verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:29

Ik kan mij nu ook melden als bijrijder, ik heb mijn eigen paard verkocht en rij nu 1x per week een kwpn merrie bij. :)

Adin

Berichten: 2388
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Vlakbij Leeuwarden

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:13

huh Mayflower, kan me nog wel herinneren dat je hem kocht, vanwaar nu de verkoop?

M_arjolein

Berichten: 1456
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:17

Gezellig we hebben nu ook een hk topic!

karenwrmdm

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-04-13
Woonplaats: fryslan!

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 15:29

Nu sluit ik me hier maar ook aan als bijrijdster. Dankzij Bokt zijn Paco en Berlette in mijn leven verschenen!

Raggnaa

Berichten: 7
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:16

Hi iedereen.

Per september 2013 ga ik studeren in Leeuwarden op de Van Hall. Mijn grootte dilemma is neem ik me paard mee of niet? Zelf woon ik in Eindhoven dus op en neer reizen is helemaal geen optie.
Hier heb ik een super bijrijdster die mijn KWPN merrie Abela 3 dagen in de week rijd. Zij betaald mij hier €100,- voor.
Nu ik hier op dit topic zie dat er zoveel paarden zijn en zo weinig bijrijders vroeg ik me af of er mensen zijn die hier tegen die tijd interesse voor hebben? Een leuke pensionstal weten? Of mensen kennen die op Van Hall gaan studeren en besluiten zijn/haar paard te verkopen en zelf te gaan bij rijden?
Wat voor mij overigens ook een optie zou kunnen zijn? Abela verkopen en zelf een verzorgpaard kopen? Ik denk alleen niet dat ik dit over mijn hart kan krijgen.

Ik hoop dat iemand kan helpen met mijn keuze te maken.

Iemand opties/Ideeen/Vragen ik hoor het graag!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:22

Ik zal later even reageren, zit nu mobiel dus typt vervelend :p

Adin

Berichten: 2388
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Vlakbij Leeuwarden

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:07

dat is heel persoonlijk denk ik, lijkt me dat je aan je paard gehecht bent en je die het liefst meeneemt?
hier een bijrijder vinden die 100 euro betaald zie ik niet zo snel gebeuren. Dus hoeveel heb je te besteden qua pensionstalling mocht je d'r mee willen nemen?

Mayflower_

Berichten: 13712
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 18:41

Adin schreef:
huh Mayflower, kan me nog wel herinneren dat je hem kocht, vanwaar nu de verkoop?


Omdat ik binnen een jaar van 24 uur naar 36 uur werken ben gegaan en ik hier naast nog scholingen/cursussen (moet/ga) volg(en), dus ik kon het niet meer opbrengen om tig keer in de week naar hem toe te gaan. En aangezien de drukte nog wel even aanblijft heb ik besloten om voor verkoop te gaan en niet een bijrijder/leaser. (laat ik het even zwart/wit zeggen, ik heb geen paard voor een ander).

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 20:55

Mayflower_ schreef:
Adin schreef:
huh Mayflower, kan me nog wel herinneren dat je hem kocht, vanwaar nu de verkoop?


Omdat ik binnen een jaar van 24 uur naar 36 uur werken ben gegaan en ik hier naast nog scholingen/cursussen (moet/ga) volg(en), dus ik kon het niet meer opbrengen om tig keer in de week naar hem toe te gaan. En aangezien de drukte nog wel even aanblijft heb ik besloten om voor verkoop te gaan en niet een bijrijder/leaser. (laat ik het even zwart/wit zeggen, ik heb geen paard voor een ander).


Jammer dat je hem moest verkopen. Maar wel een eerlijke keuze!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:01

Raggnaa schreef:
Hi iedereen.

Per september 2013 ga ik studeren in Leeuwarden op de Van Hall. Mijn grootte dilemma is neem ik me paard mee of niet? Zelf woon ik in Eindhoven dus op en neer reizen is helemaal geen optie.
Hier heb ik een super bijrijdster die mijn KWPN merrie Abela 3 dagen in de week rijd. Zij betaald mij hier €100,- voor.
Nu ik hier op dit topic zie dat er zoveel paarden zijn en zo weinig bijrijders vroeg ik me af of er mensen zijn die hier tegen die tijd interesse voor hebben? Een leuke pensionstal weten? Of mensen kennen die op Van Hall gaan studeren en besluiten zijn/haar paard te verkopen en zelf te gaan bij rijden?
Wat voor mij overigens ook een optie zou kunnen zijn? Abela verkopen en zelf een verzorgpaard kopen? Ik denk alleen niet dat ik dit over mijn hart kan krijgen.

