Jeugd wilt steeds meer?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:21

Ir111 schreef:
Ik lees net het topic dat waarschijnlijk de aanleiding is van dit topic. Daar zie ik gewoon een meisje van 10 jaar (een kind!) die haar dromen opschrijft.


Ik moest denken aan een liedje van Harrie Jekkers:

(Hier staat de tekst: https://genius.com/Harrie-jekkers-met-e ... zee-lyrics )

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:21

Ik zie met verbazing het tegenovergestelde gebeuren, eigenaren die iemand zoeken:
- 18+
- ervaring met jonge/moeilijke paarden/grondwerk etc
- rijden mag niet!!
- door weer en wind komen
- stal mesten/voerbeurt mee draaien
- bijdrage: €50

Schiet mij maar lek.
In mijn verzorg/bijrijderstijd was het altijd win win met de bijrijdpaarden. Beestje was er even uit (en ik reed lang niet altijd, wandel/longeer/grondwerk even graag) eigenaar even de handen vrij en uiteraard mestte ik uit/zette voer klaar of hielp mee met voeren of paarden buiten zetten.
Tegenwoordig is de verhouding ver zoek.

FeverGloves
Berichten: 92
Geregistreerd: 20-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:46

Dit is iets van alle tijden denk ik, er is door de digitale wereld alleen meer ruimte om (op andere manieren) jezelf te vergelijken met anderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 17:47

Mars schreef:
Ik zie met verbazing het tegenovergestelde gebeuren, eigenaren die iemand zoeken:
- 18+
- ervaring met jonge/moeilijke paarden/grondwerk etc
- rijden mag niet!!
- door weer en wind komen
- stal mesten/voerbeurt mee draaien
- bijdrage: €50

Schiet mij maar lek.
In mijn verzorg/bijrijderstijd was het altijd win win met de bijrijdpaarden. Beestje was er even uit (en ik reed lang niet altijd, wandel/longeer/grondwerk even graag) eigenaar even de handen vrij en uiteraard mestte ik uit/zette voer klaar of hielp mee met voeren of paarden buiten zetten.
Tegenwoordig is de verhouding ver zoek.
Of mensen die verwachten dat jij Z-geklasseerd bent, hun L-paard ook wel even naar het Z wilt rijden, maar wel allemaal op eigen kosten + een maandelijkse bijdrage aan de eigenaar. :')

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:09

Mkango schreef:
Mars schreef:
Ik zie met verbazing het tegenovergestelde gebeuren, eigenaren die iemand zoeken:
- 18+
- ervaring met jonge/moeilijke paarden/grondwerk etc
- rijden mag niet!!
- door weer en wind komen
- stal mesten/voerbeurt mee draaien
- bijdrage: €50

Schiet mij maar lek.
In mijn verzorg/bijrijderstijd was het altijd win win met de bijrijdpaarden. Beestje was er even uit (en ik reed lang niet altijd, wandel/longeer/grondwerk even graag) eigenaar even de handen vrij en uiteraard mestte ik uit/zette voer klaar of hielp mee met voeren of paarden buiten zetten.
Tegenwoordig is de verhouding ver zoek.
Of mensen die verwachten dat jij Z-geklasseerd bent, hun L-paard ook wel even naar het Z wilt rijden, maar wel allemaal op eigen kosten + een maandelijkse bijdrage aan de eigenaar. :')


Maar wel eerst even op dieet want max 60 kg ~~}>

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:29

Op internet vind ik vooral de advertenties van paarden eigenaren opvallend. Het komt erop neer dat je van alles moet (waaronder een flink bedrag betalen), weinig mag en dan nog dankbaar moet zijn dat je zijn/haar paard mag verzorgen of bijrijden. Alsof een verzorgster laag in rang staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:39

Poekkie schreef:
Maar wel eerst even op dieet want max 60 kg ~~}>

Haha, o, daarvoor hoef ik niet op dieet, dus dat scheelt. :')

PowerPoef

Berichten: 1202
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:42

Ik denk ook dat het op internet makkelijker is om eisen te stellen, maar dat veel kinderen in het echt ook hartstikke tevreden zouden zijn met alleen poetsen.
Ik zelf had ook wel allemaal dromen van wat ik zou willen, maar uit eindelijk waren van mijn 4 verzorg paarden 2 niet berijdbaar en de rest ging na een tijdje met pension (of overleden) en ik heb er niet minder plezier van gehad.

