Mijn verzorgarabieren en mijn arme verzorgshetlanders

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haflinglove
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-06

Mijn verzorgarabieren en mijn arme verzorgshetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-06 23:03

Hoi,

ik wou het even hebben over mijn lieve en mooie verzorg arabieren en mijn arme verzorgshetlanders ( shetlanders die een soort mishandeld worden ). eerst maar even over die supermooie arabieren want dat andere is best wel lang verhaal.

De arabieren:
Ik en mijn vriendinnen ( vriendinnnen die niet van paarden houdem ) die gingen naar 4 arabieren toe om te vragen of we ze mogen verzorgen. Eerst na een ene jessica gegaan, en die wist het niet want die was de verzorgster, toen naar een vrouw maar die wist het ook weer niet want die arabieren waren bij haar gestalt. Ik met jessica kletsen en zegt ze dat de eigenaresse om 4 uur volgens mij kwam. vriendinnen zaten ondertussen in de hooiberg te klooien . jessica ging een buitenrit maken en ik ging bij de arabieren kijken, 2 veulens, 1tje net 1 jaar geworden en de andere is 2 jaar. de gene van 2 jaar is fee en dat is wel de wildste maar het is wel mijn liefste liefie . Die van 2 jaar ( fee dus ) is bruin, en die andere ( naam vergeten ) die had een hele vage kleur, iets met schimmel en rood roan. Dan had je nog een volwassen merrie een schimmel en een volwassen bruine merrie die verzorgt jessica, ben eventjes van alle 2 namen vergeten. ik allemaal geaait ( vooral fee ) en toen even naar de hooiberg gegaan. t\toen kwam jessica erraan en ik even met haar gepraat. uiteindelijk komt de eigenaresse ( kende vreemd genoeg mijn moeder die vroeger gereden heeft ) en kwam uiteindelijk tot de conclusie dat ik wel mocht komen als jessica er is en dat ik dan mocht verzorgen ( elke woensdag ). ik zal een keertje foto van ze maken, en fee mijn schatje, doet ook mee aan arabieren showen, het zijn echte arabieren .

Shetlanders:
Mijn vriendin en ik keken heel vaak bij shetlanders die heel erg vies waren bijna allemaal mok hadden omdat ze in een lege modder weide stonden waar de helft bevroren modder is, ze er nooit uit worden gehaald of geborsteld worden, en elke dag en nacht in een bevoren ijskoude weiland staan en zo kan ik er nog wel meer noemen . er was een vrouw gekomen en die legde ons alles uit ook zijn telefoon nummer. ik gebeld wou hij ons eerst zien. ben ik bij de arabieren geweest kom ik terug verzorgt een vriendin van mij ze. en uiteindelijk verzorg ik ze nu samen met 3 vriendinnnen, en donderdag gingen we ze in de buitenbak doen om wat beweging te geven en blacky even in de longeerbak. we hebben pommetje ( een vos veulen ) helemaal geborsteld en rocky 9 ( mijn schatje ) ook een beetje. 2 shetlanders wouden niet komen en voor blacky hadden we geen tijd. we moesten ze wel aan de halster doen en over een paadje gaan en dan naar de bak toelopen en dat was allemaal wel leuk en spannend. allemaal gelukt, en nu ze ons hebben zijn ze weer goed verzorgt! en we rijden ze woensdag in, maar fieke en ik hebben er al eventjes op geleund en ze vinden het best
ik ga zondag foto's van ze maken, en dan zet ik ze op bokt

bedankt voor het lezen, daag

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:29

shetlanders in de wei als het vriest is niet zo zielig hoor, daar krijgen ze niks van. en WOENSDAG inrijden??? hoe wou je dat doen, in één dag tijd. zou je ze eerst niet wat beter leren kennen? rijden is echt niet het belangrijkste hoor!
ik denk dat ze eerst normaal verzorgd moeten worden, vóór je ze gaat inrijden... daarbij zou ik dat onder goede begeleiding doen, en niet zomaar gaan aanklooien. een shet is ook een echt paard...

_Cubby_
Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:34

merrieveulen schreef:
shetlanders in de wei als het vriest is niet zo zielig hoor, daar krijgen ze niks van. en WOENSDAG inrijden??? hoe wou je dat doen, in één dag tijd. zou je ze eerst niet wat beter leren kennen? rijden is echt niet het belangrijkste hoor!
ik denk dat ze eerst normaal verzorgd moeten worden, vóór je ze gaat inrijden... daarbij zou ik dat onder goede begeleiding doen, en niet zomaar gaan aanklooien. een shet is ook een echt paard...



