Super veel sterkte meid! Ach gut Lovers

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:50

Jeetje, Nynke gaf me de link van dit topic en hier schrik wel van!
Ik vind het echt, echt een héle dappere beslissing van je. Je denkt niet alleen aan jezelf, maar ook zeker aan Nancy. En daar kunnen veel paardeneigenaren nog van leren!
Het is echt de beste keuze. Zeker de moeilijkste, maar wel de juiste.
Ik denk dat het ook wel een fijn gevoel geeft dat de eigenaren zo goed reageerden, stel dat je er met ruzie weg was gegaan, dat was ook niks geweest.
Binnenkort kun je met een glimlach terugkijken op alle mooie dingen die jullie samen beleefd hebben...
Heel erg veel sterkte Ach gut

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:40

Woohw Frederieke hier schrik ik wel even van.
Ik denk wel dat je de goede beslissing hebt genomen, maar het blijft natuurlijk heel moeilijk.
Indd ook erg fijn dat ze haar nu gewoon zelf gaan doen. Sterkte meis Ach gut

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:29

Jeeetje zonde, maar ik begrijp je keuze heeel goed !
Sterkte ermee ! Ach gut

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:41

Sterkte ermee!
Ik vind het zo apart om te horen, omdat je er zelf nog nooit eerder iets over gezegd hebt..
Hoop dat je net zo'n fijne tijd met Nick gaat krijgen als dat je met nancy hebt gehad

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 08:31

Jeetje fredt!! wat een ongelooflijke moeilijke beslissing!! Maar ik snap het helemaal! Ik weet precies wat je bedoelt! Toen Tom ook naar zijn nieuwe stal ging waar hij de hele dag buite stond, veranderede hij ook heel erg! Bij hem was het alleen niet zo erg dat hij mij niet meer zag staan... Ik denk dat het de goede beslissing van je is geweest! echt knap van je! Hel veel sterkte! Ennuh na de vakantie doen we een weekendje deventer! dan gaan we eens lekker uit ons dak, want ik denk dat we dat allemaal wel kunnen gebruiken Knipoog

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:11

Hè meis, ik wist dit helemaal niet! Kan me voorstellen dat dit een hele zware beslissing is voor je, maar ik begrijp je zeker wel. Heel veel sterkte de komende tijd!

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 09:25

Bedankt voor alle lieve en begrijpende reacties.
De tranen lopen over mijn gezicht als ik dit lees, en ook telkens als ik denk aan de tijd die we gehad hebben.
Het heeft heel veel tijd nodig voor ik het een plek kan geven, maar ik weet dat ik er, voor mezelf, Nancy en de eigenaren, goed aan heb gedaan om deze keuze te maken.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 10:02

Afscheid nemen is altijd moeilijk. Maar je kan terug kijken op een mooie tijd, houdt dat in gedachten. Lachen
Vanbinnen blijft die band voor altijd bestaan!

Veel sterkte!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:17

ik vind het wel knap van je dat je de knoop hebt doorgehakt en daar goed over na hebt gedacht. afscheidt nemen is nooit het leukste wat er is, maar je hebt wél de leuke herinneringen en die neemt niemand je af. heel erg veel sterkte! Ach gut

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 18:41

wat moedig van je dat je het durfde te zeggen en vooral dat je durfde te stoppen.
Het is waarschijnlijk wel beter zo, maar ik wens je veel sterkte toe, mooi dat de eigenaren je ook goed begrijpen en fijn dat je weet dat ze goed verzorgd word en niet meer een nieuwe verzorg(st)er krijgt.
Maarja..... moeilijke tijden horen er ook bij. Ach gut

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 19:44

Jeetje wat jammer zeg..
Knap van je dat je de knoop hebt kunnen doorhakken. Gelukkig mag je haar nog komen opzoeken.
Veel sterkte ermee. Ach gut

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:54

Ook ik was erg verbaasd toen ik de titel zag van je topic, maar nadat ik het heb gelezen begrijp ik je compleet Lachen. Je was echt een super team met Nancy en ik denk dat ze je hoe dan ook echt niet zal vergeten! Als je je weer is onder de paarden wil brengen ben je altijd welkom om mee te gaan naar Tobias Lachen
Kus, Lot.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 13:04

Ergens zag ik het wel aan komen, omdat je het er al tegen mij over gehad had.
We hebben het goed besproken en zoals jij het mij vertelde, tja, zeker de juiste beslissing.
Nance heeft nu zoveel andere dingen aan haar hoofd, ik denk ook inderdaad dat het aan haar vrijheid ligt, dat ze eindelijk weer met paarden kan spelen enzo.
Wat dat betreft zijn paarden heel hard, want ze laat jou nu als het ware vallen.

Je hebt een goed besluit genomen en ik weet zeker dat jij dat ook snel in gaat zien.
Ondanks dat de komende tijd een erg moeilijke tijd zal worden.
Jammer dat het zo moet lopen, want jullie waren een heel goed team.
Ik vind het knap van je dat je zolang bent blijven vechten om 'het' terug te krijgen.
Ik hoop dat je er snel bovenop komt en als het je even tegen zit mag je altijd bij me aanbellen!

Van dat station wist ik niet, ik weet verder ook niet waar Wolfheze voor stond, nu dus wel.
Maar dat lijkt mij heel eng, dan zou ik me ook niet op m'n gemak voelen.

Is inderdaad een fijn idee dat niemand anders haar nu gaat doen, dat zou mij ook een beter gevoel geven.
Ik denk dat ik wel weet wat voor gevoel je dan krijgt en daar kan ik me echt in plaatsen.
Denk aan de jaren die wél leuk geweest zijn met haar en met die geweldige eigenaren!
Want ze waren top, tenminste, als ik jou verhalen even na ga.

Ik ben er voor je hè, heel veel sterkte en succes met verwerken.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 15:40

Ik wist al wel dat je met het probleem zat, vind het erg knap van je om te gaan praten met de eigenaren. T zal even moeilijk zijn,maar je hebt de juiste keus gemaakt meid!!!!!

dikke kus Lachen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 16:45

Jeetje zeg Fredt Ach gut
Ik heb altijd wel na je foto's gekeken als ik weer eens een topic bij HAW of ITP zag staan, het zag er altijd weer zo leuk uit met jullie twee. En ik denk dat jullie het ook altijd erg leuk en fijn hebben gehad samen.
Jammer dat het zo moest lopen zeg. Maar ik denk wel dat je een goede keus hebt gemaakt Ach gut

Sterkte ermee he...