Kijken bij verzorgpaardje, tips voor goede eerste indruk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Kijken bij verzorgpaardje, tips voor goede eerste indruk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:29

En hoe ging het TS?

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:37

Als eigenaar vind ik het zeker prettig om bepaalde dingen te weten. En alsjeblieft niet je hele levensverhaal en evt een boel ellende, maar als iemand Asperger, Autisme, Borderline heeft of weet-ik-het, vind ik dat fijn om te weten zodat ik er juist rekening mee kan houden.

Van een ADD'er bijvoorbeeld die soms moeite heeft met plannen en overzicht, is dat handig te weten, dan kun je evt wat helpen en ondersteunen waar nodig.

Je werkt uiteindelijk toch samen.
Ik heb ook meer begrip voor iemand of een bepaalde situatie als dat bijv mede komt door een aandoening waarvan ik weet heb.

IrisjeDrost

Berichten: 9
Geregistreerd: 11-12-16
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 01:01

Kendra schreef:
En hoe ging het TS?



Helaas ben ik niet uitgekozen. Ik ben gewoon heel eerlijk geweest in alles.
Ik kreeg vandaag (op mijn verjaardag nog wel) een appje met dat ze een geschikte ruiter gevonden had, die hem goed genoeg kon berijden. (dus ik effe balen, das niet een leuk begin van een verjaardag)

Aan de ene kant baal ik dus als een stekker. Want a) het is in mijn woonomgeving heel moeilijk een leuk verzorgpaardje te vinden. en b) dit is de zoveelste keer dat ik word afgewezen, omdat ik ''niet goed genoeg rijd.'' Ik krijg het gevoel dat ze verwachten dat ik, omdat ik plusminus 10 jaar rijervaring heb, dat ik een jonge Anky van Grunsven ben ofzo... En ze was op de hoogte dat ik een half jaar niet meer heb gereden.

Aan de andere kant vind ik het ook wel prima zo, want ik kwam daar aan, werd op het paard gezet en kreeg hooguit 10 minuten om me te bewijzen. Er werden geeneens vragen aan mij gesteld. Er was nog een andere vrouw die ook kandidaat was en zij kreeg wel een hele lading vragen over d'r heen terwijl ik praktisch genegeerd werd.

Gelukkig zijn er ook twee lichtpuntjes :)

Ik mag morgen mee met een vriendin van mij, die heeft het geluk dat ze een verzorgpaardje heeft waar ze alles mee mag doen. En dan mag ik zo nu en dan eens met haar mee, om op haar verzorgpaardje te rijden en dan helpt ze me hier en daar weer wat op weg met rijden.

En mijn instructrice, van wie ik op de manege altijd les had, (zij is om dezelfde reden bij die manege weggegaan als mij, maar heeft nog een goed contact met mijn moeder) heeft altijd gezegd dat ik bij haar mag komen verzorgen en af en toe ook rijden als ik dat wil. Dus morgen ga ik haar effe een berichtje sturen of het aanbod nog steeds geld :9
Tis wel een uurtje reizen met de bus, maar ik heb StudentenOV, dus doordeweeks reis ik sws gratis haha :9

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Kijken bij verzorgpaardje, tips voor goede eerste indruk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 01:10

Wat misschien helpt voor een volgende keer is een pro actieve houding. Ik vind het zelf echt heel lastig als ik elke stap voor moet kauwen. Als we gaan rijden dan laat ik je borstelen ( kan ik zien hoe je met het paard omgaat) maar ik ga er wel vanuit dat je dat gewoon kunt. Ook met zadelen. Als mensen bij elke handeling aangespoord moeten worden is dst voor mij een afwijzing. Want een volgende keer moet je ook alles alleen kunnen.
Verder vraag ik naar verwachtingen en deel de mijne.
Of je autisme hebt, ik zou dst niet meteen vertellen. In principe ben jij bezig met het paard en als je dst goed doet, doe je het goed. Je kunt altijd later nog wat daarover vertellen maar in welke mate beïnvloed je dat? Juist door het gelijk te vertellen wordt het een issue, al dan niet positief. Kijk gewoon wat er op je pad komt.
Rijtechnisch afwijzen is wel een makkelijk argument natuurlijk, dat zou ik niet zonder meer voor waar aannemen. En anders als je zelf onzeker wordt neem je gewoon weer wat lessen, om je rijkunsten op te frissen.
Waar ik naar kijk is of iemand zacht en eerlijk is in de hulpen, hoe zelfstandig iemand rijdt, hoe de interactie met mijn paard is. Als ik mijn paard met haar oren in haar nek zie lopen is dat ook echt een nee.
Succes de volgende keer!