Niks aan toe te voegen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:37

_Cubby_ schreef:
merrieveulen schreef:
shetlanders in de wei als het vriest is niet zo zielig hoor, daar krijgen ze niks van. en WOENSDAG inrijden??? hoe wou je dat doen, in één dag tijd. zou je ze eerst niet wat beter leren kennen? rijden is echt niet het belangrijkste hoor!
ik denk dat ze eerst normaal verzorgd moeten worden, vóór je ze gaat inrijden... daarbij zou ik dat onder goede begeleiding doen, en niet zomaar gaan aanklooien. een shet is ook een echt paard...


helemaal waar, maar shetjes moeten ook af en toe ontdekken dat ze niet heel groot zijn


Niks aan toe te voegen.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Re: Mijn verzorgarabieren en mijn arme verzorgshetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:24

Heel leuk dat je verzorgshetjes en arabiertjes hebt.
Maar pas op voordat je roept dat ze verwaarloost worden, shets die lekker buiten staan zijn nu eenmaal winterhard en kunnen dat best hebben.
Kijk eerder naar de vacht, de hoefjes en hoe dik/dun ze zijn dan naar het weer.

En idd...woensdag inrijden?
Je hebt ze als ik het goed lees nu 1 keer verzorgd, hoe wou je ze inrijden?
Heb je goedpassend tuig en voldoende ervaring?
Een shet is evenveel paard als een groot paard en kan dus even veel geintjes uithalen, zo niet meer.
En voor de zekerheid: overleg het met de eigenaar, het heeft geen zin op eigen houtje aan de gang te gaan.

Edit: lees net in een ander topic dat je ze woensdag eerst voor het eerst gaat longeren en dan gelijk inrijden, denk aub een beetje na bij wat je doet.
Ook de rest van wat je schrijft (voor het eerst erop en gelijk aan de teugel) geeft mij niet echt een geruststellend idee bij dit heel verhaal, ook een shet kan je naar de piep rijden.

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:31

Ga helemaal met Sily mee, doe alsjeblieft voorzichtig!! Dit zegt zij (en ik) niet om jou een beetje te pesten maar in het belang van die shetjes!

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 00:34

is het geen mooi pennyverhaal?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:12

lightmorebh schreef:
is het geen mooi pennyverhaal?

Inderdaad *zwijmel*
Ik ben het met de rest eens. Shetlanders die soort van mishandeld worden? Ik vind het beter klinken dat shetlanders ongeborsteld in een kale wei staan (want een shet in de wei moet je niet te veel borstelen dan poets je zijn bescherming weg en een shet moet niet te veel gras hebben) dan dat jij ze even op woensdag gaat inrijden zonder erbij na te denken en verstand van zaken. Dat kan pas "een soort van mishandeling"worden.
Ga nou maar eerst gewoon een beetje knuffelen en rustig aan het longeren oppakken.
Let wel op: deze pony's hebben waarschijnlijk geen conditie en staan in hun dikke wintervacht. Maak het niet al te gek.

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:13

napie schreef:
lightmorebh schreef:
is het geen mooi pennyverhaal?

Inderdaad *zwijmel*
Ik ben het met de rest eens. Shetlanders die soort van mishandeld worden? Ik vind het beter klinken dat shetlanders ongeborsteld in een kale wei staan (want een shet in de wei moet je niet te veel borstelen dan poets je zijn bescherming weg en een shet moet niet te veel gras hebben) dan dat jij ze even op woensdag gaat inrijden zonder erbij na te denken en verstand van zaken. Dat kan pas "een soort van mishandeling"worden.
Ga nou maar eerst gewoon een beetje knuffelen en rustig aan het longeren oppakken.
Let wel op: deze pony's hebben waarschijnlijk geen conditie en staan in hun dikke wintervacht. Maak het niet al te gek.



Ik mot ook gelijk aan penny denken!

Voor de rest ga ik helemaal met napie mee: leer eerst die pony wat beter kennen en ga dan aan inrijden denken!
Ik weet ook niet hoe groot je bent maar als je te groot bent kun je een jonge shet veel schade aanbrengen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:29

Ja , t'zal wel een nep verhaal zijn. En waar wij onze haf en tinker hebben staan staan ze 24/7 buiten zonder dekje (wel een inloopstal) maar zelfs de warmbloeden hebben geen dekje en ze zien er perfect uit

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:36

lightmorebh schreef:
is het geen mooi pennyverhaal?


inderdaad haha

Laulitz

Berichten: 8754
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 11:50

nielsd schreef:
Ja , t'zal wel een nep verhaal zijn. En waar wij onze haf en tinker hebben staan staan ze 24/7 buiten zonder dekje (wel een inloopstal) maar zelfs de warmbloeden hebben geen dekje en ze zien er perfect uit


Ik heb het idee dat het een shaduwaccount is...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:00

