De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 15:18

Ik heb een fijne eigenaresse. Afgelopen half jaar het paard praktisch voor mezelf gehad om mee te trainen en sinds kort zit ze er zelf ook weer lekker op.

Heb nooit gedoe met haar en als ik een x niet kan en het tijdig aangeef is er geen probleem.

Overigens vraag ik geregeld hoe het bij haar rijden ging en app ik zelf altijd (afgelopen half jaar) wat we gedaan hebben en hoe het ging.. vind ze fijn om te horen maar ben niet verplicht te appen ofzo.

Overigens ben ik een verwende bijrijdster. Hoef geen klusjes te doen in de stallen oid. In het begin op de andere stal wel uitmesten en voer klaarzetten (deed ik zo nu en dan bij allebei haar paarden als ze het druk had/zich niet lekker voelde) en dat werd zo nu en dan beloond door de verzorgers van haar andere paard.. die deden het ook weleens voor mij als ze dan toch op stal waren (soms bleek dat zij nog moesten komen en dan was de stal al schoon haha) maar momenteel staat ze op volpension :) heerlijk

Angeline1988

Berichten: 2
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:44

Ik had de eerste paar jaar een super band met de eigenaar. Gingen leuk met elkaar om lachen gieren brullen.
Tot ik les kreeg van iemand die het paard goed aan het werk zetten en mijn veel hielp.
Hebben bijna 8 maanden gewerkt om hem goed aan de teugel te krijgen. Dat vond ze maar niks.
Sinds dien is het steeds verslechterd. ( helaas)
Op buitenritten stapte zij steeds af als hij niet veder wou hij zocht de sloot op en zet steeds een stap veder. Ik bleef gewoon zitten dan maar 2 uur langer onder weg dan toegeven als meneer geen zin had...
Ivb met ziekte kon ik een tijd niet rijden maar kwam wel elke week poetsen en mesten. Dan was ik toch even er uit.. in die tijd is hij nooit gereden!!!
toen ik weer kon rijden na 6 maanden vond ze het onverantwoordelijk dat hem weer aan de teugel wou krijgen en begon te longeren met dubbele lijnen.
Maar ze nam hem wel 1 week later mee op een rit van 21 km... en liet hem 3 weken op 3 hoefijzers staan..
soms is het lastig om met de eigenaar om te gaan. Maar dat geldt ook voor de verzorgers....

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:10

Ik heb eigenlijk altijd goede band met de eigenaressen gehad. Bij mijn 1e verzorgpony kreeg ik eigenlijk 99% vrijheid. Bij het 2e verzorgpaard ook veel vrijheid, ging om een wat ouder paard dus wel meer vragen/overleggen wat wel en niet kon. Maar ook hele lieve vrouw en zelfs nog eens een Le Coq Sportif trainingspak van gehad. Ik betaalde niks aan haar en kreeg zomaar dat cadeau (was gek van het merk) en heb er jaren in gelopen totdat hij met draadjes aan elkaar hing :D
De 3e eigenaresse is voor zo'n 5/6 jaar lang mijn beste vriensin geweest.
In die tijd kocht ik zelf een shetje. Verzorgsters mochten redelijk veel, alleen die shet was nogal eigewijs :D dus wilde altijd wel dat ze elkaar eerst goed leerden kennen in de bak. Heb nog eens een hele fijne verzorgster gehad die haar heel goed kon rijden maar die groeide er helaas uit, was een genot om die 2 te zien rijden.

