Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:07

Oeeh wat een rare reactie! Kan je die gebruiker melden via Marktplaats?

Ben een beetje rustig aan het kijke naar pony's. Misschien zit er wat tussen, gewoon shetje om mee te tutten 1-2x in de week.
Wat zie je dan: Volwassen shet, bijdrage 20 euro.
1 jarige shethengst, bijdrage 30 euro.
-O-

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:41

Er zijn genoeg foute figuren op zoek naar "makkelijke prooien".
Bij jonge meisjes wil ik sowieso de betrokkenheid van ouders. Zeker bij een 1e kennismaking.

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:13

Ik heb ook geluk gehad met mijn 'verzorgpony'!
Ik was niet echt op zoek, maar ik ben het liefste bij de paarden en ik loop het liefst de hele dag op stal.
Een vriendin van mij heeft haar eigen pony en in de vakanties of in weekenden als zij weg zijn mag ik (of een andere vriendin) haar pony verzorgen. Zij heeft helaas haar arm gebroken toen ze van die pony gevallen is, omdat hij ergens van schrok. De moeder van haar heeft mij en mijn vriendin nu gevraagd of wij voor haar pony willen zorgen! We doen hem allebei 2 dagen in de week, en we mogen rijden, wandelen, poetsen natuurlijk en als we willen (en als er een andere pony bij is) ook naar het park. Ik ben er echt heel erg blij mee!

fancyyyyy

Berichten: 14
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 16:16

Geef de moed niet op :)

Ik heb ook heel lang gezocht maar in 2015 op een aparte manier eentje gevonden :D
Mijn broertje verkocht zijn skelter via marktplaats. De vrouw die hem kwam ophalen bleek paarden te hebben dus kwam mijn moeder met haar aan de praat. :D
Uiteindelijk vroeg die vrouw of ik haar arabiertje van 9 wou verzorgen en rijden. Maar natuuuuurlijk wilde ik dat <3

Maar uiteindelijk in 2016 heb ik mijn eigen pony gekregen wat natuurlijk nóg leuker is /3
Het is een new forest genaamd Heros en hij is een schat :j
Wel beetje fris in rijden, maar uitdagingen zijn juist te gek toch?
Sinds kort ook begonnen wedstrijden met hem te rijden, en dit pakt ie super op!! Mega braaf, echt een toppertjee /3 <3

Okeeeej ik dwaal af hahaha :Y)

Dus geef de moed niet op wie weet komt er nog iets op je pad!! :+

Romytjuhhh
Berichten: 1
Geregistreerd: 26-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:29

marlonheros schreef:
Geef de moed niet op :)

Ik heb ook heel lang gezocht maar in 2015 op een aparte manier eentje gevonden :D
Mijn broertje verkocht zijn skelter via marktplaats. De vrouw die hem kwam ophalen bleek paarden te hebben dus kwam mijn moeder met haar aan de praat. :D
Uiteindelijk vroeg die vrouw of ik haar arabiertje van 9 wou verzorgen en rijden. Maar natuuuuurlijk wilde ik dat <3

Maar uiteindelijk in 2016 heb ik mijn eigen pony gekregen wat natuurlijk nóg leuker is /3
Het is een new forest genaamd Heros en hij is een schat :j
Wel beetje fris in rijden, maar uitdagingen zijn juist te gek toch?
Sinds kort ook begonnen wedstrijden met hem te rijden, en dit pakt ie super op!! Mega braaf, echt een toppertjee /3 <3

Okeeeej ik dwaal af hahaha :Y)

Dus geef de moed niet op wie weet komt er nog iets op je pad!! :+

Bedankt

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:39

Ik ben ook op zoek. We verzorgen nu 3 Shetlanders maar we hebben totaal geen klik met de eigenaar. daarom opzoek naar een bijrijd/verzorgpaard/pony.

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:25

Dit is mijn laatste (halve) weekje met Chanel en dat valt me toch wel zwaar. Ik ben er nog steeds wel van overtuigd dat het de goede keuze was, maar als je dan hoort dat er morgen al een nieuw meisje komt kijken is dat toch en stomp in je maag. Voor Chanel is dat zeker het beste en dit zat er natuurlijk een keer aan te komen. Ik ga vandaag of morgen nog een laatste ritje maken en donderdag of vrijdag ga ik officieel afscheid nemen.

Ik ga voorlopig niet op zoek naar een nieuwe verzorgpony. Wel heeft een vriendin van mij een shetlander, die net ook een veulentje heeft gehad, waar ik altijd mee naartoe mag. Zo kan ik toch nog aan mijn paardenknuffels komen ;)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 20:24

Ik ben ook op zoek naar een verzorgpony, maar hier in Den Haag kan ik echt niks vinden wat niet heel veel geld kost, of waarvoor ik niet genoeg ervaring voor heb (2 1/2 jaar :') ), of waar ik te jong voor ben. Er zijn in het algemeen gewoon heel weinig mensen met een eigen pony die een verzorgster zoeken. Daarom bied ik me nu aan als stalhulp om toch gewoon lekker bij paardjes te zijn. *\o/*

Roosje01

Berichten: 10743
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 23:42

Ook geen shetjes in jou buurt te vinden om eat ervaring op te doen kwa verzorgen?