Dat kan natuurlijk ook.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:03

Verplaatst naar verzorgpaarden.
Enne, dames(en heren), houd het een beetje rustig hier, het is niet met 100% zeker te bewijzen dat dit verhaal niet waar is dus geef het voorlopig maar even het voordeel van de twijfel

Aan de topicstarter: Een shetlander is normaal gelukkiger in de koude wei dan in een warme stal, dus dat hoeft nog geen probleem te zijn. Weet de eigenaar dat jullie er mee willen gaan rijden? Zoja, dan zoui ik zeker zorgen dat er toch iemand bij is met verstand. Ookal zijn ze klein, shetlanders hebben net zoveel verstand en intelligentie als grote paarden, en als ze de eerste keer rijden slechte ervaringen krijgen dan gaat het heel moeilijk zijn om ze nog braaf onder het zadel te krijgen

edit: Ik weet wel niet welke shets je wil gaan inrijden, maar ik hoop wel dat je van pommetje afblijft

Haflinglove
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:26

merrieveulen schreef:
shetlanders in de wei als het vriest is niet zo zielig hoor, daar krijgen ze niks van. en WOENSDAG inrijden??? hoe wou je dat doen, in één dag tijd. zou je ze eerst niet wat beter leren kennen? rijden is echt niet het belangrijkste hoor!
ik denk dat ze eerst normaal verzorgd moeten worden, vóór je ze gaat inrijden... daarbij zou ik dat onder goede begeleiding doen, en niet zomaar gaan aanklooien. een shet is ook een echt paard...

Duh.. we bedoellen toch neit in 1 keer

Haflinglove
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:29

Jeetje, gelijk zeuren dat het nep is, nou nee dus.. ze staan alle2 in linschoten en die shetlanders bij de sigeuners. en ik bedoel niet echt mishandeld worden, maar iedereen heeft het over die shetlanders dat het zo zielig voor ze is, ze worden echt niet goed verzorgt, zelfs de eigenaresse en de andere verzorgster hebben het erover

Haflinglove
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:31

xKatleentjex schreef:
Verplaatst naar verzorgpaarden.
Enne, dames(en heren), houd het een beetje rustig hier, het is niet met 100% zeker te bewijzen dat dit verhaal niet waar is dus geef het voorlopig maar even het voordeel van de twijfel

Aan de topicstarter: Een shetlander is normaal gelukkiger in de koude wei dan in een warme stal, dus dat hoeft nog geen probleem te zijn. Weet de eigenaar dat jullie er mee willen gaan rijden? Zoja, dan zoui ik zeker zorgen dat er toch iemand bij is met verstand. Ookal zijn ze klein, shetlanders hebben net zoveel verstand en intelligentie als grote paarden, en als ze de eerste keer rijden slechte ervaringen krijgen dan gaat het heel moeilijk zijn om ze nog braaf onder het zadel te krijgen

edit: Ik weet wel niet welke shets je wil gaan inrijden, maar ik hoop wel dat je van pommetje afblijft

zielig in een weiland is ook neit het probleem.. maar ze hebben geen schuilstal en alles is daar bevoren modder en nog geen eens gras of voer, ze krijgen nog geen een beweging en niemand geeft ze aandacht.. leuk voor ze is dat ook weer niet, en pom is nog een veulen dus daar blijven we echt wel van af, en ja de eigenaar weet het.. tuurlijk, we doen het niet in het geheim

Haflinglove
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:37

Inderdaad *zwijmel*
Ik ben het met de rest eens. Shetlanders die soort van mishandeld worden? Ik vind het beter klinken dat shetlanders ongeborsteld in een kale wei staan (want een shet in de wei moet je niet te veel borstelen dan poets je zijn bescherming weg en een shet moet niet te veel gras hebben) dan dat jij ze even op woensdag gaat inrijden zonder erbij na te denken en verstand van zaken. Dat kan pas "een soort van mishandeling"worden.
Ga nou maar eerst gewoon een beetje knuffelen en rustig aan het longeren oppakken.
Let wel op: deze pony's hebben waarschijnlijk geen conditie en staan in hun dikke wintervacht. Maak het niet al te gek.
[/quote]


Ik mot ook gelijk aan penny denken!