Antics

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:39

Leuk topic! Ik heb een tijdje een haflinger geleased voor drie dagen in de week. Stond op volpension dus hoefde verder niet erg veel te doen. Ik schepte zijn stal wel tussendoor schoon omdat het echt een enorme viespeuk was, maar daar kreeg ik dan ook altijd een bedankje voor. Had met zijn eigenaar geen hele goede band verder. Het was ook de eigenaresse van de manege dus dat bleef altijd vrij zakelijk, maar verder wel erg leuk. In overleg was er veel mogelijk.
Ik heb net een week mijn nieuwe bijrijdpaardje en toen ik kennis ging maken vorige week voelde het meteen goed. Grappige jonge haflinger met een lekker kordaat en direct baasje. De eigenaresse is echt super eerlijk en zegt direct waar het op staat. Zelf kan ik wel eens een zenuwpees zijn dus ik denk dat ik wel wat aan haar aanpak ga hebben eigenlijk. En we hebben dezelfde humor, dat is ook altijd leuk. Ik denk trouwens dat ik een schriftje in de kast ga leggen of zo. Daar kan ik in schrijven waar we aan hebben gewerkt en de eigenaresse kan dat dan teruglezen en er ook dingen in schrijven. Vind ik super fijn werken altijd :) Bij mijn allereerste verzorgpony deed ik dat ook, werd goed ontvangen. Naarmate je elkaar beter leert kennen komen er vanzelf van die grappige verhalen in te staan. Ook leuk als je meerdere verzorgsters hebt.

Edit: Leuk is ook dat ik haar heb verteld dat ik graag met parelli en vrijheidsdressuur aan de gang zou willen. Met haar andere paard doet ze veel aan vrijheidsdressuur en ze nodigde me meteen uit om lekker een paar keer mee te kijken. Met die haflinger mag ik dat ook allemaal gaan doen, maar daar kon ze me zelf nog niet veel mee laten zien.
Laatst bijgewerkt door Antics op 04-11-16 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:48

Ik hoop dat ik straks iemand vind met wie ik ook gezellig een keer een koffietje kan gaan drinken. iemand die ik 100% vertrouwen kan en beseft wat een paard houden inhoudt. Dan staan er bij mij veel deuren open. Buiten rijden, wedstrijden etc.
Wil wel graag een goede band met een bijrijdster of verzorgster.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:55

Kan het prima vinden met mn bijrijder. Zijn geen vrienden dat we buiten de paarden om afspreken maar dat hoeft ook niet. Communicatie gaat steeds beter, moest in het begin nog wel eens vragen of ze geweest was maar nu appt ze me netjes van te voren. En belangrijkste, ze gaat goed met mn paard om.

Antics

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:56

Even een vraagje voor de paardeneigenaren hier. Het lijkt best een ding om iemand te vertrouwen met je paard. Je wilt er natuurlijk helemaal van uit kunnen gaan dat je paard in goede handen is en dat het ook goed gaat als je er zelf niet bij bent. Hoe doen jullie dat? Maken jullie één keer kennis of gaan jullie echt een paar keer met jullie nieuwe bijrijder mee als een soort 'inwerktijd', even kort door de bocht gezegd. Ik ben namelijk tot nu toe elke keer zo makkelijk aan een verzorgpaard gekomen. Even kennis maken en het was eigenlijk meteen prima. Nu vertrouw ik mezelf natuurlijk wel, maar voor de eigenaar kan dat natuurlijk heel anders zijn. Ik zelf zou het er nog wel wat moeilijker mee hebben denk ik. Je paard is je toch erg dierbaar neem ik aan. Hoe gaan jullie daar mee om (als dit niet te off-topic is). Dan heb ik het trouwens niet over een bijrijder die je al kent, maar echt een nieuw persoon via bijvoorbeeld Marktplaats :)

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:49

Toen ik een bijrijdster trof bij mn eigen paard (reageerde via mp) ben ik er de eerste keren zelf bij geweest om haar te begeleiden (kijken of ze t zadel goed legt en hoe ze met paard omging enz) en wat tips en tricks met rijden gegeven om tijdens het wennen aan elkaar net wat makkelijker weg te kunnen komen.

Al snel bleek dat het prima ging en dat ik eigenlijk heel weinig hoefde te zeggen/herhalen dus toen kon ik ze met een gerust hart laten gaan.

Had ook een schriftje idd maar ook een hele leuke bijrijdster. Ze kon soms niet ivm werk. De ene keer ging ze dan wandelen aan de hand en de andere keer deed ik r zelf.

Wat ik vooral belangrijk vond was dat haar manier van rijden aansloot op mijn trainen.

