hengst ontsnapt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

famke43

hengst ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 20:12

heeei bokkers,

vanmiddag waren ik en ruth (@ruth310 op bokt) bij onze vzshetjes. we waren aan het vrijspringen.
en opeens vloog de hengst onder het stroomdraad door. kreeg heel veel schokken en was erg geschrokken. :oo
hij vloog toen de weg op. (niet een hele drukke weg komt bijna geen verkeer langs alleen wat er langs komt rijd heel hard en het zijn meestal allemaal vrachtwagens). ik keiharde rengalop ervandoor gegaan. :evaw: wij erachteraan met 3 zonen van de baas van de vzshetjes. :D
eerst liep hij 3 rondjes om het dichtsbijzijnde huis en toen weer verder. hij wou bijna en hele drukke weg opvliegen toen hij opeens een friese merrie zag staan. <3 daar natuurlijk op afgestapt, maar toen wij er waren ging hij weer verder. toen het volgende huis. rende hij zo bij mensen de tuin in. naast dat huis stonden ook allemaal merries met veulens. hij door de heg een gesprongen. hij had alleen niet door dat er ook nog een afrastering stond met heele hoge schok erop. hij is er keihard tegenopgeknald. afrastering doormidden. -O- maar hij gewoon lekker doorgerend. bij die mensen aangebeld: ja onze shet loopt bij u in het weiland. mensen geholpen maar shet werd helemaal gek!! toen ff late graze en na een uurtje weer geprobeerd. eerst weer niet. naast dat weiland was ook een bak. daar had die man een goedgekeurde hengst ingezet, want daar komt ie opaf ofzo. maar hij rende weer weg. toen een hele brave lieve merrie opgehaald. hij ging dr natuurlijk meteen op af. maar telkens als we hem pakten liep hij weg.
na een half uur te hebben gerend hadden we hem!!!!! *\o/*

iedereen supper blij dat ie terug was. vooral de merries. die raakten helemaal in de stress :):)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Re: hengst ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:17

Fijn dat er geen ongelukken zijn gebeurd. Een ongeluk zit in een klein hoekje namelijk. Kon de afrastering van die mensen gemaakt worden?

famke43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 20:18

Bellatrix schreef:
Fijn dat er geen ongelukken zijn gebeurd. Een ongeluk zit in een klein hoekje namelijk. Kon de afrastering van die mensen gemaakt worden?

dat gelukkig wel. als hij de weg op was gevlogen hadden we een pony minder -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:18

Mag ik vragen waarom de Shetlander nog hengst is? Dekt hij? Is hij lastig in de omgang?

famke43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 20:24

Bellatrix schreef:
Mag ik vragen waarom de Shetlander nog hengst is? Dekt hij? Is hij lastig in de omgang?

hij dekt alle merrie s daar. lastig in de omgang wel een beetje. hij schooit heel erg en kan heel erg gaan dreigen en bijten kan hij ook supper. maar dan krijgt ie een tik op zn neus.
en dat ie nog hengst is, tja die mensen hebben ze voor de gezelligheid. en besteden er niet veel geld aan.
en waarschijnlijk heeft het geen nut om hem te castreren. hij zal altijd zn hengstenstreken blijven hebben. en die mensen hebben hem alleen maar om te dekken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 20:26

Ik neem aan dat jullie hem consequent opvoeden? Succes ermee, zo te horen is het een lastpak af en toe. :+ Hopelijk gebeurd het niet nog een keer, het zou zomaar verkeerd kunnen aflopen.

famke43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-12 20:28

Bellatrix schreef:
Ik neem aan dat jullie hem consequent opvoeden? Succes ermee, zo te horen is het een lastpak af en toe. :+ Hopelijk gebeurd het niet nog een keer, het zou zomaar verkeerd kunnen aflopen.

het is al een paar keer vaker gebeurd. maar toen verzorgden wij ze nog niet.
ja, die hoeft het echt niet meer te wagen om 1 van ons te bijten.

Suzannio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 15:36

Dat is vrij irritant ja, pff gelukkig is alles goed gegaan :D Goed aanpakken ja, dat is irritant ;c

vurt90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 14:36

Ondanks de veiligheid van het hengstje wat even in het geding is gekomen. Moet ik op de een of andere manier toch wel lachen om die streken: weglopen wanneer je net denkt hem te hebben. Wat een dondersteen, haha!
Ik zie het al helemaal voor me hoe dat gegaan is.
Wel goed opgelost dames!

famke43

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 20:07

dank je!! ja het is een echte dondersteen! :o
maar voor de rest wel een beetje lief van karakter <3