Nav betalen, is dit teveel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Nav betalen, is dit teveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 12:53

In het andere topic liepen de meningen wijd uiteen.

Nu wil ik wel eens weten wat jullie hiervan denken?

50 euro per maand voor 2 keer rijden per week (volledig stalgeld bedraagt 175 euro)

15 jarige d-pony merrie
heeft Z gelopen dus alle knopjes zitten erop
staat op all in privé stal (springmateriaal, verzorgde pistes, afspuitplaatsen en weidegang)
geen extra klusjes verplicht
ruiter mag al mijn materiaal gebruiken
pony mag alleen niet te veel springen ivm vroegere peesblessure.
bijruiter mag op wedstrijd met onze stal (dressuur) en kan buiten wandelen (echt rijden gaat hier moeilijk, overal asfalt en geen bos).
pony is bomproof en heel erg braaf (dus geen klier met rijden).

Wat denken jullie?

Gelieve echter een gefundeerde mening te plaatsen en niet alleen te roepen dat dit te veel is!

Mano88

Re: Nav betalen, is dit teveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:30

ik vind dat een goede prijs hoor! ik vind het zelfs nog een beetje weinig. ik betaal zelf €50,- en daarvoor heb ik een kleine buitenbak, en een pony die niet alleen naar buiten durft, en ook nog veel moet leren. kortom, voor wat je ervoor terug krijgt is het een goede prijs vind ik.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 17:05

Meningen zullen hierover uiteen blijven lopen. Lachen

Ikzelf heb nooit betaald voor een vz-paard, ik hielp altijd met stalwerkzaamheden, kocht spullen, leste, club, ...
Ik mocht er alles mee.

Zolang ik gratis kan rijden doe ik het ook. Nu heb ik géén tijd meer om vast te verzorgen en te rijden dus ook geen bijrijdpaard meer en ik ga binnekort een keertje bij iemand een pony huren (voor paar euro). Dat is dan enkel om te rijden en verder geen verplichtingen. Lachen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:18

Ik heb paarden gehad waar ik voor betaalde en paarden waarvoor ik niet betaalde. Op het moment betaal ik wel, maar daarvoor krijg ik ook les van de eigenaar (gediplomeerd instructeur).
Een paard als die van jou, waar je veel van kunt leren zou ik wel voor betalen, een 3-jarige groene pony, die amper ingereden is niet.

Het bedrag op zich vind ik netjes. Ik betaal nu 75 euro per maand, daarvoor rijd ik 4 keer per week op een stal met een goede buitenbaan. Ik kan met hem het bos in, maar zeker niet alleen. Voor die 75 euro heb ik dus ook les met hem. Dit paard beheerst de basis ook gewoon goed.

Jouw paardje is, door zijn ervaring een leuk leerpaardje, ruiter hoeft geen klusjes te doen, dus ik denk dat het een prima bedrag is.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:43

Ik vind dit niet teveel.
Ik vind dat je het zo kan berekenen : 175 euro delen door 30 dagen dit maal gemiddeld 9 keer per maand rijden is 52 euro....

Dan zit je met 50 euro met gebruik van pony materiaal en alle vrijheid een mooie prijs hoor....

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:40

ik zou dit zeker doen...! klinkt super toch.. van zo'n pony kan je veel leren.
eigenlijk vind ik het zelfs nog wel een beetje goedkoop... maar stalling is ook niet zo duur dus misschien vandaar.
en je hebt op die stal alles binnen handbereik, dus lijkt mij ideaal..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:47

Ik vind het te duur, aangezien je alleen maar in de bak kunt rijden en geen leuke uitrijmogelijkheden buiten hebt. En omdat je er niet fanatiek mee mag en kunt springen, blijft er alleen dressuur over... Daarbij vind ik 50 euro per maand voor 2 keer per week rijden best een aardig bedrag: dat is toch 6,25 per keer dat je op jouw paard zit.

Mijn bijrijdster hoeft dus niets te betalen, heeft leuke uitrijmogelijkheden en een buitenbak vlakbij met springmateriaal. Enige wat ze ervoor hoeft te doen is 2 paarden voeren, 2 keer per week. en af en toe mee helpen met hooi en stro slepen.

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 01:11

Ik weet niet, als je het uitrekend is het een goede prijs, maar ik zou het zelf nooit doen.. Maar als je niks anders kan vinden.. Tja.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 18:12

Ik vind het een redelijke prijs hoor! Als je kijkt waarvan je allemaal gebruik van kan maken! *LOL*

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:30

het is een goed bedrag vind ik.
Je hebt er alles en ze hoeven in principe geen klusjes te doen dus prima Ja.