Ik twijfel om ook weer een advertentie te plaatsen nu met dit mooie weer kriebelt het heel erg.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 05:53

TelmaB schreef:
Ik ben ook op zoek naar een verzorgpony, maar hier in Den Haag kan ik echt niks vinden wat niet heel veel geld kost, of waarvoor ik niet genoeg ervaring voor heb (2 1/2 jaar :') ), of waar ik te jong voor ben. Er zijn in het algemeen gewoon heel weinig mensen met een eigen pony die een verzorgster zoeken. Daarom bied ik me nu aan als stalhulp om toch gewoon lekker bij paardjes te zijn. *\o/*

Den haag heb je genoeg hoor had me paard zelf in delft en ik heb hem moeten verkopen omdat ik niet meer redde en geen "normale" bijrijder kon vinden. Had alleen maar mensen die niet kwamen

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:29

Roosje01 schreef:
Ook geen shetjes in jou buurt te vinden om eat ervaring op te doen kwa verzorgen?

Ik twijfel om ook weer een advertentie te plaatsen nu met dit mooie weer kriebelt het heel erg.


Bij mij niet, in ieder geval. Heb al rondgekeken maar de enige shetjes zijn dan van een manege van 15 km verderop of zo :(

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:32

LinsxDot schreef:
TelmaB schreef:
Ik ben ook op zoek naar een verzorgpony, maar hier in Den Haag kan ik echt niks vinden wat niet heel veel geld kost, of waarvoor ik niet genoeg ervaring voor heb (2 1/2 jaar :') ), of waar ik te jong voor ben. Er zijn in het algemeen gewoon heel weinig mensen met een eigen pony die een verzorgster zoeken. Daarom bied ik me nu aan als stalhulp om toch gewoon lekker bij paardjes te zijn. *\o/*

Den haag heb je genoeg hoor had me paard zelf in delft en ik heb hem moeten verkopen omdat ik niet meer redde en geen "normale" bijrijder kon vinden. Had alleen maar mensen die niet kwamen


Dan moet ik nog maar even doorzoeken. Tot nu toe kom ik alleen maneges tegen die of te ver zijn, of de paarden zijn gewoon verpest zoals degene waar ik vroeger reed. Ben nog geen verzorgpony of privestallen tegen gekomen waar ik kan werken. :')

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 06:43

Waar woon je en tot hoever wil je fietsen? Ken zat mensen daar kan is voor je kijken. Ervaring zegt niet alles hoor. Als jij bewijst dat je netjes komt enz dan is er altijd een deur om te leren.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:30

Hier staan ook genoeg aangeboden, maar dat betekent niet per definitie dat je bij elk paard een potentiele bijrijdster kan worden := op het moment worden hier (volg mp en 1 fb pagina, dus ben niet erg actief) meer sportpaarden -die dus een bijrijder van minimaal zoveel niveau en een hoge bijdrage vragen- dan de simpele recreatiepaarden. En de recreatiepaarden die aangeboden worden vragen veelal om een ervaren en sterke ruiter, want paard is erg sterk en dominant... tja, dan ik ook snel de moed verliezen :o

Maar ik ben gelukkig voorzien. Bij mn nieuwe paardje gaat het met elke les steeds beter, we hebben al het eerste sprongetje gemaakt want over een maandje gaan we een cross doen :D moet wel veel oefenen want mijn springtechniek is nou niet geweldig :'). En bij de fjord heb ik ook al voor de 3e keer (na >half jaar) weer kunnen rijden, ze is helemaal ingevallen qua spieren dus we bouwen langzaam op.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:00

LinsxDot schreef:
Waar woon je en tot hoever wil je fietsen? Ken zat mensen daar kan is voor je kijken. Ervaring zegt niet alles hoor. Als jij bewijst dat je netjes komt enz dan is er altijd een deur om te leren.


