Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:48

Roosje01 schreef:
Op de hoogte houden vind ik niet meer dan normaal eigenlijk :D appte altijd als ik naar huis ging ff hoe was gegaan enzo. Of ben ik van de oude stempel en doen mensen dat niet meer?

Ik verzorg/rijd soms ook een eigen pony, iedere keer als ik ben geweest laat ik ook even weten hoe het ging!

Rutth

Berichten: 12
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 08:31

hanneke32xx schreef:
ik zit weer heel erg te twijfelen of ik een nieuw verzorgpaardje ga zoeken. Ik heb nu 2 plekken waar ik heen kan, 1 op 40 min reisafstand met het ov waar ik geen vaste dagen oid heb, geen verplichtingen maar waar ik af en toe gewoon heen kan voor een stukje ontspanning. en nog 1 plekje op 20 min fietsafstand waar ik (nog) geen verplichtingen heb maar op die pony kan ik niet ontspannen rijden. Nu zou ik heel graag een verzorgpaardje willen die op max half uur fiets afstand staat, waar ik 1 of 2 keer per week heen kan gaan en waar ik voor mijn ontspanning heen kan gaan. en het liefs waar ik na een tijdje ook (zelfstandig) mee naar buiten kan gaan. Maar ik twijfel heel erg omdat ik A bang ben dat ik uiteindelijk niet genoeg tijd ga hebben om regelmatig te gaan, B het heel moeilijk is om zo'n plekje te vinden en C Ik vind het heel moeilijk om dan tegen die andere 2 plekken te zeggen dat ik een ander paardje te zoeken. ik krijg van hun heel veel vrijheid en ik ben bang dit niet gauw weer ga vinden....


Ik loop ook op een stal waar ik onwijs veel vrijheid heb en gewoon af en toe kom voor de ontspanning, ik kom daar nogsteeds en heb inmiddels ook een verzorgpaardje voor twee keer in de week :)
Voor mij was de eerste stal te ver fietsen om regelmatig te komen dus de eigenaresse snapte 't ook en vond het heel leuk dat ik iets in de buurt had gevonden!

Rutth

Berichten: 12
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 08:33

Binkie_Eline schreef:
Roosje01 schreef:
Op de hoogte houden vind ik niet meer dan normaal eigenlijk :D appte altijd als ik naar huis ging ff hoe was gegaan enzo. Of ben ik van de oude stempel en doen mensen dat niet meer?

Ik verzorg/rijd soms ook een eigen pony, iedere keer als ik ben geweest laat ik ook even weten hoe het ging!


Wij hebben een schriftje in de kast liggen waarin we opschrijven wat we hebben gedaan :)

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:40

ik heb de knoop doorgehakt en ga toch opzoek naar een nieuw verzorgpaardje. gisteren een advertentie op marktplaats gezet en ook in verschillende facebook groepen. heb erg lang getwijfeld aangezien ik 2 plekken had waar ik evt wel terecht kon maar deze plekken waren allebei niet wat ik zocht. Ik zoek gewoon een leuk paardje waar ik ontspannen, recreatief mee aan de slag kan. Denk niet dat ik snel iets ga vinden maar wie weet.... Dus mocht er iemand nog een bijrijder zoeken in de omgeving almelo, ik hou me aanbevolen! :)

Leoniedek

Berichten: 9
Geregistreerd: 26-01-17
Woonplaats: Burgerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:20

Wij zijn ook al een tijdje opzoek naar een verzorger voor onze pony. Alleen lijkt het wel alsof wij te veel eisen stellen (alleen de stal doen, waterbak vullen en soms de bak uitmesten). Je mag ook alles met de pony en wij staan zelfs open om je te brengen naar lessen. Iedere keer komen de meisjes 2x en daarna zie je ze weken niet. Zo jammer. Dus als mensen nog een verzorgpony zoeken in Burgerbrug. Stuur gerust een berichtje.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:27

Leoniedek schreef:
Wij zijn ook al een tijdje opzoek naar een verzorger voor onze pony. Alleen lijkt het wel alsof wij te veel eisen stellen (alleen de stal doen, waterbak vullen en soms de bak uitmesten). Je mag ook alles met de pony en wij staan zelfs open om je te brengen naar lessen. Iedere keer komen de meisjes 2x en daarna zie je ze weken niet. Zo jammer. Dus als mensen nog een verzorgpony zoeken in Burgerbrug. Stuur gerust een berichtje.


