Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:06

Ja, ik als eigenaar lees mee. Zo kan ik mij hopelijk wat beter instellen op een bijrijder. Zodat beide partijen gewoon kunnen genieten van onze gezamenlijke liefde voor deze dieren.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 01:43

Ik ben al jaren zowel eigenaar als bijrijder/ruiter van andermans paarden en Kan me dus in beide kanten Inleven en ervaringen delen.

Mooie oplossing! Jammer dat er bij de reacties op de advertenties niet iets tussen zat.

Myrtheaben

Berichten: 81
Geregistreerd: 17-01-17
Woonplaats: Rijkevoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:20

Ik kon er ook geen vinden maar nu rijdt ik pony's op de manege gewoon gevraagd of er nog pony's beweging nodig hadden en me aangeboden om nieuwe pony's te testen en toen kreeg ik een vaste shet en pony waarvan ik alleen de pony nog rijdt omdat ik te groot ben voor de shet en daarna 2 pony's ingereden.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:44

Leuk dat er straks een eigen paard komt.
Hier is het net als bij joyceB. Eigen paard en rij en verzorg ook nog 3 pony/paarden. Je ziet dingen toch van 2 kanten al moet ik zeggen dat ik als eigenaar waarschijnlijk niet zo makkelijk zou zijn als de eigenaar is van mijn verzorgbeestjes.

Roosje01

Berichten: 10736
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:42

Mag ik wat vragen? Ik ben best wel nieuwsgierig wat de reden is dat jullie naast een eigen ook nog 1 of meerdere verzorgpaarden hebben? Lijkt mij erg druk allemaal of heb je dan voor je eigen paard ook een verzorgster?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 00:09

Roosje01 schreef:
Mag ik wat vragen? Ik ben best wel nieuwsgierig wat de reden is dat jullie naast een eigen ook nog 1 of meerdere verzorgpaarden hebben? Lijkt mij erg druk allemaal of heb je dan voor je eigen paard ook een verzorgster?


Ik ben eerst begonnen met mijn verzorgpaarden dat gaat zo'n 20 jaar terug. Mijn eerste pony was eerst een verzorgpony en is daar altijd blijven staan, pony is in geslapen en mijn huidig paard heb ik bijna 10 jaar en staat ook bij mijn verzorgpaarden. Dus voor mij is het niet lastig omdat alles op 1 plek staat. De verzorgpaarden zijn dan ook van 1 eigenaar. En 1 van de paarden is inmiddels met pensioen, de andere staat licht aan het werk heeft een dipje gehad dus weer rustig aan de slag en de ander rijd ik wel maar die heeft ook nog een bijrijder.
Ik doe dan ook bijna alles zelf en kan zo'n beetje doen wat ik wil. En nee ik heb geen verzorger voor mijn paard zou ik persoonlijk ook wat raar vinden in mijn situatie. Zou er erg veel moeite mee hebben als ik mijn verzorgpaarden niet meer zou zien omdat ik ze alle 3 al langer ken dan mijn eigen paard.

Roosje01

Berichten: 10736
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 04:01

Oke dat is wel begrijpelijk je had al verzorgpaarden en hebt een eigen paard erbij gekregen. Persoonlijk zou ik echt geen tijd hebben om zowel verzorgster als eigenaar te zijn. Al droom ik wel elke dag van het moment dat ik ooit financiel een paard zou kunnen bekostigen. Mocht dat ooit gebeuren dan denk ik dat dan toch voor eigen zou kiezen en eventueel verzorgpaard zou laten gaan.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:05

Ik had er ook geen tijd meer voor toen ik mijn eigen paard kreeg, vind het knap dat je dat red! :) Rij af en toe wel een ander paard bij, maar dat is tijdelijk.
Toen ik mijn paard kreeg heb ik dat verteld aan de eigenaren van beid everzorgpaarden. Ze kwam op dezelfde stal te staan als zij al stonden dus heb het één maand afgemaakt zodat zij de tijd hadden een ander te zoeken :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:25

Ik heb jaren alleen verzorgd. Vervolgens mijn verzorgpony gekocht. Ik was lid geworden van de rijvereniging, had onderlinge wedstrijden met hem gereden en zou met hem officiële wedstrijden gaan starten. Toen werd hij ineens langdurig kreupel en bleek hij spat te hebben. Ik mocht toen mijn clublessen gaan rijden met een net zadelmakke pony van een fokker waar ik al 1x per week houding- en zitles nam op 1 van haar paarden of pony's. Met die pony meegedaan met een onderlinge wedstrijd en dat ging zo goed dat ze me aanbood of ik haar niet wilde uitbrengen op wedstrijden.
Dat heb ik toen gedaan en zo ben ik steeds paarden of pony's van anderen er bij blijven rijden, en deels ook uitgebracht op onderlinge en officiele wedstrijden, omdat mijn ambities hoger lagen dan mijn pony mij kon bieden, maar ik hem en mijzelf beloofd had dat hij bij mij oud mocht worden.

