Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:54

Maar so what als ze het je kwalijk nemen dat je een ander wil? Jouw paard... Jouw regels.

Persoonlijk zou ik ook wel een x harder worden, ik heb het nu al 100 keer verteld en je doet het nog steeds niet. Als ze dan haar schouders ophaalt komt ze toch lekker niet meer rijden... Heel simpel hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:57

Jij hoeft haar sowieso niet te vragen wanneer ze komt lijkt mij, dat kan vanuit haar zelf komen maar verder vind ik het meteen stoppen wel rigoreus, zoals ik het lees is er nooit een echt gesprek geweest maar word het altijd weggelachen. Je zou ook eerst een gesprek aan kunnen gaan, aan kunnen geven dat ze nu echt zelf moet leren zadelen en het poetsen goed moet zijn, dat je haar wel wil helpen maar dat ze dat stukje eens goed moet bekijken en dat je verwacht dat ze dit binnen een bepaalde tijd helemaal zelf kan. Dan geef je haar nog wel eens kans ipv zonder gesprek of waarschuwing ineens alles stopzetten.

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:05

Tinkerjoris schreef:
Goof schreef:
Dan moet je daar duidelijk in zijn en dat afhouden.
"Dat is een heel lief aanbod, maar ik wil daar op dit moment niet op ingaan. Als uw dochter de benodigde ervaring heeft zie ik haar en jullie met alle liefde weer terug".


Ik hoop dat ze dan niet vallen over dat ik er iemand anders bijzoek.

Haar ouders hebben namelijk meermaals gevraagd of zij ook niet mogen rijden.

Ik ga eens nadenken hoeik dat zou kunnen formuleren op een nette manier.

Erover praten zal natuurlijk beter zijn dan het op zn beloop laten..


En daarom moet je het niet laten doodbloeden en je moet er ook niet iemand bijzoeken. Ga eerst een gesprek aan en beëindig dit netjes en begin dan pas aan iets nieuws.
Dan hoeft niemand zich gepasseerd of vervelend te voelen.

anjali
Berichten: 15081
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:46

Ik begrijp dat dit allemaal moeilijk is,maar het is en blijft jouw pony en jij maakt uit wie hem verzorgt,of niet meer verzorgt als jij het niet meer wilt.

Rocamor

Berichten: 10869
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:09

Nav jouw antwoord op mijn post. Vind het meisje het wel leuk? Of pleaset ze anderen.

Ik heb om zo'n "hanger" in mijn omgeving en word er doodmoe van

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 17:35

Betaalt dit meisje ook een bijdrage? Ik vind het namelijk klinken alsof je haar elke keer privéles aan het geven bent. Dat je dit in het begin doet bij een verzorger is nog wel logisch, even op weg helpen. Maar na een half jaar nog steeds?

Dit zou je wellicht ook als argument kunnen aandragen. Je bent nu belast met activiteitverzorging/privéles ipv dat je een verzorger hebt die je enigzins ontlast. Als je hiermee door besluit te gaan zou ik ook zeker een vergoeding vragen voor het lesgeven. Dit meisje klinkt echt niet als een verzorger maar als een lesklant.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 18:03

Sarah_Elise schreef:
Betaalt dit meisje ook een bijdrage? Ik vind het namelijk klinken alsof je haar elke keer privéles aan het geven bent. Dat je dit in het begin doet bij een verzorger is nog wel logisch, even op weg helpen. Maar na een half jaar nog steeds?

Dit zou je wellicht ook als argument kunnen aandragen. Je bent nu belast met activiteitverzorging/privéles ipv dat je een verzorger hebt die je enigzins ontlast. Als je hiermee door besluit te gaan zou ik ook zeker een vergoeding vragen voor het lesgeven. Dit meisje klinkt echt niet als een verzorger maar als een lesklant.


Ze betaald geen bijdrage. Ik vraag geen wederprestatie.

Ze verzorgt ook niet zo zeer. Ze is er enkel wanneer ik er zelf ben.

Er staat nog een jonge onbeleerde ruin en een paard van 1 92 in de wei. Gezien ik daar verantwoordelijk voor ben. (En dit meisje nog niet zelf een pony in of uit de wei kan zetten).


Ik had destijds een advertentie voor verzorger bijrijder van mijn jonge pony. Omdat ik mijn oude zelf wilde doen.
Uiteindelijk wilde hun zoo graag dat ik ze heb laten komen kijken. Meisje had 6 jaar ervaring en reed pittige ponys werd verteld.

Gezien ze mijn jonge pony niet aankon is er afgesproken dat ze af en toe kon komen. (Max een a 2 keer weeks). En dan af en toe kon rijden op mijn oudje.