Ik zit redelijk bij jullie in de buurt in 't veld en kan ook niemand vinden. Ik vraag een kleine bijdrage omdat er geen klusjes zijn. Ik sta all-in waarbij zelfs de paddock gemest word.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:50

Volgens mij is het niet de bedoeling dat mensen zich hier aanbieden als verzorger/eigenaar.

Roosje01

Berichten: 10746
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:52

Nee klopt heb daarom ook even getemt.

Leoniedek

Berichten: 9
Geregistreerd: 26-01-17
Woonplaats: Burgerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:56

blieb01 schreef:
Leoniedek schreef:
Wij zijn ook al een tijdje opzoek naar een verzorger voor onze pony. Alleen lijkt het wel alsof wij te veel eisen stellen (alleen de stal doen, waterbak vullen en soms de bak uitmesten). Je mag ook alles met de pony en wij staan zelfs open om je te brengen naar lessen. Iedere keer komen de meisjes 2x en daarna zie je ze weken niet. Zo jammer. Dus als mensen nog een verzorgpony zoeken in Burgerbrug. Stuur gerust een berichtje.


Ik zit redelijk bij jullie in de buurt in 't veld en kan ook niemand vinden. Ik vraag een kleine bijdrage omdat er geen klusjes zijn. Ik sta all-in waarbij zelfs de paddock gemest word.



Ja bizar he eigenlijk! Ze kunnen en mogen zoveel en lijken het alleen leuk te vinden in de zomer.

Love_pino

Berichten: 24
Geregistreerd: 18-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:24

Das jammer. Ik wou dat ik kon maar het is meer dan een uur van me vandaan. Ietsje te ver :D

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:56

Hoi! Ik meld me weer is!
Ik heb een hele leuke verzorgpony genaamd Roupie. Ze heeft een leuk eigenwijs karakter. Ik verzorg haar al sinds augustus. Maar er is een ding waar ik mee zit. Ik heb niet echt het gevoel dat ik een klik met haar heb. Ik hoopte dat de dag nog zou komen dat er een klik zou komen maar dat kwam niet. Ik ga altijd met plezier naar de paarden toe, maar bij roupie lijkt het of ik er minder plezier in heb. Ook is het zo'n 3 kwartier heen met tram en bus (met de fiets een dik uur). Mijn gevoel zegt dat ik moet stoppen maar ik krijg ook meteen een naar gevoel erbij, want het is niet zo makkelijk. Het is een leuke pony dus maar ik heb er niet echt plezier in. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Stoppen ja, maar dat is ook niet zo gemakkelijk :( hebben jullie tips?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:07

soesje321 schreef:
Hoi! Ik meld me weer is!
Ik heb een hele leuke verzorgpony genaamd Roupie. Ze heeft een leuk eigenwijs karakter. Ik verzorg haar al sinds augustus. Maar er is een ding waar ik mee zit. Ik heb niet echt het gevoel dat ik een klik met haar heb. Ik hoopte dat de dag nog zou komen dat er een klik zou komen maar dat kwam niet. Ik ga altijd met plezier naar de paarden toe, maar bij roupie lijkt het of ik er minder plezier in heb. Ook is het zo'n 3 kwartier heen met tram en bus (met de fiets een dik uur). Mijn gevoel zegt dat ik moet stoppen maar ik krijg ook meteen een naar gevoel erbij, want het is niet zo makkelijk. Het is een leuke pony dus maar ik heb er niet echt plezier in. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Stoppen ja, maar dat is ook niet zo gemakkelijk :( hebben jullie tips?


