Zou je nooit vergeten..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Froemel

Zou je nooit vergeten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 18:26

Hoihoi..

Ik verzorgde een paard van 15 april tot vandaag 11 augustus. Alles ging heel goed en we gingen super vooruit. We hebben 1 meter gesprongen, we hebben tripple bar gesprongen. Sanne deed zelfs al een beetje aan de teugel lopen met rijden. Helemaal niks kon ze toen ik aankwam. Alleen stap en draf en heel hard racen in de galop. Alles heb ik haar geleerd. We deden ook vrijheidsdressuur. Ze kan al heel goed de basis wat ze eerst helemaal niet kon. Zelfs los doet ze het netjes. We kunnen de jambette, begin van de buiging en het zweepje vasthouden vond ze echt helemaal geweldig! En trots dat ze was dat ze het zweepje vast mocht houden. Ik mocht niet eerder opstappen, voordat ik het zweepje aan haar gaf en zij het mocht dragen. Daarna kreeg ik het terug en gingen we rijden. Zo'n geweldig paard.
Maar de eigenaar.. Hij doet geen flikker voor zijn paard, toen ik aankwam, Sanne helemaal onder de modder. Broodmager. Ruzie gehad over voer en water.. Nu krijgt ze voer, ze wordt weer wat dikker. Maar.. de eigenaar doet niks voor haar.. Ze staat daar voor oud vuil.
We deden ook camping activiteiten daar, maar deze week vonden de gasten ons helemaal niks, hoewel de weken ervoor altijd de gasten enthousiast over ons waren. Maar de gasten hadden wel altijd wat te mekkeren over de dieren en ik geef ze helemaal gelijk. Dieren hebben geen gras in de weide, behalve het paard. Hekwerk is niet zo fantastisch. Paard staat 60 cm hoog op mest wat ik nooit mocht uitmesten, daar heb ik ookal heel vaak ruzie om gehad. Maarja, vandaag heb ik een gesprek gehad met de campingbaas en zijn vrouw over hoe en wat en ik krijg dit weekend de tijd om me te bedenken of ik nog door wil gaan daar op de camping waar ook het paard staat. En als ik daar wil doorgaan, moet ik dit doen: 1x in de midweek camping activiteit en 1x in het weekend een campingactiviteit. Maar dat hou ik dus echt niet vol met school en stage! En dat tot oktober! En zit ook nog eens in mijn examenjaar, helaas kan ik dat niet laten vallen, dus moet ik Sanne laten vallen hoeveel pijn het mij ook doet. Dit weekend heb ik nog bedenktijd, maar ik heb mijn spullen al gepakt en van Sanne afscheid genomen. Nog 1 x mocht ze de zweep met trots vasthouden, en ik alleen maar huilen.
Als ik maandag daarheen ga, zeg ik Sanne nog 1 x gedag, nog 1x knuffelen. Nog 1x die laatste hinnik van haar als ik aankom. Dag lieve meid, je was echt fantastisch.. ik weet nu niet wat ik zonder jouw moet.. maar mijn wereld is ingestort..

Afbeelding
Mijn lieve Sanne

Groetjes, Michelle
Laatst bijgewerkt door Froemel op 11-08-06 19:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Ashley__

Re: Zou je nooit vergeten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:34

Huilen Slik,,,

Echt super dat het zo goed ging! Alleen erug jammer dat je nu afscheid van haar moet nemen Ach gut
Sterkte meid!!! Verdrietig

(een eruge mooie foto trouwens)

Minthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:38

Sterkte meid, Ach gut het is moeilijk om afscheid van iemand te nemen, vooral wanneer diegene je erg dierbaar is.

Maar zoals je zelf al zegt is het uiteindelijk de beste beslissing, en je kunt haar toch altijd nog eens opzoeken?
Laatst bijgewerkt door Minthe op 11-08-06 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Unicorn666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:40

Echt erg omdat te horen
Heel erg veel sterkte enzo Ach gut

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:12

Omg ik heb tranen in me ogen, Ik weet hoe je je voelt echt zwaar klOte voor je:( Heel veel sterkte er mee. Kus

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:17

agghh gos Verdrietig
sterkte ermee, vooral maandag!
ik hoop voor je dat je snel een nieuwe vind Lachen

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 19:19

De nieuwe komt wel goed.. Een jong paard van 3 jaar, was gister gevraagt, ik had toen nee gezegt maar mocht even goed op zaterdag komen. Dus ja, ik pak nu dat paard, maar het is helaas geen Sanne Boos!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:21

ga je nog wel is naar haar toe of niet?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 19:22

Weet niet, ligt eraan hoe die mensen reageren als ik zeg dat ik niet meer verder wil gaan met de camping activiteiten. Maar anders ga ik nog weleens naar haar toe.