1. wij zijn niet te groot
2. ze worden NOOIT geborsteld dus wij borstelen we hun schoon
3. wij doen echt niet aan mishandeling, wij helpen ze alleen maar!
4. je weet niet hoe erg dat weiland erruit ziet
5. ja.. ongeborstelt zijn ze zeker! 1tje heeft er zelfs een soort rastaa's! ze zien er vreselijk uit
6. Weer! wij gaan echt niet in 1 dag inrijden, ik en fieke ( vriendin ) hebben onze ex verzorg pony ingereden en dat duurde echt wel
lang, uiteindelijk was ze er aan gewend en was het geen probleem!
7. we gaan ze ook longeren!
[/quote][/quote]

Haflinglove
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-06

Re: Mijn verzorgarabieren en mijn arme verzorgshetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:39

Sily schreef:
Heel leuk dat je verzorgshetjes en arabiertjes hebt.
Maar pas op voordat je roept dat ze verwaarloost worden, shets die lekker buiten staan zijn nu eenmaal winterhard en kunnen dat best hebben.
Kijk eerder naar de vacht, de hoefjes en hoe dik/dun ze zijn dan naar het weer.

En idd...woensdag inrijden?
Je hebt ze als ik het goed lees nu 1 keer verzorgd, hoe wou je ze inrijden?
Heb je goedpassend tuig en voldoende ervaring?
Een shet is evenveel paard als een groot paard en kan dus even veel geintjes uithalen, zo niet meer.
En voor de zekerheid: overleg het met de eigenaar, het heeft geen zin op eigen houtje aan de gang te gaan.
bij de teugel was mijn ex verzorg pony, en die was makkelijk! en die deden we ook niet in 1 dag, we nemen echt wel de tijd.. dat gezeur van julllie.. als jullie ze zagen..!

Edit: lees net in een ander topic dat je ze woensdag eerst voor het eerst gaat longeren en dan gelijk inrijden, denk aub een beetje na bij wat je doet.
Ook de rest van wat je schrijft (voor het eerst erop en gelijk aan de teugel) geeft mij niet echt een geruststellend idee bij dit heel verhaal, ook een shet kan je naar de piep rijden.

Schuur_

Berichten: 4922
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 18:40

Dit alles kon je ook in 1 post zetten
Shetjes in een weiland is geen probleem maar als ze nooit voer krijgen en ze geen gras kunnen eten, zijn ze dan niet te zwak en te mager om er meteen mee beginnen te rijden?

Haflinglove
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:45

reininglover schreef:
Dit alles kon je ook in 1 post zetten
Shetjes in een weiland is geen probleem maar als ze nooit voer krijgen en ze geen gras kunnen eten, zijn ze dan niet te zwak en te mager om er meteen mee beginnen te rijden?

Ze kunnen inderdaad geen gras eten maar ik bedoel.. ze krijgen wel te eten maar niet genoeg, en als je dit allemaal bijelkaar haalt lijkt het verzonnen, of een penny verhaal.. maar dat is niet zo! en ze zijn ook niet te mager

Haflinglove
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 18:45

morgen maak ik er foto's van.. dan kunnen jullie ze zien! en dan kijken of ik het niet allemaal verzin, want het is echt!

hyperkind

Berichten: 286
Geregistreerd: 14-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 19:51

halloo.. ik verzorg samen met esmee (haflinglove)
die shetlanders
we hebben voldoende ervaring, ik rij nu 5 jaar en we zijn elke dag bij de shetjes geweest, dus ze kennen ons nu wel
we gaan ze trouwens met de eigenaar inrijden, die heeft ook alle spullen..
Laatst bijgewerkt door hyperkind op 28-01-06 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:03

Ze krijgen niet genoeg te eten, MAAR ze zijn niet mager?

Dat de wei bevroren is is helemaal niet zo erg. Die van mij staan ook in een bevroren wei. Maar ze hebben geen schuilstal? Dat is ook niet zo'n ramp. Je moet ze alleen juist dan niet gaan borstelen. Je borstel dan al het vet weg uit de haren. Dat is juist hun bescherming tegen regen en kou. Zou je ze niet eerst beter leren kennen en alles voordat je ze gaat inrijden?

Haflinglove
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:29

judith_cloud schreef:
Ze krijgen niet genoeg te eten, MAAR ze zijn niet mager?

Dat de wei bevroren is is helemaal niet zo erg. Die van mij staan ook in een bevroren wei. Maar ze hebben geen schuilstal? Dat is ook niet zo'n ramp. Je moet ze alleen juist dan niet gaan borstelen. Je borstel dan al het vet weg uit de haren. Dat is juist hun bescherming tegen regen en kou. Zou je ze niet eerst beter leren kennen en alles voordat je ze gaat inrijden?

Weeer.. al dat gezeur voorbij kom jij..
ze krijgen eten maar niet veel, een bevroren weiland zonder schuilstal ijskoud voor altijd blijven staan is dus niet leuk voor ze, en moeten we ze daar laten staan in de kou als z super vies zijn.. lees is alles goed door, er staat al een antwoord op. als jij ze zal zien zal je hetzelfde zeggen als wij en doen. want jij hebt ze nog nooit gezien ds jij weet niet hoe ze erruit zien en hoe ze worden verzorggt