Staat de afstand je het meeste tegen? Je zegt het is een leuke pony maar wat is er niet leuk aan?
Een klik hebben met een pony vindt ik altijd lastig wat iemand daar nu mee bedoelt. Kan je daar wat meer over vertellen? Zet de nadelen en de voordelen eens op een rijtje. Dan krijg je een beter overzicht.

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:23

Dankjewel, miscchien wat handiger ja:

Voordelen:
-Gezellige stal
-Leuk rijmaatje
-Aardige eigenaar
-Leuke pony

Nadelen:
-ik vind grondwerk heel leuk en ook best belangrijk, maar daar is geen goede plek er voor, en Roupie doet dan altijd ontzettend uitdagend en vervelend als ik het probeer.
-Afstand
-We hebben niet echt vertrouwen in elkaar
-uitrij mogelijk heden zijn niet zo leuk, je bent er snel doorheen.
-Er zijn veel honden en Roupie is daar doodsbang voor en gaat er dan ook wel eens van door, en om elke hoek zit zowat een hond, dus echt relaxed rijden kan niet echt.
-Ze is vrij klein en ik zal er na een tijdje over heen groeien.


Een vriendin van mij krijgt binnenkort een eigen paard, en dat is heel dicht bij en ik hoef geen bijdrage te betalen. Er staat ook een pony bij die ik ook misschien kan verzorgen, die is heel relaxed en niet bang voor honden. Mooie, grote rij omgeving en kan lekker naar het strand.

Nu zal je denken, dan ga je toch stoppen? Wil ik ook wel,maar zoals ik eerder heb aan gegeven is dat best moeilijk. Zie Voordelen

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:30

Dat maakt het al iets makkelijk zo.

Ik zie dat je graag grondwerk doet maar daar niet echt de goede mogelijkheden voor hebt en dat het niet zo fijn gaat. Is het een mogelijkheid om een keer een grondwerk les te nemen met Roupie of is er een stalgenoot die ervaring mee heeft en jullie op weg kan helpen?
Vertrouwen kan je natuurlijk ook vergroten als je samen les gaat nemen als dat kan. Vertrouwen moet je toch opbouwen en komt niet vanzelf. Met de ene gaat dat wat sneller als de andere.
De honden dat is ook een lastige maar ook dat zou je wellicht ook kunnen verbeteren met les. En natuurlijk het vertrouwen in elkaar zal daar ook in helpen.
Persoonlijk zou ik nog niet opgeven maar proberen om meer hulp te krijgen zodat jullie beter gaan samen werken en vertrouwen krijgen in elkaar zodat je ook meer plezier kan hebben erop en ernaast.
Maar dan ben je toch een beetje afhankelijk van iemand die jullie kan helpen. Je zou ook eens aan de eigenaar kunnen vragen. Weet niet of die weleens iets van grondwerk doet of vraag of je een keer een les mag nemen. Hoeft ook niet iedere week maar als je tijdens de les "huiswerk" krijgt kan je daar weer een tijdje mee aan de gang.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 16:23

@soesje321 ik snap je situatie, ik heb/had een soortgelijk probleem. Ik had geen klik met de pony en je kon er ook niet relaxt op rijden. Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt om opzoek te gaan naar een nieuw verzorgpaard aangezien ik met plezier naar de paarden wil gaan en ook een stukje rust daar kan vinden. Ik zal je als eerste dit bespreken met de eigenaar van het paard en wees gewoon eerlijk. Ik heb ook eerlijk aangegeven dat ik geen klik had en de eigenaren vonden het fijn dat ik zo eerlijk was, en ze respecteerden dit ook. Dus mijn tip: bedenk even heel goed wat je wil, bespreek dit eerlijk met de eigenaar en ga vanuit daar verder. Succes!

