Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
larrylurex
Berichten: 702
Geregistreerd: 18-07-05

Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 11:59

Hoi ik zou het op prijs stellen als iemand anders zijn of haar meningen zou willen delen....

Ik heb een pony die mijn verzorgster al heel lang doet, misschien wel 10 jaar nu....
In het begin waren we ook vriendinnen en deden nogal eens wat leuks met elkaar maar goed je raad het al....

Er ging blijkbaar iets mis, toen ik (alweer 3 jaar geleden) vroeg wanneer we nou weer eens iets leuks gingen doen gaf ze aan haar geld liever met haar toenmalige vriend wilde besteden....
Dat vond ik zo raar want gezellig bij elkaar op de koffie kost toch niks, maar goed....

Dit kabbelt dus zo al jaren voort en intussen lijkt het alsof ze privé niets meer met me te maken wil hebben. Als ik erover wil praten komt er telkens niets uit en stal is ook niet de ideale plek om dat te doen natuurlijk...

Nu doet ze mijn paard 3 dagen en dat gaat goed, en is ook niets op te zeggen maar ik krijg steeds meer het gevoel dat het een zakelijke deal is. Ze zegt nooit dat ze wil stoppen maar dat ze het leuk vind hoor ik ook nooit...

Als ik niet naar stal kom zie ik haar dus nooit, hetzelfde geld voor bellen en appen. Ze zal nooit contact opnemen met mij over mijn pony of iets anders.... Dat doet pijn maar wat zouden jullie doen?

Stoppen ermee omdat onze relatie niet goed is of op een zakelijke toon verder modderen met pijn in mijn hart... Ik vind het zo moeilijk, want het verzorgen is gewoon goed.

Quir

Berichten: 17380
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:05

Er mee stoppen en een andere verzorger zoeken, het moet van beide kanten leuk zijn (en blijven) en vanuit jouw kant heb je er toch niet helemaal vrede mee.

swartbeessie

Berichten: 2147
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:09

Spreek dit uit naar haar - het kan zomaar zijn dat er geen gedachte achter zit, dat ze het niet expres doet maar gewoon druk met andere zaken, of dat ze hetzelfde gevoel heeft en moeite heeft om frustraties uit te spreken. Want zo te horen is zij ook een vriendin kwijt als er niks gebeurd!

larrylurex
Berichten: 702
Geregistreerd: 18-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 12:13

swartbeessie schreef:
Spreek dit uit naar haar - het kan zomaar zijn dat er geen gedachte achter zit, dat ze het niet expres doet maar gewoon druk met andere zaken, of dat ze hetzelfde gevoel heeft en moeite heeft om frustraties uit te spreken. Want zo te horen is zij ook een vriendin kwijt als er niks gebeurd!


Bedankt voor je reactie, ik heb het al heel vaak geprobeerd erachter te komen wat er is.
Maar je kan niet iemand dwingen met je om te gaan als ze dat niet willen.....

swartbeessie

Berichten: 2147
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 12:37

Dat klopt, en misschien zijn jullie gewoon uit elkaar gegroeid - vriendschappen zijn organisch, dat veranderd. Maar zelfs dan is het goed aan te geven dat jij het jammer vind, anders blijf je er zuur op terug kijken terwijl hetklinkt alsof jullie het heel leuk hebben gehad samen. Je zou ook een uitgebreide brief kunnen schrijven (wel goed nalezen), met de vraag het er in ieder geval positief af te sluiten.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70722
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:03

Ik verplaats dit topic naar Verzorgpaarden omdat het een verzorgster betreft.

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:09

Daar zou ik mee stoppen.
Een hobby moet leuk zijn en hier heb je geen goed gevoel meer bij. Het drukt dus wel je plezier.
Beter met iemand samen werken die dat wel wil...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58029
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:13

Maar maakt het uit of jullie samen koffie drinken als verder alles netjes loopt? Vriendschap kan je niet af dwingen. :n als al de rest goed loopt zou ik het zo laten.

swartbeessie

Berichten: 2147
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:15

Dat zeg ik ook nergens. Maar als het zo vervelend afloopt kun je wr ook niet fijn op terug kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:19

Ik weet het niet, aan de ene kant vind ik vriendschap minder belangrijk, als dit niets afdoet aan hoe goed ze voor je pony is en zorgt. Maar het niet communiceren wat jouw pony betreft, zou voor mij ook zomaar een reden zijn om er mee te stoppen, zou niet goed aanvoelen voor mij.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:21

Waarom zou je stoppen? Je pony is duidelijk dan toch nog in goede handen, dat zou ik niet stopzetten om dan te riskeren dat je nooit opnieuw een betrouwbare verzorger vindt. Het hoeft in mijn ogen toch ook niet allemaal rozengeur en manenschijn te zijn? Het klinkt alsof jullie niet super dik meer zijn met elkaar maar elkaar ook gewoon prima kunnen verdragen. Misschien is er wel helemaal niets aan de hand en is er gewoon spanning omdat jullie beiden niet uitspreken dat er spanning is. Bespreek het toch maar eens met haar. Of niet, als je denkt dat dat toch geen zin heeft. Maar laat het dan ook gewoon los, en leg je er bij neer dat jullie niet meer zo close zijn als vroeger.

