Waarom hebben jullie een verzorg/bijrijdpaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Waarom hebben jullie een verzorg/bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 22:28

Wat ik me al een tijdje aan het afvragen ben, wat is de reden dat je een verzorgpaard/bijrijdpaard bent gaan zoeken?

Bij mij is de reden eigenlijk best simpel.. Ik heb een tijdje mijn eigen paard gehad, maar die helaas in moeten laten slapen. Hierna wel wat manegelessen gereden, maar dat trok me niet zoveel.. Ik was zo gewend aan iets eigens, waarmee ik wat kon bereiken. Maar na Olymp had ik even geen zin in een nieuw eigen paardje en de omstandigheden lieten dit ook niet toe. Dat is voor mij een van de grote redenen geweest, dat ik opzoek ging naar een bijrijdpaard.

Nou ben benieuwd naar jullie redenen voor een verzorgpaard/bijrijdpaard

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:44

de manege waar ik reed stopte ermee..ik reed in die tussentijd nog op een andere pony maar daar werd ik te groot voor/leerde ik niet veel van dus ging ik opzoek naar een bijrijdpaardje ik had geen zin in weer een manege..zodoende..

daphneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:57

nou om heel eerlijk te zijn, ik ben niet rijk genoeg om een eigepaard aan te schaffen dus ik heb een leasepaardje, (en ik moet het zo zien dat het dus mijn EIGEN paardje is) ideaal toch? en manege paarden ja die zijn zo mak, en daar heb je niet echt een band mee omdat er zo veel kinderen op rijden dus het is dan niet"jou'n "paardje en dat is meestal met een verzorg paardje wel en vooral met een lease paardje...dus vandaar dat ik een verzorg paardje heb haha

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 23:00

@ Winia, dat maakt toch helemaal niet uit dat je niet rijk genoeg ben voor een eigen paard, als je op deze manier ook happy bent? Ik wil als ik klaar ben met school en iemand erbij kan vinden wel weer mn eigen paardje. Dat is een pre

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:22

Omdat ik meer wou dan 1 keer per week naar de manegepony's en rijden daar vooral. Wou vaker met deze geweldige wezens (volgens mij) omgaan en dingen doen. En ik geen eigen paard/pony mag van mijn ouders, wat ik ook begrijpelijk vind.
Rijden stond bij mij helemaal niet voorop, dacht zelfs dat dat niet eens de bedoeling was. Des te groter was mijn vreugde toen tegen me zeiden: 'Je gaat toch wel rijden he? '
Natuurlijk ook om meer en sneller dingen te leren. Wat ik ook zeker wel gedaan heb.

daphneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:41

Olympia schreef:
@ Winia, dat maakt toch helemaal niet uit dat je niet rijk genoeg ben voor een eigen paard, als je op deze manier ook happy bent? Ik wil als ik klaar ben met school en iemand erbij kan vinden wel weer mn eigen paardje. Dat is een pre

het maakt ook niet uit hoor, ik heb geweldige mensen waar ik mee ga waar het paardje van is, dat zijn supper mensen, ik heb me plekkie helemaal gevonden hierzo hoor haha er moet wel heeeeel wat gebeuren voor dat ik hier weg ga

daphneM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 23:43

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 07:02

Nou heel simpel.. Ik kon geen eigen pony betalen.. En de manegelessen.. tjah die pony's zijn heel mak.. en ik wilde iets leren.. ik wil verder komen.. een pony/paard waar iik vaker in de week mocht komen.. en dat heb ik nu

gollempje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:26

ik doe met de rest mee! ik kan geen eigen paard betalen en dit vind ik een super oplossing! rijden op een manege was ik na zo'n 11 jaar toch wel zat en wilde meer dan alleen rondjes rijden in de bak! dat heb ik nu gevonden, Vid

Yootje15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:40

ik heb 8 jaar op de manege gereden, maar mijn instuctische ging weg, omdat ze een manege had gekocht. Daardoor is de sfeer op de manege heel erg verandert en er niet leuker op geworden. Ook kon ik het niet zo goed vinden met die nieuwe instructrice. Dus ben ik op zoek gegaan naar een verzorgpaard en ik heb binnen 3 weken er een gevonden!! En ik vind een verzorgpaard veel leuker dan op de manege, waar je maar 1x in de week kan rijden en ook nog niet altijd op dezelfde!

Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:47

eigenlijk een best lang verhaal, maar zal het kort houden haha! ik heb jaren en jaren op de manege gereden, maar toch trok iets om nog meer met paarden om te gaan. een keer samen met vriendinnetje mee geweest die verzorgpony's had. van het een kwam het ander en werden ze ook de mijne mijn lievelingspony is tussentijds verkocht (verzorgpony) en doordat ik het op de manege echt niet meer kon vinden met de mensen die er rondliepen, maar wel met de paarden ben ik weggegaan. ben ruim een jaar gestopt met paarden, ik wilde wat voor mezelf, maar dat kon niet, nu nog steeds niet. een goede vriend van mn pap had 2 friezen gekocht en ze stonden bij hem thuis op de boerderij. maar doordat alles verbouwd moest worden wat hij zelf ging doen had hij weinig tijd. ik zou een aantal weken de paarden rijden, maargoed, ik ben daar gewoon blijven hangen heb toch wat voor mezelf en toch weer beetje niet

jeetje wat een verhaal toch nog geworden

Henri3kjuH

Re: Waarom hebben jullie een verzorg/bijrijdpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:54

omdat.. tsja ik heb geen eigen paard.. we ZOUDEN het wel kunnen betalen maar het is gewoon zo duur en veel tijd en blabla mn moeder wil het niet.. en de manege paarden begonnen me wat te vervelen en ik vind het altijd leuk om door de weeks ook te gaan rijden en toch een beetje een gevoel te hebben dat het een beetje je eigen paard is