Echter betekende dat op den duur elke keer rijden. En dat ik zelf nooit met mn oudje bezig kan.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 18:04

Rocamor schreef:
Nav jouw antwoord op mijn post. Vind het meisje het wel leuk? Of pleaset ze anderen.

Ik heb om zo'n "hanger" in mijn omgeving en word er doodmoe van


Ik heb toevallig 2 uur terug een bericht gehad.
"Of ik morgen kan"
Geen ophef of aanhef of verdere woorden.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 18:06

Goof schreef:
Tinkerjoris schreef:

Ik hoop dat ze dan niet vallen over dat ik er iemand anders bijzoek.

Haar ouders hebben namelijk meermaals gevraagd of zij ook niet mogen rijden.

Ik ga eens nadenken hoeik dat zou kunnen formuleren op een nette manier.

Erover praten zal natuurlijk beter zijn dan het op zn beloop laten..


En daarom moet je het niet laten doodbloeden en je moet er ook niet iemand bijzoeken. Ga eerst een gesprek aan en beëindig dit netjes en begin dan pas aan iets nieuws.
Dan hoeft niemand zich gepasseerd of vervelend te voelen.



Het was wel vanaf het begin zo dat ik iemand zocht voor mijn jongste pony. Die evt de andere 3 kon rijden wanneer dat uitkwam.

Ik heb ook meermaals gezegt dat ik er alsnog wel iemand bij wil voor se jongste pony.

Het is niet zo dat als er iemand bij is dar er geen plek zou zijn voor haar.
Ik heb meer dan 2 ponys dus ieder zou een dier hebben om te rijden.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 18:09

dees_daan schreef:
Jij hoeft haar sowieso niet te vragen wanneer ze komt lijkt mij, dat kan vanuit haar zelf komen maar verder vind ik het meteen stoppen wel rigoreus, zoals ik het lees is er nooit een echt gesprek geweest maar word het altijd weggelachen. Je zou ook eerst een gesprek aan kunnen gaan, aan kunnen geven dat ze nu echt zelf moet leren zadelen en het poetsen goed moet zijn, dat je haar wel wil helpen maar dat ze dat stukje eens goed moet bekijken en dat je verwacht dat ze dit binnen een bepaalde tijd helemaal zelf kan. Dan geef je haar nog wel eens kans ipv zonder gesprek of waarschuwing ineens alles stopzetten.


Een gesprek of waarschuwing ben ik heel erg slecht in.

Maar je hebt helemaal gelijk. Er is nooit echt over gepraat.

Ik heb wel meermaals aangegeven dat ze na 300 keer uitleg best wel eens iets mag onthouden.
Zoiets als een halster fatsoenlijk omdoen en de maantop goed doen lijkt me nou geen wereldtaak?

Ik merk wel aan mezelf dat ik er klaar mee ben.. Elke keer zoe ik er meer tegenop.


Ze heeft me nu geappt wat ik morgen doe. Echter gaat er een vriendin mee en leen ik die een pony uit. En wilde ik zelf op mn oudje gaan.
Dan zou ik dat weer af moeten zeggen nu. Dus dit weekend gaat niet.

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:37

'Elke keer zie ik er meer tegenop'...
Hoor je jezelf? Ja, ze gaat even sneu zijn maar ja, ze vindt wel weer wat anders. Kom op!

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:44

TS, wat ontzettend lief dat je dit meisje de kans hebt gegeven en er al zo lang met zoveel geduld mee om gaat.
Maar... voor haar 10 anderen. Het zijn jouw pony's, jouw regels, en jij die er uiteindelijk verantwoordelijk voor bent.

Even héél kort door de bocht, maar wat heb je nou aan iemand die nog niet eens een maantop goed kan doen? := Niks dus.
Ja, ze moet het leren. Ja, ze is jong. Ja, ze vind het leuk bij je, maar dat betekent niet dat jij je moet opofferen.

Ik zou zeggen, ga het gesprek met het meisje en de ouders aan. Niet alleen met de ouders, meisje zelf mag ook weten hoe het in elkaar zit. Geef gewoon eerlijk toe dat dit niet is wat je had gehoopt en dat het zo gewoon niet werkt. Iemand van 13 kan dat best begrijpen.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:52

Tinkerjoris schreef:
Ik zou willen dat ik zo makkelijk kon doen!

Ik ben alleen zo bang dat dat meisje dan instort ofzo? Er is me meermaals gezegt dat ze heel gehecht is aan mij en mijn ponys. Ze heeft de manege voor me opgezegt.
Ze stelde laatst zelfs voor om eens te gaan stadten.
Ze heeft allemaal spulletjes gekregen van haar moeder voor mijn ruin.

Ik ben zo bang dat ze het me kwalijk nemen..