Voor hem heb ik altijd verzorgmeisjes er bij gehad. Door studie en later werk kon ik niet elke dag en ik wilde anderen ook die kans bieden lekker te rijden en verzorgen, zoals ik zelf ook begonnen was.

Ik ben hem gaan verzorgen toen hij 3,5 was en in mei wordt hij 26. Hij kan nog steeds recreatief gereden worden, maar voor mij is die uitdaging er niet meer en de tijd heb ik ook niet naast de verzorging van de paarden/erf/stal, het gezin, huishouden en 2x per week, rond wedstrijden vaker, een bijrijdpaard rijden.

Isa2003
Berichten: 31
Geregistreerd: 06-02-17
Woonplaats: Overrijsel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 17:12

Haii,

Ik ben nu zelf op zoek naar een verzorgpony, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen.
Ik heb ook al gezien dat heel veel eigenaars graag een bijrijder van 18+ willen, maar ik ben 13 (bijna 14) Heeft iemand misschien tips hoe ik het beste kan gaan zoeken?
Ook zag ik dat er eigenaren van pony's/paarden meelezen, dus als iemand nog een bijrijdster zoekt in de omg. van Schuinesloot/Slagharen, mag je me wel een pb sturen :o

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:06

Isa2003 schreef:
Haii,

Ik ben nu zelf op zoek naar een verzorgpony, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen.
Ik heb ook al gezien dat heel veel eigenaars graag een bijrijder van 18+ willen, maar ik ben 13 (bijna 14) Heeft iemand misschien tips hoe ik het beste kan gaan zoeken?
Ook zag ik dat er eigenaren van pony's/paarden meelezen, dus als iemand nog een bijrijdster zoekt in de omg. van Schuinesloot/Slagharen, mag je me wel een pb sturen :o

Iedereen laten weten dat je een verzorgpony zoekt, advertenties plaatsen op bokt, marktplaats en facebook en vooral heel veel geduld hebben ;) de meeste verzorgpony's komen niet zomaar aanwaaien

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:31

Isa2003 schreef:
Haii,

Ik ben nu zelf op zoek naar een verzorgpony, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen.
Ik heb ook al gezien dat heel veel eigenaars graag een bijrijder van 18+ willen, maar ik ben 13 (bijna 14) Heeft iemand misschien tips hoe ik het beste kan gaan zoeken?
Ook zag ik dat er eigenaren van pony's/paarden meelezen, dus als iemand nog een bijrijdster zoekt in de omg. van Schuinesloot/Slagharen, mag je me wel een pb sturen :o


Stel jezelf de vraag waarom eigenaren voor jouw moeten kiezen en niet voor een ander...
Waarom ben jij beter dan de rest die zoekende is?

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 20:58

sneeuwpop schreef:
Isa2003 schreef:
Haii,

Ik ben nu zelf op zoek naar een verzorgpony, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen.
Ik heb ook al gezien dat heel veel eigenaars graag een bijrijder van 18+ willen, maar ik ben 13 (bijna 14) Heeft iemand misschien tips hoe ik het beste kan gaan zoeken?
Ook zag ik dat er eigenaren van pony's/paarden meelezen, dus als iemand nog een bijrijdster zoekt in de omg. van Schuinesloot/Slagharen, mag je me wel een pb sturen :o


Stel jezelf de vraag waarom eigenaren voor jouw moeten kiezen en niet voor een ander...
Waarom ben jij beter dan de rest die zoekende is?


En wat ik heel belangrijk vind bij iemand van jouw leeftijd. Een volwassen persoon die je kan begeleiden en er ten allen tijde bij is/kan zijn.
Ouders die je een schop onder je kont geven als je wel een keer geen zin hebt. Of ook de hobby willen 'sponseren' door lessen te betalen

Dat vind ik heel belangrijk. Geen volwassene of ouders er bij is bij mij een no-go.