Zij reed gewoon lekker simpel lang laag, afentoe een beetje opnemen en paard vlot houden aan de beenhulpen. Dat laatste leerde ze van mn instructrice waar ze afentoe les bij nam als ze daar zin in had.

En dan had ze imo "rust" gehad in het rijden bij haar dus kon ik wat fanatieker aan de bak qua trainen en dan kon ze paar dagen later weer "uitpuffen" bij bijrijdster.

Die vond t ook prettig dat ik haar meer doorpakte want dan was ze juist lekker los en soepel als zij er op zat haha.

Vond het een hele lieve vrouw en ze vond t ook leuk om een beetje bij wedstrijden te kijken/voor te lezen. Afentoe kwam ze bij mijn rijden kijken of ik bij haar. Was altijd wel gezellig.

Antics

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:38

S_en_Z schreef:
Toen ik een bijrijdster trof bij mn eigen paard (reageerde via mp) ben ik er de eerste keren zelf bij geweest om haar te begeleiden (kijken of ze t zadel goed legt en hoe ze met paard omging enz) en wat tips en tricks met rijden gegeven om tijdens het wennen aan elkaar net wat makkelijker weg te kunnen komen.

Al snel bleek dat het prima ging en dat ik eigenlijk heel weinig hoefde te zeggen/herhalen dus toen kon ik ze met een gerust hart laten gaan.

Had ook een schriftje idd maar ook een hele leuke bijrijdster. Ze kon soms niet ivm werk. De ene keer ging ze dan wandelen aan de hand en de andere keer deed ik r zelf.

Wat ik vooral belangrijk vond was dat haar manier van rijden aansloot op mijn trainen.

Zij reed gewoon lekker simpel lang laag, afentoe een beetje opnemen en paard vlot houden aan de beenhulpen. Dat laatste leerde ze van mn instructrice waar ze afentoe les bij nam als ze daar zin in had.

En dan had ze imo "rust" gehad in het rijden bij haar dus kon ik wat fanatieker aan de bak qua trainen en dan kon ze paar dagen later weer "uitpuffen" bij bijrijdster.

Die vond t ook prettig dat ik haar meer doorpakte want dan was ze juist lekker los en soepel als zij er op zat haha.

Vond het een hele lieve vrouw en ze vond t ook leuk om een beetje bij wedstrijden te kijken/voor te lezen. Afentoe kwam ze bij mijn rijden kijken of ik bij haar. Was altijd wel gezellig.


Dat klinkt goed! :j

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:41

Ik heb altijd wel een goede band/relatie met de eigenaars gehad. Ik ben van het communiceren en als er iets is dan meld ik het meteen. Heb ook echt fijne eigenaars gehad :j van leeftijdsgenoten naar een volwassen vrouw naar een oudere meneer, en bij allemaal intens genoten :)

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:52

Ik heb een hele goede band met de eigenaar van mijn verzorgpaard.. ik noem hem wel eens mijn surrogaat vader.
In mijn laatste topic lees je ook wat hij voor mij doet.. ik mag echt in mijn handjes knijpen
[EJL-ITP] Al een jaar samen met Trekpaard Kiwi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:56

Ik heb nu hele leuke eigenaren, maar ik heb ik heb genoeg eigenaren gezien zeg maar :')

En ik heb nog wel eens wat meegemaakt. Toppunt was dat ik op een stal kwam om het grut allemaal een beetje te trainen en manieren bij te leren. Zat een grote dominante en lompe ruin bij, die moest ik in het grondwerk wat groter doopakken, anders liep ie door me heen. Dus als ie achteruit moest, sprong en zwaaide ik voor zijn neus. Dan ging ie uiteindelijk wel terug :') Maar paard vond het maar niks want ze waren nog nooit zo duidelijk en 'streng' tegen hem geweest, dus hij bouwde wat spanning op. Maar dat vond de eigenaar maar helemaal niks, het zou niet goed zijn voor het paard om het zo aan t pakken etc. Dus ikrustig uitgelegd waarom ik het zo deed, maar nee dat vond ze maar niks.

