Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bella8

Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-05 11:12

Ik heb zelf een verzorgpaard een ruin van 4 jaar. Ik hoef er niks voor te betalen. Ik heb ook een verzorgpony gehad en daar moest ik wel helft van het stalgeld betalen. Ik vind het best redelijk als er een bijdrage word gevraagd jij rijd wel op die pony of paard en leent hun spullen.

boefjeloverr

Re: Wie moet er betalen voor zijn of haar verzorgpony paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 11:50

ik hoef er niets voor te betalen .. ik mag hem berijden in ruil voor stallen, wei uitmesten en al die klusjes.. da vind ik wel best

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:01

Lekker als je er niks voor hoeft te betalen. Ik had vroeger een verzorpony en daar moest ik ook voor betalen het was niet veel hoor, maar ik vind dat niet eens zo raar, ik bedoel ik mocht rijden wanneer ik wou, hun spullen gebruiken.....enz enz

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 19:01

Ik heb de zorg over 7 paarden en hoef niet mee te betalen.
Heb ik nooit hoeven doen.
Ik krijg voor bepaalde dingen juist geld van hun
Eigenaar van de stal betaald de helft van mijn lesgeld.
Sleept de bak netjes voor me als ik het vraag.
En ik doe daar de paarden. Mest maar 1 keer per week uit de rest van de week word gedaan.
Ik hoef alleen de paarden maar te doen

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:20

Ik hoef niets te betalen voor mijn paard. Ik beleer haar juist en rij haar verder en breng haar uit in de Wedstrijden. Het paard stijgt daardoor ook aanzienlijk in waarde
Privéles wordt betaald hij wil graag dat ik privéles heb. De wedstrijden worden betaald. Verder wou die ook alles betalen.
Maar dat vond ik te gek dus ik betaal alleen mijn les op de manege en de startkaart voor de wedstrijden.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:28

voor mij vorige 2 verzorgpony's (een shet en welsh A) hoefde ik niets te betalen. Ik vroeg dan op welke dag ze altijd mestte en dan zou ik dat wel doen, omdat ik echt veel mocht. Ze zeiden altijd dat dat niet hoefde omdat dat te zwaar voor me was. Ik schepte dan steeds alle drollen eruit als ik er was. was het weer minder werk voor hun. Ook hebben we toen (het andere meisje dat ze verzorgde en ik) alle ramen enzo gezeemd en een beetje met de ragebol door de stallen. Ik wilde gewoon wat terug doen voor ze omdat ik zoveel mocht.
Nu rij ik een Fjord en hoef ik ook niets voor te betalen. Zij betaald zelfs de lessen die ik eerst altijd op zaterdag ermee reed. Nu niet rij ik niet meer op zaterdag vanwege bijbaantje. Veel terugdoen met bv stallen uitmesten hoeft ook niet, want dat word toch door het stalpersoneel gedaan. Binnenkort mag ik nu ook een zadelproef ermee gaan rijden voor het fjordenstamboek.

Eigenlijk vind ik betalen voor een verzorgpaard ook niet kunnen. Je doet wat voor hun en ze verdienen er nog mee ook. en vooral als je ook nog de stallen enzo moet mesten.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 10:41

Nannes schreef:
Eigenlijk vind ik betalen voor een verzorgpaard ook niet kunnen. Je doet wat voor hun en ze verdienen er nog mee ook. en vooral als je ook nog de stallen enzo moet mesten.

Maar jij mag WEL op hun paard rijden.
Als jij op een manege paard rijd moet je ook betalen.

bram_islief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:43

ik heb een verzorpony en meot daar voor betalen.
vind ik best lochies want ik mag er alles mee doen en ik mag hun spullen gebruiken.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:36

DunDijk schreef:
Nannes schreef:

Ja dat is waar, maar dat doe je ook voor hun plezier. Je doet het omdat hun die dag bv niet kunnen en anders het paard er dus niet uit komt. Ik ken ook iemand die er voor moest betalen en ook moest uitmesten enzo. Dat vind ik gewoon stom. Je doet wat voor hun en je moet er nog wat voor betalen ook. Je gaat toch ook geen geld ervooor vragen als iemand je kat komt voeren als jij op vakantie bent en die gene helemaal leip van katten is?
Op een manegepaard is een ander verhaal. Dat is hun inkomen.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 12:09

Ik hoef er ook niks voor te betalen... (behalve dan zadel, dekens e.d.). En zij betalen mij ook niet.

Ik vind dat ook niet meer dan normaal. Jij helpt hun en zij helpen jou. Je bent er dus allebei mee geholpen.

Het enige wat hun betalen is wedstrijden (en het voer dan enz.) omdat ik dat gewoon echt niet op kan brengen en hun dat wel graag willen. (Ik vind het natuurlijk wel super leuk om te doen).

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 16:18

Ik hoef niets te betalen En zou dat trouwens ook niet doen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:45

Ik betaal de helft van de stalling, maar dat vind ik helemaal niet erg.. Heb namelijk ook niet het gevoel alsof ik bijrijder ben.. Hoop dingen worden gewoon overlegd en word er ook bij betrokken enz..

