Bijrijdster geen klik maar hoe dat te brengen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lazypony

Berichten: 517
Geregistreerd: 21-09-13
Woonplaats: Ter Aar

Re: Bijrijdster geen klik maar hoe dat te brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:26

De eigenaar moet gewoon zeggen tegen de verzorgster en haar moeder dat het niet gaat werken als de spullen niet netjes worden achtergelaten. Ik zou het enorm vervelend vinden als er met mijn spullen zo laks werd gedaan, dus ik zou er snel klaar mee zijn. Op de pensionstal waar ik sta werd er ook een pony verzorgt door 2 meisjes, en die lieten zadel, hoofdstel echt alles liggen als ze klaar waren met rijden. Ik heb toen vaak genoeg tegen ze gezegd dat het hier geen manege is.

nijntje01

Berichten: 525
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 22:12

Babootje schreef:
Ja moeilijk. een 10 jarige en niet al te ervaren ouder is moeilijke combi. maar tussen de regels door lees ik ook wel dat de eigenaresse best veeleisend is. je weet, 10 jarigen moet je echt begeleiden. meer van verwacht? hallooo het kind is 10 en t gaat om een pony. is het niet de eigenaresse die onrealistische verwachtingen heeft? ik zou er als eigenaar even in investeren als de verwachting niet matcht en het meisje de kans geven. goed met elkaar overleggen.

Moeder had aangegeven "ervaren" te zijn. Eigenaresse had hier inderdaad meer van verwacht.
Het was ook de bedoeling dat moeder zou gaan begeleiden en niet de eigenaresse. Wat al gezegd werd, moet een verlichting zijn.

Uiteindelijk zijn er weer 2 voorvallen geweest maar de eigenaresse kan niet meer tegen de opeen stapeling van alle dingen en heeft er een einde aan gebreden.
Was lastig maar ze vond elke afgesproken dag een correctie niet ok.

En je hebt gelijk hoor babootje, eigenaresse is veeleisend. Maar eigenlijk (zoals ik haar ken) ook weer heel makkelijk als je je aan de dingen die ze opstelt weet te houden. Dus gewoon netheid en goede communicatie. En dat ze daarmee lastig is of lijkt weet ze zelf ook maar heeft dit ook wel vanaf het begin af aan, aangegeven dat ze zo is. Ze gaat in ieder geval geen nieuwe zoeken ook. We lossen het wel anders op. (ik help haar in geval van nood)

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:41

nijntje01 schreef:
Moeder had aangegeven "ervaren" te zijn. Eigenaresse had hier inderdaad meer van verwacht.
Het was ook de bedoeling dat moeder zou gaan begeleiden en niet de eigenaresse. Wat al gezegd werd, moet een verlichting zijn.


Ah ja dat begrijp ik. Ja dan zal ze mogelijk op zoek moeten naar een ander iets ouder zelfstandiger meisje.
Het is soms goed zoeken. Wel (is mijn ervaring) dat als je investeert in een meisje dat wel enthousiast is, talent ervoor heeft, maar nog niet zo veel kan, dit best goed kan uitpakken.

nijntje01

Berichten: 525
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 22:59

Babootje schreef:
Ah ja dat begrijp ik. Ja dan zal ze mogelijk op zoek moeten naar een ander iets ouder zelfstandiger meisje.
Het is soms goed zoeken. Wel (is mijn ervaring) dat als je investeert in een meisje dat wel enthousiast is, talent ervoor heeft, maar nog niet zo veel kan, dit best goed kan uitpakken.

Ja dat is ivm de hoogte van de pony geen optie. Komt veelal toch niet boven een bepaalde leeftijd uit. Vandaar de eis ervaren ouder/begeleider als in de advertentie was gezet en bij aanname.
Vind nog wel dat ze het lang geprobeerd heeft. Er worden natuurlijk wel genoeg details hier weg gelaten.
Eigenaar vond het gesprek trouwens erg lastig. Want er werd ook niet positief op gereageerd.
Maar, het is achter de rug