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:29

Tigra_ Behalve dat Roupie niet zo goed is met grondwerk, is de bak ook niet fijn om grondwerk erin te doen, omdat er een grote opening in zit, die niet dichtkan, er zijn geen staanders en balken, en het 'hek' bestaat uit struiken, dus wegrennen is ook al een probleem. Ook zit er veel gras in de bak waar ze aangaat knabbelen. Ze komt al 10 jaar in het park waar al die honden zijn, ondanks de vele trainingen met honden blijft ze toch bang. Maar ik ga proberen met mijn instructrice grondwerk te doen, en dan zien we hoe het gaat. Heel erg bedankt in ieder geval! :)

hanneke32xx, bedankt, ik denk dat ik het hele verhaal aan hun ga vertellen. Maar ik ga er inderdaad nog even over nadenken! Bedankt!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 00:45

Klinkt..als ik tussen de regels door lees.
Nu geen optimale situatie. De mogelijkheid om naar een betere/makkelijkere situatie te switchen.
Logisch dat je dan twijfelt.
De minpunten kunnen voor een gedeelte verbeterd worden.
De vraag is, wil je die moeite doen of ga je liever voor die andere pony?
Theoretisch gezien kan iets super klinken, pas als je het ervaart, weet je wat het in de praktijk inhoudt. Een klik met eigenaar en pony is wel een belangrijk punt.
Reisafstand trein/tram is altijd geschikt voor leerwerk van school. 2 vliegen in 1 klap.
Opties zijn er. Ik zou wel de eigenaar over jouw twijfels vertellen, dan komt het niet ineens onverwacht. Dat is voor niemand leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:12

Je hebt toch het Westerpark waar je kunt rijden? Dat vind ik een leuke plek hoor. Ook is er nog het Noord Aa en het Balijbos, eventueel het Bentwoud. Geen idee of dat haalbaar is voor jou maar dan heb je net wat meer opties.

anjali
Berichten: 15199
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 13:38

soesje321 schreef:
Dankjewel, miscchien wat handiger ja:

Voordelen:
-Gezellige stal
-Leuk rijmaatje
-Aardige eigenaar
-Leuke pony

Nadelen:
-ik vind grondwerk heel leuk en ook best belangrijk, maar daar is geen goede plek er voor, en Roupie doet dan altijd ontzettend uitdagend en vervelend als ik het probeer.
-Afstand
-We hebben niet echt vertrouwen in elkaar
-uitrij mogelijk heden zijn niet zo leuk, je bent er snel doorheen.
-Er zijn veel honden en Roupie is daar doodsbang voor en gaat er dan ook wel eens van door, en om elke hoek zit zowat een hond, dus echt relaxed rijden kan niet echt.
-Ze is vrij klein en ik zal er na een tijdje over heen groeien.


Een vriendin van mij krijgt binnenkort een eigen paard, en dat is heel dicht bij en ik hoef geen bijdrage te betalen. Er staat ook een pony bij die ik ook misschien kan verzorgen, die is heel relaxed en niet bang voor honden. Mooie, grote rij omgeving en kan lekker naar het strand.

Nu zal je denken, dan ga je toch stoppen? Wil ik ook wel,maar zoals ik eerder heb aan gegeven is dat best moeilijk. Zie Voordelen

Die vriendin heeft dat eigen paard nog niet. En misschien wordt dat een type wat helemaal niet bij jou past. Ik zou geen oude schoenen weggooien voor ik nieuwe had!

Nalonyda

Berichten: 544
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:16

Ik zal inderdaad niet te veel hoop zetten op het paard van jouw vriendin. Wie weet klikt het daar ook niet mee. Dus zal wel zelf gaan zoeken, nadat je met de eigenaar hebt overlegt.