Volgende dag kom ik op stal om hetzelfde paard te longeren, komt haar man ook het erf op. Ik maak het paard klaar en begin met longeren, gaat die man naast de bak tegen dat paard zitten te praten en zich bemoeien met het longeren (ik vraag het paard een middendraf, gaat hij 'ho braaf' reopen enzo :+ ). Dus ik vraag vriendelijk of hij dat niet wil doen, want dat is verwarrend voor het paard. Maar meneer stopt niet, dus ik word boos en vraag wil jij het soms doen? Nee dat hoefde niet. MAar hij ging gewoon door. Toen was ik ht zat, ik heb het paard direct weer op stal gezet, spullen gepakt, en niet meer weer gekomen. :+ (ging nog wel meer aan vooraf, maar dit was de trigger).
Dus nee, dat liep niet zo lekker :')

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:05

Ik heb een heel fijne band met de eigenaresse. Ze laat me lekker vrij en we zitten goed op 1 lijn wat we willen met pony: ontspannenheid en plezier. En daar streven we beide naar. :D We komen op elkaars verjaardag, soms eens een verrassingscadeautje etc. :D En elk weekend gaan we samen naar pony toe, om te rijden en te oefenen enzo. Ik mag in mijn handjes knijpen. :D Het is echt iemand waar ik heel goed mee kan lachen. :D

Joolien, ik wil niet heel vervelend doen, maar het is wel iemand anders zijn paard, en als de eigenaar het anders wil hebben, dien je daar wel naar te luisteren. anders kan je er inderdaad beter weggaan.

Antics

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:10

Helene83 schreef:
Ik heb een hele goede band met de eigenaar van mijn verzorgpaard.. ik noem hem wel eens mijn surrogaat vader.
In mijn laatste topic lees je ook wat hij voor mij doet.. ik mag echt in mijn handjes knijpen
[EJL-ITP] Al een jaar samen met Trekpaard Kiwi


Wauw! Dat is echt een sprookje. Wat heb je dat goed getroffen zeg, en wat een knap paard is dat <3

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:14

Ja ik heb het zeker met hem en met Kiwi getroffen!
Dank je wel.. ben ook erg trots dat ik op d'r mag rijden!

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:15

Inderdaad super gaaf dat van kiwi! :D

Ik heb een soort gelijk verhaal, helaas is het door ziekte van de eigenaar toen niet doorgegaan. :(
Maar die zou ook een paard voor mij en en vriendin aanschaffen. :)

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:34

Fair schreef:
Ik heb een heel fijne band met de eigenaresse. Ze laat me lekker vrij en we zitten goed op 1 lijn wat we willen met pony: ontspannenheid en plezier. En daar streven we beide naar. :D We komen op elkaars verjaardag, soms eens een verrassingscadeautje etc. :D En elk weekend gaan we samen naar pony toe, om te rijden en te oefenen enzo. Ik mag in mijn handjes knijpen. :D Het is echt iemand waar ik heel goed mee kan lachen. :D

Joolien, ik wil niet heel vervelend doen, maar het is wel iemand anders zijn paard, en als de eigenaar het anders wil hebben, dien je daar wel naar te luisteren. anders kan je er inderdaad beter weggaan.

Precies wat ik ook dacht.. Een eigenaar blijft ten allen tijde de baas. Wil je zelf de regels bepalen dan koop je zelf een paard.
Daarom heb ik ook weer eentje aangeschaft. Dan kan ik me er mee bemoeien zoals ik dat wil.
Iedereen heeft een andere manier van met paarden omgaan.

Helene, wat een kanon zeg en die laatste foto vind ik echt op pinterest thuis horen. Prachtig zo iets

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:47

Ik heb nog steeds goed contact met de eigenares van m'n ex verzorgpaard (de inmiddels al bijna 30 is)!
Het paard mocht zelfs ons bruidspaard zijn en daar hebben zowel de eigenares als haar man heel veel voor gedaan om het paard op die dag mooi te maken, overal klaar staan etc.
Intussen is het al een jaar of 6 geleden dat ik ben gestopt met het rijden van dat paardje, omdat ik toen een eigen paard kreeg. Toen de eigenares van mijn ex verzorgpaard hoorde dat mijn eigen paard overleden was, kwam ze gelijk naar me toe! Terwijl we niet dicht bij elkaar wonen. Ze heeft me helemaal begeleid over het afscheid nemen van mijn paard en het regelen van Rendac... Dat heeft zij allemaal voor me gedaan!!! We hebben veel voor elkaar over en staan voor elkaar klaar. Nog steeds, ondanks dat ik al heel lang niet meer op haar paardjes rij. Maar er is wel een vriendschap ontstaan! En die is er nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:51