Maar persoonlijk zou ik het nooit doen (betalen), maar daar gaat het even niet om Knipoog.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:53

Ik betaal ook 50 euro per maand.
Ik moet dan alleen wel de stal uitmesten etc. Maar daar tegenover mag ik hem wel zovaak als ik wil meenemen en gaan rijden.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 22:18

Sylleke schreef:
Meningen zullen hierover uiteen blijven lopen. Lachen

Ikzelf heb nooit betaald voor een vz-paard, ik hielp altijd met stalwerkzaamheden, kocht spullen, leste, club, ...
Ik mocht er alles mee.

Zolang ik gratis kan rijden doe ik het ook. Nu heb ik géén tijd meer om vast te verzorgen en te rijden dus ook geen bijrijdpaard meer en ik ga binnekort een keertje bij iemand een pony huren (voor paar euro). Dat is dan enkel om te rijden en verder geen verplichtingen. Lachen
Ik ga dat paardje vast huren en betaal in principe 6€ per keer dat ik kom. Aangezien ik enkel in het weekend kan en soms ook eens een weekje niet , is dit voor mij de ideale oplossing. Lachen

Ik mag gewoon in de bak rijden, ook springen en onder begeleiding ook naar buiten in het bos.

c_just_me1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:07

ik betaal 15 euro per maand, en dan mag ik 2 x per week rijden.. Af en toe meer als de eigenaar niet kan..

tjhaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:39

het is niet zo heel duur.
Maar zelf zou ik nooit voor een verzorg pony gaan betalen.

bedoel je valt in voor hun omdat zei niet kunnen en dan houd jij de pony lekker in beweging kunnen ze jou toch ook om betalen?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:47

Het is gewoon wat een gek er voor geeft Knipoog.
Als jij het niet te veel vindt, en je kunt het bekostigen zou ik het gewoon doen.
Als jij het te veel vindt, en vaker wil rijden voor dat geld kun je beter wat anders zoeken!.
Doe gewoon wat je zelf wilt en waar je, je prettig bij voelt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:09

Ik vind het op zich wel een nette prijs. Wel jammer dat de mogelijkheden beperkt zijn.

Ik vraag 30 euro voor twee keer in de week rijden, op een western getrainde tinker, bomproof en leuke buitenrijd mogelijkheden.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 22:22

Ik vind het te veel geld voor een 15jarige D pony die alleen nog maar geschikt is voor dressuur. En dat voor 2 keer per week. Iemand anders berekende al dat dit neer komt op 6,25 per keer dat je er op zit.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-06 16:44

Bedankt voor de gefundeerde reacties!

Over de commentaar dat de 'mogelijkheden' beperkt zijn: ik begrijp niet goed hoe een 15-jarige Z-dressuur pony een beperking kan wezen?
Is ze met 15 al te oud?
Is veel en hoog kunnen springen een vereiste om geld te betalen?
Is buiten kunnen crossen een absolute must? (ter info: je kan haar wel op de wagen laden en ergens in het bos gaan rijden, mits uitkijken met overbelasting van de pezen)
Heel eerlijk: deze visie vind ik het dier tekort doen!

Over de gemiddelde prijs van 6.25 euro per keer: is dit duur? Als je bekijkt wat een manegegroepsles kost met een afgestompt beestje (ik heb het nu over de doorsnee manege, niet over de uitzondering die wel getrainde dieren linken aan de juiste ruiter)

Ik snap wel dat als je kan kiezen tussen gratis en betalen, je ook voor gratis gaat. Maar ik dacht toch dat deze pony een meerwaarde bood, en toch krijg ik nog reacties zoals die van Myra. Vreemd...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:16

Ik vind het zeker een enorm minpunt als je slechts beperkt bent tot dressuur in de bak. Ik ken weinig mensen die het niet heerlijk vinden om een keer fanatiek te springen of een heerlijke buitenrit willen maken zónder eerst paard op de trailer te hoeven laden en bang zijn voor overbelasting.
Je pony is niet helemaal gezond, je moet voordurend rekening houden met mogelijke overbelasting.
Dat je pony Z heeft gelopen is in dit geval niet echt een meerwaarde omdat er veel minpunten aanzitten.
Jouw pony heeft Z gelopen, maar je moet er nu wel voorzichtig mee zijn met oog op de vroegere peesblessure. Je mag er niet fanatiek mee springen (wat voor de verandering leuk is) en er zijn geen uitrijmogelijkheden. Dus als je wél wilt buitenrijden ben je nog meer kosten kwijt mbt benzine.