Ik hoop dat iemand kan helpen met mijn keuze te maken.

Iemand opties/Ideeen/Vragen ik hoor het graag!


Wat Adin ook al zegt, hoeveel heb je te besteden? Er zijn hier niet veel mensen die 100,- pm gaan betalen, dan kun je imo net zo goed zelf nog even een jaartje je geld sparen en zelf een paard kopen :Y)

Je hebt de poptaruters in Dronrijp, gezellige manege en pensionstal maar ik zou mijn paard er niet willen ivm niet naar buiten in de winter.
Dan heb je nog de hitmanhoeve in britsum, degene die dat runt zit ook op bokt, volgens mij onder de naam hitmanhoeve. :P Ik heb daar geen ervaringen mee maar vanaf de foto's ziet het er goed uit.
Als je wat meer te besteden hebt, heb je ook nog de WB stables bij warga, die is héél erg luxe. :D (en duur, denk ik dus :+ )
Dat was even uit mijn hoofd.. Er zijn er vast wel meer maar daar kan ik zo 123 even niet opkomen. :P

Ik denk, als je niet genoeg tijd naast je studie gaat hebben voor je paard, dat je er dan verstandig aan doet haar te verkopen en zelf eventueel een verzorgpaard te zoeken, al moet ik zeggen dat die niet bepaald voor het oprapen liggen rondom Leeuwarden. Misschien ligt dat voor jou wel iets anders aangezien je al wat 'ouder' bent en geen pennymeisje meer, maar wel iemand met ervaring. Zelf vond ik het met de leeftijd van 13/14 altijd lastig om iets te vinden. (daar heb ik nu gelukkig geen last meer van :P )
Maargoed, je paard verkopen doe je ook niet 'even' en misschien is het een idee om haar samen met wat vriendjes dichtbij Leeuwarden op de wei te zetten met eventueel een buitenbak (ik weet niet of je intensief dressuur rijd, of meer buitenritjes?) en dan gewoon minder rijden en misschien op den duur een bijrijder zoeken.

Mocht je in september nog niks hebben gevonden qua bijrijder en je paard niet willen verkopen en wel willen meenemen, mag je me altijd pb-en. Wie weet ligt mijn verzorgpeerd net als nu dan in de kreukels of is er iets anders waardoor ik haar wat minder rij, kan ik dan voor je inspringen. :)
Laatst bijgewerkt door UMayDream op 25-04-13 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:06

In Tytsjerk heb je ook een pensionstal, die zitten hier ook wel op bokt geloof ik!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:08

Yvankaxx schreef:
In Tytsjerk heb je ook een pensionstal, die zitten hier ook wel op bokt geloof ik!


Oja, uhm, kom, die ken ik wel.. *googelt* ik weet het! Stal van de singel was het :D

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:11


Adin

Berichten: 2388
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Vlakbij Leeuwarden

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:24

ik sta zelf in Noord burgum bij de t schogglberg, bevalt me ook prima.

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:57

Adin schreef:
ik sta zelf in Noord burgum bij de t schogglberg, bevalt me ook prima.


<<)

Raggnaa

Berichten: 7
Geregistreerd: 24-04-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:00

Hee iedereen.

Bedankt voor de snelle reacties.. Hier betaal ik voor haar 240€ per maand.. Is niks bijzonders maar wel iedere dag naar buiten, eten en stalletje schoon erbij inbegrepen.
Straks met me kamer erbij zal ik misschien €150 overhouden voor me paard..

Ik ben echt een buiten rij mens maar af en toe een sprongetje of een wedstrijdje vindt ik leuk al heb ok geen binnenbak nodig voor rijden/trainen..

Aangezien mijn leeftijd en rij ervaring denk ik dat een verzorgpaard zoeken niet hè grootste probleem..
Bedankt voor het doorsturen van wat stallen ga het op een rijtje zetten en hou jullie op de hoogte.

Liefs Ragna

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 06:43

Naja, in Burgum zitten ook nog genoeg stallen waar je vanaf 100 euro per maand al klaar bent. Dat is vanaf Leeuwarden station een halfuurtje met de bus. Als je hetzelfde wilt als wat je nu hebt, zit je rond 120 euro.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:23

In Rijperkerk zit ook wel een pensionstalling, je kunt daar alleen niet echt mooi buitenrijde.