Fair schreef:
Ik heb een heel fijne band met de eigenaresse. Ze laat me lekker vrij en we zitten goed op 1 lijn wat we willen met pony: ontspannenheid en plezier. En daar streven we beide naar. :D We komen op elkaars verjaardag, soms eens een verrassingscadeautje etc. :D En elk weekend gaan we samen naar pony toe, om te rijden en te oefenen enzo. Ik mag in mijn handjes knijpen. :D Het is echt iemand waar ik heel goed mee kan lachen. :D

Joolien, ik wil niet heel vervelend doen, maar het is wel iemand anders zijn paard, en als de eigenaar het anders wil hebben, dien je daar wel naar te luisteren. anders kan je er inderdaad beter weggaan.


Dat ben ik ook helemaal met je eens hoor, daarom ben ik ook weg gegaan. Natuurlijk moet ik me schikken naar de eigenaar, maar als dan een man zonder enige paardenervaring ineens naast de bak gaat staan en tegen dat paard gaat praten, dan zakt mijn broek daar wel vanaf hoor. Kwam ook nog eens bij dat de paarden soms 3 dagen binnen stonden, paarden hadden allemaal stalondeugden en andere rare trekjes en waren totaal niet opgevoed. Die vos was soms gewoon gevaarlijk omdat ie dwars over je heen liep. Als ik dat niet mag corrigeren, ga ik weg. Want ik wil wel veilig met een paardk unnen werken.

Helene83

Berichten: 1414
Geregistreerd: 01-10-12
Woonplaats: Puttershoek

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:52

@Lienek: dank je wel.. heeft mijn schoonzus gemaakt.. zal het aan haar doorgeven.. zal ze vast leuk vinden.

Namira542

Berichten: 1061
Geregistreerd: 09-06-16
Woonplaats: Grunnn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 22:52

Ik heb wel een hele goede band met de eigenaresse van mijn verzorgpaarden. Ze heeft zelf ook bokt dus durf er geen kwaad woord over te zeggen hier.. (Just kidding hoor haha ;) ) Maar ben echt heel blij met haar. En we kunnen ook heel goed praten buiten de paard om. Kan er altijd mn ei kwijt dus dat is natuurlijk hartstikke fijn! +:)+

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 14:22

Hier ook een goede band met de eigenaresse van mijn verzorgpaard! Heb inmiddels verschillende eigenaren meegemaakt met de een klikt het wel, de ander niet.

Nu is het heel fijn, ze vindt bijna alles goed en ik kan lekker alleen rijden maar ze helpt me ook met het rijden en komt ook mee voor de gezelligheid.
Bij sommige eigenaren heb je het idee dat ze erbij staan om je te controleren maar dat is hier helemaal niet. Ik vind het ook heel fijn dat ze er vaak is en begaan is met mij en hoe het met mij en haar paard gaat.

Bij een vorig paard was dat helemaal niet. Die kwam niet eens kijken als ik wedstrijd had ofzo en hoewel ik dat toen niet miste, vind ik mijn huidige situatie wel fijner :D

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-16 01:29

De eigenaar van mijn verzorgshetlanders is er nooit. Ik spreek hem alleen per mail. Wij doen echt alles voor onze verzorgshetlanders en zijn er elke dag. Alle spullen hebben wij moeten kopen maarja dat hoort er bij… toch? Nou vindt ik dit nog niet zo erg en de pony's zijn ontsettend leuk. Wel loopt daar een paar keer per week een man rond die ons op echt álles commandeerd en boos aanspreekt. Mijn vriendin en ik zijn misschien van plan om te stoppen want we hebben geen contact met de eigenaar en die man is echt ontsettend boos telkens over de minste dingen. wat ik eigenlijk het ergste vindt, is dat wij echt van álles de schuld krijgen. Maar dan ook echt van alles. En dat ze tegen ons liegen, of nouja het niet eens verteld hebben. De pony's hebben een verschrikkelijk verleden en het feit dat we dat van iemand anders dan de eigenaar weten, vindt ik niet zo fijn.