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:03

Omdat mijn ouders geen paard voor me kunnen betalen, en het me altijd al geweldig leek om voor een paar daagjes per week een paardje helemaal voor jezelf te hebben.. Ik ben toen via de zus van een meisje die toen bij mij in de klas zat gevraagd of ik die 2 haflingers wou doen.. Ben toen 2x meegeweest en sindsdien doe ik het of alleen of samen met een vriendin.. Ik vind het heerlijk, gewoon lekker ontspannen zonder gezeur aan je kop van andere mensen.. Lekker alleen met de paardjes

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 21:50

het is wel grappig om te zien dat de meeste dezelfde redenen hebben

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:53

Ja idd, maar ik denk dat dat opzich ook wel de logischte reden is.. Mensen met een eigen paard zoeken bijrijder want hebben tijd te kort - mensen met geld te kort zoeken bijrijdpaard.. Eigenlijk vult zoiets elkaar toch best fijn aan.. Moet je es bedenken dat iedere paardenliefhebber een eigen paard zou hebben.. Ik denk dat de mensen die dan een bijrijder nodig hebben toch wel een beetje een groot probleem hebben..

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:20

De maneges hier in de buurt ware niet zo toppie, prijs-kwaliteit was niet echt in verhouding. Ik zocht dus een nieuwe uitdaging, waar ik meer van leerde; een vz-paard.

Nu wil ik gewoon nog steeds verder komen en ik heb de mogelijkheid niet om een eigen paard aan te schaffen. Al zou ik het kunnen, dan mag ik het niet. Ik woon nog steeds thuis...

bassa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:11

manege paarden leer je wat an en de volgende die er op gaat die doet het weer anders. en dat heb je bij een verzorg paard niet. daarom is de reden dat ik er een ben gaan zoeken. en dingen die ik bij hem doet weet hij op een gegeven moment wel wat ik wil. en dat is bij manege paarden nog wel het probleeem omdat iedereen er op rijdt.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:50

Omdat ik op maneges gewoon niks leer, 1 keer in de week les en dan ook nog verschillende paarden. Dan kun je gewoon niet doorwerken aan de verbeterpuntjes enzo. Een eigen paard heb ik geen geld/tijd voor, daarom een bijrijdpaard.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:46

ik heb een eigen paard, maar rij ook zo af en toe een ander paardje bij, omdat de eigenaresse niet altijd tijd heeft, aangezien ze 2 paarden heeft. ik ken het paardje nog uit de tijd dat hij op de handelsstal stond waar ik ook heb gewerkt, en heb hem daar ook vaker gereden.

JoeyBabe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:48

Omdat een eigen paard ontzettend veel tijd en geld vraagt. En ik beide niet genoeg heb

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:52

Omdat ik de manege zat was, ik 1 keer per week een uurtje te weinig vond, en geen geld heb voor een eigen knol.

Vandaar.

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:20

Ik heb geen eigen paard, omdat ik niet kan studeren, werken en paardrijden tegelijk
Heb het nu ook te druk om te kunnen genieten van een eigen paard, die zou ik dan 3 dagen in de week uit handen moeten geven, rijd dan liever 2 a 3 keer in de week op het paard van een ander

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:48

Nouja, bij mij dus precies dezelfde reden als hierboven al gezegd is, een eigen was financieel geen optie. Mn ouders hebben altijd geroepen dat ik het paard zelf moest kunnen onderhouden, nouja en dat kan ik niet.
Dus dan ga je opzoek. Of naja, eigenlijk heb ik niet echt gezocht. Int begin wel, tuurlijk dat doet iedereen. Maar vanaf een jaar of 15 kwamen de paarden gewoon op mn pad. En zo net zo bij Royal, die werd me aanegboden. Naja, das altijd leuk natuurlijk!
En binnekort heb ik alweer nieuwe uitdagingen klaar staan (Royal blijft hoor, dat wel!)

Cinderella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:53

heej, omdat een paard veels te duur is, stallingkosten enz. en ik ook niet alle tijd ervoor heb dacht ik, laat ik dan maar een verzorgpaardje vinden, ik kan alles met laila doen als het gewoon normaal is, dus ze lijkt een beetje op een eigen paardje!!!

JessiiCaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:57

omdat ik een eigenpony'tje heb gehad maar die is overleden, en de manege lessen konden we niet meer betalen.. dus ben ik op zoek gegaan want ik wou heel graag wel blijven rijden