Heb deze week al mijn drie verzorgpaarden extra gedaan (dinsdag tot zondag). Ben dus vorige week 6x langsgeweest en af en toe s Avonds met de auto om de paarden extra buiten te zetten.

Kwam in tijdnood donderdag. (Vaste dag) Dan rij ik er een en de ander longeer ik. Heb voorgesteld of de eigenaar wou gaan rijden voor een keer op donderdag. Dan gaan we samen. Ik haal der dan ook op met de auto en zet haar terug thuis. Wel zo netjes als ik haar op der vrije dag stoor.. haha. De grappen kwamen al op stal van, sinds zij er (bijna) nooit is op donderdag. " Jaa, ik mocht van nathalie rijden vandaag! :') "

Wel zo leuk! Vond het wel fijn voor der. Deed Xaar al 2 extra dagen. Kan de derde dan wel missen :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:14

Even voor mijn leeftijdsgenoten (13)
hebben jullie ook altijd het probleem dat iedereen je te jong vind :(

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:25

murphypower schreef:
Even voor mijn leeftijdsgenoten (13)
hebben jullie ook altijd het probleem dat iedereen je te jong vind :(


Ik heb in mijn advertentie staan 16+ jonger is prima mits je ouders elke keer mee gaan en er verstand van hebben en je elke 2 weken les wilt volgen. En dat is waar het vaak mis gaat. Ouders willen niet mee of hebben geen verstand van paarden, ze zijn zo jong en hebben geen baan en kunnen dus niet lessen. En dan houdt het voor mij op. Jonge meisjes (eigenlijk iedereen) hebben les nodig en met zoveel kilo paard laat ik iemand van jouw leeftijd niet alleen. En ik ben zelf geen babysitter die er de hele tijd bij wil zijn. Ik wil juist iemand die kan op de dagen dat ik zelf niet kan.

Tenminste dat is waarom ik 16+ heb staan

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:40

ik heb sinds ik mijn advertentie op marktplaats en fb heb geplaatst heb ik een stuk op 3/4 reacties gehad. 2 waren veel te ver en 1 iemand had een paard, dat in de buurt stond maar die niet bereden kon worden. ik heb toen eerlijk aangegeven dat ik het liefs wel een paardje heb waar ik ook op kon rijden, maar dat dit niet mijn prioriteit was en dat ik er even over zou nadenken. Hier reageerde ze (naar mijn mening) heel heftig op en ze verklaarde me zowat voor gek dat ik er over na moest denken alleen omdat ik niet kon rijden. Toen heb ik maar netjes gezegd dat ik verder ging zoeken naar een ander paardje. Ik zoek gewoon een paardje waar ik recreatief mee bezig kan, waar je ontspannen op kan rijden maar waar je ook lekker mee kan wandelen e.d. Helaas zijn die moeilijk te vinden... Zit er nu aan te denken om bij weides een briefje op te hangen maar ik weet ook niet of mensen dit gaan waarderen, en ik vind het dan ook best eng om op dat briefje persoonlijke gegevens te schrijven. ik bedoel iedereen die langs die weide komt kan dat briefje gaan lezen en dus mijn gegevens krijgen...

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:42

Ik zou dat iig niet waarderen, die briefjes aan het hek.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:44

Als je in je advertentie hebt staan dat rijden geen prioriteit is en daarna zegt tegen de eigenaar van ik wil wel rijden, dan snap ik dat diegene er een beetje gefrustreerd van kan raken (maar zo overmatig reageren hoeft dan ook weer niet natuurlijk). Maar ik briefjes aan weides maken of langs deuren gaan, ik denk niet dat veel mensen dat gaan waarderen eigenlijk := Ik zou gewoon je advertentie laten staan en wachten en gewoon goed opletten of er andere paarden worden aangeboden of aan vriendinnen vragen of zij nog iemand weten.
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 01-02-17 20:49, in het totaal 2 keer bewerkt