_anton_love_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:49

zo veel sterkte he:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 10:25

jeetje Michelle.. Dit had ik nou dus niet verwacht... Als ik het goed begrijp ben je dus verplicht mee te helpen op die camping en anders mag je Sanne niet meer verzorgen? Dat slaat nou werkelijk helemaal nergens op..
Heel veel sterkte!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:09

echt super rot voor je man.. wat een rot camping bazen
Boos! als ik ze tegenkom zal ik ze persoonlijk in mekaar rammen.. (denk niet dat me dat gaat lukken maar ja.. Tong uitsteken ) het is wel fijn dat je een nieuw paard hebt gevonden.. maar ik denk dat je sanne ook niet zomaar laat verplaatsen.. het zal moeilijk zijn.. maar misschien heb je ooit wel zoveel plezier met het andere paard als met sanne. ik kan je trouwens wel vertellen dat als je stallen nooit uitmest, en niet voert enz. dat officieel dierenmishandeling is. je zou dus de dieren bescherming kunnen bellen. en dan zou je nog op de een of andere manier de macht over sanne kunnen krijgen.. ga dus af en toe nog wel checken of alles goed zit met sanne want het zou in jouw voordeel kunnen werken... het is alleen een tip. en voor de rest...
succes!! Ach gut

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-06 20:18

Ik ga het zeker doen Jaimyliefje Lachen maar moet ik nog even wachten, ze heeft nu nog voer staan door mij en ze ziet er nu nog netjes en prima verzorgt uit, behalve haar stal is nou nog een totale ramp.. maar komt allemaal goed Lachen

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:14

wat erg voor je, Heel veel sterkte Boos!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:25

Echte meedelijden met je!
Laat ons weten hoe het gaat maandag....

Als het afscheid pijn doet weet je dat je echt van iemand gehouden hebt! van iemand van bokt

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 22:40

wouuw volgens mij ben je echt heel goed voor haar geweest ik heb ook zoiets meegemaakt moeilijke beslissingen.
heel veeel succes!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 08:31

Vandaag er nog een keer naartoe en nog een keer praten. Ik mag haar kopen van mijn vader, we hebben ergens (5 minuten van mij vandaan) een plaatsje voor haar gevonden met nog 3 weidemaatjes. (Nu loopt ze zonder) Een heel mooie stal met alleen strobodem en geen mest en ze kan daar de hele dag spelen met haar vrienden, je gaat de hoek om en je zit in het bos. Ideale plaats toch? Alleen nu nog maar hopen dat de eigenaar haar weg doet, ik hoop het maar Lachen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 11:06

Ah ik kreeg echt tranen in mijn ogen, hoe jij het omschreef, Prachtig gewoon

Hoop maar dat je haar mag kopen, als die vent er toch niks mee doet, kan hij haar net zo goed weg doen naar een goed tehuis

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:37

Wow, goed nieuws!!!
Ik hoop dat het mag!

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 12:57

Ik duim voor je dat je haar mag kopen, heel veel succes.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 17:03

Vandaag waren we daar (Haffylover en ik) en niemand was daar, we zijn naar binnen gegaan en niemand was daar. De eigenaar was ook nergens te bekennen, dus ik ga zaterdag samen met mijn vader daarnaartoe en dan vragen hoeveel ze moet kosten..
Toen ik daar was schreeuwde het varken naar ons, heeft het hele weekend geen voer en geen water van ons gehad omdat we daar niet mochten komen dat weekend. We keken in de ton van varkensvoer, alles was op, geitenvoer ookal 2 weken. En we liepen weg, het varken maar schreeuwen en schreeuwen, echt hartverscheurend. K ben nog niet naar Sanne gelopen, wou het niet, kwil of afscheid nemen, of haar meenemen. Dat was dus mijn verslag van vandaag: Met schuldgevoel naar huis gaan.. door het varkentje.

Groetjes, Michelle

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:17

Wat erg zeg!
Ik hoop dat die mensen het paard aan je willen verkopen dan zou ze het echt goed hebben!
En wat zielig dat ze die beestjes gewoon laten staan zonder eten Verdrietig

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:55

Stom dat ze niet thuis waren, Hou je ons op de hoogte?

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:30

Ja ik wil het ook graag weten , ik hoop voor je dat je er mag hebben / kopen ! En dat varkentje en al die andere beestjes .. ik wil er niet aan denken , Veel succes!

Maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:33

brr klinkt echt vreselijk .. ik hoop echt dat je hem kan kopen echt echt en het liefst al die diertjes erbij Tong uitsteken