Eerst niks, nu alles tegelijk...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Eerst niks, nu alles tegelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 12:30

Heey mensjes!

Ik heb een probleem(pje). Zal het even uitleggen.

Ik ben ongeveer een jaar opzoek geweest naar een verzorgpony. Maakte niet uit wat voor een. Wel rijden of niet rijden. Wel stal uitmesten of niet mesten. Het maakte mij niet uit, als ik maar wat meer kon doen met mijn grootste hobby; paarden en pony's. Na een half jaar had ik dan eindelijk iets leuks. Paarden binnen halen op een stal. Dan voeren en dan nog helpen met andere klusjes. Ook wel eens mee geweest met wedstrijden en allemaal andere leuke dingen! Nu ging het laatst niet zo goed. Ik fietste 5 km om te voeren en weer naar huis te fietsen. Want de paarden blijven in de herfst/winter binnen. Ik ging dus een beetje met tegenzin naar stal of gewoon niet. Heb toen even gepraat via facebook en nu gaat het al weer veel beter en mag ik ook nog eens soms wat leuks doen met de shetlanders.

Nou, nu het probleem(pje). Ik krijg een lease shetlander aan geboden, waar ik op kan rijden, verzorgen, wandelen, net of is het mijn eigen shetlander. Ik ken de pony ook goed, dus ik weet waar ik aan kan gaan beginnen. Maar als die pony niet een nieuwe leaser krijgt, moet hij weg. Het is voor mij veel korter fietsen en ik ken ook nog eens mensen op die boerderij. Voor 30 euro in de maand kan ik 3 of 4 keer in de maand komen. Nou heb ik een jaarkaart voor de manege die in januari afgelopen is. Ik ben wel een beetje klaar met de manege. Ik leer er niet heel veel meer en voor mijn gevoel gaan er te veel paarden weg, gewoon omdat ze kreupel zijn, te oud zijn of omdat ze gewoon iets nieuws willlen (of omdat ze boxen vrij willen voor hun eigen paarden). Ik zou dan in januari opzoek naar een lease paard waar ik ook op kan rijden.

Nou had ik bedacht, even heel snel, dan stop ik in januari met de manege, lease die shetlander tot ik een andere lease paard heb gevonden waar ik op kan rijden. Maar ik denk dat ik dan geen afscheid kan nemen van de shet en dus niet meer zal rijden. Nouja heel misschien eens op de shet, maar niet te vaak, dat vind ik een beetje zielig. Maar hoe doe ik dat dan met die shetlanders op die andere stal?

Nu ik dit schrijf denk ik; nee, je blijft op die andere stal, daar heb je 3 shetlanders en nog veel meer andere leuke klusjes enzo. Maar dan zie je die andere shet nooit weer, die word dan verkocht.

oliebol, help. Gewoon een mening wat jij zou doen, waarom dan, met voordelen en nadelen, zodat ik kan beslissen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 14:05

Dat die shet dan verkocht wordt zou ik me niet teveel aantrekken. Het is niet jou pony, niet jouw probleem. Als je echt dol was op dat beestje had je je vraag hier niet geplaatst.
Daarbij (ik weet niet hoe groot/ zwaar je bent en hoe groot de shet is) zal je snel te groot/ zwaar zijn om nog op een shet te kunnen rijden. Als je per januari toch een ander paard wilt leasen zou ik zeggen blijf dan nog 2 maand bij je huidige verzorgadres, en laat de shet gewoon gaan.
Scheelt je minimaal 60 euro wat je vast kan sparen voor een groter lease-paard, waarbij je ook meer aandacht en tijd houd om actief te zoeken naar een paard waar je langer op past.

xSlvna

Re: Eerst niks, nu alles tegelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:56

Ik zou de shet gaan leasen als je meer dagen in de maand mag gaan om te rijden etc, 3/4 keer vind ik wat weinig... Anders bij de andere stal blijven tot je dat nie tmeer leuk vind...

Ohja als het je echt wat te 'lastig' word, stop even een tijd met rijden etc, heb ik ook gedaan, als je dan weer begint vind je het vaak weer leuk :)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:55

Ik zou die shet echt niet doen. :) je hebt anders 3 shetten op de manege, je kan afspreken dat je afentoe mag rijden, of afentoe lest tegen betaling op de manege, of tegen extra klusjes :)

99Shanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:06

Zou het niet doen, je betaalt 30 euro en daar rij je dan ong. 1 keer in de week voor das best veel vind je niet? Gewoon nog even opzoek gaan naar een lease paard Het schilt je toch 60 euro

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 20:15

Allemaal bedankt voor de tips enzo. Ik denk ook dat ik het niet ga doen. Arme shet, daar kan ik echt niet op rijden, wat ze ook zeggen. Ik zoek wel een lease paard :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 20:17

Jeetje, dat is bijna 10 euro per keer om een shet te mogen borstelen := duur grapje! Lekker verder zoeken :)