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:44

Cinderella schreef:
Op internet vind ik vooral de advertenties van paarden eigenaren opvallend. Het komt erop neer dat je van alles moet (waaronder een flink bedrag betalen), weinig mag en dan nog dankbaar moet zijn dat je zijn/haar paard mag verzorgen of bijrijden. Alsof een verzorgster laag in rang staat.


De verhouding is hoe dan ook scheef dus dat klopt wel

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:50

Lieser schreef:
Niet alleen de jeugd hoor. Hier staan de ouders bij een proefjesdag op de manege te brullen, regelen, organiseren en eisen.

Dat was vroeger niet anders hoor, en als Annie met haar lelijke pony meer punten reed dan hun Betty met een mooie, dure sportpony gingen ouders ook verhaal halen bij de jury.

Wel mis ik de leuke verenigings-momenten van vroeger, alle pony's in een grote vrachtwagen, iedereen in de "mooie" clubtrui, ererondje enz.

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:56

Ik merk het eigenlijk niet, als ik eens een mp adv. zie dan is de enige eis dat ze het aan kunnen fietsen, andersom daarintegen... Ik heb vaak niet gereageerd omdat ik onder de 18 ben, hoewel ik soms naar volwassen kijk die lopen te zagen en te doen met de dieren, daarnaast vind ik het óf bijdrage of klusjes, niet beide..
Dingen die je noemt zijn natuurlijk belachelijk maar ik wens ze succes iets te vinden en als ze het doen hebben ze geluk, :+

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 18:56

Valt het niet nu op omdat het leesbaar is op sociale media? Vroeger moest je aanbellen als je een pony wilde verzorgen. Er werden echt geen advertenties gezet in de Hoefslag of Penny voor kindlief. Je kreeg dus veel minder weer van wat kinderen wilde. En wellicht is het persoonlijk durven vragen ook nog wel een drempel om hogere eisen te stellen.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:08

Jessix schreef:
Valt het niet nu op omdat het leesbaar is op sociale media? Vroeger moest je aanbellen als je een pony wilde verzorgen. Er werden echt geen advertenties gezet in de Hoefslag of Penny voor kindlief. Je kreeg dus veel minder weer van wat kinderen wilde. En wellicht is het persoonlijk durven vragen ook nog wel een drempel om hogere eisen te stellen.

:j
En wat ik dan daarna merkte is dat het in de paardenwereld toen toch mond tot mond reclame was.
Ik was in die tijd een meisje dat precies op tijd kwam en ondanks lage leeftijd verantwoordelijk, hard werkte en echt liet zien dat ik erg graag wilde.
Ik ben begonnen bij een kleine handelsstal, waar ik alles deed, veel geleerd.
Deze verhuisde te ver weg voor mij en ben gaan rijden, ja al meteen rijden, bij een zwangere vrouw op haar 4 jarig paard waar ik ook onderlinge springwedstrijden mee mocht doen. Ik was toen 15.
Zij was bevallen en ging zelf weer rijden en ik kon wel op 5 plekken aan de gang.
Maar was er altijd, belde nooit af, haalde mee hooi van het land, mestte stallen, ragde spinnenwebben, poetste tuig, noem het maar.

En als ik kijk naar de bijrijders die ik nu heb gehad, ik vraag geen bijdrage, geen klusjes.
Te laat, niet op komen dagen, kwartier van te voren af appen. Ziek zijn maar wel op de kermis tegen komen.
Vooral slechter rijden dan wat ze zelf inschatten.

2, waar ik nog altijd contact mee heb, waren wel echt van de afspraken :j


Ik denk als de meiden zijn zoals ik boven zou omschrijven zoals ik (en toen vele) was, dat ze ook op 10 plekken zouden kunnen rijden zonder bijdrage.
Maar als ik nu nog eens op zoek ga, vraag ik ook een bijdrage en dat e verplicht les moeten halen.
Dat maakt dan nog wat goed...de bijdrage kan ik altijd weer laten vallen als het meiden zijn van de afspraken.

Gini
Berichten: 17962
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:13

Is het erg om iets te willen? En dan ook heel concreet in gedachten te hebben wat je wilt?
Ik zou willen dat ik mijn dromen en wensen zo goed kon aflijnen. En niet meteen settelen voor minder. :D

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:14

Alleen als je dan merkt dat het vinden van een paard in je wensenlijstje toch niet lukt is het wel handig deze aan te passen :)
Maar proberen, waarom niet :j

Christina
Berichten: 262
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Chaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:24

Ik zie bij mij juist het tegenovergestelde. Ik biedt aan een Welsh pony van 1.25m, verzorger mag zo vaak komen als ze willen, rijden kan in de bak of het bos waar je zo komt zonder over de weg te rijden, pony kent wat kunstjes, zelfs mennen is een optie. Pony is op zich heel braaf, maar er is weinig op gereden. Geen bijdrage of werkzaamheden.