Dublinlove8
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-10-16
Woonplaats: Zegiknie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:13

Het is mij volgens mij gewoon niet gegund!! :(

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 21:17

Dublinlove8 schreef:
Het is mij volgens mij gewoon niet gegund!! :(


Met zo'n houding ........Nope

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:06

Ik ben echt zo ongelofelijk blij met mijn adresje <3 Eigenaar en ik hadden het even over mijn werk, dat ik het er niet leuk heb en dat ik baal dat ik niet zo veel verdien. We hebben een deal gesloten dat voor elke klant die via mij komt (hij is oa NH intructeur), ik €5 krijg. Ik mag dan ook gratis meekijken met de les als ik wil. Ook heeft hij laten vallen dat hij wellicht over een jaar ofzo wel een baantje beschikbaar is op de stoeterij waar hij werkt. Ik ga mijn best doen er niet te veel van te verwachten, maar ik vind het zo leuk dat hij zoiets aanbied! Heb het echt getroffen hier, zowel met de paarden als met de eigenaren. :j

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 22:13

Dublinlove8 schreef:
Het is mij volgens mij gewoon niet gegund!! :(



Je hebt ook geen advertentie? :Y)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 23:06

Dublinlove8 schreef:
Het is mij volgens mij gewoon niet gegund!! :(


Volgens je profiel heb je al 4 pony's. Waarom zou je dan nog een verzorgpony erbij willen? Had ik ook maar zoveel tijd. :')

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 02:07

Isa2003 schreef:
Haii,

Ik ben nu zelf op zoek naar een verzorgpony, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen.
Ik heb ook al gezien dat heel veel eigenaars graag een bijrijder van 18+ willen, maar ik ben 13 (bijna 14) Heeft iemand misschien tips hoe ik het beste kan gaan zoeken?
Ook zag ik dat er eigenaren van pony's/paarden meelezen, dus als iemand nog een bijrijdster zoekt in de omg. van Schuinesloot/Slagharen, mag je me wel een pb sturen :o


Investeer in jezelf! Neem lessen, liefst privelessen zodat er goed op je gelet wordt en je beter gaat rijden.

Ga (gratis) helpen op een stal of manege zodat je verzorgervaring op doet. Met zo iemand al referentie kan het ook al makkelijker worden.

Ga kijken en praten met ponyfokkers. Die zoeken vaak ervaren, liefst jongere ruitertjes die de pony's op wedstrijd uit willen proberen, met wat mazzl wordt je ook nog gehaald en gebracht.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:19

Hoi Bokkers,

Een mede-stalgenootje van mij zoekt voor haar leuke tinker een bijrijd(st)er voor 2x in de week rijden, verzorgen, uitmesten, enzovoort, 18+, omgeving Delft, Schiedam, Rotterdam. Ze vraagt GEEN vergoeding. Stal is niet met het OV te bereiken.
Mocht er iemand interesse hebben, stuur me even een berichtje! Dan stuur ik je door naar dr :)

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5900A81E

Ik heb zelf 2 hele leuke quarters van mezelf, 2 banen en een opleiding dus ik zoek niks maar ik denk dat iemand hier erg blij van kan worden, iedereen succes met zoeken! :D

Isa2003
Berichten: 31
Geregistreerd: 06-02-17
Woonplaats: Overrijsel

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 18:39

Dankjewel allemaal!!
Ik ga zeker wat doen met jullie tips :D

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:31

Kom je als man net zo makkelijk aan een verzogpaard als een meisje of wordt er vanuit gegaan dat een man minder aandacht besteedt aan het verzorgen? Daar ben ik echt benieuwd naar :)

Azmay

Berichten: 17996
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 04:30

mojo100 schreef:
Kom je als man net zo makkelijk aan een verzogpaard als een meisje of wordt er vanuit gegaan dat een man minder aandacht besteedt aan het verzorgen? Daar ben ik echt benieuwd naar :)

Vrees dat veel vrouwen het "eng" vinden als een volwassen man op zoek is naar een verzorgpaard. Moet zeggen dat ik het zelf niet enger vind dan wanneer een vrouw op zoek is maar dat is toch wat ik opgevangen heb.

Roosje01

Berichten: 10736
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 04:40

Ik heb nog nooit meegemaakt dat mannen een verzorgpaard zochten dus kan er weinig over zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 08:49

Roosje01 schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat mannen een verzorgpaard zochten dus kan er weinig over zeggen.


Dit ja, nog nooit een reactie van een man gehad op een advertentie.
Al had het mij persoonlijk niet uitgemaakt, ik heb alleen een paard met een hekel aan mannen :')