larrylurex
Berichten: 702
Geregistreerd: 18-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 13:25

Heleennn schreef:
Waarom zou je stoppen? Je pony is duidelijk dan toch nog in goede handen, dat zou ik niet stopzetten om dan te riskeren dat je nooit opnieuw een betrouwbare verzorger vindt. Het hoeft in mijn ogen toch ook niet allemaal rozengeur en manenschijn te zijn? Het klinkt alsof jullie niet super dik meer zijn met elkaar maar elkaar ook gewoon prima kunnen verdragen. Misschien is er wel helemaal niets aan de hand en is er gewoon spanning omdat jullie beiden niet uitspreken dat er spanning is. Bespreek het toch maar eens met haar. Of niet, als je denkt dat dat toch geen zin heeft. Maar laat het dan ook gewoon los, en leg je er bij neer dat jullie niet meer zo close zijn als vroeger.


Ik denk dat je gelijk hebt, het is alleen jammer...
Ik zie dan bij andere verzorgsters dat de communicatie veel beter is, maar ook weer geen dringende reden om op te zeggen denk ik dan...

Nojoukus

Berichten: 266
Geregistreerd: 23-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:27

Vriendschappen komen en gaan, maar kennelijk vindt ze je pony toch leuk genoeg om nog steeds 3 keer in de week te komen, dus daar zou ik tevreden mee zijn. Verder hoor ik bijna ook nooit van mijn bijrijdster hoe het gaat, maar geen nieuws is goed nieuws denk ik dan altijd maar. Als er echt iets bijzonders is, dan hoor ik het wel. En ik zie haar ook bijna nooit, want op de dagen dat zij rijdt ben ik er dan natuurlijk ook niet.

larrylurex
Berichten: 702
Geregistreerd: 18-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 13:30

Nojoukus schreef:
Vriendschappen komen en gaan, maar kennelijk vindt ze je pony toch leuk genoeg om nog steeds 3 keer in de week te komen, dus daar zou ik tevreden mee zijn. Verder hoor ik bijna ook nooit van mijn bijrijdster hoe het gaat, maar geen nieuws is goed nieuws denk ik dan altijd maar. Als er echt iets bijzonders is, dan hoor ik het wel. En ik zie haar ook bijna nooit, want op de dagen dat zij rijdt ben ik er dan natuurlijk ook niet.


Bedankt voor je reactie, ik denk dat je gelijk hebt maar het is altijd fijn als je het even met iemand kan delen.... :)

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:36

larrylurex schreef:
Heleennn schreef:
Waarom zou je stoppen? Je pony is duidelijk dan toch nog in goede handen, dat zou ik niet stopzetten om dan te riskeren dat je nooit opnieuw een betrouwbare verzorger vindt. Het hoeft in mijn ogen toch ook niet allemaal rozengeur en manenschijn te zijn? Het klinkt alsof jullie niet super dik meer zijn met elkaar maar elkaar ook gewoon prima kunnen verdragen. Misschien is er wel helemaal niets aan de hand en is er gewoon spanning omdat jullie beiden niet uitspreken dat er spanning is. Bespreek het toch maar eens met haar. Of niet, als je denkt dat dat toch geen zin heeft. Maar laat het dan ook gewoon los, en leg je er bij neer dat jullie niet meer zo close zijn als vroeger.


Ik denk dat je gelijk hebt, het is alleen jammer...
Ik zie dan bij andere verzorgsters dat de communicatie veel beter is, maar ook weer geen dringende reden om op te zeggen denk ik dan...


Geen dringende reden nee maar als jij graag een goede klik wilt hebben met jouw ponys verzorgster (of beter nog, een vriendschap), waarom stop je niet haar en zoek je iemand anders? Uit jouw posts klinkt alsof het nu helemaal niet leuk is voor jou en dat je best veel verdriet om hebt, en dat is logisch.
Ik zou lekker om zoek gaan naar een andere verzorgster! Het is juist zo leuk als je met je verzorgster gezellig kan kletsen over hoe het met de pony ging die dag, ervaringen uitwisselen, etc.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:37

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat de vriendschap weg is. Uiteindelijk zou ik zelf het vooral belangrijk vinden dat pony in goede handen is. Als dat het geval is maar minder goede vrienden.

Kan me voorstellen dat je wel af en toe wil horen hoe het gaat. Daar kan je gewoon afspraken over maken denk ik. Of bijv een schriftelijke neerleggen waar je in opschrijft wat er gedaan is en of er iets bijzonders te melden is.