Ik krijg,
- meisje van 21 die wel wilde mennen. Leuk. Ik had geen mentuig meer maar dat wilde ik wel aanschaffen op termijn. Meisje begint enthousiast, maar als ik denk dat wordt wat, gaat ze samenwonen en begint aan een nieuwe opleiding en die zag ik toen ineens niet meer.
- meisje van 10 of 11, woont iets van 10km bij mij vandaan dus komt met moeder. Meestal op zondag, een uurtje. Behalve als er een feestje, verjaardag of vakantie is. Moeder is erg voorzichtig en meisje mag bijna niet rijden. Meisje wil “grondwerk” doen, dus ik laat wat dingen zien en kom ik er achter dat ze vrijheidsdressuur bedoelt. Ook goed. Laten zien wat pony kan en na een jaar kan pony nog exact hetzelfde en niks nieuws of beter. Ook prima. Verder wordt er wat gepoetst of “geknuffeld”. Niks wandelen in het bos, lekker rondcrossen, gekke dingen doen.
- en dan hadden we ook nog een meisje van 6 of 7 jaar. Zat pas een jaar op rijles maar stopte daar wel meteen mee nadat ze 1 keer bij mij was geweest. De eerste week kwamen ze 3 keer, moeder wilde ook graag een keer zonder dochter komen want dat was zo lekker ontspannend. Prima, mag. Tweede week kwamen ze alleen nog maar op zaterdag. Meisje begon wel meteen te rijden *\o/* . Ik zag al dat meisje in draf erg onstabiel zat en niet kon lichtrijden. Na een paar keer, toen het ook nogal winderig was, vond mijn pony dat gestuiter even niet tof en bokte meisje eraf. Ik snap dat ze dat niet leuk vond. Na een paar keer niet meer gereden te hebben vroeg ik naar de plannen en wilde ze alleen nog maar poetsen en knuffelen, waar ik voor heb bedankt.

Pony is nu helaas hoefbevangen, maar als hij weer helemaal goed is en ik toch nog een verzorger erbij zoek, dan ga ik wel als eis stellen dat die minimaal 1x per week komt en er minimaal 1 uur per week wordt gereden. Voor poetsen en knuffelen nemen ze maar een teddybeer.
En anders ga ik zelf maar weer eens mennen :)

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 19:31

schaf maar vast de menspullen voor jezelf aan :D :+

Zerline

Berichten: 328
Geregistreerd: 17-01-13
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:28

Zelf ben ik op mijn 14e begonnen met het verzorgen/bijrijden van paarden. Dit is bijna 10 jaar geleden geweest. Hierbij had ik wel op marktplaats een advertentie geplaatst met naar mijn mening een redelijke tekst. Ook uitgelegd wat ik kon en waartoe ik bereid was. Hier kreeg ik de eerste weken geen reactie op, maar ineens na +- een maand kreeg ik een reactie van een mevrouw.

Zij bood mij een haflinger aan waar ik mee mocht wandelen, poetsen, grondwerken etc. Ik had alleen manege ervaring en mijn ouders waren geen paardenmensen, dus konden mij niet ondersteunen. Dit had ik duidelijk aangegeven in de advertentie. Deze dame heeft mij de eerste keren ondersteund en heeft mij veel dingen uitgelegd en geleerd. Uiteindelijk mocht ik zelfs op haar gaan rijden. Zij heeft enorm in mij geinvesteerd, waardoor ik graag "klusjes" voor haar terug deed. Door haar vertrouwen en energie, kreeg ik juist de motivatie om veel voor haar terug te doen.

De eisenpakketten die ik soms lees vanuit een eigenaar, daar wordt ik direct zenuwachtig van. Ik durf dan zelf al niet meer te reageren. Ik ben absoluut geen sterruiter, maar wel een hele (vind ik) betrouwbare . Gelukkig heb ik door mond op mond een geweldig verzorgpaard gevonden, maar ik weet niet of ik deze had gevonden als niemand mij ooit deze kans had geboden en in mij had geïnvesteerd. Ik ben de eerste eigenaresse dan ook nog steeds enorm dankbaar.

