Hoe moet ik dit zeggen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Hoe moet ik dit zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 00:06

Hooi!

De situatie:
Ik verzorg vanaf 15 April een hele leuke 3 jarige, 1 mei is er voor het eerst iemand opgeklommen en vanaf 6 mei reed ik erop. Ik rijd em verder in.. en hij is nu dus zo ongeveer een halfjaar onder het zadel (ik rijd hem in en door alleen het zadelmak maken heb ik niet gedaan). Nou zit ik in het 3e jaar, en volgend jaar heb ik examen jaar, drukke tijd dus. In de zomermaanden red ik het makkelijk om elke dag te komen, maar in de winter maanden niet. Qua tijd wel, maar als ik dan tijd heb moet ik 's avonds gaan opzich niet erg maar wel als je langs een bos moet, en vervolgens naar een "afgelegen" gebied waar geen verlichting is auto's 80 rijden.. (je fiets zegma dan op een weg naast die weg) me ouders vinden het gewoon geen prettig idee als ik daar dan langs fiets. Dus kan ik niet meer elke dag komen. Nu heeft de eigenaresse tegen mij verteld dat ze er iemand bij gaat zoeken zodat Kannet zijn beweging krijgt.. en dan een echt ervaren iemand die hem gelijk goed kan rijden en niet echt meer veel hulp nodig heeft (ik heb echt regelmatig hulp nodig van de eigenaresse voor mijn houding (die hamer op dingen zoals hakken naar beneden etc.) en het rijden van een jong paard, ben daar namelijk on-ervaren in (en mijn houding moeten een paar kleine puntjes aan verbetert worden). En dan snap ik wel, dat ze dan iemand wil hebben die dat niet meer nodig heeft. Prima! Maar nu heeft ze dus ook in de adv. (zie mijn onderschrift) gezet dat ze iemand zoekt die er later wedstrijden mee wil gaan rijden. Ze heeft niet tegen mij gezegd dat ze dus iemand ging zoeken die er later wedstrijden mee zou gaan rijden.. ik dacht dat ik juist met hem naar de PC zou gaan en hem uit zou brengen.. als er dan nog iemand met hem op concour gaat.. vindt ik dat eerlijk gezegd niet zo leuk *-) Ik mag trouwens wel mee helpen met het "uitzoeken" van die persoon, en de eigenaresse vindt het héél belangrijk dat het klikt tussen ons.

Nu mijn vraag:
Hoe kan ik het beste tegen haar zeggen dat ik liever niet heb dat die andere Kannet óók gaat uitbrengen?
En als je zegt, goede argumenten gebruiken graag voorbeelden van argumenten.

Groetjes, Marinke

Chocotof

Re: Hoe moet ik dit zeggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:50

Je kunt zeggen dat je dacht dat jij hem uit mocht brengen.

Maar het blijft tenslotte haar paard waar zij over beslist.
Of je het nou leuk of niet.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:24

Zoals je Chocotof zegt, je kunt zeggen wat je dacht. Je kan het altijd voorzichtig aanbrengen en mssn begrijpt ze het ook wel aangezien ze jou mee laat zoeken e.d. Lachen

Maar de eindbeslissing blijft natuurlijk bij de eigenaar.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-06 22:51

Ja, dat snap ik! Ik kan natuurlijk niet zeggen van "Hij moet nu daar worden gestalt, of die mag er niet op rijden, of je verkoopt hem nu" o.i.d. Tong uitsteken Normaal gaat alles eigenlijk ook wel in overleg met mij, maar ik wil gewoon weten waarom ze dat er in zet.. en ik het niet helemaal begrijp.. en ik het zelf niet zo leuk vind als ik hem samen met iemand anders uitbreng Nagelbijten / Gniffelen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 22:53

Dan zou ik dat gewoon eerlijk zeggen. Lachen
Dat je dat niet begrijpt enzo.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 02:07

Destijds is waarschijnlijk met je afgesproken dat jij dit paard mocht gaan uitbrengen op wedstrijden. Jij was toen ook nog de
enige die hem reed. Dus logisch dat jij ook de wedstrijden rijdt.

Nu je dus bij de eigenaresse aangeeft dat je minder kan komen is de situatie veranderd.

Ze moet er dus iemand bij gaan zoeken.

Als die persoon beter kan rijden dan jij is het eigenlijk wel logisch dat ze die persoon dan ook de wedstrijden wil laten rijden. Die zal waarschijnlijk betere resultaten behalen. Zeker om dat jij nu ook minder tijd hebt om te oefenen. Dus bij eventuele verkoop meer kans op een goede prijs.

Aangezien de eigenaar wel bereid is om dingen met jou te overleggen zou ik mijn moed bij elkaar verzamelen en aangeven dat je het eigenlijk niet zo leuk vind dat de nieuwe persoon ook wedstrijden zal gaan rijden. Zou best kunnen dat ze er dan van af ziet om de nieuwe persoon wedstrijden te laten rijden omdat ze het eigenlijk al aan jou heeft beloofd.

Maar door te zeggen dat je minder kan komen vergooi je dus als het ware zelf een beetje je kansen.

Maar een paard mag ook op wedstrijd worden uitgebracht door 2 personen dus als zij die ander ook wedstrijden wil laten rijden zou ik niet te snel zeggen dat je dan liever niet meer wil als de ander ook mag.

Beter met zijn tweeën wedstrijden rijden dan helemaal niet meer.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-06 09:18

Daar heb je gelijk in Knipoog
Maar alleen nu in de winterperiode kan ik minder, volgend jaar als het goed is me scooter en dan kan ik wel weer elke dag komen in de winter Knipoog Als die nieuwe iemand uit dezelfde "streek" komt als mij, kunnen we samen fietsen (er samen heen gaan). Kan die gene mij "les" geven of ik kan kijken hoe diegene het dan allemaal doet. (leer je ook van Tong uitsteken)

En van het verkopen, ze wil hem eigenlijk niet kwijt maar als die Z is wordt ie wel verkocht omdat hij toch nooit verder kan komen bij de pony's (e-pony)

yvitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:31

Het best eis gewoon om het eerlijk te zeggen hoe moeilijk het ook is. Maar als je dat niet doet en ze komt er later via een andere manier achter dan heb jij heel de tijd met een klote gevoel gezeten terwijl dat mssn helemaal niet had gehoeven.

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:06

Moeilijk, moeilijk Tong uitsteken Ik denk dat je hier ene beetje met jaloezie te kampen hebt. Jij hebt hem wat verder door gereden, dus is het ook logisch dat jij er graag wedstrijden mee wil starten en een leuk puntenaantal wil behalen. Als iemand anders er nu zo op wegrijdt, hem desnoods beter rijdt dan jij, is dat moeilijk te accepteren omdat jij er zoveel tijd in hebt gestoken om hem tot hier te laten komen en wil jij ook de "eer" behalen, of niet? (Ik kan het ook heel goed mis hebben, maar dit maak ik op uit je verhaal) ik denk dat je in dit geval eerlijk moet toegeven dat je een beetje jaloers bent, maar dat je het wel snapt. Zo weet de eigenaresse dat dit ene gevoelig punt is en kan ze er een beetje rekening mee houden. Ik denk niet dat ze de ander nu verbiedt om er wedstrijden mee te rijden, maar het is belangrijk dat jullie van elkaar weten wat jullie van iets vinden en eerlijk blijven tegenover elkaar, anders komt dit er op een goed moment uit in een knallende ruzie...
sterkte!