Verder hoort dit topic op VP thuis en heb al een Mod gevraagd of die dit wilt verplaatsen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 01:34

Ik verplaats dit topic naar het nieuwe subforum verzorgpaarden. Daar staat het beter op zijn plaats.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:51

Ik heb veel paarden gereden, voor 1tje moest ik 50 euro per maand betalen. Vindt ik niet meer dan normaal.
Veel mensen vroegen hoeveel ik er nou voor kreeg.. om dat paard te verzorgen Als ik dan zei; niks, ik betaal er juist voor! Dan verklaarden ze me allemaal voor gek ik verzorgde dat paard toch daar moest ik toch juist geld voor krijgen..?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 11:21

Ik ga voor mijn verzorgpaardje 50 euro per maand betalen als ze op stal staat.
Vind dat niet meer dan logisch en op een manege betaal je veel meer om alleen al te rijden en daar kan je ook alleen maar een beetje poetsen en rijden.
Met mijn verzorgpaard mag ik alles buiten rijden, bij de nieuwe stal in de bak rijden, maar ook gewoon lekker knuffelen, uren bij haar in de wei zitten met een muziekje en een boek.

Je gebruikt meestal wel de spullen van de eigenaar en dat je de eigenaar er meestal een plezier mee doet dor het beestje in beweging te houden tja als je niet wil betalen neem dan geen verzorgpaardje waar je voor moet betalen.

Gaat het echt om inrijden, op niveau rijden o.i.d. dan wordt het een beetje anders omdat het paard er beter van wordt (als het goed is).

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 15:55

DunDijk schreef:
Nannes schreef:

En je traint hun paard hoogstwaarschijnlijk ook. Tenminste, dat is bij mij toch wel het geval en dat is nu net het verschil met manegepaarden.

Ik vind dat je manege- en verzorgpaarden niet helemaal kunt vergelijken. Een manegepaard rijd je, en daar houdt het op je kan em nog wat poetsen, maar de echte verzorging moet je niet voor je rekening nemen. En dat is bij een verzorgpaard wel het geval.

Tenminste, dat is bij mij bijna altijd zo geweest .

zonnebloem18 schreef:
Vind dat niet meer dan logisch en op een manege betaal je veel meer om alleen al te rijden en daar kan je ook alleen maar een beetje poetsen en rijden.
Je zegt het goed, voor alleen te rijden .

Als je een verzorgpaard/bijrijdpaard hebt, in mijn geval toch, dan train je dat paard en dan verzorg je dat paard. (Ik vind dus niet dat het alleen om 'inrijden' gaat )
Het paard wordt er met andere woorden beter van, net als jij. Dus ik vind dan dat geen van beide 'partijen' moet betalen.

Ik train het paard, het paard wordt er beter van. Ik mag rijden, ik wordt er beter van.

Ik koop wel regelmatig nieuwe spullen voor Olga en ben lid van de rijvereniging en betaal mijn lessen zelf .

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 21:54

Ik hoef niks te betalen voor het verzorgen/berijden.
Vind dat ook weer logisch.
Zelf doen ze helemaal niks met de pony's ezel enz. dus ik geef ze wat aandacht en doe er dingen mee...
Maar ik mest ook de stal uit, ruim de wei vaker op(al mag ik sommige dingen niet opruimen) doe paarden naar de andere wei...koop veel dingen voor ze en er zal nog wel meer zijn.
Ik heb plezier met het omgaan met de dieren, en houd ze ook nog in beweging. Geef de dieren dus ook aandacht zodat hun dat niet/niet meer zoveel hoeven te doen(hebben ze geen zin in:S)
Ik heb geen les op de pony's dat zal misschien wel nog komen maar dat zal ik dan zelf moeten betalen wat ik dan ook wel begrijp

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 18:13

ik hoef niks te betalen voor me verzorgpaard! maar de wedstrijden betaal ik wel zelf, ik rijd erop en ik hoef geen wedstrijden het mag! dus ik betaal dat zelf! voor de rest betaal ik niks, ja als ik iets leuks zie en het koop, mesten enz, hoef ik niet te doen, maar doe ik wel, is een kleine moeite ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 11:06

Ik krijg er zelf een vergoeding voor, ik rijd er ook paarden in en train paarden (die er ook zijn voor de verkoop). Ik vind het dan ook logisch dat ik daar wat voor krijg.
Als kind kreeg ik geen geld maar toen leerde ik meer van het paard dan hij van mij maar betalen ervoor zou ik nooit doen, dan kun je net zo goed op de manege gaan rijden.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 20:53

ik help zeg maar weleens met vegen water halen stal uitmesten bak harken enzo. Ik mag dan ook vanalles met piaffe

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:00

Ik heb vorig jaar een tijd geholpen op de manege, met de pony's opzadelen enzo... In ruil daarvoor mocht ik gratis rijden (in de les of gewoon alleen, ik mocht gewoon zelf een paard kiezen) erg leuk!

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 14:07

Ik hoef niks te betalen.. ik heb nou wel sinds kort privéles van zijn eigenares. Daar moet ik wel voor betalen (nja, mn ouders dan;))

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 13:39

Wij betalen het volledige stalgeld...
Maar goed, hij wordt toch van ons, want we hebben de afspraak
voor de aankoop/verkoop al staan!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 15:29

Ik hoef niets te betalen,
mag voor de rest wel alles doen, zolang het natuurlijk verantwoordelijk blijft, maar dat is logisch.
*heeft het prima getroffen met Iris*

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:28

Ik hoef niet te betalen!
Ik zou er echt wel wta voor willen betalen, maar die mensen zijn blij dat ik het doe.
Ik ben de enige die er wat mee doet, eigenlijk heb ik soms het ide dat het mijn paard is Ze verwachten gewoon dat ik vaak kom en alles netjes doe. Verder geen eisen ofzo