Ik denk niet dat jongeren perse meer eisen dan vroeger. Tien jaar geleden hoorde ik ook al 14 jarigen vragen om een verzorgpaard waarmee zij kunnen crossen, springen, buitenrijden en op wedstrijd mogen. Echter merk ik wel dat er bij eigenaren veel veranderd. Zodra er gereden mag worden op een paard vind ik het meer dan logisch dat er een bijdrage wordt betaald. Maar een bijdrage vragen terwijl er gemest moet worden, voer klaargezet moet worden, paarden binnen en buiten moeten worden gezet vind ik persoonlijk wat vreemd. Dan zal ik eerder vrijwillig bij een manege gaan werken.

_Mir
Berichten: 1365
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 20:31

Cinnepin schreef:
Poekkie schreef:
Maar geldt dat dan ook niet voor eigenaars?
Wat ik soms allemaal zie voorbij komen van stallen mesten + hooi geven + voeren + bijdrage + alleen ervaren 18+ ruiter die dressuurles neemt en niet springt + … laat soms mijn nekharen ook recht omhoog staan.

Ik heb zo iets van… vragen staat vrij en als niemand er op in gaat kom je zelf wel te weten dat je een belachelijk eisenpakket hebt.



Klopt, je moet van alles doen en betalen, dat is net zoiets inderdaad


Inderdaad.. ooit zie je advertenties voorbij komen waarbij je denkt... wat krijg ik ervoor? Zo veel moet je dan doen haha

Cinnepin

Berichten: 8957
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 12:09

Dat vind ik ook belachelijk, en klusjes en betalen.

Ik bood 2 weken geleden mijn paard aan als bijrijdpaard omdat ik herstellende was van een ongelukje.
Ik had afgesproken met verschillende mensen, maar ik begin er niet meer aan. De 1 kwam te laat, de ander zegt echt op het laatste moment af, weer iemand die denk dat het haar paard was en begint dingen tegen mij te zeggen die ik moet doen en wil zelf bepalen waar ze heen gaat met paard, terwijl ik al aangaf in welk bos gebied gereden mag worden.

Ik vroeg geen bijdrage en klusjes hoefde ook niet ( dat kon ik zelf nog wel ). Nou als er zo met mij omgegaan wordt en zo makkelijk zijn hoeft het niet. Ik begin er niet meer aan....


Daar komt bij dat het ook heel goed kan gaan gaan. Ik hheb mijn paard 7,5 jaar gereden end eed ook klusjes, ook voor ander paard van de eigenaar, evenals verzorgen wanneer ze op vakantie waren etc. Dat is zo goed gegaan dat ze mijn bijrijd paard aan mij hebben gegeven en ik nu dus sinds 26 april dit jaar eigenaar ben van dit paard. Ik heb dan ook nooit eisen gesteld van dit wil ik en dat wil ik.

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:33

Tijden veranderen en niet te zuinig ook en zeker niet in een voordeel.

Zelf altijd bij een boer aan de overkant gereden. Omdat onze eigen pony voor mij te klein was.
Heb daar net erg veel plezier gereden en ja er moest wel eens een stal uitgemest worden, of de koppel paarden verweiden.
Wat een heerlijkheid als je mocht helpen.
En ook het boeren werk daar mocht ik bij helpen als dat in de planning van me vader ( ook boer) paste.
Later daar vele paarden gereden en veel werk verricht. Veel geleerd.
Maar eigen eisen kwam echter niet in me hoofd op.
Uiteindelijk veel wedstrijd ervaring op mogen doen, door de inzet die getoond werd. Daardoor ook bij de hengstenhouder gereden eerst een aantal in de winter bij ons thuis later daar intern.
Dit alles bereikt door inzet.

En dat is ook wat ik nu bij ons eigen ruiter terug zie komen.
Inzet voor 10, niet zeuren als er een stalletje gedaan moet worden. Komt in weer en wind.
Ze mag hierdoor ook naar wedstrijden straks als ze de jonge pony klaar heeft.
Lessen betalen we 50/50

Poekkie

Berichten: 7362
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:36

Cinnepin schreef:
Dat vind ik ook belachelijk, en klusjes en betalen.

Ik bood 2 weken geleden mijn paard aan als bijrijdpaard omdat ik herstellende was van een ongelukje.
Ik had afgesproken met verschillende mensen, maar ik begin er niet meer aan. De 1 kwam te laat, de ander zegt echt op het laatste moment af, weer iemand die denk dat het haar paard was en begint dingen tegen mij te zeggen die ik moet doen en wil zelf bepalen waar ze heen gaat met paard, terwijl ik al aangaf in welk bos gebied gereden mag worden.

Ik vroeg geen bijdrage en klusjes hoefde ook niet ( dat kon ik zelf nog wel ). Nou als er zo met mij omgegaan wordt en zo makkelijk zijn hoeft het niet. Ik begin er niet meer aan....