Ik woon in scheveningen en ik ben bereid om tot 10 km te fietsen of tot best wel lang iets van 45 - 60 min met het OV te reizen :)

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:32

Ik verwacht eigenlijk wel dat het een tijdje duurt voor ik een verzorgpony vind maar ja, ik heb de tijd op zich wel. Ik kijk er gewoon heel erg naar uit, en daarom vraag ik me af of iemand nog tips heeft om een verzorgpony te vinden? Alvast bedankt! *\o/* +:)+ :D

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:26

Het is per regio verschillend merk ik. Ik woon in noord-Holland en hoor om mij heen dat er (net zoals bij mij) paarden stil staan omdat er geen verzorgers of bijrijders zijn. Ik heb een meisje die op zaterdag komt en als ze doordeweeks een dagje kan , meestal staat mijn paard doordeweeks 1 of 2 dagen op rust. Ze komt wel buiten maar poetsen en beweging geven komt er niet van. Afgelopen week kon ikzelf niet heen door ziekte en heeft ze dr dagen in de paddock doorgebracht

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:36

@ TelmaB: als het rijden voor jou niet belangrijk is zijn er vast mensen genoeg die hulp kunnen gebruiken.
Bied je aan als hulp op stal of verzorgster. Vraag in ruil dat mensen je les geven. Spreek concreet af hoe vaak je les krijgt voor hoeveel uur helpen. Liefst een vaste dag en tijd afspreken zodat de kans kleiner is dat het elke keer opgeschoven wordt. Vraag ook om wat voor paard het dan gaat.

Vaak zoeken stallen niet via Marktplaats, maar kijken ze eerst in de eigen omgeving of er iemand is die geschikt is. Ga dus gewoon langs bij verschillende stallen en maneges in de omgeving. Kijk in de "gouden gids" (zoiets heb je ook online) en zoek adressen en nummers/websites van stallen en benader ze. Het beste werkt nog persoonlijk langs gaan. Dan hebben ze een beeld bij je en wijzen ze je minder makkelijk af dan via email. Dat is lekker onpersoonlijk namelijk en kun je negeren. Iemand die bij je aan de deur staat niet ;) Dan komt het hooguit ongelegen maar als je een goede indruk maakt willen ze dan misschien gelijk wel een andere afspraak maken. En hebben ze zelf geen interesse dan weten ze misschien wel iemand die wel hulp kan gebruiken. een kennis of een klant of een buurstal...

Op die manier werk je voor je rijden, doe je meer ervaring op en met wat mazzel kom je er op die manier tussen. Als mensen je kennen en je betrouwbaar, serieus en ervaren genoeg bent, dan komen ze vanzelf vragen of je hun paard kunt doen tijdens vakantie, weekendje/dagje weg, ziekte... Misschien eerst longeren, uitmesten, wandelen, in de paddock laten of in de stapmolen zetten, maar al doende kom je er op die manier echt het beste tussen. Mits mensen het gevoel hebben dat ze je kunnen vertrouwen en het je gunnen! En dat heb je grotendeels zelf in de hand door wat je uitstraalt en of je je afspraken goed na komt.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:45

@joyce B: Super bedankt voor je reactie! Ik zal je tips zeker gebruiken *\o/*

digsbooo
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-04-17

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 23:07

JA, ik ben al zo een 5 jaar opzoek naar een verzorgpony/paard. Het is echt frustreren om bv iets te hebben gevonden maar dan was je te laat. Of dat het te ver is, of je ouders willen niets betalen. Ik heb nu recent iets gevonden een halve stal ik hoop echt dat mijn ouders dit gaan toelaten heb het al met ze besproken (ouders gescheiden) ze zijn nog aan het nadenken, ik ben zo zenuwachtig

jodovi
Berichten: 70
Geregistreerd: 14-03-17

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:02

Ja klopt, ik en mijn zus zijn al lang opzoek naar een verzorgpony (omgeving Hardenberg), ik kijk vaak bij advertenties voor verzorgpony's en heb zelf ook een advertentie.
Ik zie vaak andere pony's en dan denk ik van jaa die wil ik wel verzorgen maar dan zijn ze te verweg.... _O- Laats kwam ik wel een leuke pony tegen bij mij in de buurt maar ze vroegen 60€ per maand. Dat vind ik persoonlijk best veel.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:58

Ligt eraan wat je mag en hoeveel dagen.
60,- is geen gek bedrag als je 2 of 3 keer per week mag rijden. Koopje dan.

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:00

Anke schreef:
Ligt eraan wat je mag en hoeveel dagen.
60,- is geen gek bedrag als je 2 of 3 keer per week mag rijden. Koopje dan.

Als jeugd blijft dat gruwelijk veel geld, zoveel zakgeld kreeg ik echt niet :')

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:04

Kan idd een hoop geld zijn, wanneer je zelf niet veel hebt of krijgt.
Maar duur of goedkoop hangt af van wat je er voor terug krijgt in vergelijking met wat de marktwaarde daarvan is.
Over het algemeen is 60,- bij paarden zo op...

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:23

Verdiensten van een wijk vd ochtendkrant is ca. 150,-/maand
Ik deed er 9 jaar lang twee zo betaalde ik mijn hobby.
Denk dat het schrikbarend is hoeveel maandgeld ze tegenwoordig krijgen.
Iedereen heeft geld, keuze is alleen waar je het aan uitgeeft. Hoeveel moeite je ervoor wilt doen.