IrisjeDrost

Berichten: 9
Geregistreerd: 11-12-16
Woonplaats: Klazienaveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 01:40

Pauline schreef:
Wat misschien helpt voor een volgende keer is een pro actieve houding. Ik vind het zelf echt heel lastig als ik elke stap voor moet kauwen. Als we gaan rijden dan laat ik je borstelen ( kan ik zien hoe je met het paard omgaat) maar ik ga er wel vanuit dat je dat gewoon kunt. Ook met zadelen. Als mensen bij elke handeling aangespoord moeten worden is dst voor mij een afwijzing. Want een volgende keer moet je ook alles alleen kunnen.
Verder vraag ik naar verwachtingen en deel de mijne.
Of je autisme hebt, ik zou dst niet meteen vertellen. In principe ben jij bezig met het paard en als je dst goed doet, doe je het goed. Je kunt altijd later nog wat daarover vertellen maar in welke mate beïnvloed je dat? Juist door het gelijk te vertellen wordt het een issue, al dan niet positief. Kijk gewoon wat er op je pad komt.
Rijtechnisch afwijzen is wel een makkelijk argument natuurlijk, dat zou ik niet zonder meer voor waar aannemen. En anders als je zelf onzeker wordt neem je gewoon weer wat lessen, om je rijkunsten op te frissen.
Waar ik naar kijk is of iemand zacht en eerlijk is in de hulpen, hoe zelfstandig iemand rijdt, hoe de interactie met mijn paard is. Als ik mijn paard met haar oren in haar nek zie lopen is dat ook echt een nee.
Succes de volgende keer!



bedankt voor de tips, ik zal ze onthouden en er de volgende keer zeker wat mee doen!!! :)

Het oppakken van de lessen is iets wat inderdaad in de planning ligt. Hiervoor moet ik wel even wachten tot mijn studiefinanciering er is en ik een werkgever vind die een 18 jarige aan wil nemen :+ :+ :+

Ik moet ook wel heel eerlijk zijn dat ik me bij de eigenaresse van het paard me ook niet zo op mijn gemak voelde hoor :+

maar de aanhouder wint!! Hoe frustrerend het iedere keer afgewezen worden ook is, ik blijf doorgaan!

Morgen even een berichtje sturen naar die instructrice waar ik mocht verzorgen (want dat is wat ik uiteindelijk wil. Het rijden is absoluut geen must, maar als een leuke bijkomstigheid)
En morgen mag ik dus mee met die vriendin van mij, dus dat word sowieso leuk :)

ff offtopic; Ik ga nu echt slapen trouwens, dus zal niet meer online zijn. Trusten medebokkers!!!

IrisjeDrost

Berichten: 9
Geregistreerd: 11-12-16
Woonplaats: Klazienaveen

Re: Kijken bij verzorgpaardje, tips voor goede eerste indruk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-17 12:15

effe een update over mijn zoektocht naar een verzorgpaardje;

Ik heb een adresje gevonden... Met 3 paardjes die ik mag verzorgen!!! Een Tinker, een koudbloed waar echt van alles in zit en een shetje!

Het adres ligt op een kleine 30 minuten fietsen van mijn huis.

Ben daar wezen kijken afgelopen dinsdag en er was gelijk een klik, tussen zowel de eigenaresse als met de paardjes. Ook met de Tinker, iets wat die mevrouw vrij bijzonder vond, aangezien de Tinker normaal gesproken van vreemden wegliep (ze heeft een pittig verleden gehad).


Aangezien dit topic nu niet meer nodig is, zou een mod zo vriendelijk willen zijn er een slotje op te willen zetten??

stroopkoek

Berichten: 713
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Kijken bij verzorgpaardje, tips voor goede eerste indruk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 19:19

Super fijn voor je!