Ik vraag voor mijn d pony geen rooie cent, hij is aardig bomproof, bak is dichtbij, je kan er fanatiek mee springen en heerlijk mee buiten rijden door een groot park en er is zelfs een mini bos in de buurt en alle benodigdheden zijn aanwezig. Oké je kan er geen M proef mee lopen, maar hij is kern gezond en er zijn geen beperkingen. Je kunt er alles mee doen en het kost niets.
Als je de pluspunten en de minpunten naast elkaar zet, vind ik het niet echt een enorme meerwaarde voor dat bedrag. Dus ja ik vind het bedrag voor die pony en de mogelijkheden echt te hoog. Betalen hiervoor is goed, aangezien je wel volpension hebt. Maar 50 euro in de maand is in jouw geval iets te veel.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:29

foxy80 schreef:
Over de gemiddelde prijs van 6.25 euro per keer: is dit duur? Als je bekijkt wat een manegegroepsles kost met een afgestompt beestje (ik heb het nu over de doorsnee manege, niet over de uitzondering die wel getrainde dieren linken aan de juiste ruiter)
Manege en verzorgpaarden zijn imo niet hetzelfde.
Hoe je het ook draait of keert, voor dat geld krijg je ook wel les en menig manegeruiter weet niet beter, tenminste zo was dat in mijn manegetijd.

Overigens gaat het er mij niet om dat 6€ veel is, dat betaal ik immers zelf ook. Knipoog

Zatilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:37

tSJAA je mocht wel wedstrijden rijjden enzo. als je hem leuk vindt moet je het gewoon doen. ik vind 50 eUro tsjaa is wel veel geld enzo. en maar twee keer per week rijden......

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 13:51

Zelf hoef ik niks voor mijn vzpony te betalen, ik help met alles op
stal ook als het niks met mijn pony te maken heeft.
Maar dit ook vooral omdat de eigenaresse 2x zwanger
was en dus echt hulp nodig had.

Ik vind het niet bijzonder duur, je kan er echt vanalles mee.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 16:16

Hmmm, dus jij kent vrijwel alleen mensen die elke week minstens over 80 cm en hoger willen springen?
Je kan met deze pony wel degelijk springen, alleen niet te vaak en niet te hoog !
Wat in dit geval wil zeggen : alleen springen in de groeples (instructeur kent pony zeer goed en kijkt mee uit voor overbelasting), om de twee weken, tot 60 cm hoog.

Over het feit dat ze niet helemaal gezond is, op dit moment is ze compleet gezond, alleen wil ik dat graag zo houden en dus zeg ik van tevoren dat dit geen pure springpony is, maar een dressuurpony die wel (graag) in de les een 15 tal keren kan springen over een halve meter.

Ze staat niet kreupel en heeft de afgelopen 2.5 jaar nog geen dag gemankt, maar ze heeft wel een peesklap gehad in het verleden en dus denk ik daar liever goed bij na.

Over het feit dat je met haar niet buiten kan gaan rondcrossen, helaas pindakaas, dat is bij veel stallingen het geval. Dus omdat ze in de polder gelogeerd is bij een prima stal zonder bijhorend bos, is geld vragen geen optiel? Je kan met haar wel naar buiten gaan wandelen (is bombproof), en bij sommige stukken kan je in de brede berm draven en galoperen, maar dan moet je ook wel rekening houden met een occasionele tractor of vrachtwagen, afval in de berm en natuurlijk de molshopen en konijnenholen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:19

Ik geef eerlijk mijn mening, ik vind jouw pony niet eens zo heel bijzonder gezien het feit dat de mogelijkheden toch enigzins beperkt zijn. Ik heb ook geen bos achter mijn stal, maar toch wel goede uitrijmogelijkheden. Ik ken veel stallingen die wél dichtbij goede uitrijmogelijkheden hebben. Goede uitrijmogelijkheden betekend niet per definite een bos. Springen mag dus alleen onder begeleiding van een instructeur, kost dus extra geld omdat je ermee moet lessen. Boven die 50 euro in de maand, ook nog 2 keer per maand groepsles erbij op Clown Heeft de pony nog steeds een Z niveau onder jou? ik neem aan dat je ook geen moeilijke Z oefeningen kunt doen dan belast je de pezen ook behoorlijk.
Betalen voor die pony is prima! heb ik ook echt helemaal niets op tegen omdat de voorzieningen goed zijn. Maar jij wil 50 euro vragen omdat de pony volgens jou een meerwaarde heeft, maar weegt die 'meerwaarde' op tegen alle minpunten als slechte uitrijmogelijken, groepsles als je wilt springen, niet even lekker crossen en continu oppassen dat je de pezen niet overbelast?

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:31

Ik mag alles met mijn verzorgpaard, dus ik vind 50 euro wel teveel ja.