ik wou weleens weeten wat mag jij doen bij jou verzorgpony en wat moet jij doen ??? ik zelf mag ze rijden logeeren wandele fietsen eigenlijk alles en ik hoef nix perse te doen
Moderatoropmerking:
Foto van verzorgpony/paard erbij zetten of je verzorgpony/paard voorstellen is niet toegestaan. Hier is al een ander topic voor: viewtopic.php?f=100&t=468291 . Ik heb dat gedeelte dan ook uit je bericht gehaald.
Met m'n vorige vz-paard mocht ik alles. Buitenrijden, dressuur, springne, wedstrijden, ben er zelfs mee op weekend geweest voor een Boktmeeting! Helaas geen tijd meer nu voor de paarden, anders had ik haar nog steeds verzorgt...
Mijn bijrijdster mag Indy rijden en longeren. Verder mag ze lekker tutten, of haar op het terrein laten grazen. Alleen naar buiten kan niet, daarvoor is de weg hier veel te druk.
Met Katinka mag ik buitenrijden, wandelen en als ik wil ook in de bak o.i.d maar daar is ze nu wel een beetje oud voor dus intensief dressuren is een beetje sneu.. Eigenlijk mag ik met Katinka gewoon alles doen wat ik wil, zolang het maar verantwoord blijft.
Met Chuwaz kan ik op het moment niet zoveel omdat hij van wat dingen last had, maar normaal gesproken mag ik ook vanalles met hem alleen liever niet springen vanwege zijn hoefkatrol. Ook liever niet alleen op buitenrit, omdat hij dan nogal onbetrouwbaar kan zijn.
magda_90
Geplaatst: 19-10-06 20:29
.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 02-05-22 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik mag rijden wanneer ik wil, en naar les toe en op wedstrijd. De eigenaren brengen me dan. Het enige wat zei eigenlijk met het paard doen is af en toe een veulen, en ze loopt soms op zondag voor de kar. Daarvoor in de plaats moet ik alles netjes houden (alles opruimen na gebruik, harnachement onderhouden) maar dat is logisch op zich.
Tja, ik dressuur met 'm rijd met 'm buiten. Les af en toe met 'm. Ga lid worden van rijvereniging en met 'm lessen en spring af 'n toe met m. Ga met 'm op onderlinge wedstrijden..
ik heb 3 vaste dagen en dan moet ik wel mesten en dan mag ik rijden en knuffelen longeren. Naar buitenrijden niet, Hij is pas 3 en is volgens mij ook nog nooit op buitenrit geweest.
Ik doe verzorg 2 paarden. De ene heeft Atrose gehad dus die mag niet springen en lang/intensief rijden. Maar Iris, me andere bijrij pony daar mag ik alles mee. Rijden, longeren, buitenritten maken, wandelen, buiten het terrein komen, op les gaan, wedstrijden starten. Net of het me eigen paard is Maar ik moet haar wel altijd drinken geven en haar stal uitmesten.
Ik mag alles met Rinse doen wat ik zelf wil! Vind ik wel fijn, dan kan ik gewoon zelf beslissen wat ik doe in plaats van dat ik verplicht iets moet doen. Dus ik mag bijv. western rijden, zonder zadel, wandelen, spelletjes, buitenritjes maken ed. En ik mag zelfs les met Rinse nemen! Mooi meegenomen!