Daar komt bij dat het ook heel goed kan gaan gaan. Ik hheb mijn paard 7,5 jaar gereden end eed ook klusjes, ook voor ander paard van de eigenaar, evenals verzorgen wanneer ze op vakantie waren etc. Dat is zo goed gegaan dat ze mijn bijrijd paard aan mij hebben gegeven en ik nu dus sinds 26 april dit jaar eigenaar ben van dit paard. Ik heb dan ook nooit eisen gesteld van dit wil ik en dat wil ik.


Stom.
Helaas heb je zulke suckers aan beide kanten.
Weet nog dat ik 6,5 jaar geleden een bijrijdpaard zocht. Iemand belde mij op om kennis te maken en belde 10 min op voorhand terug af omdat het te warm was. Ik was al een kwartier onderweg in een hete auto op dat moment, had zelfs niet verwacht te rijden maar gewoon kennis te maken. ‘T was al 3 dagen erg warm, dus dan tot 10 min voor de afspraak wachten en dan beledigd zijn ‘dat ze haar gezondheid toch niet in gevaar ging brengen voor mij’ was gewoon grof. Razend was ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:37

Ik denk dat het ook bij de eigenaren van paarden zo is, er zijn steeds meer eisen. Ik zocht een paard of pony om gewoon lekker te poetsen, misschien wat grondwerk. Rijden als ik erop pas is leuk maar hoeft niet per se en zeker niet per se 3x per week...
En ik kan niks vinden want ik heb geen 10 jaar ervaring en ik kan geen bijdrage van €100+ betalen en nog les nemen en ik kan niet op vaste tijden vanwege onregelmatige lestijden op mijn opleiding. Ik vind het ook niet erg om af en toe wat te doen hoor, maar vanwege mijn lestijden kan ik niet verantwoordelijk zijn voor bijvoorbeeld voeren en binnen uitmesten kan ik niet door allergie. Wei uitmesten, zadel invetten, genoeg wat ik wel kan.
Ik ben zelfs ergens afgewezen bij een goed doel omdat ik te jong zou zijn en omdat ik niet vaak genoeg kon. Ik was 23 en bood aan om 1x per week belangeloos de wei uit te mesten...

Moonlight17
Berichten: 2351
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 12:41

ik zie de voor en nadelen er wel van.

Ik heb zelf jaren een eigen pony gehad, daarnaast nog een verzorgpaarden/pony's gehad. Daarna een verzorgpaard. In mijn tiener/puber had ik weinig eisen. Ik wilde kunnen rijden/springen/buitenrijden/wedstrijden, echter stond daar wel tegenover dat ik al ervaring had opgedaan met mijn eigen pony. Dus ik wist wat mijn verantwoordelijkheden waren. Ik deed gewoon de gebruikelijke klusjes en eventuele kleine bijdrage voor ijzers voor de wedstrijden. Die hadden de pony's anders niet nodig.

Toen ik nadat ik klaar was bij de pony's ging, mijn eisenlijstje weer omhoog.
rijden/springen/buitenrijden/wedstrijden en eventing rijden. Maar ik deed wel een stapje omhoog in meer investeren in het paard, voor het paard zorgen als de eigenaar niet kon, meehelpen in de dagelijkse verzorging.

Nu bezit ik zelf mijn laatste verzorgpaard en ik zou liever iemand hebben met een eisenlijstje waardoor de kans dat die persoon past ook groter is, dan dat ik random iemand laat komen die niet weet wat die wil.

Cinnepin

Berichten: 8957
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Jeugd wilt steeds meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 12:46

voor mijn paard van mij was verzorgde ik ook beide paarden bij afwezigheid eigenaar, deed klusjes, was er bij tandarts/dierenarts bezoeken bij, als er wat was, kwam ik direct etc...maar heb nooit dingen ge eist...ik mocht hem als van mezelf beschouwen maar deed alles in overleg. Ik was blij met wat ik had.
En ja ook ik inversteerde in paard, Zo kocht ik zebra vliegendekens , heb ik een eigen zadel en hoofdstellen gekocht ( ookal was dat er, ik wilde boomloos rijden ) halsters kocht ik, vliegenmaskers..dit hoefde allemaal niet, maar deed het wel. Ik reed tenslotte op dat paard.
Ik was heel dankbaar en genoot van wat ik had....

Nu is hij van mij dus, en zocht ik ook iemand terug die ik er blij mee kon maken terwijl ik revalideerde, maar als ze zo gaan beginnen.....