Ik zag op marktplaats een topic staan over een paardje wat gewoon letterlijk bij mij om de hoek stond (en ik woon in een woonwijk dus ik wist echt niet dat hier een paard stond ofzo).. Het was een arabiertje en op dit moment verzorg ik 2 haflingers waar ik gewoon niet heel erg veel van kan leren want de 1 moet zelf nog van alles leren en de ander is gewoon lekker ontspannen rijden (veel overgangetjes enz. ze is nl al redelijk oud en snel stijf).. Nu leek zo'n arabiertje me dus wel een uitdaging, dus ik had een mailtje gestuurd en ben op gesprek geweest.. Ze vertelde me dat ze geen beschikking had over een bak en dat het dus ging over in het bos rijden.. Nu heb ik zelf geen ruiterbewijs, maar ze zij dat dat geen probleem was want zelf had ze er ook geen.. Het gaat dan om als zij bijvoorbeeld een dagje weg is of op vakantie is.. En verder waarschijnlijk gewoon 1x per week.. Ik vind af en toe naar het bos wel leuk en in het bos kan je natuurlijk op open plekken ook wel een beetje dressuur doen maar aan de andere kant zit ik toch wel erg te twijfelen want misschien dat het me op den duur gewoon gaat vervelen elke week hetzelfde bosritje.. Ik ga aankomende zondag samen met haar naar het bos om te kijken hoe het gaat "proefrijden" ofzo..
Wat vinden jullie, moet ik het doen als het gewoon goed gaat het rijden en als zij vind dat ik het mag doen, of niet?
Ja dat is waar, ik wil die haflingers er denk ik ook wel gewoon bij blijven doen.. Ik kijk wel gewoon hoe het loopt enzo.. Want opzich is er in dat bos ook wel een grote open plek waar ik evt nog dressuur zou kunnen doen ofzo..
Als het je echt een uitdaging lijkt, en je denkt dat je meer aan het arabiertje hebt en er meer van kan leren, zou ik dat eens proberen. (Al helemaal als je de haflingers nog erbij kan doen) Zoals ik begrepen heb is er een open plek in het bos waar je wat kan dressuren als je zou willen. Idd zoals Olympia al zei, kijk eens of je een maand op proef mag komen als je 'aangenomen' word.
Ja in eerste instantie denk ik dus dat ik er meer van kan leren, ze is 14 en zover ik weet goed beleerd want ze heeft ook wedstrijden gelopen met dr vorige verzorgster (weet niet welk niveau).. Maar heb er nog niet op gereden, zondag dus voor het eerst naar het bos.. Ze gaat dan mee.. Lijkt me wel beetje eng hoor, zit je daar straks gebeurd er iets enzo, meteen je hele "proefrijden" verknalt.. Ik bedoel je moet toch in 1 ritje zegmaar laten zien hoe je rijdt..
Hoe hebben jullie dat eigenlijk gedaan dat "proefrijden"
Een keer in de week een bosritje is toch gewoon hartstikke heerlijk!
Maar over het proefrijden; je moet jezelf niet zenuwachtig gaan maken. Gewoon de dingen doen die je altijd al doet, niet ineens anders gaan doen. Ze moeten je beide (eigenaar & paard) nog leren kennen, en eerlijkheid en openheid is daarbij erg belangrijk! Als je iets niet kunt/durft, gewoon zeggen! Dat is echt beter dan het toch proberen en dat het fout gaat!!
ik zou gewoon een proeftijd afspreken en daarna met z'n tweeen ervaringen uitwisselen. met zo'n proeftijd zit je gewoon nog niet definitief vast, je kan dan ook nog nee zeggen.
Het lijkt mij wel lekker hoor, eens in de week naar buiten! Zeker als je op een open plek ook kan dressuren. Maar je moet zelf kijken of je het leuk vindt, het moet natuurlijk wel klikken.
Over het proefrijden moet je je niet te druk maken. Gewoon doen wat je altijd doet.
Ben vandaag geweest, en ging best goed eigenlijk Eigenaresse was heel aardig en proefrijden ging best goed.. Eigenaresse ging er eerst zelf op en t paardje liep niet de hele tijd in de krul ofzo.. Gewoon lekker ontspannen met zn oortjes naar voren enzo.. Dat gaf me wel een fijner gevoel dan dat je zo'n knol die de hele tijd in de krul loopt en dattie dan bij jou gaat giraffen ofzo Maar dat was dus helemaal niet t geval hij was super braaf en ik ga dinsdag alleen naar het bos met em
Topic kan dus eigk wel gesloten worden, maar iig nog bedankt voor jullie reacties
veel plezier met hem! en maak wel goede afspraken over als er wat gebeurd in het bos, want zonder ruiterbewijs ben je misschien niet verzekerd... ik weet niet precies hoe dat zit.
Volgens mij ben je inderdaad niet verzekerd, maarja ik denk dat ik dat risico maar neem dan voor een tijdje, ik wil zoiezo mn ruiterbewijs wel halen.. Maar moet nog even kijken wat / wanneer / hoe (ivm met geld enz.)
ik zou het wel doen als ik jou was het lijkt je leuk omdat je met de haflingers niet zoveel kunt doen zeg je, en je wilt dus graag een keer wat anders dus waarom probeer je het niet? Stoppen kun je altijd nog
Inderdaad zo denk ik er nu ook wel over, hoewel ik toch mn haflingervriendjes niet kan missen.. Maar waarschijnlijk blijf ik die toch wel gewoon 1x per week doen (ipv 2x)..