Sita_

Berichten: 21958
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:28

Wij bieden ook (all in) pensionstalling aan tegen een leuk tarief per maand.. Ook weidegang/overdag buiten in de winter.
Momenteel staan we vol, maar er zijn voor deze zomer wel uitbreidingsplannen.
Wij zitten in Franeker, goed te bereiken met OV en als je je fiets meeneemt in de trein is t 5 minuutjes fietsen ofzo vanaf t station. Als je meer wilt weten dan stuur je maar een PB'tje :)

hitmanhoeve

Berichten: 103
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Britsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 13:35

Raggnaa schreef:
Hi iedereen.

Per september 2013 ga ik studeren in Leeuwarden op de Van Hall. Mijn grootte dilemma is neem ik me paard mee of niet? Zelf woon ik in Eindhoven dus op en neer reizen is helemaal geen optie.
Hier heb ik een super bijrijdster die mijn KWPN merrie Abela 3 dagen in de week rijd. Zij betaald mij hier €100,- voor.
Nu ik hier op dit topic zie dat er zoveel paarden zijn en zo weinig bijrijders vroeg ik me af of er mensen zijn die hier tegen die tijd interesse voor hebben? Een leuke pensionstal weten? Of mensen kennen die op Van Hall gaan studeren en besluiten zijn/haar paard te verkopen en zelf te gaan bij rijden?
Wat voor mij overigens ook een optie zou kunnen zijn? Abela verkopen en zelf een verzorgpaard kopen? Ik denk alleen niet dat ik dit over mijn hart kan krijgen.

Ik hoop dat iemand kan helpen met mijn keuze te maken.

Iemand opties/Ideeen/Vragen ik hoor het graag!

De leaseprijzen liggen hier in het noorden in ieder geval wel lager dan in het zuiden, dus als je er een leaser bij zou willen zou je hier rekening mee moeten houden. Maar ik denk wel dat er animo voor is. Op het moment bij ons op stal in ieder geval meer aanbod van verzorgers dan er paarden aangeboden worden, maar dit wisselt ook wel.

Je bent in ieder geval welkom om vrijblijvend eens een kijkje bij ons te komen nemen ;) We zitten vlakbij Leeuwarden, aan de noordkant.

Marleenloveu
Berichten: 833
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren die in Friesland wonen!

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:52

Was het niet de bedoeling dat het HK topic voor verzorgers én eigenaren gemaakt zou worden?

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Re: verzorgers/bijrijders en paardeneigenaren in friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 21:47

In principe voor verzorgers, omdat die hier het meest waren. Maar uiteraard mogen eigenaren zich ook melden, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Kan eventueel vragen of staffleden het aan willen passen, maar ik kan niks beloven ;).

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:55

Hallo!

Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen.. :o Ik heb even gezocht op topics van mensen uit Friesland en zou jullie graag willen vragen of iemand een plekje weet voor 2 Haflingers? Mijn stalgenootje en ik hebben allebei een Haflinger waarvoor we op zoek zijn naar een plekje waar ze in de zomer 24/7 buiten staan en in de winter minimaal 8-9 uur. Graag met een goede (verlichte) bak en uitrijmogelijkheden. Het heeft wel enige haast, aangezien onze huidige stal ermee stopt ivm privé omstandigheden. Gezocht in Noord-oost Friesland! (omgeving Burgum bijvoorbeeld) Alvast bedankt! :)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:01

Marleenloveu schreef:
Was het niet de bedoeling dat het HK topic voor verzorgers én eigenaren gemaakt zou worden?


Ja eigenlijk wel vind ik haha. Wat mij betreft mogen eigenaren zich ook gewoon melden, eigenaren verzorgen ook paarden toch? :P

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:02

Rianne_ schreef:
Hallo!

Sorry dat ik hier zomaar kom binnenvallen.. :o Ik heb even gezocht op topics van mensen uit Friesland en zou jullie graag willen vragen of iemand een plekje weet voor 2 Haflingers? Mijn stalgenootje en ik hebben allebei een Haflinger waarvoor we op zoek zijn naar een plekje waar ze in de zomer 24/7 buiten staan en in de winter minimaal 8-9 uur. Graag met een goede (verlichte) bak en uitrijmogelijkheden. Het heeft wel enige haast, aangezien onze huidige stal ermee stopt ivm privé omstandigheden. Gezocht in Noord-oost Friesland! (omgeving Burgum bijvoorbeeld) Alvast bedankt! :)


Ik heb je even een pbtje gestuurd!
Is er niet nog een plekje vrij in die pensionstalling bij burgum? :)