Verzorgpony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chelsquintx
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-08-14

Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:40

Beste bokkers

Ik heb 3 paarden en ook 2 verzorgpony'd het probleem nu is de pony's staan ergens anders bij een boer tot hun knieën in de modder en het ergste ik kan er niks aan doen ik vind het zo zielig ik heb al meerdere malen aan de boer gevraagt of ze er wat aan kunnen doen maar dat wil die niet dan nog een probleem de pony's staan letterlijk heel de winter in een stoffige stal waar ze net een klein rondje kunnen lopen en ook nog is apart ik weet niet wat ik moet doen want ik dacht als ik de dierenbescherming inlicht ben ik de pony's kwijt en dat wil ik ook niet ook kan ik ze niet kopen omdat ik al zelf 3 paarden heb



Iemand een oplossing ?

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:45

Dus je laat ze liever in erbarmelijke omstandigheden leven :?
Dat is ware liefde !

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:47

Gewoon de dieren bescherming bellen! :)

LicentioFide

Berichten: 1645
Geregistreerd: 17-11-12

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:04

Gewoon dierenbescherming bellen. Dan ben je ze maar kwijt. Het is egoistisch om ze in deze omstandigheid te laten leven zonder de db te bellen! :j

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:06

Wat hier inderdaad al word gezegd. Toch de dierenbescherming bellen liever een betere plek voor de pony's als hoe het nu is.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:08

Ik wil niet zeiken maar bij bij staan ze nu ook tot hun knieën in de prut, ook niet zo gek met dit weer...

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:11

Daar zou ik niet zo trots op zijn, Polly, is nergens voor nodig, ook niet met dit weer ...

Chelsquintx
Berichten: 3
Geregistreerd: 24-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 15:19

LicentioFide schreef:
Gewoon dierenbescherming bellen. Dan ben je ze maar kwijt. Het is egoistisch om ze in deze omstandigheid te laten leven zonder de db te bellen! :j



Ja maar je kan niet zomaar afscheid nemen van die pony's

Iejoor

Berichten: 2596
Geregistreerd: 19-12-13
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:21

Dat is wel waar! maar je moet je wel doen wat het beste is voor de pony's! :(:)

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:21

Chelsquintx schreef:
LicentioFide schreef:
Gewoon dierenbescherming bellen. Dan ben je ze maar kwijt. Het is egoistisch om ze in deze omstandigheid te laten leven zonder de db te bellen! :j



Ja maar je kan niet zomaar afscheid nemen van die pony's

dus? wil je die pony's dit aandoen....

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:22

Waarom kun je geen afscheid nemen ?
Als je zoveel om ze geeft, wil je toch ook dat ze gezond en gelukkig zijn ?
Ze hebben het nu niet goed, schrijf je ...
Doe er dan iets aan :j

VenoSnorlax

Berichten: 4520
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:22

Het us enorm egoïstisch om te zeggen he de ponies staan in onacceptabele omstandigheden maar ik wil er niks aan doen want dan ben ik ze kwijt

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:23

Je bent nogal egoïstisch als je die pony's hier laat staan omdat jij er geen afscheid van wilt nemen.
Gewoon de db bellen dus!

Anoniem

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 15:57

Als je om de ponies geeft wil je het beste voor ze :)
Het is kei zuur.. Maar de ponies zullen blij zijn als ze een betere plek krijgen, met dank aan jou!

De eigenaar krijgt bij slechte omstandigheden vaak toch eerst een waarschuwing van de DB?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:46

Polly schreef:
Ik wil niet zeiken maar bij bij staan ze nu ook tot hun knieën in de prut, ook niet zo gek met dit weer...



Zeg ik dat dan? Ik wil mijn beesten niet 24/7 ophokken en helaas hebben we hier de laatste week de volle laag gehad. Ze kunnen droog staan en worden daar ook gevoerd maar ze kiezen er vaak voor om lekker grasjes te knabbelen en staan dan dus nat. Ze zijn verder happy dus ik zie niet waarom ik ze zou moeten ophokken. Ik wou er alleen mee zeggen dat de eigenaar er nu gewoon niet zoveel aan kan doen dat het nat is.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:48

Er is een groot verschil tussen op een natte wei lopen en tot de knietjes in de modder staan.
En de jouwe kunnen droog staan, dus je biedt in elk geval de mogelijkheid daartoe.

Uit het verhaal van TS komt dat niet naar voren en zou zelfs de stal een onprettig onderkomen zijn ...

Damon12

Berichten: 73
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Nieuwehorne

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:07

Het zijn je verzorgpony's toch? Kun je dan niet even een foto plaatsen van het weiland waar ze in lopen?

En het is misschien niet heel ethisch..maar er zijn genoeg mensen die hun pony's/paarden de hele winter over individueel opgehokt hebben...volgens mij zou je 1/4 van alle mensen die pony's hebben wel kunnen aangeven bij de dierenbescherming.
Dat wil niet zeggen dat het goed is, het is verschrikkelijk...maar meteen de dierenbescherming bellen
Is er niet een mogelijkheid dat ze er vaker uitkomen (wandelen bv, aan het spit?)

Weet ook niet wat voor formaat pony's het zijn...C/D pony's aan het spit wordt wat lastig :')

Lunafans
Berichten: 50
Geregistreerd: 19-08-14

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:33

Het is Miss. Moeilijk om afscheid te nemen maar Miss. Worden ze ergens geplaatst waar je heen kunt bel de dierenbescherming als ze te diep in de modder staan

Martine

Berichten: 10271
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Verzorgpony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:16

JI -> VP