Maar genoeg gezeurd, het zijn gelukkig hele leuke pony's en daar gaat het om.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:55

ik heb zowel geluk als pech gehad.

rot eigenaren nu ook weer niet te noemen, maar wel uiterst vervelend.

ooit eens ergens geweest waar ik een leuke pony kon rijden, reed altijd voor de kar, weinig onder het zadel. in omgang superlief, stap/draf doodbraaf, maar de galop hó maar... met gevolgen van dien. ooit eens een vroegere 'verzorger' gesproken en hetzelfde verhaal. eigenaars waren er nooit bij, enkel bij de eerste kennismaking en de rest noppes. ik stond iedere keer te sukkelen om ze uit de wei te halen etc en ga zo maar door. ik heb het op gegeven en hun hebben ook nooit meer iets laten horen van kom je nog etc. ik vond het levens gevaarlijk en durfde ook niet meer te komen.

nog niet zo héél lang geleden ergens geweest, eerste instantie vriendelijke man en niks mis mee. hij verteld een verhaal over een andere bijrijder over dat zij vond had hij handtastelijk werd. ik dacht van oké.... raar. daarna hem netjes geholpen met alle paarden hooi geven etc. 2e keer dat ik kwam geholpen met een tuiger, had blijkbaar nog nooit iets van tuig om zich heen gehad en dan kon ik effe met dubbele longe gaan longeren mét een omploegding erachter wat ie ook nog niet kende en ik gaf al aan van joh dat heb ik nog nooit gedaan. hij ziet mij een beetje 'sukkelen' en roept, jij kent zeker niks van paarden of wel?! én weer kwam dat zelfde verhaal over dat handtastelijk zijn... nou sorry hoor...
ik hem nog geappt en berichten via fb gestuurd over hoe of wat, geen reactie. dan hoef ik er ook niks meer van te weten.

maar ook positieve dingen hoor!

een tijdje een leuke kwpn'er gereden in ruil voor groom te zijn op wedstrijd (die er nooit van is gekomen) en we reden altijd samen. ene keer wat springen en de andere keer dressuuren of bareback rijden of met de trailer weg etc... konden goed met elkaar overweg en het was altijd gezellig! toen het 'stopte' ivm de gezondheid van haar paard gaf ze me zelfs nog een leuke cadeaubon... was niet veel maar het gebaar dat telt!

nu rij ik voor iemand haar paard die moeilijk zit qua tijd met werk. ik kan goed met dr kletsen, appen altijd als een van ons is geweest (ook als zij heeft gereden stuurt ze naar mij hoe het is gegaan!) en heb er verder de vrijheid in. als we samen kunnen gaan we samen en dan doen we naar elkaar kijken/proefje lezen of gewoon gezellig nog naklesten in de kantine....

alles met ups en downs, maar met wat geduld vind je zeker wel de juiste persoon... :D

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Re: De band tussen jou en de eigenaresse van je verzorgpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 00:05

Ik mag in mijn handjes knijpen met huidige verzorgpaard(en). Stuur altijd een appje zodra ik thuis ben, zij maakt zich meer zorgen om mij en het paard dan ik. Ze is echt een moeder figuur daar in, ik rijd soms savonds. Dam wil ze ook dar ik een appje doe om te weten dat ik veilig thuis zit. Alle meiden staan voor elkaar klaar en afspraak is minimaal 2x per week,1x per week meehelpen. Ik mag wedstrijden gaan rijden als ik wil en lessen. Heb het paard ook eigenlijk voor mijzelf omdat ze zo jong is (4maand? Onder het zadel). Alles overleggen we. Ik kan me geen betere eigenaresse wensen!