Over of ze het nog leuk vindt zou ik me niet teveel zorgen maken: iemand die het al zo lang 3 dagen p. week vol houdt vindt het echt nog wel leuk, anders houd je het echt niet zo lang vol.

Bay

Berichten: 243
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:40

larrylurex schreef:
Nojoukus schreef:
Vriendschappen komen en gaan, maar kennelijk vindt ze je pony toch leuk genoeg om nog steeds 3 keer in de week te komen, dus daar zou ik tevreden mee zijn. Verder hoor ik bijna ook nooit van mijn bijrijdster hoe het gaat, maar geen nieuws is goed nieuws denk ik dan altijd maar. Als er echt iets bijzonders is, dan hoor ik het wel. En ik zie haar ook bijna nooit, want op de dagen dat zij rijdt ben ik er dan natuurlijk ook niet.


Bedankt voor je reactie, ik denk dat je gelijk hebt maar het is altijd fijn als je het even met iemand kan delen.... :)


Als aanvulling op mijn vorige post, ik heb het als bijrijder en eigenaar ook altijd leuk gevonden om het te kunnen delen. Niet iedereen wilt dat en dat is prima. Maar als jij dat ook graag wilt, waarom zoek je niet iemand die daar hetzelfde in staat? Dat je pony goed verzorgd wordt, hoeft niet je enige motivatie te zijn om een verzorgster te hebben.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:42

Een nieuwe bijrijder wordt ook waarschijnlijk geen vriendin.

Als ze verder je paard naar behoren rijdt en verzorgt zou ik dat niet veranderen.
Alleen je eigen verwachting aanpassen en beseffen dat betreft vriendschap jullie uit elkaar gegroeid zijn.

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:50

Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is dat zoiets zo is veranderd en je geen reden krijgt opgegeven. Zou ik ook heel erg veel moeite mee kunnen hebben en zo'n persoon zou ik dan ook gaan wantrouwen. Als er een plausibele reden is waar je prima mee kan leven, hoeft het natuurlijk geen probleem te zijn. Maar voor mij inderdaad een reden om er mee te kappen. Niet out of the blue, natuurlijk wel aangeven waarom.

_Ezra

Berichten: 188
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:30

Bedenk eens of het beter wordt als je een nieuwe verzorger zoekt. Je betreurt namelijk het verlies van een vriendschap, maar die krijg je niet terug met een nieuwe verzorger. Wat je nu overhoud is een betrouwbare verzorgster, en waarom zou je die in willen ruilen voor een andere?

cobiie

Berichten: 7317
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:46

Ik zou me meer zorgen maken over het gebrek aan communicatie mbt je pony dan over het verlies van de vriendschap (hoe vervelend dat ook is).

larrylurex
Berichten: 702
Geregistreerd: 18-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 15:40

cobiie schreef:
Ik zou me meer zorgen maken over het gebrek aan communicatie mbt je pony dan over het verlies van de vriendschap (hoe vervelend dat ook is).


Nou dat is ook een grote zorg van mij, mijn pony wordt er de dupe van.
Daarom trek ik er nu al heeel lang erg hard aan om het beter te krijgen.
Als je niet meer met me wil optrekken is jammer maar we moeten wel communiceren over het verzorgen en dat gaat nu heel zakelijk...

Zo van, kan je dit en dat doen....
Antwoord: Okay en verder niks bijvoorbeeld

Ik probeer echt alles op gang te houden maar geen reacties meer van haar....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 15:55

Wat is er mis met zakelijke communicatie betreft je paard?
Want dat betekend dat er wel communicatie is.

Als ze zakelijk maar wel doorgeeft dat ze ziet dat hij jeuk heeft, of dat hij humeurig is met aansingelen of weet ik veel wat is dat toch goed? Of zie ik dat verkeerd?

Goof

Berichten: 28966
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Verzorger paard van vriendin naar puur zakelijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:10

Je hoeft toch geen vriendinnen te zijn met je verzorger??
Zij is er om de pony op te vangen op dagen dat jij niet kan en kennelijk is ze al jarenlang vertrouwt en erg goed voor je pony. Ik denk dat je blij mag zijn met haar.
Je kunt wel aangeven dat je wat duidelijkere communicatie wil omtrent de pony. Leg desnoods een schriftje op stal zodat jullie kunnen noteren wat je met de pony hebt gedaan of wat er speelt.

spatter

Berichten: 14461
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:44

Nou, ik zou niet blij worden van een verzorger die niet communiseert en niet verder komt als een okee,bij vragen.

Ze kan best iets uitgebreider reageren of aangeven hoe het gaat.
Het blijft wel TS haar paard en ze doet nu alsof het haar eigen dier is en geen verantwoording hoeft af te dragen .

TS kun je eens langs gaan op de dagen dat zij jou paard verzorgt en eens kijken hoe dat gaat en haar daar op aanspreken dat je graag meer communicatie wil, al is het maar over het paard.