Lekker makkelijk zo, ze kan bij jou rijden wanneer ze wilt. Ook al is dat dus praktisch nooit en het is nog gratis ook, incl buitenritten en les.

Ga een goed gesprek aan met de ouders. Snappen zij het concept verzorgster wel?

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 18:58

Onali schreef:
Tinkerjoris schreef:
Ik zou willen dat ik zo makkelijk kon doen!

Ik ben alleen zo bang dat dat meisje dan instort ofzo? Er is me meermaals gezegt dat ze heel gehecht is aan mij en mijn ponys. Ze heeft de manege voor me opgezegt.
Ze stelde laatst zelfs voor om eens te gaan stadten.
Ze heeft allemaal spulletjes gekregen van haar moeder voor mijn ruin.

Ik ben zo bang dat ze het me kwalijk nemen..


Lekker makkelijk zo, ze kan bij jou rijden wanneer ze wilt. Ook al is dat dus praktisch nooit en het is nog gratis ook, incl buitenritten en les.

Ga een goed gesprek aan met de ouders. Snappen zij het concept verzorgster wel?

Ze is niet als verzorgster gekomen. Ze mag niet alleen en ben er altijd bij. Dus het woord verzorgster is nooit gevallen.

Ze kwam er bij voor mijn gezelligheid. En ik zou naast haar iemand gaan zoeken voor mijn jongste pony. Maar die zoektocht heb ik kort daarna laten rusten. Ben ik dus nu weet aan het oppakken.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 19:00

prugelpiet schreef:
TS, wat ontzettend lief dat je dit meisje de kans hebt gegeven en er al zo lang met zoveel geduld mee om gaat.
Maar... voor haar 10 anderen. Het zijn jouw pony's, jouw regels, en jij die er uiteindelijk verantwoordelijk voor bent.

Even héél kort door de bocht, maar wat heb je nou aan iemand die nog niet eens een maantop goed kan doen? := Niks dus.
Ja, ze moet het leren. Ja, ze is jong. Ja, ze vind het leuk bij je, maar dat betekent niet dat jij je moet opofferen.

Ik zou zeggen, ga het gesprek met het meisje en de ouders aan. Niet alleen met de ouders, meisje zelf mag ook weten hoe het in elkaar zit. Geef gewoon eerlijk toe dat dit niet is wat je had gehoopt en dat het zo gewoon niet werkt. Iemand van 13 kan dat best begrijpen.


Zou ik dat via een net appje kunnen doen gericht aan haar moeder? Ik vind het wat eng om face to face te praten. Dan ga ik het geheid weglachen om vervolgens nog niks te hebben gezegt.
En dan is het meisje niet direct in de vuurlinie?

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 19:01

Ik heb overigens toen ze appte direct teruggeappt dat ik twijfelde om te gaan rijden gezien de hitte.
Ik denk dat ik morgen afzeg. Dan kan ik eens rustig nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:46

Joh, zeg haar morgen af, zet alles op een rijtje en zeg wat je zeggen wil, ja dat is moeilijk omdat het niet lief is maar als je het niet doet veranderd er of niets, of je stuurt haar weg zonder echt gesprek, ga je je daar niet nog veel schuldiger over voelen? De wereld is niet van het weglachen en een goed gepsrek is een eerlijke kans, lief zijn heb je veel te lang geprobeerd, dat werkt niet dus zal je het even anders moeten zeggen omdat het blijkbaar niet binnen komt. Komt het daarna nog niet binnen dan weet jij dat je haar een hele duidelijke laatste kans gegeven hebt en die heeft ze dan niet gepakt. Voel je jezelf heel lekkerder bij denk ik als je haar dan alsnog wegstuurt.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:14

Even door de zure appel bijten TS. Leer je zelf ook nog iets van ;) Niet banketstaaf bedoeld maar volgens mij kan je zelf ook wel een assertiviteitscursus gebruiken.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 08:14

antje_vip schreef:
Even door de zure appel bijten TS. Leer je zelf ook nog iets van ;) Niet banketstaaf bedoeld maar volgens mij kan je zelf ook wel een assertiviteitscursus gebruiken.

Daar heb je helemaal gelijk in..

Ik heb niet de beste jeugd gehad. En een lange periode van mishandeling meegemaakt. Dit heeft er voor gezorgt dat ik heel moeilijk praat. Ik kan op papier (of zoals nu pc) alles kwijt en zeggen. Maar face to face eigenlijk helemaal niks..

Als ik een vreemde op straat tegenkom kan ik inmiddels wel mijn zegje doen. Maar bij mensen die ik ken of vaker tegen moet komen lukt me dat absoluut niet..

