gaat wel eens in de staak *roept: booooooooeee* en dan dus bv. stijgeren.
ik ben dus net terug van het rijden op haar.. ze liep echt SUPER! echt eerlijk waar! was een heel relax gelopje aan het doen, ontspannen, liep heel mooi naar beneden enzo.
toen ging ze toch echt te sloom, dus ik tikte haar iets bij, heel klein tikje alleen van: wel blijven lopen meissie!
toen deed ze haar kont dus ietsjes in de lucht.. (mijn moeder zat ik de auto want had het koud) dus ik geef nog een tikje van: oke, zo hoef je niet te reageren (je moet haar ECHT laten weten dat JIJ de baas bent, anders..) toen gooide ze haar kont hoger in de lucht *ik dacht: ik MOET door zetten, als ik haar nu laat winnen ben ik alles kwijt!* dus nog eentje, ze sprinte een stukje weg en bokte me toch! echt zo hoog! ik werd helemaal het zadel uit gegooit! maar ik kwam BTW wel terug.. net toen ik terug in het zadel was bokte ze weer, toen zat ik schreef nog een bok, lager en schefer, en een "na" bok en *boem* lag ik op de grond.. m'n moeder uit de auto gehaald, even helpen en er bij blijven. dus zegt m'n moeder gallopeer nog maar eens aan.. dus halve volte ging goed, en ik voelde dat het weer verkeerd zou gaan! dus wilde haar terug nemen maar het was te laat.. ze gaf 2 á 3 bokken en stijgerde erg hoog en draaide terwijl om.. weer bokken zat helemaal niet geod, het was gewoon te bizar voor worden! tegen de bakrand gezet zat heel maf.. ben er toen afgesprongen, weet dat het niet goed is zeker niet bij haar, maar ik voelde echt dat ze nog een keer wel zo goed wilde gaan bokken! later weer opgestapt en even aan de longe gereden, heb niet meer gegallopeerd toen, daar heb ik aan de ene kant spijt van, maar aan de andere kant ik was echt even bang en dat voelde ze al in draf nou als ik was gaan galloperen had ze het wel nog een keer gedaan, en wel weer zo hard! dus ze heeft vandaag echt gemeen gebokt! haar baasje is weg met haar andere paard, maar bel haar even op om dit te vertellen.. sorry voor het lange verhaal, maar was zo geschrokken en teleur gesteld in d'r dat ze wel zo hoog gebokt heeft! m'n moeder vond het ook wel knap dat ik haar het heb uitgezeten... sorry voor mijn lange verhaal!!
groetjes mandy 13
p.s. heb haar een paar rondjes aan de hand uit gestapt, teon op stal gezet.. weinig aandahct gegeven, en een heeeeeeeeeeeeeeel klein beetje brokjes. normaal krijgt ze een halve schep na het rijden/werken. maar ze keek me zo lief aan dat ik gewoon echt niet anders KAN!

mijn tip: neem even een paar lessen en ga eventueel een paar keer aan de longe voordat je weer "los" in de bak gaat
succes he!
maar haar baasje komt morgen terug, die kan mij ook goed helpen en heb ook springles met haar! maar bedankt voor de tip enzo!! en op dat moment was het echt weer ff van wow.. haha doei!! XX
(die hebben er ook nog goed verstand van natuurlijk)
maar zodra je erop zit veranderd ze soms gewoon echt in een duiveltje
(van haar baasje, klopt wel) hahahahaha maar ze doet het niet met aangalloperen, maar dat staat ook in de tekst mevrouw was boos dat ik haar een heel klein tikje gaf.... pfffff paarden.. haha maar bedankt dat je ff reageerde