Heel erg lastig. En ik ben er nu een jaar mee aan het werk.
Ooit ga ik het leren om voor mezelf op te komen. Maar nu vind ik dat nog heel erg moeilijk :(

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Verzorgster voor pony.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:28

Misschien kun je alvast een brief maken waarbij je dit uit legt en met het verhaal dat je ermee wilt stoppen.
Dan probeer je het eerst face to face en als het niet goed gaat, dan kun je de brief geven.

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 08:28

dees_daan schreef:
Joh, zeg haar morgen af, zet alles op een rijtje en zeg wat je zeggen wil, ja dat is moeilijk omdat het niet lief is maar als je het niet doet veranderd er of niets, of je stuurt haar weg zonder echt gesprek, ga je je daar niet nog veel schuldiger over voelen? De wereld is niet van het weglachen en een goed gepsrek is een eerlijke kans, lief zijn heb je veel te lang geprobeerd, dat werkt niet dus zal je het even anders moeten zeggen omdat het blijkbaar niet binnen komt. Komt het daarna nog niet binnen dan weet jij dat je haar een hele duidelijke laatste kans gegeven hebt en die heeft ze dan niet gepakt. Voel je jezelf heel lekkerder bij denk ik als je haar dan alsnog wegstuurt.


Ik heb voor vandaag afgezegt.

Zou het een idee zijn als ik aangeef dat ik zelf meer met mijn oude pony bezig wil zijn en dat ze daardoor minder vaak kan komen?
(Voorheen werkte ik parttime nu fulltime en kan ik enkel de dagen rijden die zij er normaal ook is. En dus nu niks met mijn oudje doen).

Dan kan ik daarnaast in alle rust aangeven dat ze beter haar best moet doen.

Dan kan ik het even aankijken of er dan verbetering in zit of niet. En dan de keuze maken om te stoppen of niet?

Tinkerjoris
Berichten: 45
Geregistreerd: 23-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 08:30

sneeuwpop schreef:
Misschien kun je alvast een brief maken waarbij je dit uit legt en met het verhaal dat je ermee wilt stoppen.
Dan probeer je het eerst face to face en als het niet goed gaat, dan kun je de brief geven.


Er werd meermaals aangegeven dag direct stoppen niet netjes is. Dat ze dan geen kans heeft gehad om te verbeteren.

Ik twijfel nu of ik dat wel kan maken. Ik denk nu om eerst een paar weken op een laag pitje te houden? En dan aan te geven wat mijn irritaties zijn. En dan nog even aan te kijken?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:35

Ik zou als ik jou was toch zsm het gesprek aangaan en niet eerst even wachten. Zolang er geen gesprek is geweest gaat er toch niks veranderen dus komen die irritaties weer snel terug.

Je irritaties heb je al aangegeven in dit topic. Misschien dat je van je berichten hier een samenvatting kan maken met wat je irriteert en wat jij graag anders wilt zien.

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:38

Een brief zou ik niet doen! Dat komt anders over dan wanneer je het zegt.

Misschien kan je, op het moment dat het speelt (zadel ligt niet goed), inhaken op dat moment? Benoemen wat je ziet: het zadel ligt niet goed. Het valt me op dat ik dit al meerdere keren voor heb gedaan, maar dat het je niet lukt. Hoe komt dit?
Dan komt er wellicht een gesprek. Of je kn dan aangeven dat je het lastig vindt dat ze niks lijkt te leren.

Verder kan je best afzeggen dat je zelf even wat meer met je oudje wil doen. Dat is immers ook zo.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:41

Tinkerjoris schreef:
sneeuwpop schreef:
Misschien kun je alvast een brief maken waarbij je dit uit legt en met het verhaal dat je ermee wilt stoppen.
Dan probeer je het eerst face to face en als het niet goed gaat, dan kun je de brief geven.


Er werd meermaals aangegeven dag direct stoppen niet netjes is. Dat ze dan geen kans heeft gehad om te verbeteren.

Ik twijfel nu of ik dat wel kan maken. Ik denk nu om eerst een paar weken op een laag pitje te houden? En dan aan te geven wat mijn irritaties zijn. En dan nog even aan te kijken?


Je hebt het lang genoeg geprobeerd. Je hebt haar steeds met van alles geholpen.
Ze gaat echt niet ineens veranderen in een meisje dat gezellig met je mee kletst.

Ik zou gewoon aangeven dat ze niet is wat je zoekt in een verzorgster. Dat je het gevoel hebt dat je een begeleider bent en dat je het heel lang hebt geprobeerd met haar.

Irritaties bespreken, opschrijven lijkt me meer overkomen als een trap na. Want zoals ik het lees is de kans dat ze mag blijven eigenlijk niet aanwezig. Tenminste dan gaat het ten koste van jezelf en dat raad ik af